راهنمای گام به گام برای ایجاد برند و نام تجاری
دستورالعمل های نام تجاری ، که گاهی اوقات به عنوان راهنمای هویت نام تجاری نامیده می شوند ، سندی هستند که می توانید از آن برای شناسایی ، ساخت و توسعه برند خود استفاده کنید.
هنگامی که شرکت شما روی یک پروژه برندسازی جدید کار می کند یا فرآیند تغییر نام تجاری را طی می کند، باید دستورالعمل های برند جدید درخشان خود را در تکمیل پروژه به شما ارائه شود.
سند دستورالعملهای برند جدید شما میتواند هم به صورت داخلی و هم خارجی برای اطمینان از سازگاری و تداوم با هویت بصری و استراتژی زیربنای برند شما مورد استفاده قرار گیرد.
با این حال، اغلب چیزی بیشتر از آن وجود دارد.
آرمکده در طراح لوگو سابقه درخشانی دارد. شما می توانید برای دیدن نمونه لوگو و تعرفه طراحی لوگو به سایت این شرکت مراجعه کنید.
علاوه بر مستندسازی هویت برند شما، دستورالعمل های برند شما باید شامل عناصر استراتژی برند زیر نیز باشد.
شخصیت های مخاطب
تحقیق در مورد رقبا
موقعیت یابی برند
داستان برند
ارزش های برند
ماموریت برند
نقاط تماس برند
پیام برند
لحن صدا
و در نهایت ، هویت برند شما.
زیاده روی به نظر می رسد؟ مطمئن. اما دستورالعمل های تجاری شما مستندات نام تجاری شما هستند ، از ابتدا تا انتها.
دستورالعمل های تجاری شما سندی است که هرکسی می تواند همه چیز را در مورد نام تجاری و کسب و کار شما بدست آورد ، بررسی کند و به طور کامل درک کند.
چرا دستورالعمل های برند مهم هستند؟
دستورالعمل های برند مهم هستند زیرا شرکت شما همیشه با یک آژانس معامله نمی کند.
اگر به آژانس برندینگ خود وفاداری دارید (که همیشه به ایجاد مشارکت های عالی با مشتری / آژانس کمک می کند) عالی است.
اما وقتی می خواهید در تلویزیون تبلیغ کنید چه اتفاقی می افتد؟ یا یک کمپین چاپی با روزنامه یا مجله اجرا کنید؟
مثلا:
اگر تبلیغات چاپی یا هر نوع تبلیغات دیگری را خریداری می کنید، در حال خرید فضا یا املاک برای برند خود هستید.
مطمئناً آژانس تجاری شما می تواند تبلیغ را برای شما ایجاد کند ، اما شاید شما تصمیم گرفته اید که آن را به صورت داخلی وارد کنید. یا ، شما به مجله یا کاغذ نیاز دارید تا چیزی را به سرعت برای خود جمع کنید.
آنها باید بتوانند درک کنند که برند چگونه در ابتدا راه اندازی شده است تا از سازگاری با ساختار موجود و هویت برند شما اطمینان حاصل کنند.
یا شاید در حال خرید تبلیغات تلویزیونی هستید و آژانس برندسازی شما اصلاً درگیر موشن گرافیک یا ساخت فیلم نیست.
شما باید دستورالعمل های برند خود را به آژانس خرید تلویزیون یا رسانه که چنین کارهایی را انجام می دهد ببرید و آنها را مجبور کنید تا چیزی برای شما ایجاد کنند.
با در اختیار داشتن دستورالعملهای برند شما، آنها میتوانند عمیقتر در برند شما کاوش کنند، درک کنند که شما در مورد چه چیزی هستید و چیزی ایجاد کنند که به هم متصل شود.
همچنین، اگر به دنبال تبلیغات تلویزیونی هستید، لازم نیست آنقدر که تصور می کنید گران باشد. این پست در مورد هزینه های تبلیغات تلویزیونی توسط دوستان ما در آژانس تلویزیونی را بررسی کنید.
