x تبلیغات
نماد

طراحی لوگو کیک و شیرینی

طراحی لوگو کیک و شیرینی نقش حائز اهمیتی را در موفقیت یک قنادی و یا یک کارگاه شیرینی پزی به خصوص در مراحل ابتدایی شروع فعالیت ایفا می‌کند. یک لوگو شیرینی فروشی منحصر به فرد و جذاب، پتانسیل بالایی در ایجاد تصویر ذهنی مثبتی در ذهن افراد داشته و یک شیرنی فروشی را به طور حرفه‌ای و تاثیرگذار به مخاطبان هدف معرفی می‌کند و به آن رسمیت و اعتبار می‌بخشد.
طراحی لوگو کیک و شیرینی و یا لوگو قنادی برای افرادی که قصد راه اندازی یک شیرینی فروشی را دارند و یا افرادی که می‌خواهند لوگوی فعلی فروشگاه خود را به روزرسانی کنند یک ضرورت محسوب می‌شود. لوگو شیرینی فروشی به شناسایی برند و ماندگاری نام آن در ذهن مشتریان کمک بسیاری می‌کند و توجه آنان را به قنادی شما جلب خواهد کرد.
برای سفارش طراحی لوگو با آرمکده تماس بگیرید.
البته طراحی لوگو شیرینی خانگی برای افرادی که در منزل فعالیت دارند نیز بسیار ضروری است و به کسب و کار خانگی آنان هویت و اعتبار می‌بخشد. اما طراحی لوگو کیک خانگی و یا لوگو قنادی دارای برخی اصول و استانداردهای مشخصی است که در هنگام خلق هویت بصری برای بیزینس خود باید به آنها توجه داشته باشید. در ادامه این مطلب اهمیت طراحی لوگو کیک و شیرینی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با اصول طراحی لوگو شیرینی فروشی نیز آشنا خواهیم کرد. با آرمکده همراه باشید.
اهمیت طراحی لوگو کیک و شیرینی
طراحی لوگو کیک و شیرینی به کسب و کارتان هویت، رسمیت و اعتبار می‌بخشد و قنادی و یا برند شیرینی پزی شما را در نظر مخاطبان، ارزشمند و حرفه‌ای جلوه می‌دهد. قنادی‌هایی که دارای لوگو اختصاصی منحصر به فرد هستند، بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از سایر قنادی‌ها می‌توانند توجه و اعتماد مشتریان هدف را به خود جلب نمایند. زیرا شیرینی فروشی در دسته مشاغل پرمتقاضی دارد و اگر به برندسازی آن توجه نداشته باشید قطعا مغلوب رقبا شده و با شکست مواجه می‌شوید. طراحی لوگو کیک و شیرینی نیز یکی از مهم‌ترین مراحل برندسازی قنادی‌ها است که طراحی موفق و حرفه‌ای آن تاثیر بسزایی بر رونق و پیشرفت آنها خواهد داشت.
تفاوتی ندارد که قنادی یا کارگاه شیرنی پزی شما چقدر بزرگ باشد و یا رقبای شما تا چه اندازه نبض بازار را در دست گرفته‌اند؛ آنچه که اهمیت دارد این است که برند شیرینی فروشی خود را به روشی موثر به مخاطبان معرفی کنید. تصویر ذهنی افراد از برند و قنادی شما تاثیر قابل توجهی بر رشد و موفقیت‌تان در این عرصه دارد؛ از این رو طراحی یک لوگو شیرینی پزی خاص به عنوان یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای معرفی آن به مخاطبان و یا افتتاح یک قنادی بزرگ در نظر گرفته می‌شود. برخی از مهم‌ترین مزایای طراحی لوگو کیک و شیرینی شامل:
  • تعریف هویت قنادی
  • جلب اعتماد و توجه مشتریان هدف
  • معرفی حرفه‌ای قنادی به مخاطبان
  • ایجاد تصویر ذهنی مثبت
  • تمایز از رقبا
انواع لوگو شیرینی فروشی
برای طراحی لوگو شیرینی فروشی ابتدا باید حوزه فعالیت خود را در نظر داشته باشید؛ زیرا شیرینی پزی شامل زیرمجموعه‌های متنوعی است که آنها را از یکدیگر متمایز می‌سازد. انواع لوگو شیرینی فروشی شامل:
  • لوگو قنادی
  • لوگو کیک و کلوچه
  • لوگو کیک خانگی
  • لوگو شیرینی خانگی
برای هریک از این دسته بندی‌ها می‌توانید لوگویی منحصر به فرد طراحی کنید که حوزه فعالیت شما را به صورت واضح و شفاف به مخاطبان معرفی نماید. به عنوان مثال اگر قنادی و یا کارگاه شما تنها در زمینه تولید کیک و کلوچه فعالیت دارید، با قرار دادن تصویر فانتزی آنها در لوگو می‌توانید حوزه فعالیت خود را به مخاطبان معرفی نمایید. اگر دارای کسب و کار خانگی هستید نیز می‌توانید لوگو شیرینی خانگی یا لوگو کیک خانگی خود را با استفاده از تصویر یک خانه کوچک به همراه تصویر کیک یا شیرینی طراحی کنید تا مخاطبان با مشاهده تصویر خانه در لوگو بتوانند خانگی بودن تولیدات شما را متوجه شوند. بنابراین باید سعی کنید لوگوی خود را طوری طراحی کنید که گویای زمینه فعالیت یا محصولات شما باشد.
اصول طراحی لوگو شیرینی پزی
حال که با اهمیت و انواع لوگو کیک و شیرینی آشنا شدید، در این بخش نکات مهم و اصول طراحی لوگو شیرینی پزی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مهم‌ترین نکاتی که در هنگام طراحی لوگو قنادی یا لوگوهای مربوط به شیرینی پزی باید به آنها توجه داشته باشید شامل:
تعیین سبک طراحی لوگو
«تعیین سبک طراحی لوگو» اولین و البته مهم‌ترین قدم در فرآیند طراحی لوگو کیک و شیرینی محسوب می‌شود که از همان ابتدا مسیر اصلی و عناصر طراحی لوگو را مشخص خواهد کرد. به طور کلی برای طراحی لوگو سه روش اصلی وجود دارد که انتخاب سبک طراحی لوگو شیرینی فروشی کاملا به سلیقه شما بستگی داشته و هیچگونه الزام و قانون کلی برای انتخاب یک روش خاص جهت خلق نماد و هویت بصری لوگوی کسب و کار شما وجود ندارد. روش‌های طراحی لوگو برای قنادی یا شیرینی پزی شامل:
لوگوتایپ
لوگوتایپ یکی از سبک‌های طراحی لوگو شناخته می‌شود که در آن نام قنادی و یا شیرنی پزی، عنصر اصلی و در واقع تنها عنصر موجود در لوگو است. این سبک از طراحی قادر به معرفی حوزه فعالیت شما به مخاطبان نیستو تنها موجب ماندگاری نام برندتان را در ذهن مشتریان خواهد شد. برای استفاده از روش لوگوتایپ می‌توانید نام قنادی خود را به طور کامل و یا اختصاری (مونوگرام) در لوگو درج نمایید. البته انتخاب فونت و رنگ مناسب نیز در این روش از طراحی لوگو کیک و شیرینی از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
 

لوگو تصویری

لوگو تصویری نیز یکی دیگر از سبک‌های طراحی لوگو کیک و شیرینی است که در آن از یک تصویر و یا نماد مرتبط با شیرنی فروشی به عنوان عنصر اصلی لوگو استفاده می‌شود. انتخاب نماد مرتبط و خاص، مهم‌ترین نکته طراحی لوگو به سبک تصویری است که موجب درک و آشنایی مشتریان با حوزه فعالیت شما خواهد شد. این سبک از طراحی برای لوگوی قنادی‌ها و یا استفاده در تابلوی ورودی و یا درج آن بر روی کارت ویزیت بسیار مناسب است. نماد منتخب شما باید ارتباط نزدیکی با حوزه فعالیت‌تان داشته باشد تا مخاطبان هدف با مشاهده لوگو در هر پلتفرم و یا موقعیت دیگری به جز کارگاه و یا قنادی به راحتی قادر به تشخیص حوزه فعالیت شما باشند. بنابراین در انتخاب نماد مناسب برای لوگو قنادی خود دقت کافی داشته باشید تا بتوانید لوگویی جذاب و شیک طراحی کنید.
لوگو قنادی
لوگو ترکیبی
لوگو ترکیبی به عنوان بهترین و رایج‌ترین سبک طراحی لوگو کیک و شیرینی در نظر گرفته می‌شود و همانطور که از نام آن پیداست، ترکیبی از دو روش لوگو تصویری و لوگوتایپ است. یعنی عناصر این دو روش در یک لوگو به طور همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و مخاطبان نیز با این سبک از طراحی لوگو ارتباط عاطفی بیشتری برقرار کرده و آن را به خاطر می‌سپارند. برای طراحی لوگو شیرینی پزی به سبک ترکیبی می‌توانید نماد اصلی را در بالای لوگو قرار داده و با رعایت کمی فاصله نیز نام برند خود را در پایین و یا کنار آن بنویسید.
استفاده از نمادهای مرتبط
در صورت طراحی لوگو قنادی به روش تصویری و یا ترکیبی باید از یک نماد مرتبط با حوزه فعالیت خود همچون تصویر یک کیک، کاپ کیک، کلوچه و یا کوکی در لوگو استفاده کنید تا گویای حوزه فعالیت شما باشد. استفاده از تصویر یک خانه کوچک در لوگو نیز به خانگی بودن کیک‌ها و شیرینی‌های شما اشاره دارد که مخاطبان در نگاه اول قادر به درک مفهوم لوگو خواهند بود. بنابراین سعی کنید نمادی را برای لوگو کیک و شیرینی خود انتخاب کنید که به بهترین نحو معرف حوزه فعالیت‌تان باشد و توجه مخاطبان را نیز جلب نماید.
انتخاب پالت رنگ مناسب
انتخاب رنگ مناسب نیز یکی دیگر از مراحل مهم طراحی لوگو کیک و شیرینی است که تاثیر بسزایی بر جذابیت بصری و ایجاد احساسات مثبت نسبت به لوگو خواهد داشت. همانطور که می‌دانید رنگ‌ها احساسات متفاوتی را در افراد به وجود می‌آورند و به همین دلیل باید رنگ لوگو قنادی خود را طوری انتخاب کنید تا مخاطبان با مشاهده آن احساساتی همچون اعتماد، عطر و طعم بی نظیر، پاکیزگی و یا حرفه‌ای بودن را تجربه کنند. برای طراحی لوگوی قنادی بهتر است از ترکیب رنگ‌های مرتبطی همچون صورتی، سفید، زرد، قهوه‌ای و یا آبی برای نماد اصلی و یا فونت لوگو استفاده کنید تا هویت بصری شما واقعی‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد.
نکته مهم دیگری که در رابطه با انتخاب رنگ لوگو شیرینی فروشی باید به آن توجه داشته باشید این است که برای طراحی لوگو شیرینی پزی بهتر است از بیش از سه رنگ استفاده نکنید؛ زیرا استفاده از رنگ‌های متعدد در لوگو موجب ایجاد عواطف و احساسات متضاد در مخاطبان شده و از همه مهم‌تر آنکه تاثیر منفی بر جذابیت بصری لوگو کیک و شیرینی شما خواهد داشت.
انتتخاب فونت مناسب و خوانا
انتخاب فونت مناسب از دیگر نکات مهمی است که در هنگام طراحی لوگو کیک و شیرینی باید به آن توجه داشته باشید، به خصوص اگر سبک طراحی لوگو شما «لوگوتایپ» باشد. فونت مناسب برای طراحی لوگو شیرینی فروشی شما فونتی است که خواندن آن برای مخاطبان آسان باشد و در عین حال نیز توجه آنان را به لوگو جلب نماید. استفاده از فونت‌های فانتزی، ناخوانا و پیچیده نه تنها موجب خاص بودن لوگو نمی‌شود بلکه موجب ایجاد تصویر ذهنی منفی و کاهش جذابیت بصری آن نیز خواهد شد. بنابراین سعی کنید فونتی را برای لوگو شیرینی پزی خود انتخاب کنید که مخاطبان به راحتی قادر به خواندن نام قنادی شما باشند و آن را به خاطر بسپارند.
طراحی ساده اما جذاب
«حفظ سادگی» نکته بسیار مهم دیگر در طراحی لوگو کیک و شیرینی است که منجر به ماندگاری و تثبیت آن در ذهن مخاطبان خواهد شد. لوگوی یک قنادی یا شیرینی فروشی به عنوان هویت بصری آن در نظر گرفته می‌شود؛ پس باید آن را به گونه‌ای طراحی کنید که به کسب و کار شما هویت و اعتبار بخشد. هویت و شخصیت برند شما زمانی برای مخاطبان قابل تشخیص و البته ارزشمند است که لوگوی آن در کمال سادگی و اما جذابیت طراحی شود. بنابراین از بکار بردن عناصر بصری متعدد و استفاده از رنگ‌های مختلف در لوگو کیک و شیرینی خود اجتناب نمایید تا به نماینده بصری و ارزشمندی از شیرینی فروشی شما تبدیل شود.
قرار دادن عناصر در لوگو
قرار دادن عناصر در لوگو نیز آخرین مرحله از طراحی لوگو کیک و شیرینی محسوب می‌شود که باید با دقت زیادی انجام شود. در صورت طراحی لوگو شیرینی فروشی به سبک لوگوتایپ و یا لوگو تصویری تنها کافی است نام قنادی و یا نماد اصلی را دقیقا در وسط لوگو قرار دهید و برای جلوه بخشی بیشتر به نام برند نیز می‌توانید آن را در یک پس زمینه (با استفاده از اشکال هندسی همچون دایره یا بیضی) با رنگ متضاد قرار دهید تا کنتراست رنگی جذابی در لوگو ایجاد نمایید.
در صورت طراحی لوگو شیرینی پزی به صورت ترکیبی نیز باید اجزای آن را با رعایت فاصله مناسب از یکدیگر قرار دهید. فاصله استاندارد در لوگو قنادی به معنای آن است که اجزای لوگو نه باید به قدری به هم نزدیک باشند که لوگو را فشرده سازند و نه باید آنقدر از یکدیگر فاصله داشته باشند که بیننده نتواند ارتباط آنها با یکدیگر را تشخیص دهد. از این رو برای طراحی اصولی لوگو کیک و شیرینی باید نماد اصلی آن را در مرکز لوگو قرار دهید و سپس با رعایت کمی فاصله، نام قنادی یا شیرینی فروشی خود را در پایین و یا سمت راست آن بنویسید.
 
