در مقاله قبل درباره اهمیت تغییر نام تجاری و برند بد را توضیح دادیم. اگر میخواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید اما نام برند خود را به اشتباه انتخاب کردید، نگران نباشید. در این مقاله 7 مرحله اساسی برای تغییر نام تجاری موفق را با هم مرور خواهیم کرد.
شما می توانید برای دیدن نمونه طراحی لوگو و آگاهی از قیمت ساخت لوگو به آرمکده مراجعه کنید.
 
 
نحوه تغییر نام تجاری در 7 مرحله
1. استخدام تیم تغییر نام تجاری
هنگامی که تصمیم گرفتید زمان تغییر نام تجاری ، تجدید نظر ، جزئی یا کامل است
، اولین قدم شما این است که یک تیم تغییر نام تجاری را استخدام کنید. بازاریابان
، طراحان ، کپی رایترها ، روابط عمومی - شما باید طیف وسیعی از ورودی ها را
برای اطمینان از پوشش همه پایه های خود بخواهید.
 
بحث بزرگ در اینجا این است که آیا باید از پرسنل داخلی استفاده کرد یا کار تغییر
نام تجاری را به آژانس ها یا کارگران آزاد سپرد. از یک سو ، هیچ کس مارک شما را
بهتر از کارگران داخلی نمی شناسد ، اما از سوی دیگر ، شاید یک چشم انداز بیرونی
دقیقاً همان چیزی باشد که شما برای یک شروع تازه به آن نیاز دارید.

2. آنچه را که کار می کند و آنچه را که کار نمی کند ارزیابی کنید
اولین وظیفه تیم تغییر نام تجاری جدید شما این است که بفهمید مشکل به طور خاص
چیست. شما می خواهید هر جنبه ای از استراتژی نام تجاری فعلی خود را ممیزی کنید
تا مشخص شود چه چیزی باقی می ماند و چه می ماند.

برای کمک به شما در پیگیری ، در اینجا یک چک لیست از عناصر اصلی مارک تجاری
است که می خواهید زیر میکروسکوپ قرار دهید. برند شما در هر یک از زمینه های
زیر چگونه عمل می کند؟

نام شرکت
موقعیت یابی برند
لوگو
شعار
پالت رنگ
تایپوگرافی
کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی
حضور در شبکه های اجتماعی
مشارکت ها و شرکت های وابسته (به عنوان مثال ، تأثیرگذاران)
ایجاد محتوا
صدای مارک تجاری
طراحی وب سایت
طراحی برنامه
دکوراسیون داخل مغازه
تعاملات حسی (مزه ها ، بوها ، صداها و غیره)
اولین قدم شما باید بررسی داده های فروش و بازاریابی شما باشد. داده های فروش
قبلی شما باید نقاط قوت و ضعف برند فعلی شما را روشن کند. کدام گروه های هدف
بیشتر مارک فعلی شما را دوست دارند؟ کدام گروه را می خواهید نام تجاری خود را
بیشتر دوست داشته باشید؟ چه چیزی را می توانید در مورد نام تجاری خود تغییر دهید
تا به اهداف اصلی خود برسید؟

داده های آنلاین شما منبع ارزشمندی است ، به ویژه ترافیک ، رسانه های اجتماعی
و عملکرد کمپین بازاریابی. نگاهی به کانالهایی که بیشتر مناسب شما هستند
بیاندازید و سعی کنید علت آن را دریابید. آیا این زبان و محتوایی است که ارسال
می کنید ، یا صرفاً مخاطبان داخلی کانال با هدف شما مطابقت دارند؟

پس از بررسی اولیه ، باید ایده خوبی داشته باشید که تمرکز برند خود را در کجا
متمرکز کنید. با این حال ، شما نباید فقط به حدس و گمان و غریزه تکیه کنید.
برای تغییر نام تجاری واقعاً موفق ، باید از افرادی که می خواهید آنها را تحت تأثیر
قرار دهید ، اطلاعات دریافت کنید.