در Canny، ما برخی از کارها را به همین شکل انجام داده ایم.
در سال 2014 ، ما با شرکتی به نام Armit Wines کار کردیم. هویت برند آنها قبلاً مشخص بود، اما آنها در حال راهاندازی یک «فیستا شراب اسپانیایی» بودند.
ما برای ایجاد یک نام تجاری در برند موجود آنها آورده شدیم، و بنابراین مجبور شدیم با دقت زیر نام تجاری را بسازیم، و در طول مسیر از دستورالعمل های برند قبلی آنها مشورت کنیم.
یک سند راهنمای برند که به خوبی ساخته شده باشد باید کاملاً کاربردی باشد و به هر کسی اجازه دهد نام تجاری شما را درک کند.
تفاوت بین دستورالعملهای برند، کتابهای برند، و دستورالعملهای برند چیست؟
خوب، در واقع خیلی زیاد نیست.
اصطلاحات کتاب نام تجاری، کتابچه راهنمای برند و دستورالعمل های برند همگی اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. این معمولاً فقط یک موضوع اولویت یا موقعیت جغرافیایی است.
ما متوجه شدهایم که بسیاری از مشتریان ما در بریتانیا به دستورالعملهای برند مراجعه میکنند، در حالی که به نظر میرسد در سراسر اروپا، کتاب برند رایجترین واژه است. در سراسر حوضچه در ایالات متحده، ایجاد یک کتابچه راهنمای برند اغلب چیزی است که مشتریان ما در مورد آن صحبت می کنند.
هر اصطلاح به همان معنی است.
دستورالعمل برند، کتاب نام تجاری یا کتابچه راهنمای برند، سندی است که نام تجاری شما را خلاصه می کند. از استراتژی برند ، تا هویت و اجرای نام تجاری.
چه کسی باید راهنمای برند خود را ایجاد کند؟
آژانس برندسازی شما باید سند راهنمای برند را در انتها یا با پیشرفت پروژه برندسازی یا تغییر نام تجاری شما ایجاد کند.
این شغلی است که باید به طور خاص در پیشنهاد آنها مشخص شود ، بنابراین قبل از اینکه روی خط نقطه امضا کنید ، از آن مطمئن شوید.
ممکن است فکر کنید که لوگو و کارتهای ویزیت جدید شرکت شما مهمترین بخش فعالیت برندسازی یا تغییر نام تجاری هستند، اما من میتوانم استدلال کنم که در مقایسه با دستورالعملهای برند شما، آنها بخش کوچکی هستند.
برند شما و نحوه ارائه آن، نحوه ارتباط آن و نحوه ارتباط آن و ظاهر و احساس آن چیزی است که مهم است. نه فقط طراحی لوگوی شما!
در پایان پروژه شما، آژانس برندسازی شما باید تمام داراییها و همچنین نسخه PDF دستورالعملهای برند جدید شما را تحویل دهد و به وضوح توضیح دهد که چگونه داراییهای برند جدید ایجاد شده شما باید (و نباید) مورد استفاده قرار گیرند.
آنچه باید در دستورالعمل های برند شما گنجانده شود
بنابراین، چه چیزی باید در سند راهنمای برند شما گنجانده شود؟
خوب، درست مانند هر چیز دیگری، میتوانید به دنبال دستورالعملهای اولیه یا یک رویکرد کاملاً جامع برای ایجاد مستندات خود باشید.
اغلب، برای شرکتهای کوچکتر یا استارتآپها، چیزی ابتدایی و سریع بهترین راه برای تنظیم دستورالعمل برندشان است.
با این حال، اگر شما مسئول یک سازمان بزرگتر یا شرکت بزرگی مانند گوگل یا آمازون هستید، به چیزی کاملاً جامع نیاز دارید.
