تاریخچه طراحی لوگو آئودی
آیا با تاریخچه لوگوی آئودی آشنایی دارید؟ لوگوی آئودی یکی از قابل تشخیص ترین نمادها در صنعت خودرو است که سادگی را با معنای عمیق تر ترکیب می کند.
اگرچه نشان لوگوی آئودی از زمان راه اندازی این برند در سال 1909 تا حدودی تکامل یافته است، اما این چهار دایره در ابتدا در دهه 1930 ظاهر شدند. این حلقه ها اکنون برای تصویر برند آئودی اساسی هستند.
مانند بسیاری از شرکتهای محبوب در طول سالها، آئودی لوگوی خود را برای تسخیر قلب و ذهن مشتریان آینده و فعلی اصلاح، بهروزرسانی و ارتقا داده است.
امروز، ما برخی از جزئیاتی که باید در مورد اصول طراحی لوگو آئودی بدانید را پوشش خواهیم داد.
لوگوی آئودی به چه معناست؟
معنی نماد آئودی
نشان آئودی امروزه یکی از شناخته شده ترین تصاویر در صنعت است. چهار دایره این خودروساز مشهور آلمانی معنای عمیقتری از آن چیزی دارد که بیشتر مردم تصور میکنند. بیش از یک طراحی شیک، لوگوی ماشین 4 حلقه ای چهار شرکت را نشان می دهد که در دهه 1930 ادغام شدند.
شرکتهای Horsch، Audi، Wanderer و DKW با هم ترکیب شدند تا «اتحادیه خودرو» را تشکیل دهند. بعداً شرکت های تازه تأسیس نام «آئودی» را به خود گرفتند. این تجارت پیشرفته به سرعت به یکی از برترین شرکت های خودروسازی در جهان تبدیل شد.
لوگوی امروزی آئودی یک طرح ساده است که دارای چهار حلقه در هم تنیده است. این طرح گاهی اوقات با علامت کلمه "Audi" با فونت شیک همراه است.
آئودی AG یا آئودی یک شرکت خودروسازی آلمانی است که به دلیل طراحی خودروهای لوکس شناخته شده است. امروزه آئودی یکی از زیرمجموعه های گروه فولکس واگن است و در 9 کارخانه در سراسر جهان خودرو تولید می کند. منشا این برند بسیار پیچیده است و به اوایل قرن بیستم باز می گردد.
همانطور که در بالا ذکر شد، آئودی که امروز می شناسیم نتیجه ادغام چهار شرکت از جمله برند اصلی آئودی است. ترکیب این شرکت ها اتحادیه خودرو را ایجاد کرد که در دهه 1960 توسط فولکس واگن خریداری شد.
پس از راه اندازی مجدد برند آئودی، شرکت فولکس واگن به ایجاد لوگوی آئودی کمک کرد که اکثر مردم اکنون می شناسند.
نام آئودی از نام خانوادگی بنیانگذار، "Horch" گرفته شده است که در آلمانی به معنای "گوش دادن" است و در لاتین به "Audi" ترجمه می شود. آئودی در برخی از تلاشهای بازاریابی خود از شعار «پیشتر بودن از طریق فناوری» استفاده میکند.
تکامل آرم آئودی: آرم های آئودی در طول سال ها
تغییرات لوگوی صوتی در طول سال ها عمدتاً تحت تأثیر تغییر مالکیت و موقعیت شرکت در بازار بوده است.
اگرچه لوگوی خودروی 4 حلقه معمولاً طرحی است که با این برند مرتبط است، اما این تصویر تا بیش از 20 سال پس از راه اندازی کسب و کار ظاهر نشد.
بیایید نگاهی دقیقتر به لوگوی صوتی در طول سالها بیندازیم.
1909
لوگوی آئودی که برای پیش از راه اندازی این شرکت طراحی شده است، هیچ شباهتی به لوگوی امروزی ندارد. در عوض، ما یک علامت کلمه شکسته را می بینیم که در یک طرح بیضی شکل به سمت بالا متمایل می شود. این لوگو دارای یک پالت رنگ خاکستری تیره بود که برای بروز پیچیدگی و حرفه ای بودن عالی است.
با این حال، قبل از راه اندازی رسمی شرکت در سال 1909، نشان لوگوی صوتی تغییر کرد. نشان جدید شبیه شماره یک بود که بالای یک مثلث نیم دایره و وارونه نشسته است. کلمه "Audi" همچنان با فونت ایتالیک ظاهر می شود.
بعداً در همان سال، تیم طراحی لوگوی آئودی تغییر دیگری ایجاد کرد و علامت کلمه "آئودی" را به چیزی شبیه به طراحی وثیقه بازاریابی آئودی امروزی به روز کرد. این لوگو تا زمان تشکیل Auto Union در سال 1932 بخشی از تصویر آئودی باقی ماند.
1932
سال 1932 یکی از مهمترین نمونه های تغییر لوگوی آئودی است که در طول سال ها شاهد آن بوده ایم. ادغام چهار برند مختلف باعث ایجاد "اتحادیه خودکار" و یک لوگوی جدید شد.
این طراحی جدید، اگرچه پیچیده است، اما معنای زیادی داشت. چهار دایره متصل به هم متصل شده اند و طرح های لوگوی قبلی برندهای مستقل را به نمایش می گذارند.
پیچیدگی این نشان با گذشت سالها شروع به کاهش کرد. در سال 1949، نسخه ای از نماد آئودی بدون آرم جداگانه ظاهر شد.
نشانهای این لوگو از داخل دایرهها برداشته شده و با یک مستطیل افقی که عبارت «اتحادیه خودکار» در متن ساده sans-serif را نشان میدهد جایگزین شده است.
