چک لیست ها جادویی هستند برای برخی ، ممکن است محدود کننده یا وظیفه شناس به نظر برسند. اما وقتی پروژه طراحی لوگو را شروع می کنید ، استفاده از چک لیست لوگو به این معنی است که نباید نگران چیزی باشید که ممکن است فراموش کنید. این به عنوان یک طراح به شما امکان می دهد تا بر اجرای مهارت های خود و حل خلاقانه مشکل تمرکز کنید. به عنوان مشتری ، این چک لیست لوگو به شما کمک می کند تا فرایند طراحی لوگو را درک کنید ، اطمینان حاصل کنید که چیزی را از دست ندهید و به شما کمک می کند تا با طراح خود به طور واضح و مطمئن ارتباط برقرار کنید.
برای دیدن نمونه لوگو و آگاهی از قیمت طراحی لوگو به آرمکده مراجعه کنید.
 
قبل از اینکه تو شروع کنی
هدف لوگو را درک کنید
چرا به لوگو نیاز دارید؟ طراحی بصری می تواند با ارائه چهره ای معتبر و جذاب برای کسب و کار شما به شما در رقابت متمایز کمک کند. اما به یاد داشته باشید که لوگوها به یک دلیل عمده وجود دارند: کمک به مشتریان در شناسایی نام تجاری ، کسب و کار و محصول یا خدمات شما. لازم نیست همه چیز ممکن در مورد تجارت شما را بیان کند یا دارای هفت معنی پنهان باشد. شما فرصت های زیادی برای بیان داستان برند خود خواهید داشت ، بنابراین انتظار نداشته باشید که یک لوگو همه این کارها را برای شما انجام دهد.
البته ، لوگوی شما باید از نظر زیبایی زیبا و از نظر فنی درست باشد. فراتر از آن ، لوگوها باید ساده ، مناسب و متمایز باشند. ما بر اساس این معیارها در اولین مرحله پیش نویس لوگو را بررسی می کنیم. اما ابتدا مطمئن شوید که یک خلاصه روشن دارید
 
خلاصه ای روشن تهیه کنید
روند طراحی لوگو باید هم برای طراح و هم برای مشتری لذت بخش باشد. این امر مستلزم ارتباط خوب و یک خلاصه جامع است. خلاصه پروژه ، اهداف و الهام را نشان می دهد ، بنابراین شما و طراح خود در یک صفحه قرار دارید. شما باید مواردی مانند شرح مختصر سازمان را توضیح دهید ، آنچه انجام می دهید و مشتریان شما چه کسانی هستند ، محصولات ، خدمات یا فعالیت های خود را لیست کرده و کمی درباره ویژگی های خاص برند خود اضافه کنید. آیا می خواهید به سوالات مانند این که شخصیت خود را به عنوان یک شرکت چگونه توصیف می کنید پاسخ دهید؟ اهداف تجاری شما چیست؟
 
اولین نگاه
اولین مرحله پیش نویس جایی است که جهت و مفهوم طراحی لوگوی خود را در مقابل مختصر خود بررسی می کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درست هستید. شما باید معیارهای زیر را بررسی کنید:
 
آیا مناسب است؟
آیا این نشان دهنده شخصیت برند شما است؟ آیا برای مخاطبان هدف ما جذاب خواهد بود؟ آیا فونت ها ، رنگ ها و سبک کلی با احساسی که می خواهیم برانگیزد مطابقت دارد؟ روانشناسی رنگ ها نشان می دهد که رنگ آبی آرام می گیرد ، قرمز پرشور است ، زرد خوش بین است و غیره.
قلم ها نیز دارای ویژگی های خاص خود هستند. انواع حروف Serif (مانند جورجیا یا Times New Roman) سنتی تر هستند. حروف تایپ Sans-serif (مانند Arial یا Helvetica) مدرن تر هستند. این دو نکته را در نظر داشته باشید: تغییرات نامحدودی وجود دارد و تصور نکنید مواردی مانند فونت serif برابر با "قدیمی" است. طراح خود را دعوت کنید تا در پاسخ به مختصر ، نوع انتخاب آنها را توضیح دهد.
گاهی اوقات به جای این که فکر کنید طراحی لوگوی شما مناسب است ، ممکن است مفیدتر باشد که بپرسید آیا طرح شما مناسب نیست. مهد کودک نباید خطرناک به نظر برسد. یک داروی خواب آور نباید ظاهر و احساس بلندی داشته باشد.
 
آیا ساده است؟
یک مثال خوب برای اطمینان از عملکرد لوگو در یک رنگ قبل از افزودن رنگ بیشتر ، این طرح توسط vfamoso است
از خود بپرسید آیا لوگو تلاش زیادی می کند یا خیر. یک لوگوی ضعیف شما را غیرحرفه ای جلوه می دهد اما یک لوگوی عالی به تنهایی نمی تواند کل استراتژی ارتباطی شما را اداره کند. بنابراین آن را درخواست نکنید. در عناصر غیر ضروری کفش نزنید. اطمینان حاصل کنید که قسمت های ضروری یک لوگو برای نام تجاری خود دارید.
 
لوگوهای ساده حرفه ای به نظر می رسند و ماندگاری بیشتری نیز دارند. آنها فضایی برای بیان خلاقانه با سایر عناصر بصری می گذارند و در برنامه ها انعطاف پذیرتر هستند. اگر لوگوی شما به اندازه کافی ساده است ، می توانید به سوالات زیر بله پاسخ دهید: آیا هنوز در اندازه کوچک به نظر می رسد خوب است؟ آیا با عکاسی ، تصویرسازی ، الگوها و سایر عناصر در طرح بندی به خوبی ترکیب می شود؟ سیاه و سفید کار می کند؟ لوگوها باید ابتدا سیاه و سفید طراحی شوند ، سپس می توان رنگ را اضافه کرد.
تصاویر طبیعت گرا معمولاً یک راه حل انعطاف پذیر نیستند. جزئیات در اندازه های کوچک از بین می رود و همیشه نمی توان آنها را در رسانه های مختلف تکرار کرد. ماندگارترین لوگوها به زیبایی ساده هستند.
 