بیایید هر دو گزینه را بررسی کنیم:
چه چیزی باید در یک سند اصلی راهنمای نام تجاری گنجانده شود؟
یک سند راهنمای اصلی مارک تجاری اغلب استراتژی ، ماموریت و چشم انداز نام تجاری را کنار می گذارد و مستقیماً به جلوه های بصری می رود.
ما معتقدیم که هر پروژه برندسازی خوب باید بر اساس یک استراتژی برند مستحکم باشد.
با این حال، گاهی اوقات بودجه ای برای آن وجود ندارد، یا به چیزی نیاز دارید که هویت بصری برند شما را مستند کند.
بنابراین ، بیایید ابتدا به آن مسیر نگاهی بیندازیم:
طراحی لوگو
اولین چیزی که باید در دستورالعمل های برند شما نشان داده شود، طراحی لوگوی شما است.
این شکل اصلی لوگو و طرحی است که انتظار دارید 90 درصد مواقع آن را ببینید.
در وهله اول، باید با شکوه تمام رنگی نشان داده شود. به آن افتخار کنید!
اگر به دنبال نکاتی برای موثرتر شدن طراحی لوگو خود هستید ، این پست را بررسی کنید.
تغییرات لوگو
تنوع لوگوی شما از دیگر طرح های لوگوی است که برند شما می تواند از آنها استفاده کند.
این همیشه مردم را تحت تأثیر قرار می دهد.
اگر لوگوی شما دارای علامت لوگو در سمت چپ، و متن در سمت راست است، همیشه لازم نیست در آن چیدمان استفاده شود.
مطمئن شوید که یک نسخه عمودی یا "قفل کردن" نیز دارید. نسخه بدون متن نسخه بدون علامت لوگو و غیره.
به مک دونالد و نحوه استفاده از لوگوی خود فکر کنید:
یک M زرد بزرگ در کنار جاده
متن زرد M و مک دونالد روی خود ساختمان
نسخه کامل یا کاهش یافته آرم روی بسته بندی آنها
M زرد بزرگ روی کف درایو آنها نقاشی شده است
مهم این است که طراحی لوگوی شما کاملاً انعطاف پذیر باشد.
و همه این نسخه های طراحی لوگوی شما باید در سند راهنمای برند شما نشان داده شود.
به یاد داشته باشید، دستورالعمل های برند شما یک سند در حال تکامل است. اگر یک فروشگاه (یا فروشگاه) جدید باز کردید و با یک مورد استفاده جدید مواجه شدید، مطمئن شوید که مستند شده است!
طراحی لوگو معکوس و تک رنگ
این موضوع به آنچه که ما در مورد آن صحبت کردیم اشاره می کند ، زیرا اساساً لوگوهای معکوس و تک رنگ تغییرات طراحی لوگو هستند. با این حال، این احساس می کند که سزاوار بخش خاص خود است.
طراحی لوگوی شما در یک پالت رنگ اصلی وجود دارد. این شکل معمولی است، چیزی که مردم اغلب می بینند.
اما پس از آن شما باید آن را به صورت معکوس ، در پس زمینه رنگی متفاوت و اغلب اوقات ، در یک رنگ (معمولاً مشکی) نشان دهید.
با انجام این کار، شما همچنین ثابت میکنید که طراحی لوگوی خود به روشهای مختلف کار میکند.
ممکن است بپرسید؛ "چرا، چه کسی آن را می بیند؟"
خوب، اگر یک سند را فتوکپی کنید، به یک رنگ کاهش می یابد. اگر باید لوگوی خود را به جای پسزمینه سفید روی یک پسزمینه تیره قرار دهید، به یک جایگزین نیاز دارید.
همه این موارد کوچک باید در دستورالعمل های برند شما ثبت شوند.
اگر طراحی لوگوی شما به درستی و موثر طراحی شده باشد، آژانس شما برای ارائه آن در این فرمت های مختلف مشکلی نخواهد داشت.
