چگونه یک لوگوی خلاق طراحی کنیم؟
یک لوگوی خوش ساخت این پتانسیل را دارد که به اندازه نام کسب و کارش قابل تشخیص باشد. به برخی از کسب و کارها فکر کنید که دارای لوگوهایی با قابلیت شناسایی فوری هستند، مانند Target، Nike و Apple. اکثر افراد می توانند در عرض یک ثانیه پس از شنیدن نام برند، تصویر لوگوی خود را تجسم کنند. این لوگوها به بخشی از هویت هر برند تبدیل شده اند.
اگر به دنبال بهترین شرکت طراحی لوگو هستید، می توانید روی آرمکده حساب باز کنید. برای مشاهده نمونه طراحی لوگو آرمکده روی این لینک کلیک کنید.
برای کسب و کارهای کوچک، داشتن لوگویی که ارزش ها و شخصیت کسب و کار را منعکس کند، بسیار مهم است. چرا اینقدر مهم است؟ اغلب اوقات، لوگو اولین تعامل مشتری با یک برند است. اطمینان از اینکه یک لوگو پیام درست را منتقل می کند بخشی از طراحی عمدی آن است.
امروز، ما به تعداد انگشت شماری از شرکت ها برای الهام گرفتن از طراحی لوگو نگاه می کنیم. هر لوگو یک اصل طراحی خاص را منتقل می کند که مشاغل کوچک باید هنگام کار بر روی لوگوهای خود در نظر بگیرند. به خواندن ادامه دهید تا درباره طراحی لوگوی عالی بیشتر بدانید و برای کسب و کار خود الهام بگیرید.
به عنوان یک تجدید، در زیر پنج اصل طراحی لوگوی ماندگار آورده شده است:
ساده
بی زمان
بیاد ماندنی
همه کاره
مناسب
پنج منبع بزرگ الهام بخش طراحی لوگو:
ساده: شرکت چای بره
لوگوی شرکت چای بره نمونه کاملی از طراحی ساده است. از گرافیک برگ گرفته تا انتخاب فونت، طراحی ساده و بدون پیچیدگی است. با نگاه کردن به لوگو، شخص می تواند به سرعت متوجه شود که این تجارت چیست: محصولات ساده چای.
تصویر از
شرکت چای بره
اگر کمی بیشتر کنکاش کنید، کسب و کار مربوط به ارائه چای با کیفیت بدون عارضه به مردم است تا بتوانند سرعت خود را کاهش دهند و از زندگی لذت ببرند. سادگی لوگو این ارزش ها را از چهار کلمه و یک نماد کوچک منتقل می کند. انتخاب رنگ و استفاده از فضای سفید نیز در پیام رسانی برند نقش دارد. هر جزء به طور یکپارچه با هم کار می کند و نتیجه لوگویی است که به راحتی قابل درک است و منعکس کننده وعده برند تجاری است.
بی زمان: کوکاکولا
چه چیزی نمادین تر از لوگوی کوکاکولا است؟ این لوگو امتحان خود را پس داده است و مشتریان را سال به سال برمی گرداند، بنابراین مکانی عالی برای جستجوی الهام از طراحی لوگو است. رنگ و فونت بخشی از هویت برند هستند و دارایی های قابل تشخیص کسب و کار هستند.
اگرچه کوکاکولا طرحهای بازاریابی و تبلیغات خود را در طول سالها تکرار کرده است، اما لوگوی آن ثابت مانده است زیرا بیزمان است. بدون توجه به روند یا دهه، این آرم مرتبط باقی می ماند. حالا این یک لوگوی برنده است!
هنگام طراحی لوگوی کسب و کار خود به این مولفه ها توجه کنید. همانطور که کوکاکولا نشان داده است، یک لوگوی عالی می تواند تا آخر عمر باقی بماند.
خاطره انگیز: باغ وحش پیتسبورگ و آکواریوم PPG
وقتی به باغوحشها و آکواریومها فکر میکنید، طبیعتاً حیوانات به ذهنتان میآیند، اما باغوحش پیتسبورگ و آکواریوم PPG یک لوگوی برجسته ایجاد کردند که فراموش نشدنی است. طراحی پیچیده که بر اساس جایی که توجه شما را متمرکز می کنید تغییر می کند، بیانیه ماموریت برند را به اشتراک می گذارد و نمایش زیبایی از سازمان است.