3. مخاطبین هدف را آزمایش کنید
پس از ارزیابی اولیه ، باید ایده ها و نظریه هایی برای نحوه تغییر نام تجاری داشته
باشید. با این حال ، بهتر است به جای غرق شدن در ابتدا ، این ایده ها را با جمع
آوری داده ها مستقیماً از مخاطبان مورد نظر خود اصلاح کنید.
با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و نظرات آنها را مستقیماً ، مانند یک تست کاربر ، جلب کنید. جزئیات به عهده خود شماست ؛ شرکت های بزرگتر می توانند گروه های متمرکز یا دسترسی مشابه را بپردازند ، اما شرکت های کوچکتر هنوز می توانند نظرسنجی های آنلاین یا آزمایشات جداگانه را انجام دهند تا مشخص شود چه چیزی و چگونه باید تغییر کند. اگر واقعاً بودجه کمی دارید ، می توانید از دوستان و خانواده خود نظرات خود را بپرسید - تا زمانی که آنها در بین مخاطبان اصلی شما قرار بگیرند.
 
نمی دانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ بخشی از تغییر نام تجاری می تواند بازاری پردرآمدتر از بازار فعلی شما باشد. این ممکن است زمان مناسبی برای انجام آزمایش های جداگانه باشد تا ببینید کدام گروه های مشتری بیشتر جذب محصولات یا خدمات شما می شوند. تصمیمات تجاری شما باید در اطراف آنها ساخته شود ... هر کسی که هستند.
 
4. رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید
هم برای برندسازی و هم برای تغییر نام تجاری ، ارزش این را دارد که رقابت های شما را بررسی کرده و استراتژی خود را متناسب با آن تنظیم کنید. ایجاد استراتژی مناسب برای مخاطبان شما کافی نیست ، بلکه باید در مورد آنچه رقبای شما انجام می دهند و نحوه تقویت آنها نیز توجه داشته باشید.
 
تجزیه و تحلیل استراتژی نام تجاری رقیب شما می تواند هم ایده های خوب برای تقلید و هم ایده های بد را برای اجتناب نشان دهد. می توانید نحوه تصمیم گیری در مورد نام تجاری آنها ، از جمله فضای بهبود را مشاهده کنید. به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که اکثر مارک های صنعت شما از رنگ آبی استفاده می کنند ، می توانید از همان راه پیروی کرده و از مزایای یکسانی برخوردار شوید ، یا برای برجسته شدن رنگ جدیدی را انتخاب کنید.
بینش های زیادی وجود دارد که می توانید فقط با تماشای رقابت خود ، از نقاط قیمت تا جایی که بودجه تبلیغاتی خود را صرف می کنند ، بدست آورید. این برای مارک های با بودجه بازاریابی محدودتر م effectiveثر است - شما می توانید نتایج هزینه تبلیغات رقیب خود را به جای خود مشاهده کنید. ممکن است شما از همه چیزهایی که یاد گرفته اید استفاده نکنید ، اما خوب است حداقل تشخیص دهید که چگونه تصمیمات تجاری شما بر موقعیت بازار شما تأثیر می گذارد ، نه فقط نظرات مشتریان شما در مورد شما.
 
5. در شخصیت و ارزشهای اصلی برند خود تجدید نظر کنید
در حال حاضر شما درک کرده اید که چه چیزی باید تغییر کند ، مشتریان هدف شما چه می خواهند و رقبای شما چه کار می کنند. با این کار می توانید شخصیت تجاری جدید خود را بسازید - اما بدون برنامه.
با استفاده از آموخته های خود ، چه نوع مارکی باید باشید؟ چه مارکی می تواند مشتریان شما را راضی نگه دارد و در میان رقابت ها موفق شود؟ همه موارد ضروری - مدل کسب و کار ، مشتریان هدف ، بودجه بازاریابی ، منابع مارک تجاری و امتیازات را در نظر بگیرید و راهی پیدا کنید تا همه آنها را در تغییر نام تجاری خود هماهنگ کنید.
 