لوگوی پاسخگو
طراحی لوگوی پاسخگو شما نسخه لوگوی شما است که در صفحه های کوچکتر مانند رایانه لوحی یا تلفن همراه استفاده می شود.
این بخش باید به شما نشان دهد که چگونه از لوگوی خود در طیف وسیعی از دستگاه ها استفاده کنید، و نشان می دهد که چگونه لوگو وقتی به اندازه خاصی می رسد تغییر می کند.
بخش مهمی که در اینجا باید در نظر گرفت این است که وقتی لوگوی شما از نظر اندازه کاهش می یابد، همچنان باید فوراً به عنوان برند شما قابل تشخیص باشد.
لوگوهای پاسخگو را در اینجا بررسی کنید تا ایده ای از نحوه ظاهر آن در عمل بدست آورید
فاصله آرم
فضای اطراف لوگو اغلب به اندازه خود لوگو مهم است. در واقع میتوانم بگویم فضایی که به لوگوی خود میدهید، میتواند طرح را ایجاد یا خراب کند.
اگر لوگوی شما در یک فضای کوچک قرار گرفته باشد ، و توسط عناصر متضاد احاطه شده باشد ، به هیچ وجه حرفه ای به نظر نمی رسد.
لوگوی شما باید با راهنماهای "x-height" نمایش داده شود، که نشان می دهد همیشه چقدر فضای خالی باید در اطراف لوگو وجود داشته باشد.
همچنین باید نشان داده شود که در هر زمان چقدر باید لوگو خود را بردارید. باز هم، از بخش آرم پاسخگو در بالا به عنوان راهنما استفاده کنید.
در Canny، ما حداقل اندازهها را برای چاپ (به میلیمتر) و برای دیجیتال (بر حسب پیکسل) میدهیم.
تایپوگرافی برند
تایپوگرافی مورد استفاده در نام تجاری شما باید به طور کامل مستند شود.
این باید شامل فونت مورد استفاده در لوگو و همچنین:
عناوین
سرفصل های فرعی
پاراگراف ها
سند دستورالعمل های برند شما باید تایپوگرافی استفاده شده، جایی که می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، و اندازه هایی که باید در آنها استفاده شود و همچنین ارتباط آنها با یکدیگر را مشخص کند.
رنگ های برند
رنگ های برند شما در اشکال مختلفی وجود دارد.
رنگ های برند اصلی
رنگ های برند ثانویه
رنگ های RGB (وب).
رنگ های CMYK (چاپ).
رنگهای اصلی اغلب رنگهایی هستند که در طراحی لوگوی شما وجود دارد ، بعلاوه یک نسخه مشکی یا نسخه های مشکی که به عنوان متن اصلی شما استفاده می شود.
رنگ های ثانویه برای عمق بخشیدن به پالت رنگ برند شما وجود دارند.
اینها ممکن است در سایر اشکال تبلیغات مانند بروشورها، غرفه های نمایشگاهی یا وب سایت شما استفاده شوند.
هنگامی که در حال ایجاد مواد بازاریابی هستید، مهم است که انعطاف پذیری داشته باشید و در عین حال "بر روی برند" باقی بمانید.
با افزایش اهمیت دنیای دیجیتال، به نظر می رسد مردم همه چیز را در مورد رنگ های چاپی فراموش کرده اند.
رنگ پر جنب و جوشی که روی صفحه نمایش عالی به نظر می رسد ممکن است در چاپ کار نکند. ترجمه مستقیم آن به رنگ چاپی احتمالاً خیلی کسل کننده و گل آلود به نظر می رسد.
اخیراً ، ما با درنظر گرفتن این موارد در دستورالعمل های تجاری ، هویت برندهایی را ایجاد کرده ایم که از نظر چاپی و وب کاملاً انعطاف پذیر هستند.
به جای تعویض RGB با مقادیر CMYK، سعی کنید پالت CMYK خود را ایجاد کنید. اغلب نتایج بهتری خواهید گرفت!
https://www.canny-creative.com/creating-brand-guidelines/