 
 

اصول طراحی لوگو موبایل

لوگو موبایل تصویر برندی است که برای هر فروشگاه فروش تلفن همراه و تجهیزات مربوط به آن لازم و ضروری است. البته طراحی حرفه‌ای لوگو هم اهمیت زیادی دارد. بسیاری از شرکت‌ها حتی با وجود اینکه بزرگ و معروفند، اما لوگو ندارند. شاید فکر می‌کنند لوگو در شهرتشان تاثیر زیادی ندارد. اگر شما هم جز آن دسته از کسب و کارهایی هستید که فکر می کنید طراحی لوگو موبایل فروشی ضرورتی ندارد، تا انتهای این مقاله با بیزگو همراه باشید.
چرا طراحی لوگو موبایل ضروری است؟
هر برندی که قصد دارد در بین رقبا بدرخشد و مشتریان بیشتری داشته باشد، به یک تصویر ثابت و منسجم نیاز دارد. این تصویر جزئی از هویت برند موبایل فروشی است و در واقع با آن در بازار شناخته می‌شود. وقتی لوگوی موبایل را طراحی می‌کنید، مشتریان در هر جایی که این تصویر را مشاهده کنند، بی‌اختیار به یاد شما می‌افتند.
وقتی برندسازی اتفاق می‌افتد، در کنار آن لوگو موبایل فروشی هم برای همه نمایش داده می‌شود. این فرآیند باعث ماندگار شدن تصویر لوگو در ذهن مشتریان می‌شود. از سوی دیگر مشهور شدن یک لوگو به کسب اعتبار هم می‌انجامد. مشتریان به مرور زمان به این نتیجه می‌رسند هر برندی که بیشتر دیده می‌شود، ارزش و پرستیژ بیشتری دارد.
نحوه طراحی لوگو موبایل فروشی
با توجه به مزیت‌هایی که طراحی تصویر برند به همراه دارد، لازم است که نحوه و اصول طراحی آن را نیز بلد باشید. اگرچه شرکت‌هایی وجود دارند که به طور اختصاصی در زمینه طراحی لوگو موبایل فروشی و تجهیزات گوشی همراه خدمات ارائه می‌دهند، با این حال تسلط داشتن به اصول طراحی نیز ضرورت دارد.
توجه به اصول گرافیک برای لوگو تعمیرات موبایل
قبل از هر چیز باید به اصول و استانداردهای گرافیکی مسلط باشید. این اصول شامل شناخت اشکال هندسی و ارتباط بین آن‌ها، تسلط به اصول و هارمونی رنگ‌ها و ... است. برای مثال از نگاه یک گرافیست برخی از رنگ‌ها مکمل یکدیگرند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به حرفه‌ای شدن لوگوی موبایل کمک بیشتری کند.
استفاده از حروف و فونت مناسب
یکی دیگر از اصول و نکات مهم برای طراحی لوگو لوازم جانبی موبایل توجه به حروف و فونت‌هاست. چه قرار باشد لوگوی موبایل را با حروف انگلیسی و چه با حروف فارسی بنویسید، در هر صورت باید فونت مناسب را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند نام تجاری کسب و کارتان چه چیزی است؛ برحسب سلیقه ممکن است یک اسم را انتخاب کرده باشید. حالا باید بتوانید مطابق با اسم، فونت هنری را انتخاب کنید تا لوگوی شما حرفه‌ای تر به نظر برسد.
استفاده از برنامه‌های طراحی لوگو
تسلط بر روی برخی از برنامه‌های ادیت و ساخت تصویر هم برای چنین پروژه‌ای ضرورت دارد. برخی از این برنامه‌ها به صورت آنلاین و برخی نیز آفلاین هستند. کار کردن با برخی از این برنامه‌ها به مهارت و تجربه نیاز دارد و مخصوص گرافیست‌ها و طراحان حرفه‌ای است. اما برخی دیگر از برنامه‌ها برای طراحی لوگو موبایل ساده هستند و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
استفاده از برنامه طراحی لوگوی موبایل
برنامه‌هایی که برای طراحی استفاده می‌شوند به شما این امکان را می‌دهند تا لوگو را مستقیما در گوشی و یا سیستم رایانه خود طراحی کنید. با نصب یکی از این برنامه‌ها بر روی گوشی همراه می‌توانید به راحتی یک لوگو حرفه‌ای برای خودتان طراحی کنید. البته لپ تاپ این مزیت را دارد که بتوانید لوگو را تجزیه و تحلیل و بعد هم ویرایش کنید.
استفاده از برنامه‌های سازنده لوگو و لوگوساز حرفه‌ای مانند بیزگو راحت‌ترین راه‌حل برای کسب و کارهای نوپا در زمینه موبایل و تجهیزات گوشی همراه است.
مزیت‌های استفاده از برنامه‌های طراحی لوگو تجهیزات موبایل
اگر تصمیم‌تان برای طراحی لوگو موبایل جدی است، استفاده از برنامه‌های طراحی این مزیت‌ها را به همراه دارد:
سرعت بالا برای طراحی
اگر توانایی پرداخت هزینه برای طراحی لوگوی تجهیزات موبایل حرفه‌ای را ندارید، برنامه‌ها و اپلیکیشن های مختلفی با سرعت بالایی این کار را برایتان انجام می‌دهند. البته قبل از هر چیز باید یک ایده در ذهن داشته باشید. سپس آن را روی کاغذ پیاده و بعد با کمک یک برنامه حرفه‌ای آن را به تصویر برند تبدیل کنید.
اگر در طراحی لوگو موبایل فروشی دچار اشتباه شدید، گزینه بازگشت را که بزنید، دوباره می‌توانید المان‌های جدید را روی برنامه اجرا کنید. به هر حال سرعت بالا در طراحی از مزیت‌های استفاده از این برنامه‌ها است.
رابط کاربری آسان
یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از برخی برنامه‌های طراحی لوگوی موبایل سهولت استفاده است. سازندگان این برنامه‌ها به نحوی عمل می‌کنند که تمامی کاربران اعم از حرفه‌ای‌ها تا افراد عادی و آماتورها بتوانند به راحتی از اپلیکیشن آن‌ها استفاده کنند. حتی اگر قرار باشد برنامه Adobe Photoshop را هم استفاده کنید، کارکردن با آن چندان سخت نیست. به تنها چیزی که نیاز دارید، یک لپ تاپ یا کامپیوتر است که بتوانید از طریق فتوشاپ لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید. در مقاله اصول طراحی لوگو با فتوشاپ به صورت کامل در این باره صحبت کردیم.
در مورد برنامه‌های گوشی همراه هم سازندگان به حجم کوچک لوگو در گوشی همراه توجه کرده‌اند. این برنامه‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که از مرحله ابتدایی ساخت تا انتهای برنامه شما را هدایت می‌کنند.
نکات مهم قبل از طراحی لوگو لوازم جانبی موبایل
قبل از اینکه به سراغ برنامه‌های طراحی لوگو موبایل بروید، باید چند نکته مهم را مدنظر داشته باشید:
قالب تصویر را انتخاب کنید
قبل طراحی لوگو لوازم جانبی موبایل باید نوع فایل برای ذخیره شدن را درنظر داشته باشید. وقتی قرار است فایل لوگو را برای بنرهای بزرگ استفاده کنید، قالب AI مناسب‌تر است و می‌توانید با هر سایزی که بخواهید آن را کوچک یا بزرگ کنید. فایل‌های PNG و JPEG مقیاس‌پذیر نیستند و فقط برای تصاویر کوچک مناسبند. در فایل‌های JPEG هم نمی‌توانید هیچ تصویری را اضافه کنید و پس زمینه دارند. اما اگر قرار است لوگوی موبایل را روی تصویر دیگری قرار دهید، حتما فایل PNG را انتخاب کنید.
 
