در مقاله قبل چهار فاکتور اصلی در طراحی لوگو برای یک تیم ورزشی را معرفی کردیم. امروز در ادامه این مقاله نیز به معرفی 6 عامل ضروری دیگر خواهیم پرداخت.

 
5. Sketching را شروع کنید
وقتی احساس می کنید که طرح کلی خوبی دارید، قسمت سرگرم کننده شروع می شود. وقت آن است که قلم را روی کاغذ بگذاریم.
 
اگر فوق العاده با استعداد نیستید نگران نباشید، این در مورد ایجاد محصول نهایی نیست، بلکه ایده های خشن شما را زنده می کند.
 
می توانید هر تعداد ایده را کنار بگذارید و هر تعداد که می خواهید تکرار کنید، نیازی به سانسور نیست. در این مرحله کمیت خوب است، بعداً می توانید روی کیفیت تمرکز کنید.
کمی بازی کنید، خلاق باشید و ببینید چه چیزی از آن بیرون می آید.
همچنین روی شکل و رنگ تمرکز کنید.
این به این دلیل است که اول از همه، احتمالاً رنگ های تیم خود را در لوگو قرار می دهید، بنابراین نیازی به خلاقیت فوق العاده در مورد آن ندارید.
درباره تاریخچه لوگو پرسپولیس در این مقاله بیشتر بخوانید.
مهمتر از همه، یک لوگوی خوب باید به همان اندازه که در رنگی کار می کند سیاه و سفید باشد.
 
از این گذشته، باید در انواع مختلف رسانه، از پوسترهای رنگی بزرگ گرفته تا فکس های تک رنگ لکه دار، خوب به نظر برسد.
بنابراین هنوز مداد رنگی ها را نشکنید.
 
 
6. ایده های خود را اصلاح کنید
در طی مراحل بالا، چشم انداز لوگوی شما باید بسیار واضح تر شده باشد و شما باید تعدادی ایده مختلف روی میز داشته باشید:
اکنون زمان آن است که گندم را از کاه جدا کنید و مفهوم خود را اصلاح کنید.
 
برای محدود کردن بیشتر این زمینه به چند مورد منتخب، ایده های لوگوی خود را مرور کنید و آنها را برای ویژگی های زیر بررسی کنید:
 
تناسب - آیا به خوبی آنچه را که انجام می دهید، به شما منتقل می کند؟ آیا مردم می توانند بفهمند که شما در کدام ورزش یا رشته هستید؟
سادگی آیا هر لوگویی بیش از حد پیچیده یا گیج کننده است؟
متمایز بودن - آیا از لوگوی شخص دیگری به شدت تقلید می کنید؟ آیا آرم به راحتی قابل یادآوری است؟
ملموس بودن آیا می توان لوگو را بدون مشکل درک کرد؟
بی زمانی - آیا برای سال های آینده قابل تشخیص خواهد بود؟
همه موارد فوق نشانه های لوگوی خوب هستند. استفاده از آنها برای مرتب کردن مفاهیم لوگو به شما کمک می کند تا قطعات طلای واقعی را کشف کنید.
 
همچنین به احساس درونی خود گوش دهید. طبیعی است که بیشتر از دیگران به سمت برخی ایده ها کشیده شوید و اغلب دلایل خوبی برای آن وجود دارد.
 
اگر می توانید، آن را به حداکثر سه مفهوم محدود کنید.
 
7. بازتاب و دریافت بازخورد
اگر مطمئن نیستید که به کدام سمت بروید یا در طول فرآیند ایجاد گیر افتاده اید، اغلب ایده خوبی است که یک قدم به عقب بردارید.
 
ایجاد لوگو یک فرآیند است. با استراحت و فاصله گرفتن، به ایده ها اجازه می دهید جوانه بزنند و فضایی را برای بلوغ طبیعی آنها ایجاد کنید.
 
همچنین، بازخوردهای زیادی دریافت کنید. صحبت کردن با دیگران اغلب بینش ها و ایده های جدیدی را به همراه دارد که خودتان نمی توانید به آن فکر کنید.
 
علاوه بر این، گنجاندن اعضای تیم خود در این فرآیند یک راه عالی برای سرمایه گذاری بیشتر همه است. با اجازه دادن به آنها برای رأی دادن به موارد دلخواه خود و ارائه نظرات، هویت تیمی حتی قوی تری ایجاد می کنید.
 