رنگ سبز و سفید متضاد به شما این امکان را می دهد که یا درختی سرسبز با پرندگانی که در داخل و خارج از آن پرواز می کنند و یا یک گوریل روبه روی شیر را ببینید. هر دو تصویر به آنچه سازمان برای محافظت و احترام گذاشتن می کوشد صحبت می کند. باغوحشها و آکواریومها را میتوان با هم جمع کرد، اما با طراحی لوگوی این چنین، احتمالاً فراموش نمیکنید که این تصویر به باغ وحش پیتسبورگ متصل است.
آیا می خواهید چنین لوگویی طراحی کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ از خدمات طراحی لوگو ما استفاده کنید و مستقیماً با یک طراح حرفه ای برای ایجاد یک لوگوی سفارشی کار کنید. همین امروز شروع کنید و در کمترین زمان یک طرح تازه خواهید داشت.
همه کاره: Unilever
لوگوی یونیلور تعریف همه کاره است. از نظر طراحی، همه کاره به این معنی است که یک لوگو را می توان تغییر اندازه داد، رنگ آن را برعکس کرد و در یک رنگ چاپ کرد بدون اینکه ذائقه خود را از دست بدهد. این لوگو تا حد زیادی همه آن کادرها را علامت میزند زیرا طرحی برداری است – به این معنی که میتوان آن را بدون از دست دادن شکل یا وضوح خود بزرگ کرد.
در دنیای امروز، یک لوگو باید بتواند روی محصولات چاپی مانند کارت ویزیت و بروشورها و همچنین محصولات بازاریابی دیجیتال مانند وب سایت، نمایه های رسانه های اجتماعی و قالب های ایمیل کار کند. داشتن لوگویی که یکپارچگی خود را با وجود رزولوشن ها و نسبت پیکسل های مختلف حفظ کند، بخشی از طراحی خوب لوگو است.
این لوگو همچنین میتواند به صورت معکوس چاپ شود، جایی که نقشهای سفید و آبی برگردانده میشوند، بنابراین پسزمینه آبی و نمادها و متن سفید است. صرف نظر از سوئیچ رنگ، یکپارچگی آرم اصلی است
در نهایت، به دلیل اینکه لوگو به صورت یک رنگ چاپ می شود – سفید و مشکی برای لوگوها در نظر گرفته شده است – قابلیت چاپ سیاه و سفید بدون مشکل را دارد.
اگر مطمئن نیستید که یک لوگو همه کاره است یا خیر، در نظر بگیرید که آیا لوگو می تواند چاپ شود:
در یک رنگ
برعکس
روی یک بیلبورد
روی کارت ویزیت
اگر پاسخ به هر چهار عبارت «بله» است، یک لوگوی همه کاره دارید. در غیر این صورت، به عقب برگردید و طرح را مطابق با معیارهای بالا تغییر دهید. تطبیق پذیری را در ذهن داشته باشید تا لوگوی عالی ایجاد کنید.
مناسب: توستیتوس
یک لوگوی خوب باید مناسب باشد، به این معنی که با صنعت و مخاطبان آن مرتبط باشد. Tostitos کار خارقالعادهای را برای ایجاد یک لوگوی مناسب انجام داد که سرگرمکننده است و مأموریت آن را بیان میکند. نام برند به راحتی قابل خواندن است و پالت رنگ آن یادآور یک مهمانی است. رنگهای تند با رنگهای برند شرکت مادر بازی میکنند، اما به روشی ظریف که به Tostitos احساس متمایز بودن میدهد.
پیچ و تاب طراحی در وسط لوگو قرار می گیرد. دو «T» شبیه افرادی هستند که یک چیپس تورتیلا در دست دارند و نقطه «I» یک کاسه سالسا است. این طراحی عجیب و غریب تعهد این برند را به ارائه میان وعده عالی و کمک به یک فضای مهمانی تقویت می کند. با درک اینکه مصرف کنندگان کجا و چگونه از محصولات خود استفاده می کنند، کسب و کار توانست طراحی لوگوی خود را با نیازهای خاص مصرف کنندگان خود تنظیم کند.
در حالی که همه محصولات ممکن است خود را به این نوع خلاقیت ندهند، دانستن اینکه چه چیزی برای برند، صنعت و مخاطبان شما مناسب است به شما کمک می کند تا یک لوگوی مناسب و منحصر به فرد ایجاد کنید.
الهام گرفتن می تواند از هر جایی باشد، اما امیدواریم این پنج مثال ایده های جدیدی برای طراحی لوگو برای کسب و کار کوچک شما ارائه دهد. پنج اصل طراحی را در ذهن داشته باشید و اجازه دهید خلاقیت شما جریان یابد! آیا لوگوی خود را دوست دارید؟ آن را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.