استفاده تجاری در مقابل استفاده خصوصی
آیا قرار است از لوگو برای هدف تجاری استفاده کنید؟ برخی از برنامه‌های طراحی لوگو موبایل مانند VanillaPen: Design Studio دارای مجموعه‌ای از تصاویر پیش‌فرض و با ویژگی سفارشی‌سازی هستند. اگر طراحی لوگو موبایل فروشی فقط با هدف قرار گرفتن تصویر برند برای کارت ویزیت و استفاده شخصی است، نیازی به صرف وقت زیاد نیست. اما اگر هدف شما برندسازی است، زمان و انرژی بیشتری را برای طراحی چنین لوگویی صرف کنید.
در نظر گرفتن کیفیت تصویر برند
یکی از نکات مهم برای طراحی لوگو موبایل توجه به کیفیت تصویر است. اگرچه در بیشتر مواقع لوگو تصویر کوچکی است که آن را بر روی تصاویر، بنرها، فیلم و ... قرار می‌دهید، اما باید کیفیت لازم برای مشاهده جزئیات را داشته باشد. اگر تصویر برند وضوح بالایی نداشته باشد، مخاطب نمی‌تواند جزئیات آن را به راحتی تشخیص دهد.
 

مقایسه لوگو مارک، لوگو ترکیبی و نشان لوگو

با مفاهیم لوگومارک، نماد لوگو و لوگو ترکیبی گیج می شوید؟ آنها چه هستند؟ آنها در طراحی لوگو یا برندسازی تجاری شما چگونه عمل خواهند کرد؟ و کجا از آنها به درستی استفاده کنیم؟

 

پاسخ های آسان در زیر پوشش داده شده است!
 
لوگو ساده ترین گرافیکی است که همه مردم در نگاه اول تفسیر می کنند. برعکس، لوگو اولین سردرد برای طراحان است. اغلب، طراحان حرفه ای بر سر نحوه طراحی و طراحی یک لوگوی مناسب شرکت بحث می کنند.
 
اگر مفاهیم اولیه لوگومارک، نماد لوگو و لوگو ترکیبی را درک کنید، به لوگوی بهتری دست خواهید یافت:
 
 
*وقتی یک طراح را برای کار روی طراحی لوگوی خود استخدام می کنید، می توانید امتیازات را به روش های حرفه ای تری دریافت کنید.
*در غیر این صورت، تصمیم می گیرید به تنهایی یک لوگو بسازید، سپس دانش به شما اطلاع می دهد که کدام یک انتخاب مناسب است.
قسمت 1 - لوگومارک چیست؟ نماد لوگو چیست؟ لوگوی ترکیبی چیست؟
نگاهی به تفاوت بین لوگومارک (برند مارک) و لوگوی ترکیبی.
تصویر تصویر: به تفاوت بین نشان‌واره (برند مارک) و لوگوی ترکیبی نگاه کنید.
 
*لوگومارک، با نام تجاری نماد یا نشان تجاری، یک علامت تصویری است که تمام اطلاعات قابل توجه برند ارائه شده خود را در طراحی مبتنی بر گرافیک فشرده می کند. - این یک نماد برند نمادین بدون متن لوگو است.
 
اغلب، طراحی لوگومارک خیره کننده، منحصر به فرد و قابل توجه است. برندهای معروف طراحان مشهور جهان را برای کارکردن لوگوی خود استخدام می کنند.
 
*آرم ترکیبی لوگومارک (گرافیک آرم/اشکال) و لوگوتایپ (متون آرم/نشان کلمه) را ترکیب می کند. با مطالعه انواع لوگوهای موجود در بازار، از مایکروسافت، آدیداس، پوما، ناسا، ردبول، پی پال گرفته تا پیتزا هات و غیره (طبقه بندی شده در لوگوی انتزاعی، لوگوی نشان، لوگوی طلسم)، خواهید دید که میلیون ها شرکت انتخاب کرده اند. یک لوگو ترکیبی - دلیل ساده است:
 
از طریق یکپارچه‌سازی گرافیک لوگو و حروف برندسازی، یک لوگو ترکیبی آگاهی از برند را از نظر بصری و واژگانی افزایش می‌دهد: با خواندن متون لوگو، مخاطبان بلافاصله به معنای لوگو پی می‌برند. در عین حال، گرافیک نمادین لوگو (شکل منحصر به فرد برای برند) تأثیر عمیقی بر روی مخاطبان می گذارد.
در مورد لوگومارک، 2 نوع وجود دارد:
 
 
الف) اولین نوع لوگومارک به راحتی قابل درک است و می توان بلافاصله آن را فراخوانی کرد. مثال معمولی لوگومارک اپل است: وقتی آن را می بینید، می دانید که یک سیب است.
ب) نوع دیگر لوگومارک انتزاعی است: لوگوی swoosh نایک و المپیک معمولی هستند. آنها یک لوگوی ساده هستند، اما ارتباط با آن برندها و حدس زدن معانی دشوار است.
قسمت 2 - مهرهای زمانی تاریخی در نماد لوگومارک در مقابل لوگوی ترکیبی
مهر زمانی روی لوگوی ترکیبی
گوگل و تایم بر این باورند که اولین لوگوی ثبت شده Bass Ale از سال 1876 است که یک آرم ترکیبی متشکل از یک مثلث قرمز و متن نشان باس است. Bass Ale نماینده یک برند آبجو بریتانیایی است. (اگر با Bass Ale آشنا نیستید، پس Budweiser چطور؟)
و تا به حال، اکثریت قریب به اتفاق برندهای محبوب، لوگوی ترکیبی را ترجیح می دهند، برای نام بردن از چند مورد، آدیاس، پوما، ناسا، ردبول، پی پال، پیتزا هات و غیره.
 
اکنون که می دانیم اولین لوگو یک آرم ترکیبی است. اما، اولین لوگومارک چه زمانی معرفی شد؟
 
مهر زمان در لوگومارک
ما همه منابعی را که می‌توانیم به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم جستجو می‌کنیم، اما فقط هیچ چاپ دیجیتالی پیدا نمی‌کنیم که نشان دهد کدام نشان‌واره اولین لوگومارک جهان است. اما با مطالعه لوگومارک‌های معروف و قدیمی، فکر می‌کنیم ممکن است دلیل این رکورد را پیدا کنیم:
 
در واقع، چندین شرکت معروف، یک لوگومارک را به عنوان لوگوی خود، به جای لوگوتایپ یا لوگوی ترکیبی انتخاب کرده اند. مانند،
 
*اپل از گرافیک نمادین اپل بدون هیچ توضیح متنی استفاده می کند.
*نایک چندین دهه است که یک لوگوی جذاب انتخاب کرده است.
*ورزش های المپیک فقط از گرافیک/لوگومارک پنج حلقه ای برای نمایش استفاده می کنند.
با این حال، وقتی سعی می کنیم تمام لوگوهای استفاده شده در این مارک ها را کشف کنیم، آنچه می یابیم ما را شگفت زده می کند! - همه این برندهای لوگومارک از یک لوگوی ترکیبی به عنوان اولین لوگوی خود استفاده کردند!
 
قسمت 3 - چرا لوگومارک (برندمارک) برای برندهای بزرگ کار می کند، اما برای مشاغل کوچک موثر نیست؟
به گفته کارشناسان، لوگومارک عمدتاً برای برندهای بزرگی استفاده می شود که محصولات آنها غیرقابل مقایسه و قابل تشخیص هستند. لوگوی براق و شیک باعث می شود محصولات آنها نوآوری بیشتری داشته باشند.
 
در حالی که برای کسب و کارهای کوچک یا شرکت های مرحله اولیه، نشانک ممکن است موثر نباشد. بدون شهرت بزرگ، یک نماد لوگو به راحتی فراموش می شود. (تمام اطلاعاتی که مخاطبان دریافت کردند فقط یک شکل است!) وقتی مخاطبان چیز دیگری را می بینند، شکل خالی می شود.
 
در کل، استفاده از لوگومارک برای کسب و کارهای کوچک عاقلانه نیست. ظاهراً لوگومارک امتیازی است که متعلق به شرکت های بزرگ است. - اما قانون سختگیرانه ای در طراحی لوگوی شرکتی وجود ندارد. امیدواریم آنچه در بالا جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده‌ایم برای ساختن یا خرید لوگو مفید باشد.
 
قسمت 4- چگونه به راحتی لوگومارک یا لوگوی ترکیبی بسازیم؟
چگونه لوگومارک (یا مارک تجاری) خود را بسازیم؟ و چگونه به راحتی یک لوگو ترکیبی طراحی کنیم؟ 3 راه برای رفتن وجود دارد.
 
اولین روش استفاده از DesignEvo: با بیش از 10000 الگوی لوگو، سازنده لوگو DesignEvo همه چیزهایی را که برای طراحی لوگو نیاز دارید را دارد:
هر کلمه کلیدی لوگو را در ذهن خود جستجو کنید، یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید، شعار و نام شرکت را حذف کنید و یک لوگومارک شیک دریافت خواهید کرد.
یا در عوض، یک نام شرکت و یک شعار معنوی را چسبانده اید، و آن لوگوی ترکیبی شماست.
راه دیگر برای طراحی لوگومارک یا لوگوی ترکیبی، استفاده از نماد و منابع متنی DesignEvo و طراحی از ابتدا است:
 
a.با نمادها نشان لوگوی خود را بسازید - یک کلمه کلیدی را در بخش [ICON] وارد کنید و اشکالی را برای لوگوی خود پیدا کنید. (سعی کنید 2+ نماد و زوایای مختلف اضافه کنید تا لوگوی خود را منحصر به فرد کنید.)
 
نحوه ایجاد لوگومارک با نماد یاب DesignEvo.
Image Depict: نحوه ایجاد لوگومارک با نماد یاب DesignEvo.
 
ب. لوگوی ترکیبی خود را از صفر بسازید - [از ابتدا شروع کنید]، و از [Icon] و [Text] به ترتیب برای یافتن اشکال آرم و فونت آرم استفاده کنید.
 
راه دوم با استفاده از فتوشاپ، هوش مصنوعی یا GIMP: از Google Image یا Bing Image برای پیدا کردن تصاویر بدون حق چاپ به عنوان شکل لوگو استفاده کنید. و بقیه کارهای شما ساختن یک لوگو با PS، طراحی یک لوگو با Adobe Illustrator یا یک لوگو GIMP خواهد بود.
 
روش سوم استفاده از Icon Maker - با توجه به نمادها می‌توان یک نماد لوگو را ایجاد کرد، هر کسی می‌تواند به راحتی نشان‌های لوگو ایجاد کند یا ایده‌های نشان‌واره را با برخی از سازندگان نماد پیدا کند.
 
قسمت 4 - کلمات در پایان
یک لوگو کاربران را با یک برند مرتبط می کند. رابطه بین لوگومارک و لوگوی ترکیبی - یک لوگوی ترکیبی از یک علامت حروف و یک نشان‌واره تشکیل شده است. با برخی از برنامه های گرافیکی مفید، می توانید لوگوی خود را به راحتی ایجاد کنید.
 
هر فکری؟ لطفا فیسبوک یا توییتر، و ما را با طرح های لوگوی خود به اشتراک بگذارید، یا ابزارهای طراحی ترجیحی خود را به ما بگویید. وبلاگ ما را نشانه گذاری کنید تا آخرین نکات لوگو را بخوانید.
 

چگونه یک لوگوی خلاق طراحی کنیم؟

یک لوگوی خوش ساخت این پتانسیل را دارد که به اندازه نام کسب و کارش قابل تشخیص باشد. به برخی از کسب و کارها فکر کنید که دارای لوگوهایی با قابلیت شناسایی فوری هستند، مانند Target، Nike و Apple. اکثر افراد می توانند در عرض یک ثانیه پس از شنیدن نام برند، تصویر لوگوی خود را تجسم کنند. این لوگوها به بخشی از هویت هر برند تبدیل شده اند.