8. مورد علاقه خود را انتخاب کنید
خوب، تا الان باید به نقطه ای رسیده باشید که بتوانید تصمیم بگیرید. اگر هنوز هیچ چیز درست نیست، ممکن است زمان آن رسیده است که از نو شروع کنید.
 
پس از حل و فصل یک مفهوم، زمان آن فرا رسیده است که به موضوع اصلی بپردازید و جزئیات محصول نهایی خود را بررسی کنید.
 
یکی از مهمترین جنبه ها در مرحله پالایش این است که ببینیم چه چیزی را می توان حذف کرد.
 
یکی از دوستانم که یک طراح گرافیک است، یک بار به من گفت که بزرگترین بخش طراحی لوگو ساده تر کردن آن است.
 
ساده‌ترین آرم‌ها اغلب به یاد ماندنی‌ترین آرم‌ها هستند و بازتولید آن‌ها در نسخه‌های مختلف آسان‌تر است.
9. یک طراح برای محصول نهایی استخدام کنید
همانطور که در ابتدا گفتم، لوگوی شما نشان دهنده تیم شما به دنیای بیرون است، بنابراین نمی خواهید بگوید "ما دوست داریم چیزها را نیمه کاره بگذاریم".
 
بنابراین، مگر اینکه یک طراح گرافیک در تیم خود داشته باشید، برای محصول نهایی، باید با یک متخصص صحبت کنید.
 
اول از همه، یک طراح حرفه‌ای می‌تواند به ساده‌سازی ایده شما و انجام کارهای نهایی کمک کند.
 
مهمتر از همه، او می تواند مفهوم لوگوی شما را به شکل دیجیتال تبدیل کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.
 
این همچنین شامل دانش در مورد ملاحظات فنی مهم است که تضمین می کند لوگو قابل چاپ است، وضوح مناسب دارد و چیزهای دیگری که شما و من هرگز به آنها فکر نمی کنم.
 
در حالی که این احتمالاً مقداری هزینه دارد، اما سرمایه گذاری خوبی برای لوگوی تیم ورزشی است که برای مدت طولانی از آن استفاده خواهید کرد.
 
اگر نمی‌دانید چگونه یک طراح لوگوی حرفه‌ای پیدا کنید، ممکن است بخواهید خدماتی مانند 99 Designs را امتحان کنید، جایی که می‌توانید یک مسابقه طراحی راه اندازی کنید و از سراسر جهان با قیمت مناسب آثار ارسالی دریافت کنید.
 
پیشنهادهایی را که دوست دارید انتخاب کنید، پس از نیازهای خود، طرح را تنظیم کنید و کارتان تمام شد.
 
10. شروع به استفاده از لوگوی جدید خود کنید
همین است، شما آن را درست کردید! تبریک می گویم! شما در بخش مهمی از هویت تیم ایجاد کردید.
 
با این حال، در کنار جشن، مهمترین چیز این است که شما در واقع بلافاصله شروع به استفاده از لوگوی خود کنید.
شروع به گذاشتن آن در همه مکان‌های مهم، مانند لباس‌های خود، خبرنامه باشگاه، لوازم التحریر و - مهم‌تر از همه - وب‌سایت تیم خود کنید.
 
اگر سایت خود را با SportsPress یا یکی از تم های ما ایجاد کرده اید، می توانید با دنبال کردن این مراحل آسان، لوگوها را در صفحات تیم نشان دهید.
 
برای ایجاد لوگوی تیم ورزشی خود آماده اید؟
لوگوی یک تیم اغلب اولین چیزی است که مردم در ارتباط با یک تیم ورزشی یا باشگاه به آن فکر می کنند.
 
بنابراین، یکی از مهم ترین ابزارها برای ایجاد حس هویت و شناسایی خود است.
 
با این حال، برای غیر طراحان، قرار دادن یک لوگو می تواند دشوار باشد. خوشبختانه، شما اکنون یک نقشه راه دارید که به هر حال به شما کمک می کند این کار را انجام دهید.
 
این بدان معنا نیست که شما باید یا حتی باید به تنهایی این کار را انجام دهید. دریافت کمک حرفه ای قطعا برای ایجاد یک محصول نهایی عالی توصیه می شود.
 
با این حال، بسیاری از کارهای پا را می توانید توسط خودتان انجام دهید.
 
با تبدیل کردن خود به بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند ایجاد، می توانید اطمینان حاصل کنید که لوگوی نهایی واقعاً نماینده تیم شما است و بخش مهمی از فرهنگ و هویت شما است.