شما می توانید طرح بصری نام تجاری خود را در طول زمان به روز کنید ، اما خود لوگو باید بی انتها باشد. بنابراین عاقلانه است که از روندها اجتناب کنید زیرا آنها می توانند به سرعت تاریخ شوند.
 
متمایز است؟
در بین رقبای شما چگونه به نظر می رسد؟ شما می خواهید در صنعت خود متمایز باشید و در عین حال همچنان مناسب برند خود باشید. به یاد داشته باشید که مناسب بودن به معنای کلیشه نیست ، بنابراین از حرکات رایج مانند زنگوله های غیر توصیفی و افراد انتزاعی فاصله بگیرید.
نیازی به ارتباط بصری با کاری که انجام می دهید احساس نکنید. لوگوی نانوایی نیازی به قهوه ای بودن ندارد و برای اینکه مناسب باشد یک نان ، کاپ کیک یا کلاه سرآشپز دارد.
هرگز طرح شخص دیگری را سرقت یا مستقیماً کپی نکنید. این (معمولاً) غیرقانونی ، غیراخلاقی است و می تواند به شهرت شما آسیب برساند. و در صورت امکان از خرید لوگوی پیش ساخته یا آرم سهام خودداری کنید. این بهترین راه برای جلوگیری از غیر اصلی بودن و خرید بالقوه مشابه به عنوان یک رقیب است. ناگفته نماند که آنها هیچ توجهی به ظرافت برند شما ندارند. اگر می خواهید هویت برند متمایزی ایجاد کنید ، یک طراح حرفه ای استخدام کنید.
اگر طراحی به اندازه کافی متمایز باشد ، می توانید آن را علامت تجاری کنید. اگر می خواهید این حمایت قانونی را داشته باشید ، فقط مطمئن شوید که انجمن علائم تجاری مربوطه را برای کشور خود جستجو کنید.
 
بررسی های نهایی
اکنون نوبت به موارد فنی بیشتر رسیده است. این زمانی است که کمک گرفتن از یک طراح حرفه ای واقعاً می تواند به طراحی لوگو شما در سطح بعدی کمک کند. اینها موارد فنی بیشتری هستند که بیان آنها سخت تر است اما مواردی هستند که باید آنها را بررسی کنید. یک طراح می تواند توضیح دهد که لوگوی شما چگونه با این معیارها مطابقت دارد یا برای رفع آن با شما همکاری می کند.
خوانایی - آیا خوانا است؟ آیا می توان نام را به وضوح خواند؟ آیا عناصری وجود دارد که باعث اشتباه خواندن شخصیت های خاص شود؟
فونت ها - آیا حروف با دقت تایپ شده و دانه بندی شده اند (فاصله بین حروف)؟ آیا ما از یک فونت با کیفیت بالا استفاده کرده ایم؟ آیا مجوز مناسبی برای فونت خریداری کرده ایم؟
طراحی فنی - آیا لوگو به عنوان بردار طراحی شده است؟ آیا خطوط تیز و صاف هستند؟
ترکیب - آیا لوگو به خوبی متعادل شده است؟ آیا نسبت ها درست است؟
برنامه - آیا در اندازه های بسیار کوچک کار می کند؟ آیا برای برنامه های کاربردی خاص ما کار می کند؟ وقتی روی زمینه تیره یا طرح دار قرار می گیرد چه اتفاقی می افتد؟
تحویل دادن
هنگامی که همه از لوگو راضی هستند ، مرحله بعدی (و آخرین) این است که اطمینان حاصل شود که واگذاری بدون مشکل انجام می شود. شما می خواهید مطمئن شوید که پاسخ سوالات زیر را دارید:
آیا همه فایلهای مناسب را دارید؟ اینها باید شامل فایل هایی در قالب بردار (که می توانند بدون هیچ گونه افت کیفیت در هر اندازه ای مقیاس شوند) و شطرنجی (بهینه شده برای صفحه نمایش) باشد.
آیا منابع رنگی دارید؟ طراح شما باید کدهای مربوط به هر رنگی که در لوگو استفاده می شود را ارائه دهد. اینها باید شامل حداقل مقادیر RGB ، منابع HEX (برای صفحه) ، مقادیر CMYK (برای چاپ) و احتمالاً منابع Pantone (سیستم تطبیق رنگ جهانی) در صورت وجود باشد.
آیا می دانیم چگونه از آن استفاده کنیم؟ پروژه های طراحی مارک تجاری در مقیاس بزرگ یک راهنمای سبک ایجاد می کند تا از برنامه سازگار در طول مبارزات انتخاباتی اطمینان حاصل شود. برای طراحی ساده لوگو ، با طراح خود در مورد نحوه نشان دادن لوگو در زمینه های روشن ، تیره یا طرح دار ، در اندازه های کوچک و جهت های مختلف صحبت کنید.
 
نتیجه گیری
چه مشتری باشید و چه طراح ، امیدوارم که در حال حاضر نسبت به روند طراحی لوگو اطمینان بیشتری داشته باشید.
با استفاده از این چک لیست ، می توانید بر ایجاد یک لوگوی ماندگار ساده و متمایز متناسب با شخصیت مارک تجاری خود تمرکز کنید و مفتخر هستید که آن را با جهان به اشتراک بگذارید.
 
منبع: https://99designs.com/blog/logo-branding/logo-checklist/