1969
در سال 1969، پس از تغییر نام اتحادیه خودکار به "آئودی"، نماد دوباره تکامل یافت. طراحی ساده بر روی یکی از علائم اصلی آئودی و مستطیل در وسط چهار دایره متصل آرم قبلی ساخته شده است.
این نشان آئودی کلمه "Audi" را با حروف "NSU" در بالای یک مستطیل سیاه ترکیب کرده است. بعداً در همان سال، آئودی نسخه جایگزینی از لوگوی خود را نیز ایجاد کرد. این نشان، بنر مستطیلی را از لوگوی قبلی حذف کرد و فقط چهار حلقه را نگه داشت.
حلقه ها برای نشان دادن برندهای متصل به هم زنجیر شده بودند و یک پالت رنگ آبی تیره را نشان می دادند.
یک علامت کلمه به همراه چهار حلقه نیز در سال 1969 ظاهر شد. این علامت کلمه آئودی با فونت معروف آئودی را نشان می داد. این کلمه با حروف پررنگ سفید، در بالای یک شکل بیضی سیاه ظاهر شد.
1978
در سال 1978، نسخه لوگو با علامت کلمه به شکل بیضی دوباره تغییر کرد. این طرح اکنون به رنگ قرمز و سفید بود و شامل یک حاشیه سفید نازک تر در اطراف بیضی قرمز اولیه و به دنبال آن یک طرح کلی قرمز براق بود.
علامت کلمه آئودی و چهار نشان دایره در سال 1995 با هم ادغام شدند و لوگویی را ایجاد کردند که بسیاری از طرفداران آئودی امروزه با آن آشنا هستند. حلقه های این نشان با سایه فلزی شکلی سه بعدی به خود گرفتند.
علامت کلمه آئودی از همان قرمز روشن لوگوی بیضی قبلی استفاده می کرد.
آئودی همچنین نسخهای از لوگوی چهار حلقهای را آزمایش کرد که حلقههای فلزی براقتر و بزرگتر را با یک علامت کوچکتر و بدون سریف ترکیب میکرد که در گوشه پایین سمت چپ قرار میگرفت.
2016
به دنبال بسیاری از برندهای محبوب در سال 2016، آئودی بار دیگر لوگوی خود را ساده کرد و علامت کلمه و سایه حلقه های فلزی را حذف کرد. دایره های متصل اکنون پررنگ و سیاه هستند.
نماد آئودی به معنای امروز است
همانطور که در بالا ذکر شد، بزرگترین تغییرات لوگوی آئودی به دلیل تغییرات در مالکیت و ساختار شرکت رخ داده است. نماد آئودی امروزه به همان معناست که برای معرفی اولیه برند آئودی وجود داشت.
زمانی که آئودی با سه شرکت دیگر برای ایجاد Auto Union متحد شد، طراحی چهار حلقه راهی برای نشان دادن همه شرکتهای مشارکت کننده بود.
اگرچه برند Auto Union تصمیم گرفت تا به طور رسمی از نام "آئودی" در آینده استفاده کند، طراحی چهار دایره ای گواهی بر ریشه های این تجارت باقی ماند.
لوگوی چهار حلقه امروزی بینشی عالی از تاریخچه آئودی است. سادگی نماد آئودی همچنین به این معنی است که به خاطر سپردن آن بسیار ساده تر از برخی طرح های جایگزین است.
رنگ های لوگوی آئودی
طرح رنگی لوگوی آئودی امروزه ترکیبی ساده از دایره های سیاه پررنگ در پس زمینه سفید است. رنگ سیاه نشان دهنده پیچیدگی، قدرت و قدرت است.
رنگهای لوگوی قبلی آئودی دارای طرحهای کروم و نقرهای زیادی برای 4 حلقه بودند. این یک انتخاب رایج در میان خودروسازانی بود که میخواستند آرمها شبیه نشان واقعی یک خودرو باشند.
جدیدترین نسخه علامت کلمه آئودی با رنگ قرمز پررنگ نوشته شده بود، اگرچه این طرح همیشه در کنار نماد چهار حلقه استفاده نمی شود.
هنگامی که علامت کلمه روی وثیقه بازاریابی لوگو ظاهر می شود، نمونه ای عالی از روانشناسی رنگ است. قرمز روشن احساسات قدرت را با شور و هیجان ترکیب می کند.
لوگوی آئودی چه فونتی است؟ فونت لوگوی آئودی
آئودی از فونت منحصر به فرد Audi Type برای افزودن علامت کلمه به وثیقه بازاریابی خود استفاده می کند. فونت به طور خاص برای کسب و کار ایجاد شده است. فونت قبلی آئودی نیز ساختهای سفارشی بود و برای سالها جزء ثابت تصویر برند باقی ماند.
این لوگوی قبلی آئودی با استفاده از خطوط موازی حس هم افزایی را بین "A" و "D" در علامت کلمه آئودی ایجاد کرد.
وقتی آئودی لوگوی خود را ساده کرد، خطوط موازی در علامت کلمه ناپدید شدند. امروزه، تایپوگرافی sans-serif بسیار ظریف تر است.
لوگوی آئودی امروز
امروزه لوگوی آئودی نشان دهنده یکی از به یاد ماندنی ترین و شناخته شده ترین آرم های خودرو در این صنعت است. طراحی ساده اما قدرتمند آن به راحتی قابل تشخیص است، چه آن را از طریق یک آگهی آنلاین ببینید، چه در پشت خودرو هنگام صف در بزرگراه.
منبع: https://fabrikbrands.com/audi-logo-history-and-meaning-of-the-audi-emblem/