اگر به دنبال بهترین شرکت طراحی لوگو هستید، می توانید روی آرمکده حساب باز کنید. برای مشاهده نمونه طراحی لوگو آرمکده روی این لینک کلیک کنید.

برای کسب و کارهای کوچک، داشتن لوگویی که ارزش ها و شخصیت کسب و کار را منعکس کند، بسیار مهم است. چرا اینقدر مهم است؟ اغلب اوقات، لوگو اولین تعامل مشتری با یک برند است. اطمینان از اینکه یک لوگو پیام درست را منتقل می کند بخشی از طراحی عمدی آن است.
 
امروز، ما به تعداد انگشت شماری از شرکت ها برای الهام گرفتن از طراحی لوگو نگاه می کنیم. هر لوگو یک اصل طراحی خاص را منتقل می کند که مشاغل کوچک باید هنگام کار بر روی لوگوهای خود در نظر بگیرند. به خواندن ادامه دهید تا درباره طراحی لوگوی عالی بیشتر بدانید و برای کسب و کار خود الهام بگیرید.
 
به عنوان یک تجدید، در زیر پنج اصل طراحی لوگوی ماندگار آورده شده است:
 
ساده
بی زمان
بیاد ماندنی
همه کاره
مناسب
پنج منبع بزرگ الهام بخش طراحی لوگو:
ساده: شرکت چای بره
لوگوی شرکت چای بره نمونه کاملی از طراحی ساده است. از گرافیک برگ گرفته تا انتخاب فونت، طراحی ساده و بدون پیچیدگی است. با نگاه کردن به لوگو، شخص می تواند به سرعت متوجه شود که این تجارت چیست: محصولات ساده چای.
 
 
تصویر از
شرکت چای بره
اگر کمی بیشتر کنکاش کنید، کسب و کار مربوط به ارائه چای با کیفیت بدون عارضه به مردم است تا بتوانند سرعت خود را کاهش دهند و از زندگی لذت ببرند. سادگی لوگو این ارزش ها را از چهار کلمه و یک نماد کوچک منتقل می کند. انتخاب رنگ و استفاده از فضای سفید نیز در پیام رسانی برند نقش دارد. هر جزء به طور یکپارچه با هم کار می کند و نتیجه لوگویی است که به راحتی قابل درک است و منعکس کننده وعده برند تجاری است.
 
بی زمان: کوکاکولا
چه چیزی نمادین تر از لوگوی کوکاکولا است؟ این لوگو امتحان خود را پس داده است و مشتریان را سال به سال برمی گرداند، بنابراین مکانی عالی برای جستجوی الهام از طراحی لوگو است. رنگ و فونت بخشی از هویت برند هستند و دارایی های قابل تشخیص کسب و کار هستند.
 
اگرچه کوکاکولا طرح‌های بازاریابی و تبلیغات خود را در طول سال‌ها تکرار کرده است، اما لوگوی آن ثابت مانده است زیرا بی‌زمان است. بدون توجه به روند یا دهه، این آرم مرتبط باقی می ماند. حالا این یک لوگوی برنده است!
هنگام طراحی لوگوی کسب و کار خود به این مولفه ها توجه کنید. همانطور که کوکاکولا نشان داده است، یک لوگوی عالی می تواند تا آخر عمر باقی بماند.
 
خاطره انگیز: باغ وحش پیتسبورگ و آکواریوم PPG
وقتی به باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌ها فکر می‌کنید، طبیعتاً حیوانات به ذهنتان می‌آیند، اما باغ‌وحش پیتسبورگ و آکواریوم PPG یک لوگوی برجسته ایجاد کردند که فراموش نشدنی است. طراحی پیچیده که بر اساس جایی که توجه شما را متمرکز می کنید تغییر می کند، بیانیه ماموریت برند را به اشتراک می گذارد و نمایش زیبایی از سازمان است.
رنگ سبز و سفید متضاد به شما این امکان را می دهد که یا درختی سرسبز با پرندگانی که در داخل و خارج از آن پرواز می کنند و یا یک گوریل روبه روی شیر را ببینید. هر دو تصویر به آنچه سازمان برای محافظت و احترام گذاشتن می کوشد صحبت می کند. باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌ها را می‌توان با هم جمع کرد، اما با طراحی لوگوی این چنین، احتمالاً فراموش نمی‌کنید که این تصویر به باغ وحش پیتسبورگ متصل است.
 
آیا می خواهید چنین لوگویی طراحی کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ از خدمات طراحی لوگو ما استفاده کنید و مستقیماً با یک طراح حرفه ای برای ایجاد یک لوگوی سفارشی کار کنید. همین امروز شروع کنید و در کمترین زمان یک طرح تازه خواهید داشت.
 
همه کاره: Unilever
لوگوی یونیلور تعریف همه کاره است. از نظر طراحی، همه کاره به این معنی است که یک لوگو را می توان تغییر اندازه داد، رنگ آن را برعکس کرد و در یک رنگ چاپ کرد بدون اینکه ذائقه خود را از دست بدهد. این لوگو تا حد زیادی همه آن کادرها را علامت می‌زند زیرا طرحی برداری است به این معنی که می‌توان آن را بدون از دست دادن شکل یا وضوح خود بزرگ کرد.
 
در دنیای امروز، یک لوگو باید بتواند روی محصولات چاپی مانند کارت ویزیت و بروشورها و همچنین محصولات بازاریابی دیجیتال مانند وب سایت، نمایه های رسانه های اجتماعی و قالب های ایمیل کار کند. داشتن لوگویی که یکپارچگی خود را با وجود رزولوشن ها و نسبت پیکسل های مختلف حفظ کند، بخشی از طراحی خوب لوگو است.
این لوگو همچنین می‌تواند به صورت معکوس چاپ شود، جایی که نقش‌های سفید و آبی برگردانده می‌شوند، بنابراین پس‌زمینه آبی و نمادها و متن سفید است. صرف نظر از سوئیچ رنگ، یکپارچگی آرم اصلی است
 
در نهایت، به دلیل اینکه لوگو به صورت یک رنگ چاپ می شود سفید و مشکی برای لوگوها در نظر گرفته شده است قابلیت چاپ سیاه و سفید بدون مشکل را دارد.
 
اگر مطمئن نیستید که یک لوگو همه کاره است یا خیر، در نظر بگیرید که آیا لوگو می تواند چاپ شود:
 
در یک رنگ
برعکس
روی یک بیلبورد
روی کارت ویزیت
اگر پاسخ به هر چهار عبارت «بله» است، یک لوگوی همه کاره دارید. در غیر این صورت، به عقب برگردید و طرح را مطابق با معیارهای بالا تغییر دهید. تطبیق پذیری را در ذهن داشته باشید تا لوگوی عالی ایجاد کنید.
 
مناسب: توستیتوس
یک لوگوی خوب باید مناسب باشد، به این معنی که با صنعت و مخاطبان آن مرتبط باشد. Tostitos کار خارق‌العاده‌ای را برای ایجاد یک لوگوی مناسب انجام داد که سرگرم‌کننده است و مأموریت آن را بیان می‌کند. نام برند به راحتی قابل خواندن است و پالت رنگ آن یادآور یک مهمانی است. رنگ‌های تند با رنگ‌های برند شرکت مادر بازی می‌کنند، اما به روشی ظریف که به Tostitos احساس متمایز بودن می‌دهد.
پیچ و تاب طراحی در وسط لوگو قرار می گیرد. دو «شبیه افرادی هستند که یک چیپس تورتیلا در دست دارند و نقطه «یک کاسه سالسا است. این طراحی عجیب و غریب تعهد این برند را به ارائه میان وعده عالی و کمک به یک فضای مهمانی تقویت می کند. با درک اینکه مصرف کنندگان کجا و چگونه از محصولات خود استفاده می کنند، کسب و کار توانست طراحی لوگوی خود را با نیازهای خاص مصرف کنندگان خود تنظیم کند.
 
در حالی که همه محصولات ممکن است خود را به این نوع خلاقیت ندهند، دانستن اینکه چه چیزی برای برند، صنعت و مخاطبان شما مناسب است به شما کمک می کند تا یک لوگوی مناسب و منحصر به فرد ایجاد کنید.
 
الهام گرفتن می تواند از هر جایی باشد، اما امیدواریم این پنج مثال ایده های جدیدی برای طراحی لوگو برای کسب و کار کوچک شما ارائه دهد. پنج اصل طراحی را در ذهن داشته باشید و اجازه دهید خلاقیت شما جریان یابد! آیا لوگوی خود را دوست دارید؟ آن را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.
 

بهترین فونت برای لوگو (قسمت دوم)

در مقاله قبل درباره انواع فونت لوگو با شما سخن گفتیم. امروز نیز در این مقاله درباره اینکه چگونه فونت های لوگو را ترکیب کنیم؟ با شما سخن می گوییم.

 
از چند قلم باید در لوگو استفاده کنید؟
در حالت ایده‌آل، سعی کنید به یکی بچسبید، اما اگر مجبور شدید از دو فونت مختلف لوگو در طراحی لوگو خود استفاده نکنید. فونت های بیشتر از آن و طراحی لوگوی شما بیش از حد نامرتب و غیرحرفه ای به نظر می رسد. آنچه در لوگوی خود وارد می‌کنید تعداد فونت‌هایی را که می‌توانید استفاده کنید نیز تعیین می‌کند. به عنوان مثال، یک فونت را برای نام برند اصلی خود و فونت دیگری را برای شعار یا شعار یا توضیحات برند خود انتخاب کنید.
جهت آگاهی از هزینه طراحی لوگو با ارمکده تماس بگیرید.
 
چگونه فونت های لوگو را ترکیب کنیم؟
هنگام ترکیب فونت های مختلف لوگو در یک طراحی لوگو، می خواهید مطمئن شوید که فونت ها به خوبی با یکدیگر کار می کنند.
 
یک فونت اصلی را برای نام برند خود انتخاب کنید که سبک برند شما را به بهترین شکل نشان دهد. باید چشم نواز، خواندنی و جذاب باشد. هر فونت اضافی باید ظریف تر باشد. موارد زیر را در نظر بگیرید:
 
یک فونت بیانیه را با یک فونت sans-serif ضعیف تر ترکیب کنید.
نسخه های مختلف یک فونت را با هم ترکیب کنید: فونت مورد نظر خود را با حروف کج، پررنگ یا تمام حروف ترکیب کنید.
از ترکیب فونت‌های بیانیه‌های مختلف، مانند سریف‌ها با سری‌های اسلب یا فونت اسکریپت با فونت‌های اسکریپتی دیگر خودداری کنید.
 
نکاتی در مورد انتخاب فونت های لوگوی عالی
یکی از سوالاتی که باید هنگام طراحی لوگو از خود بپرسید این است که چگونه فونتی را انتخاب کنید که برند شما را برجسته کند.
 
فونت لوگوی شما بیش از نام شرکت شما ارتباط برقرار می کند. فونت مناسب حس سبک، شخصیت برند شما را بیان می‌کند و این حس کمی را به ارتباطات شما می‌افزاید. دانستن نحوه انتخاب فونت برای طراحی لوگو ضروری است زیرا می تواند به طور مستقیم بر افکار و احساسات مشتریان شما تأثیر بگذارد.
 
به عنوان مثال، یک قلم سریف تمیز و ساده می تواند یک انتخاب کلاسیک مرتبط با سنت و بی زمانی باشد. با این حال، یک فونت sans-serif پررنگ می‌تواند احساس قدرت، قدرت و اعتماد به نفس را نشان دهد. قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب فونت، کمی تحقیق کنید که چگونه می توانند بر برند شما تأثیر بگذارند و سپس یکی را انتخاب کنید.
 