این به شما کمک می کند تا به عنوان یک شخص در مورد نام تجاری خود فکر کنید. صحبت کردن در مهمانی با آنها چگونه خواهد بود؟ آیا آنها سرگرم کننده خواهند بود ، شوخی می کنند و منابع فرهنگ عامه را معرفی می کنند ، یا حرفه ای تر هستند و بینش تجاری را با یک مقام آگاه به اشتراک می گذارند؟
 
اگر روی این قسمت گیر کرده اید ، یک تمرین این است که 30 صفت را که مارک ایده آل شما را توصیف می کند لیست کنید و سپس مورد علاقه خود را انتخاب کنید. شما می توانید ویژگی هایی مانند "خوش ساخت" ، "ارزان" ، "سریع" و "دوستانه" را مستقیماً در تصمیم گیری های تجاری مانند رنگ ها ، تصاویر لوگو و تایپوگرافی ادغام کنید.
 
از آنجا می توانید داستان برند جدید خود را شروع کنید. اگر در حال تغییر نام تجاری کامل هستید ، می توانید بیانیه ماموریت و ارزشهای تجاری خود را نیز تازه کنید. تا زمانی که ایده خوبی از نوع مارکی که می خواهید بسازید داشته باشید ، آماده پیشرفت هستید.
 
6. عناصر مشکل ساز را با جهت جدید نام تجاری خود دوباره انجام دهید
اینجا جایی است که در واقع دستان خود را کثیف می کنید. اگر تصمیم گرفته اید که به یک لوگوی جدید نیاز دارید ، آن را طراحی کنید. اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید با یک تأثیرگذار جدید شریک شوید ، آنها را پیدا کنید.
 
این فرآیند از طوفان فکری و همکاری زیادی سود می برد ، بنابراین نترسید که زمانی را صرف تفکر کردن ایده ها کنید. همه چیزهایی را که از مراحل قبلی آموخته اید فراموش نکنید - این همان چیزی است که در حال ایجاد بود.
 
با خیال راحت به چک لیست قبلی برگردید تا مطمئن شوید همه چیز را به دست آورده اید. به یاد داشته باشید که نیازی نیست همه چیز را تغییر دهید ، فقط آنچه لازم است را تغییر دهید. هنگامی که به آنچه نیاز دارید و همه با آن موافقت کردند ، آماده اید که نام تجاری خود را به عموم معرفی کنید.
7. از پرتاب غافل نشوید
راه اندازی مجدد نام تجاری شما باید شبیه راه اندازی اولیه شما باشد. سپس هدف این بود که مردم از مارک شما آگاه شوند ، اکنون هدف این است که مردم آگاه شوند که شما برند خود را تغییر داده اید.
 
شخصی که پشت میز نشسته است در حالی که موشک پرتاب می شود
تصویرسازی از Musique!
قبل از اینکه به بازار عمومی بروید ، کمی هیاهو و انتظار اضافه کنید. می توانید تیزرها و پیش نمایش ها را در هفته های منتهی به راه اندازی رسمی خود ، و همچنین رویدادها و مسابقات برنامه ریزی شده برای توجه بیشتر ، رها کنید. اگر با حامیان مالی یا تأثیرگذار جدید همکاری می کنید ، می توانید آنها را نیز مشارکت دهید.
 
وقتی زمان معرفی عمومی فرا رسید ، مطمئن شوید که تغییر نام تجاری خود را به عنوان یک داستان تنظیم کنید. برخی از جزئیات پشت صحنه در مورد تغییر نام تجاری خود را به اشتراک بگذارید ، مانند آنچه در لوگوی جدید خود می پسندید یا چرا ارزشها و بیانیه ماموریت خود را تغییر داده اید. این باعث می شود نام تجاری شما شخصی تر و قابل ارتباط تر شود ، به علاوه شما در ظاهر جدید خود اطمینان بیشتری پیدا می کنید.
 
روش های صحیح تبلیغ مجدد برند تجاری شما به مخاطبان شما بستگی دارد ، بنابراین به جایی که آنها هستند بروید. اکنون زمان فروتنی نیست - شما تمام این تلاش خود را برای بازسازی برند خود انجام دهید ، از نشان دادن آن نترسید!
 

 

منبع: https://99designs.com/blog/logo-branding/how-to-rebrand/