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب فونت برای لوگوی برند خود به خاطر داشته باشید.
1. به خوانایی فکر کنید
خوانایی باید یکی از اولویت های اصلی شما در طراحی لوگو باشد. عناصر مختلف یک لوگوی برند عالی ایجاد می کنند، و خوانایی فونت یکی از آنهاست زیرا هویت و شخصیت برند شما را به اشتراک می گذارد. شما می خواهید فونتی را انتخاب کنید که تعادل کاملی بین متن قابل خواندن و چیزی به یاد ماندنی که مختص برند شما است ایجاد کند. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید:
 
مراقب ترکیب رنگ ها باشید. یک فونت با رنگ روشن روی پس‌زمینه‌ای با رنگ روشن خوانا نخواهد بود. رنگ های متضاد را انتخاب کنید.
در حالی که آنها جذاب به نظر می رسند، فونت های لوگوی با اسکریپت سنگین اغلب به سختی خوانده می شوند. آنها نیاز به فضای تنفسی زیادی دارند، بنابراین فاصله بین حروف و ارتفاع خط را افزایش دهید.
اگر فونت اسکریپت شده را انتخاب می کنید، از تمام حروف سرپوش دار خودداری کنید.
با تراز، فاصله، رنگ و اندازه بازی کنید تا ببینید چه فونت هایی با لوگوی شما مناسب تر است.
2. ویژگی های شخصیتی فونت های مختلف را درک کنید
اگر تخصص تایپوگرافی ندارید، ممکن است با تمام دسته بندی های مختلف فونت آشنا نباشید. دانستن اینکه نوع خاصی از فونت با چه ارتباطی ارتباط برقرار می کند، می تواند هنگام فکر کردن به نحوه انتخاب یک فونت خوب باشد. این اطمینان حاصل می کند که فونتی که انتخاب می کنید به خوبی با شخصیت برند شما مطابقت دارد.
 
در اینجا سه ​​دسته فونت اصلی وجود دارد:
 
من. سریف
 
ii بدون دندانه
 
III. اسکریپت
 
فونت های سریف
فونت های سریف کلاسیک، سنتی و قابل اعتماد هستند. آنها یکی از قدیمی ترین سبک های فونت هستند که در قرن پانزدهم ایجاد شده است. آنها به خاطر پاهایی (به نام سریف) که در بالا و پایین هر حرف دیده می شوند نامگذاری شده اند.
 
 
منبع
برندهایی که می خواهند سنت و احترام را منتقل کنند، مانند مجله Time، Tiffany & Co، Vogue، اغلب فونت های سریف را ترجیح می دهند.
 
فونت های سریف محبوبی که می توانید کاوش کنید:
 
تایمز نیو رومن
ای بی گاراموند
باسکرویل
Merriweather
فونت های سریف
فونت‌های Sans serif تمیز، مدرن هستند و به شما کمک می‌کنند تا آن ظاهر و احساس حداقلی را داشته باشید. این فونت ها در قرن نوزدهم وارد شدند. بنابراین، آنها به عنوان شیک تر از سریف درک می شوند.
 
آن‌ها ساده هستند و حس تمیزی را به شما می‌دهند که به شما کمک می‌کند تا ظاهر طراحی حداقلی داشته باشید. برخی از شرکت های برتر فناوری از فونت های سریف برای طراحی لوگوی خود استفاده می کنند.
فونت های محبوب sans serif که می توانید کاوش کنید:
 
هلوتیکا
آریال
Sans را باز کنید
ربات
پروکسیما نوا
فونت های اسکریپت
فونت های اسکریپت زیبا و منحصر به فرد هستند و برای تقلید از دست خط شکسته طراحی شده اند. حروف نویسه در اینجا یک حرف را به حرف بعدی متصل می کند.
 
مانند دست خط انسان، هر فونت اسکریپت منحصر به فرد به نظر می رسد و متمایز به نظر می رسد. این فونت ها تمایل به پیروی از روندهای طراحی دارند که آنها را به یک انتخاب خطرناک تبدیل می کند. روندها دائمی نیستند، و شما نمی خواهید طراحی شما چند سال بعد از مد افتاده باشد.
 
با وجود آن، برندهایی مانند فورد، جانسون و جانسون، کادیلاک و اینستاگرام از فونت های اسکریپت با سلیقه در طراحی لوگوی خود استفاده می کنند.

لوگو لویی ویتون

هویت بصری برچسب مد معروف، ظریف و در عین حال جسورانه است و قطعا یکی از قابل تشخیص ترین در سراسر جهان است. لوگوی متنی این برند از علامت کلمه کامل و یک مونوگرام تشکیل شده است که برای الگوهای پارچه و سگک محصولات این برند لوکس نیز استفاده می شود.

در این مقاله به معرفی لوگو لویی ویتون می پردازیم.
لوگوی خانه مد در اواسط قرن نوزدهم طراحی شد و هرگز تغییر نکرده است، فقط چند نشان اضافی در طول سال ها اضافه شد و برای مدتی علامت کلمه از لوگوی رسمی حذف شد و مونوگرام به عنوان اصلی باقی ماند.
 
در مورد پالت رنگ، هویت بصری این برند رده بالا از دو نسخه استفاده می‌کند: یک نسخه تک رنگ، که در هر سطح و پس‌زمینه قوی و ظریف به نظر می‌رسد، و رنگ بژ روشن، نزدیک به طلا، رنگ لوکس و پیچیده. ، منعکس کننده ماهیت و شخصیت شرکت است.
 
لویی ویتون چیست؟
لویی ویتون یک برند مد لوکس است که در سال 1854 در فرانسه تأسیس شد و به نام بنیانگذار آن نامگذاری شد. امروزه این برند، متخصص در مد، اکسسوری و کفش زنانه و مردانه، بخشی از گروه LVMH است و بوتیک‌های خود را در تمام شهرهای اصلی در تمام قاره‌ها قرار دارد.
 
برای نشان اضافی، این برند از یک گل سبک در دو نسخه استفاده می کند - یکی با چهار گلبرگ دراز و نوک تیز، محصور در یک لوزی سیاه، و دیگری یک گل گرد است که در داخل یک دایره جامد قرار گرفته است. هر دو نشان توسط شرکت به عنوان نشانه های آن استفاده می شود و اغلب می توان آنها را به صورت برجسته و چاپ شده بر روی کالاهای چرمی و نساجی مشاهده کرد.
نماد فعلی لویی ویتون هنوز هم یادآور بنیانگذار شرکت است. کاراکترهای "L" و "V" به شیوه ای کاملاً پیچیده در هم قفل شده اند، اما بسیار خوانا می مانند. در زیر مونوگرام، علامت کلمه "Louis Vuitton" وجود دارد.
 
نشان LV و مشکل جعل
نشان LV
 
 
LV یکی از جعلی ترین مارک های مد است، طبق برخی منابع، تقریبا 20٪ از تمام لوازم جانبی تقلبی فروخته شده در اتحادیه اروپا با مارک لویی ویتون است. شرکت مد این مشکل را بسیار جدی می گیرد و حدود 60 کارمند تمام وقت دارد که مسئول کار ضد جعل هستند. این شرکت ابتکارات زیادی را ارائه کرده است که قرار است تعداد تقلبی ها را کاهش دهد. به عنوان مثال، یک بوم مونوگرام امضا ایجاد کرد. الگوی فورا قابل تشخیص بر اساس مونوگرام LV است.
 
فونت
 
 
لوگوی لویی ویتون در دو سبک متفاوت اجرا شده است. نام کل برند که در زیر مونوگرام قرار گرفته است با تمام حروف بزرگ فونت سبک و ظریف Futura sans-serif نوشته شده است که نشان دهنده شخصیت مدرن و مترقی خانه مد است و جسارت و ظرافت کلاسیک مونوگرام را کاملا متعادل می کند.
 
مونوگرام LV اولین بار در سال 1954 به صورت دستی طراحی شد و هنوز هم از همان تایپ فیس استفاده می کند. "V" مستقیم که روی "L" مورب همپوشانی دارد، یکی از نمادین ترین نمادهای جهان را تشکیل می دهد. هر دو حروف دارای خطوط محکم و کشیده و خطوط متمایز ضخیم هستند که نشان دهنده سنت ها، پیچیدگی و تجمل هستند.
 
رنگ
لوگوی رنگی لویی ویتون
 
طرح رنگ سیاه و سفید نشان لویی ویتون نمونه ای از سادگی و ظرافت کلاسیک است. همچنان باید به این نکته اشاره کنیم که بسته به زمینه، لوگو ممکن است در رنگ های دیگری ارائه شود. برخی از محبوب ترین انتخاب ها شامل رنگ های طلایی، قهوه ای و نارنجی است. در برخی موارد، طراحان یک طرح رنگی رنگین کمانی را انتخاب می‌کنند، که مونوگرام را در چندین رنگ مختلف در یک زمینه بصری واحد می‌دهد.
 
 
 

تاریخچه لوگو یاهو

یاهو قدیمی ترین شرکتی است که از رونق فناوری دهه 1990 خارج شده است. نام عجولانه، رنگ های بنفش جسورانه و تبلیغات خنده دار آن مانند منادیان عصر جدید به نظر می رسید. از زمان تأسیس، لوگوی آن منعکس کننده لحظات کلیدی در تاریخ یاهو بوده است.

پیش تر تاریخچه انواع لوگو را بررسی کردیم اما امروز قصد داریم به تاریخچه لوگو یاهو بپردازیم؛ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 
 
تاثیر یاهو
برای بسیاری در دهه 1990، پورتالی با نام عجیب و غریب و تبلیغات خنده دار تمام چیزی بود که اینترنت وعده داده بود. این به عنوان یک دایرکتوری شروع شد که به صورت دستی توسط کاربرانی به نام "موج‌گردها" نگهداری می‌شد. در تلاش خود برای همه چیز برای همه مردم، فیدهای خبری، امتیازهای ورزشی و گروه های بحث را اضافه کرد.
برای سفارش طراحی مجدد لوگو با آرمکده تماس بگیرید.
بعداً بازی‌های محبوب، سفر، نقشه‌ها، نسخه کودکانه به نام Yahooligans و سایر خدمات را اضافه کرد. یاهو پیشگامان اینستاگرام و یوتیوب را اختراع کرد زیرا سعی داشت به یک پورتال همه منظوره تبدیل شود.
 
یاهو به خاطر تبلیغات خنده دار "yodeling" خود که در آن مردم نام شرکت را یاد می کردند، شناخته شد. سایر تبلیغات پرسیدند: "آیا شما یاهو هستید؟" این پیشگام در استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک بود که در اینترنت استاندارد شده است.
 
یاهو چگونه شروع به کار کرد
در سال 1994، جری یانگ و دیوید فیلو دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق در دانشگاه استنفورد بودند. در آن زمان، اینترنت برای بسیاری از مردم هنوز دنیایی جدید و ناشناخته بود. آنها تصمیم گرفتند راهنمای ایجاد کنند که به مردم کمک کند بیشترین استفاده را از اینترنت ببرند. آنها یک وب سایت ساختند و نام آن را Jerry and David’s Guide to the World Wide Web گذاشتند.
 
یک سال بعد نام سایت خود را به Yahoo و دامنه وب سایت را به yahoo.com تغییر دادند. این نام مخفف عبارت «Yet Another Hierarchical Officious Oracle» بود.
 
سخنان حکیمانه
کلمه "اوراکل" به شرکت نرم افزاری اشاره نمی کند. به معنای این کلمه به عنوان مکان حقیقت و حکمت اشاره می کرد.
 
در عرض چند ماه، وب سایت بیش از 1 میلیون بازدیدکننده داشت و شرکای پتانسیل یک سرمایه گذاری تجاری را دیدند. آنها یاهو را ادغام کردند و به دنبال سرمایه گذاران بودند.
 
مایکل موریتز از شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز Sequoia Capital اولین کسی بود که با دو دور سرمایه گذاری به مبلغ 3 میلیون دلار قدم برداشت. تنها یک سال بعد، یاهو عرضه اولیه عمومی خود را داشت و 34 میلیون دلار جذب کرد.
 
یاهو چگونه علائم نگارشی خود را به دست آورد: داستان علامت تجاری
وقتی فیلو و یانگ سعی کردند نام یاهو را علامت تجاری بگذارند، متوجه شدند که این نام قبلاً توسط چندین شرکت، از جمله سس باربیکیو و مجموعه ای از چاقوهای استیک، علامت تجاری بوده است. برای دور زدن این مانع علامت تعجب را اضافه کردند. هیچ کس دیگری علامت تعجب به نام خود نداشت و این بدان معنی بود که علامت تجاری در دسترس بود.
 
یاهو اولین لوگوی خود را در سال 1994 توسعه داد. این یک علامت کلمه ساده بود که یاهو را با حروف سیاه و فونت Times New Roman خوانده می شد. مانند پورتالی که ارائه می کرد، ساده و قدرتمند بود. این شرکت پس از دریافت علامت تجاری خود در سال 1995، لوگوی جدیدی ایجاد کرد که شامل علامت تعجب بود.
دهه 1990 پر از تغییرات بود
در مارس 1995، این شرکت لوگوی دیگری را با طراحی کاملا متفاوت معرفی کرد. در این فونت، یک فونت خشن و بدوی با حروف قهوه‌ای و سایه‌دار با علامت تعجب سیاه روی «یاهو» نوشته شده بود.
 
این لوگو به نظر می رسید که متعلق به برنامه تلویزیونی Flintstones است. اگر این یکی را به خاطر نمی آورید، به این دلیل است که فقط پنج ماه طول کشید.
 
جامپینگ Y
لوگویی که به دنبال داشت روشن و گویا بود. طراحی شده توسط طراح گرافیک داخلی دیوید شن، از یک حرف Y تلطیف شده به رنگ زرد روشن استفاده کرده است. به نظر می رسید Y در حال پریدن روی یک کره گرد آبی است. کلمه Yahoo در متن بنفش روشن در زیر کره زمین ظاهر شد.
 
یاهو از آن به عنوان "پرش Y" یاد می کند.
 
لوگو ماندگار نشد، اما علامت کلمه جدید ماندگار شد. این علامت که توسط کوین فارنهام از آژانس تبلیغاتی ارگانیک طراحی شده است، در تمام این سال‌ها تقریباً دست نخورده باقی مانده است. از آن زمان تا کنون بخشی از لوگوی یاهو را تشکیل داده است.
 
یاهو همچنین یک لوگوی جایگزین ایجاد کرد. این یک دایره بنفش با یک "Y" سفید در مرکز بود. این لوگو برای استفاده در نوار ابزار یاهو طراحی شده است. به Y-bar معروف بود که اصطلاح چاپگر برای علامت تعجب است.
 
در قرمز
در سال 1996، یاهو به طور موقت رنگ علامت خود را از بنفش به یک متن قرمز سایه دار تغییر داد.
 
در سال 2009، یاهو یک تغییر نام تجاری شرکتی را انجام داد. این تلاش پس از سال‌ها دعوای کبودی برای تصاحب و بحث ادغام با همکار غول فناوری مایکروسافت انجام شد. پس از سال‌ها بحث و گفتگو، این دو به توافق رسیدند که مایکروسافت می‌تواند از موتور جستجوی یاهو برای ایجاد موتور جستجوی خود که بینگ نام داشت استفاده کند.
 
یاهو از این فرصت استفاده کرد تا به رنگ بنفش اصلی خود برگردد و تغییرات دیگری در تصویر شرکت خود ایجاد کند. یاهو در پستی در وب سایت این شرکت توضیح داد: "به رنگ بنفش سلام کنید زیرا یاهو وارد فصل جدیدی در تاریخ خود می شود."
 
تغییر نام تجاری
در سال 2009، این شرکت کارول بارتز را به عنوان مدیر اجرایی (مدیرعامل) و رئیس هیئت مدیره منصوب کرد. او جانشین یکی از بنیانگذاران جری یانگ شد. بارتز بعداً به PC World گفت که کاربران یاهو این سایت را "خانه خود در اینترنت" می دانند.
 
این تغییر با تغییر لوگوی دیگری همراه بود. این بار یاهو یک بار دیگر رنگ بنفش اصلی خود را در آغوش گرفت. پس از این، همه برندهای شرکتی و لوگوهای جایگزین به رنگ بنفش خواهند بود.
 
در سال 2013، این شرکت یک لوگوی جدید ایجاد کرد که برای اولین بار از فونت sans serif استفاده کرد.
 
تغییرات در بالا
یاهو یکی از معدود شرکت های فناوری بود که از رونق فناوری و رکود متعاقب آن جان سالم به در برد. پس از سال 2009، این شرکت دستخوش تغییراتی شد و چندین بار رهبری را تغییر داد.
 
در سال 2012، ماریسا مایر، مدیر سابق گوگل، به عنوان مدیرعامل شرکت کرد. او جوانترین مدیر عامل یک شرکت Fortune 500 است. در سال 2017، این شرکت بسیاری از مشاغل اصلی خود را به Verizon فروخت.
 
لوگوی فعلی
در سال 2019، این شرکت طراحی مجدد لوگوی دیگری را راه اندازی کرد. شرکت معروف طراحی گرافیک پنتاگرام لوگوی جدیدی ایجاد کرد که برای اولین بار از حروف کوچک استفاده کرد. این لوگویی است که اکنون در تمام محصولات یاهو می بینید.
 
علامت کلمه جدید دارای فونت پررنگ و بدون سری با علامت تعجب مایل است. این ظاهر تازه ای است که برای نشان دادن عصر جدیدی برای یاهو طراحی شده است.
 
یک بیانیه مطبوعاتی همراه گفت: "ما در حال ارائه مجموعه ای از محصولات و تغییرات جدید هستیم تا به شما کمک کنیم آنچه را که دوست دارید بیشتر بدست آورید."
 

طراحی لوگو برای مراکز ماساژ و اسپا

ما در زمان‌های چالش برانگیزی زندگی می‌کنیم، بنابراین ممکن است جای تعجب نباشد که صنعت سلامت و تندرستی، از جمله انواع مختلف اسپا، به رشد خود ادامه دهد. بیش از 22000 کسب و کار تنها در ایالات متحده وجود دارد که تحت صنعت ماساژ و "اسپا" قرار دارند. و البته، چندین زیرگروه مختلف نیز وجود دارد.

این حتی شرکت‌های بهداشتی و سلامتی را که خدمات درمانی اسپا را به عنوان یک خدمات اختیاری ارائه می‌کنند، در نظر نمی‌گیرد، چه رسد به شرکت‌هایی که درمان‌های آبگرم خانگی مانند درمان‌های صورت را تولید می‌کنند!

در این مقاله قواعد طراحی لوگو مراکز ماساژ و اسپا را با هم مرور می کنیم.
با چنین طیف گسترده ای، پیدا کردن جایگاه خود می تواند چالش برانگیز باشد. و حتی زمانی که آن را پیدا کردید، هنوز مسئله طراحی برندی وجود دارد که دقیقاً نشان دهنده آنچه شما باید به مخاطبان خود ارائه دهید، و همچنین مخاطبان هدف شما را به سمت خود جذب می کند.
ساخت لوگو ماساژ و اسپا شما کار بزرگی برای انجام دادن دارد، زیرا معمولاً اولین ارتباطی است که مخاطبان بالقوه شما با شرکت شما دارند. علاوه بر این، بلافاصله به یاد ماندنی‌ترین اثر برندسازی است که تولید می‌کنید حداقل، اگر درست انجام شود، همینطور خواهد بود.
 
دقت در طراحی لوگوی اسپا
مهم است که درک واضحی از آنچه از طریق کسب و کار آبگرم خود ارائه می دهید داشته باشید. این باید در بازاریابی انجام شود، در غیر این صورت به دلیل ارسال پیام نادرست یا ارائه معیوب، خطر بیگانگی مشتریان را دارید.
به عنوان یک مثال افراطی، اسپاها فقط برای انسان ها نیستند - اسپاهای مخصوص حیوانات خانگی نیز وجود دارند. بنابراین اگر لوگوی سگ برای اسپاهای گرومی حیوانات خانگی طراحی کنید، زمانی که قصد ایجاد یک فضای سلامتی برای انسان ها را دارید، با سوء تفاهم هایی مواجه خواهید شد. و برعکس آن نیز صادق است!
 
شناخت کسب و کار و مخاطبان مورد نظرتان اولین قدم مهم برای ایجاد یک طراحی دقیق و موثر لوگوی اسپا است.
 
آنچه در زیر چتر "آرم اسپا" پوشانده شده است
اسپاها همه در مورد ارائه داروهای درمانی به مشتریان خود هستند.
 
با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است لوگوهای سلامتی، زیبایی، سلامت، و همچنین لوگوهای پزشکی و داروسازی، آرم های مو، آرم های مراقبت از پوست، آرم های اسانس و عطر، و آرم های ماساژ درمانی شباهت زیادی با آرم های اسپا داشته باشند. . به این دلیل که بسیاری از این شرکت‌ها طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهند که شامل درمان‌هایی برای رسیدگی به این موضوعات می‌شود.
 
سایر اسپاها ممکن است دارای خدمات طب سوزنی یا خدمات کایروپراکتیک باشند. به طور کلی، اسپاها برای افزایش سلامت کل بدن طراحی شده اند.
 
 
لوگوی مرکز اسپا
و به همین جا ختم نمی شود. به دلیل ارتباط ذهن و بدن، استراحتگاه های یوگا اغلب دارای اسپا هستند. اگر اسپای شما شامل یوگا به عنوان یک ویژگی است، یک لوگوی مدیتیشن یا یک لوگوی یوگا ممکن است برای برند ایده آل باشد.
 
در واقع، اگر مربوط به سلامتی باشد، به احتمال زیاد اسپا برای آن وجود دارد!
 
رد کردن خدماتی که در یک اسپا ارائه می شوند بسیار ساده تر از این است که کاملاً شامل آنچه می توانید پیدا کنید. این باید نشان دهد که قبل از شروع به طراحی لوگو، شناخت برند و خدماتی که ارائه می دهید چقدر مهم است.
 
از کجا می توان الهام بخش لوگوی اسپا را پیدا کرد
با توجه به ویژگی هایی که آبگرم شما به وضوح ارائه می دهد، زمان آن رسیده است که گام دوم را بردارید: به دنبال الهام گرفتن باشید.
 
یک مکان خوب برای شروع یافتن ایده های لوگوی اسپا، نگاه کردن به لوگوهای اسپاهایی است که در حال حاضر در حال کار هستند. به احتمال زیاد، شما یک آبگرم مورد علاقه را در ذهن دارید، خواه اسپای مورد علاقه شما در تعطیلات باشد یا در منطقه محلی شما کار می کند.
 
از طرف دیگر، می‌توانید برخی از معروف‌ترین آرم‌های آبگرم در جهان را بررسی کنید، مانند فهرست‌شده‌ای در اینجا در مرکز اسپاهای مقصد برتر مجله Town و Country. اینها شامل برخی از بهترین آرم های آبگرم موجود است.
 
 
بهترین لوگوهای اسپا
نکته، در نهایت، این است که یک ایده خوب از آنچه عناصر فردی در مورد اسپاهایی که نشان می دهند، می گویند. از آنجایی که عناصر لوگو بسیار خاطره انگیز هستند و اسپاها بسیار با سلامت و تندرستی کل بدن مرتبط هستند، تجزیه و تحلیل رنگ ها، فونت ها و گرافیک ها به بیننده مهم است. چه چیزی کار می کند - و چه چیزی کار نمی کند؟
اگر به دنبال ایده‌های لوگوی اسپای پزشکی هستید، به لوگوی ساده و تصفیه شده اسپا VIVAMAYR Altausee در Altausee، اتریش نگاهی بیندازید. این لوگو از یک لوگوی ساده با حروف V استفاده می‌کند، که از نظر سبک طراحی شده است تا شبیه یک علامت تیک دور شده به نظر برسد و با رنگ قرمز ملایم و گرم ارائه شده است. این یک راه عالی برای نشان دادن تفاوت بالقوه بین لوگوی اسپا سلامت و، به عنوان مثال، آرم اسپا و سالن آرایش مو، یا آرم زیبایی و اسپا است. این بدان معنا نیست که تصاویر لوگوی کلاسیک اسپا برای لوگوی med spa کار نمی کنند، اما احتمالاً تفاوتی در نحوه طراحی آن وجود خواهد داشت.
 
 
 
وقتی صحبت از لوگوهای منحصر به فرد اسپا لوکس می شود، لوگوی Post Ranch Inn در بیگ سور، کالیفرنیا، یک نمونه برجسته است. این یک طرح تقریباً انتزاعی است که هم به تصاویر گیاه شناسی سنتی و هم میراث بومی منطقه اشاره می کند، با یک خط محصور که حس کاملی را به شما القا می کند، که کاملاً برای یک آبگرم تمام بدن و تمام ذهن مناسب است.
 
 
 
در طرف مقابل، آرم Massage Envy یک علامت ساده و کاربردی است که برای تأکید بر «ME» طراحی شده است. اگرچه جذاب‌ترین یا جذاب‌ترین لوگوی موجود نیست، اما برای یک امتیاز اسپا که یکی از بزرگ‌ترین آرم‌های ایالات متحده است، مطمئناً پیام را منتقل می‌کند!
 
چگونه طراحی لوگوی اسپا را شروع کنیم
اولین گام مهم در شروع طراحی لوگو این است که خدماتی را که ارائه می دهید، مخاطبانی که برای آنها بازاریابی می کنید و شخصیت پشت برندتان در نظر داشته باشید.
 
همه اینها در تصمیمات طراحی شما در حین پیشرفت نقش دارند. این ایده خوبی است که با بررسی مرحله به مرحله طراحی خود، طرح کلی مخاطبان هدف، خدمات و شخصیت برند خود را نزدیک به دست داشته باشید.
طراحان حرفه ای اغلب با ایده های مختلف لوگو شروع می کنند. می توانید این کار را با دست، با خودکار یا مداد و کاغذ انجام دهید.
 
هنگام طوفان فکری، ایده های گرافیکی زیر را در ذهن داشته باشید. آنها ممکن است بهترین آرم های آبگرم را برای الهام بخشی که نیاز دارید به شما بدهند.
 
بهترین گرافیک برای لوگوی اسپا
باز هم، از آنجایی که اسپاها طیف وسیعی را پوشش می دهند، بهترین گرافیک برای لوگوی اسپا شما به خدماتی که ارائه می دهید بستگی دارد.
 
بیایید آنها را به چند دسته مختلف تقسیم کنیم.
 
لوگوی سلامت عمومی: تصاویر لوگوی عمومی آبگرم اغلب از ماندالا، گیاهان گیاهی و گل به عنوان تم استفاده می کنند. شکوفه های نیلوفر آبی، آرم گل رز یا نوع دیگری از آرم گل، بامبوی سبک و صحنه های آرام آب را در نظر بگیرید. گرافیک آرم آب تلطیف شده برای اسپاها بسیار عالی است، زیرا باعث ایجاد حس آرامش و رفاه می شود. علاوه بر این، ممکن است در حال طراحی یک آبگرم با لوگوی استخر باشید و یک صحنه آبی مانند حوض یا فواره برای این کار عالی خواهد بود.
 
لوگوی اسپا و ماساژ: لوگوهای ماساژ درمانی می توانند به راحتی از دسته کلی ایده های طراحی لوگو اسپا وام بگیرند، زیرا همان احساس آرامش باید در لوگوی ماساژدرمانگر وجود داشته باشد. با این حال، وقتی صحبت از آرم اسپا روزانه در مقابل ایده های لوگوی ماساژ به میان می آید، ممکن است گرافیک های خاص تری برای لوگوی ماساژ و اسپا وجود داشته باشد، مانند لوگوی دست ماساژ دهنده. علاوه بر این، نوع خاصی از خدمات ماساژ ارائه شده باید در نظر گرفته شود. ممکن است لازم باشد یک آرم ماساژ پا، آرم بدن، لوگوی ماساژ تایلندی، لوگوی ماساژ ورزشی ایجاد کنید - باز هم، این باید واقعاً اهمیت دانستن خدماتی را که اسپا ارائه می دهد نشان دهد!
 
لوگوی زیبایی: اسپاهای زیبایی معمولاً خدماتی مانند کوتاه کردن مو و مدل‌ها، خدمات آرایشگری، خدمات ناخن، مراقبت از پوست و صورت و محصولاتی مانند محصولات مراقبت از مو و عطر را ارائه می‌دهند. ایده‌های لوگوی اسپا زیبایی شامل آرم‌های شبح مانند یک زن یا دختر، اغلب تلطیف می‌شوند. دست های تلطیف شده با ناخن های رنگ شده به عنوان آرم اسپا ناخن.
به خاطر داشته باشید که فقط خود گرافیک نیست که باید تصمیم گیری شود، بلکه سبک گرافیک نیز باید تصمیم گیری شود. برای اکثر اسپاها، یک طراحی ساده و شیک بهترین کار را خواهد داشت.

ترکیب رنگ لوگو (قسمت دوم)

در مقاله قبل تعدادی از ترکیب رنگ های معروفی که در طراحی لوگو استفاده می شوند را با هم مرور کردیم. در این مقاله نیز به بررسی سایر ترکیب رنگ های انواع لوگو می پردازیم.

سبز، صورتی و زرد
برای یک لوگوی سرگرم کننده، سبز، صورتی و زرد با هم عالی هستند. با انتخاب سایه های جالب، مانند سایه سبز نعنایی یا صورتی مرجانی، ترکیب رنگ را برای خود بسازید.
یک رنگین کمان
به طور معمول، لوگوها یک رنگ و چند لهجه دارند. خوب، همه لوگوها معمولی نیستند. فاکتور سرگرمی خود را با رنگین کمانی از رنگ بالا ببرید. فقط مطمئن شوید که از سایه ها و مقادیر مناسب هر رنگ استفاده می کنید تا لوگوی شما زیاد نباشد.
آرمکده یک سایت طراحی لوگو است و آماده است تا سفارشات طراحی انواع لوگو را با بهترین کیفیت برای مشتریان خود انجام دهد.
 
قرمز و سبز
با ترکیبی از انرژی پرقدرت و آرامش طبیعی، قرمز و سبز از یکدیگر تعریف می کنند تا فضایی مفرح و بی دغدغه ایجاد کنند.
 
صورتی و فیروزه ای
صورتی و فیروزه ای ترکیب رنگ لوگوی سرگرم کننده نهایی را ایجاد می کند. اگر به دنبال جسور، روشن و سرگرم کننده هستید، این جفت را انتخاب کنید.
آبی، سبز و زرد
زرد نهایت رنگ سرگرم کننده است و این ترکیب روشن آن را در جلو و مرکز نگه می دارد. لهجه‌های آبی و سبز آن را برای یک طرح رنگی جالب، طبیعی و قابل اعتماد متعادل می‌کنند.
 
تصویر آبرنگی از دو سگ و یک گربه که پشت سر هم نشسته‌اند و هر کدام با یک دایره آبرنگ برجسته شده‌اند.
ترکیب رنگ جدی لوگو
اگر در زمینه امور مالی، حقوقی، پزشکی هستید - هر چیزی که جدی بودن یک نقطه فروش باشد - طرح رنگ ایده آل شما رنگی است که از رنگ های خنثی و عمیق استفاده می کند که نشان می دهد بینندگان چقدر باید برند شما را جدی بگیرند.
 
سیاه و سفید با لهجه
و در صورت شک، مشکی همیشه به طور جدی مد است. لهجه های تیره را برای پخش شدن رنگ اضافه کنید. به جای گیلاس به رنگ زرشکی و به جای فیروزه ای سرمه ای فکر کنید.
 
 
آبی و مشکی
طرح‌های رنگی جدی جسورانه هستند، اما بیشتر از رنگ‌های پررنگ با اعتماد به نفس برخوردارند. این ترکیب آبی و مشکی شخصیتی پویا و قابل اعتماد برند را تداعی می کند.
 
قهوه ای، بژ و مشکی
رنگ های قهوه ای و بژ حس وینتیج مشخصی دارند که به لوگوی شما اعتبار فوری می بخشد. از سایه های مختلف برای افزودن عمق و جزئیات استفاده کنید.
خاکستری، خرمایی و طلایی
این ترکیب از سه رنگ بی‌صدا، خدمات حرفه‌ای، سطح بالا و عالی را به ذهن متبادر می‌کند. همراه با خطوط سخت اشکال، شما یک لوگو با لحن ظریفی جدی دارید.
 
ترکیب رنگ مبتنی بر مخاطب
گاهی اوقات، کار یک پالت رنگ این است که بگوید یک برند برای یک مخاطب خاص در نظر گرفته شده است. استفاده از رنگ های متناسب با آن جمعیت می تواند برند را از رقبای خود متمایز کند.
 
رنگهای اصلی
رنگ‌های روشن و اصلی مانند این اغلب نشان می‌دهند که یک برند مخصوص بچه‌ها است.
 
صورتی و آبی
پاستیل های نرم معمولاً یک طرح رنگی مناسب برای محصولات کودک هستند.
 
دریایی، سفید و زرد
رنگ دریایی به طور سنتی یک رنگ مردانه در نظر گرفته می شود، بنابراین اگر نام تجاری شما عمدتا "برای مردان" است، رنگ آبی را در نظر بگیرید. رنگ آبی را با زرد و سفید ترکیب کنید تا حسی اسپرت و پویا داشته باشید.
 
رژگونه صورتی، خاکستری و زرد
اگر به دنبال ترکیب رنگی زنانه تر هستید، رنگ های ملایم و گرم را با رنگ های خنثی ترکیب کنید. صورتی رژگونه و زرد آفتابی به خوبی با خاکستری هماهنگ می شوند تا ظاهری بازیگوش و در عین حال شیک داشته باشند.
 
روش های خلاقانه برای استفاده از ترکیب رنگ لوگو
 
هنگامی که یک پالت رنگ را انتخاب کردید، انتخاب بعدی نحوه ایجاد یک لوگو با آن است. آیا یک رنگ تمرکز اصلی لوگو خواهد بود در حالی که بقیه به آن کنتراست در پس زمینه می دهند؟ یا اینکه هر رنگ به طور مساوی نشان داده می شود، شاید با دادن رنگ به هر حرف در نام برند خود یا کار کردن با آنها در الگویی که همه آنها زمان بازی برابری داشته باشند.
 
گرادیان ها
گرادیان یک راه آسان برای نمایش یک پالت رنگ کامل است. گرادیان ها صاف و آرام هستند. آنها به راحتی از یک رنگ به رنگ دیگر محو می شوند و هنگام حرکت در یک پالت سایه های زیبایی در بین آنها ایجاد می کنند. لوگوی گرادیانت شما می‌تواند ظریف باشد، بین دو رنگ نسبتاً نزدیک حرکت می‌کند یا می‌تواند یک رنگین کمان باشد، از یک رنگ پررنگ به رنگ دیگر می‌رود و در طول مسیر با تعداد زیادی دیگر ملاقات می‌کند.
 
هندسه
هنگامی که از یک الگوی هندسی در لوگوی خود استفاده می کنید، این فرصت را خواهید داشت که با انتخاب اشکال متناسب، بر شخصیت برند خود بیشتر تأکید کنید. ما روانشناسی شکل را با جزئیات بیشتری در راهنمای هویت برند خود پوشش می دهیم، اما نسخه سریع آن در اینجا آمده است: شکل های گرد مانند دایره ها و بیضی ها گرم تر، دوستانه تر و بخشنده تر هستند در حالی که خطوط مستقیم و زوایای تیز قوی، کارآمد و جدی هستند.
 
 
راه دیگر برای استفاده از پالت رنگی استفاده از آن برای رنگ آمیزی در لوگوی خود است. وانمود کنید که بچه ای با یک کتاب رنگ آمیزی و پالت شما مجموعه مداد رنگی شماست. شما فقط چند مداد رنگی برای کار دارید، بنابراین باید از آنها خلاقانه استفاده کنید تا لوگوی خود را زنده کنید.
 
حالا نقشه کشی کن!
انتخاب ترکیب رنگ آرم کار است، اما کار سرگرم کننده ای است. با رنگ‌ها و ترکیب‌ها بازی کنید تا پالت ایده‌آل را پیدا کنید و از جستجوی الهام از برندهای دیگر در صنعت خود یا درخواست بازخورد نترسید. یکی از راه‌های موثر برای فهمیدن اینکه کدام رنگ‌ها باید در پالت شما باشند، استفاده از مولد رنگ آرم ما برای تطبیق هویت برند شما با طرح رنگ لوگو است.
 
برای انتخاب ترکیبی عالی از رنگ ها برای نشان دادن برند خود کمک می خواهید؟ جامعه طراحان ما شما را گرفته اند! با یک طراح کار کنید، و آنها ایده های تازه ای را برای ترکیب رنگ های لوگو به میز می آورند تا بتوانید از بین آن ها طیف وسیعی را انتخاب کنید.
 
آیا می خواهید در مورد طراحی لوگو بیشتر بدانید؟ مقاله ما را در مورد نحوه طراحی لوگو بررسی کنید.

اصول انتخاب اسم برند

انتخاب اسم برند مناسب می تواند تاثیر زیادی بر کسب و کار شما داشته باشد. در این مقاله، دوستان ما در آرمکده بحث می کنند که چگونه می توانید بهترین نام تجاری را برای تنظیم کسب و کار خود برای موفقیت انتخاب کنید.
بنابراین شما در نهایت تصمیم گرفتید که آن ایده درخشان را به یک تجارت قانونی تبدیل کنیدتبریک! احتمالاً در حال حاضر کارهای زیادی در ذهن شما وجود دارد، از جمله اینکه چگونه محصول خود را بازاریابی کنید، چگونه تعیین کنید بازار هدف شما چه کسی است، و چه مقدار سرمایه برای ایجاد کسب و کار نیاز دارید.
البته، همه اینها بخش‌های مهمی از طرح کسب‌وکار شما هستند، اما آیا قبلاً اساسی‌ترین عنصر برند خود را حل کرده‌اید؟
 
بله، شما به یک نام برند نیاز دارید - و اگر در پیدا کردن یک نام مشکل دارید، این کاملا طبیعی است. آرمکده به شما کمک می کند که یک لوگو و نام تجاری عالی انتخاب کنید.
 
اصول انتخاب اسم برند
حتی برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها در برندسازی در دام این باور قرار می‌گیرند که یک راه وجود دارد که هر کسب‌وکاری باید به فرآیند نام‌گذاری نزدیک شود.
 
آژانس‌های نام‌گذاری بزرگ تمایل دارند به سمت نام‌های جذاب تک کلمه‌ای مانند اوبر گرایش پیدا کنند. آنها استدلال می کنند که این نام ها توجه را به خود جلب می کنند زیرا نامتعارف و مدرن هستند.
 
بسیاری از کارشناسان برندینگ موضع مخالفی دارند و می گویند بهترین نوع نام، نامی توصیفی است که بیان می کند شرکت شما چه می کند. آنها ادعا می کنند که این باعث صرفه جویی در پول شما در بازاریابی می شود، زیرا لازم نیست زمان و منابع خود را برای توضیح آنچه شرکت شما انجام می دهد تلف کنید.
 
بسیاری از مردم نسبت به نام های جذاب یا نام های تجاری توصیفی غیرت دارند. هیچ یک از این رویکردها به هیچ وجه اشتباه نیست... اما ادعای این که اینها تنها راه هایی برای نام گذاری برند هستند، محدود کننده و تقلیل کننده است.
 
چیزی که ما دریافتیم این است که هر کسی به چیز متفاوتی نیاز دارد.
 
پس از تجزیه و تحلیل میلیون‌ها نام تجاری و کار بر روی هزاران پروژه، کاملاً واضح است که باید رویکرد نسبی‌تری در نام‌گذاری برند وجود داشته باشد. با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌وکارها، برنامه‌ها و نیازهای منحصربه‌فرد خود را دارند، ادعای وجود یک رویکرد برتر برای نام‌گذاری کاملاً نادرست است.
 
برای پیدا کردن نام مناسب برای هویت برند خود، نیازها و موقعیت منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید.
 
نام مناسب برای برند شما
ایجاد نام مناسب برای نام تجاری شما به معنای تطبیق یک استاندارد منحصر به فرد و جهانی نیست. این مانند برگزاری دوومیدانی و دوی ماراتن با استاندارد موفقیت یکسانی است، زمانی که هر دو ورزشکار برای مسابقات کاملاً متفاوت تمرین می کنند.
 
هنگام تعیین اینکه کسب و کار شما به چه نوع نام تجاری نیاز دارد، این جنبه های نام تجاری خود را در نظر بگیرید.
 
داستان سرایی
اساسا، داستان ها در مورد ارتباط هستند. آنها کلیات را برای همه ارائه می دهند تا با آنها ارتباط برقرار کنند، و تجربیات مشترکی را بین مردم ایجاد می کنند. در تجارت، داستان سرایی می تواند ابزار قدرتمندی باشد، به خصوص در مورد برندسازی. اما، اگر به شما بگوییم که می‌توانید از نام تجاری خود برای گفتن داستان نیز استفاده کنید، چه؟
 
استفاده از داستان ها در نام کسب و کار شما ممکن است غیرممکن به نظر برسد. اکثر نام های تجاری فقط یک یا دو کلمه هستند. چگونه یک داستان می تواند در آن جا شود؟
 
نام های داستان محور از استعاره ها و ارجاعات استفاده می کنند، مانند نایک و آمازون. نایک الهه پیروزی یونان است. آمازون به بزرگترین جنگل روی زمین اشاره دارد. از این نام‌های استعاری، می‌توانیم داستان‌های جذاب را کشف کنیم.
 
داستان نایک ما را به سفری برای موفقیت و پیروزی هدایت می‌کند - تداعی‌های قدرتمند برای یک برند لباس ورزشی.
 
استعاره آمازون از کشف و تنوع بی پایان و مغذی موجود در جنگل های بارانی صحبت می کند.
نام های کسب و کار داستان محور جذاب هستند. آنها افراد را به سمت خود جذب می کنند. آنها همچنین امتیاز اضافی ایجاد ارتباط بین برند شما و یک داستان تثبیت شده را دارند. هر داستانی پایه ای از ارتباط و ارزش ها را فراهم می کند.
 
اولین برداشت ها
وقتی به برند خود فکر می کنید، باید به این فکر کنید که چگونه می خواهید بلافاصله با مشتریان روبرو شوید. چه نوع تأثیر اولیه ای را می خواهید ایجاد کنید؟ آیا شما یک کمک کننده سرگرم کننده و بی خیال هستید؟ آیا شما یک ستون قابل اعتماد و قابل اعتماد هستید؟
 
پس از بیش از 20000 پروژه نامگذاری و تجزیه و تحلیل صدها هزار ایده نام شرکت، ما پنج دسته نام را مشاهده کردیم.
 
نام های تجاری کلاسیک
یک نام کلاسیک یک کسب و کار را به عنوان سطح بالا یا برجسته معرفی می کند.
 
Vanguard شرکتی است که با یک نام کلاسیک قدرتمند به موفقیت های بزرگی دست یافته است. نام خود از پرچمدار هوراتیو نلسون در نبرد نیل در سال 1798 گرفته شده است. (می دانم، درست است؟) این نام تجاری را ایمن، قابل اعتماد و مستحکم می کند.
 
در اینجا چند نمونه اضافی از نام های کلاسیک آورده شده است:
 
بارنز و نوبل
 
برکشایر هاتاوی
سنگ سیاه
 
نام‌های کلاسیک می‌توانند به یک شرکت کمک کنند تا در یک صنعت جا بیفتد، یا می‌توانند به یک کسب‌وکار کمک کنند ارزش‌های ثبات و اعتماد را نشان دهد. خدمات حقوقی، املاک و مستغلات، انتشارات و سایر صنایع مستقر معمولاً با نام های کلاسیک به خوبی طنین انداز می شوند.
 
نام های تجاری مدرن / جذاب
نام تجاری مدرن به یک کسب و کار کمک می کند تا به عنوان پیشرفته، نوآورانه و تازه شناخته شود.
 
اپل نمونه ای نمادین از یک نام موفق مدرن و جذاب است. این شرکت کامپیوتری با برداشتی جسورانه و تازه در نامگذاری از HP و IBMهای موجود در بازار متمایز بود. آنها با نامگذاری خود به نام میوه ای که همه با آن ارتباط دارند، خود را به عنوان رایانه ای روزمره برای مردم عادی قرار دادند.
با نام های مدرن، شما همچنین می توانید چیزی انتزاعی، بصری و موارد دیگر را انتخاب کنید. در اینجا چند شرکت موفق با نام تجاری مدرن آورده شده است:
 
هولو
 
آمازون
 
نایک
 
فایرفاکس
 
نام‌های تجاری مدرن می‌توانند به ارزش‌های یک شرکت مرتبط باشند، مانند نام‌گذاری نایک به نام الهه پیروزی. آنها همچنین می توانند به یک استعاره متصل شوند، همان کاری که آمازون با جنگل های بارانی انجام می دهد.
 
نام‌های مدرن و جذاب جهت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند، و برای شرکت‌هایی که نمی‌خواهند در جعبه قرار بگیرند عالی هستند.
 
منبع: https://www.lucidpress.com/blog/how-to-pick-great-brand-name
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد