از لوگوی قدیمی eBay تا امروز.
امروز ما قصد داریم تاریخچه لوگوی eBay را بررسی کنیم، از لوگوی قدیمی eBay گرفته تا تغییرات جدیدتر لوگوی eBay، و همه چیز در این بین. اگر آماده هستید، بیایید شروع کنیم!
احتمالاً یکی از شناخته شده ترین وب سایت های موجود امروزی، eBay به عنوان محیط نهایی برای حراج های دیجیتال است. مردم در سرتاسر جهان می‌توانند هر محصول متنوعی را از طریق پلتفرم بفروشند و در هر کجا و در هر زمان با خریداران ارتباط برقرار کنند.
آرمکده بعنوان شرکت طراحی لوگو در زمینه طراحی مجدد لوگو فعالیت می کند.
لوگوی eBay به عنوان نمادی فراموش نشدنی در عصر خرید آنلاین ظاهر شده است. اگرچه طراحی در طول سال ها کمی تغییر کرده است، بسیاری از جنبه ها مانند انتخاب رنگ های روشن، شبیه به لوگوی گوگل، ثابت هستند.
 
در اینجا چیزی است که باید در مورد نکات طراحی لوگو eBay در طول سال ها بدانید.
 
تاریخچه eBay
برای شروع سفر خود به تاریخچه لوگوی eBay، بیایید با نگاهی به برند eBay شروع کنیم. مفهوم eBay در سال 1995 آغاز شد، زمانی که مردی می خواست وب سایتی ایجاد کند که در آن مردم بتوانند دیسپنسرهای کلکسیونی Pez را مبادله کنند.
نکته قابل توجه، نام اصلی eBay در واقع "AuctionWeb" بود که در سال‌های آینده به لوگوی بسیار متفاوتی منجر می‌شد.
 
همانطور که این ایده تکامل یافت، مرد، پیر امیدیار، شروع به شناخت پتانسیلی کرد که برای تبدیل شدن به یک بازار بین المللی برای نیازهای فروش و خرید داشت. امیدیار با جف اسکال و همچنین مگ ویتمن (دوست از هاروارد) به نیروها پیوست تا پایه های برند eBay را ایجاد کند.
 
در 3 سال اول فعالیت خود، eBay حدود 30 کارمند و بیش از نیم میلیون بازدید کننده وب سایت داشت. وقتی eBay عمومی شد، جف و پیر را در عرض 7 ماه میلیاردر کرد.
 
امروزه eBay شناخته شده ترین و سودآورترین پلت فرم حراج در وب است. با حضور در سراسر جهان، ارزش این شرکت تا سال 2018 به بیش از 27.2 میلیارد دلار رسید.
 
آرم های eBay در طول سال ها
لوگوی قدیمی eBay ایجاد شده برای "AuctionWeb" پس از تغییر نام رسمی شرکت در سال 1997، تنها دو سال پس از اولین ظاهر شدن شرکت، به سرعت به روز شد.
 
نامی که ظاهراً استانداردهای «گروه فناوری اکو بی» است که نام شرکت امیدیار بود. از آنجا که نام وب‌سایت «echobay.com» قبلاً گرفته شده بود، تیم با eBay ماندگار شد.
 
1995
از ابتدا، لوگوی اصلی eBay از یک علامت کلمه برای تعریف و متمایز کردن برند استفاده می کرد. این حتی در مورد لوگوی AuctionWeb نیز صادق بود.
 
لوگوی AuctionWeb یک نشان تک رنگ ساده بود که عبارت «حراج» را به رنگ مشکی بر روی پس‌زمینه سفید و به دنبال آن کلمه «وب» به رنگ سفید روی پس‌زمینه سیاه نشان می‌داد. حروف چاپی بدون سری پررنگ بود، اگرچه در اکثر صفحه نمایش های کامپیوتر کاملاً پیکسلی به نظر می رسید.
 
1997
هنگامی که شرکت eBay برای اولین بار تأسیس شد، تیم چندان به این لوگو فکر نکرد. اولین طرح برای علامت کلمه رسمی eBay فقط نام آن در فونت سریف سیاه بود. این فونت در واقع Times New Roman است - رایج ترین فونت در جهان امروز.
 
هیچ قاب یا جزئیات اضافی برای جلب توجه به لوگو در اینجا وجود ندارد. مشخصه اصلی این است که "B" بزرگ شده است.
 
1999
در آغاز هزاره، eBay تصمیم گرفت که زمان به روز رسانی لوگوی خود است. لوگوی جدید eBay هیچ شباهتی به لوگوی اصلی eBay نداشت. در واقع، طراحی برای سال 1999 بزرگترین تغییر لوگوی eBay در تاریخ شرکت است، زیرا شامل اضافه کردن رنگ های جدید به ترکیب بود.
 
طراحی مجدد، یک نشان رنگارنگ را به بازار آورد و حرف کوچک "y" را با یک بزرگ جایگزین کرد و بزرگ "B" را حذف کرد.
 
هر حرف از کتیبه با فونت بلوک sans-serif، با رنگ‌های کمی شفاف بود تا بتوانند همپوشانی داشته باشند. رنگ‌های قرمز، آبی، زرد و سبز تنوع کسب‌وکار را نشان می‌داد، در حالی که فاصله و قرارگیری ناهموار حروف باعث می‌شد که نشان سرگرم‌کننده و شناور به نظر برسد.
 
2012
لوگوی نمادین و پرهیاهو eBay برای چندین سال ثابت ماند، تا اینکه در دهه 2010، تعدادی از شرکت‌های فناوری شروع به ساده‌سازی نمادهای خود برای آینده‌ای مینیمالیستی کردند.
 
اگرچه هنوز هم افرادی هستند که می پرسند "چرا eBay لوگوی خود را تغییر داد؟" بسیاری موافق هستند که طراحی جدید بسیار واضح تر و تمیزتر است.
 
نسخه 2012 طراحی لوگوی eBay هنوز در حال استفاده است و همان پالت رنگ قرمز، آبی، زرد و سبز نماد قبلی را دارد. علامت کلمه این بار تایپوگرافی متفاوتی را انتخاب کرد، هنوز به صورت sans-serif، اما بسیار شیک تر و ساده تر.
 
حروف سنتی sans-serif حروف را بدون همپوشانی به یکدیگر نزدیک می کند.
لوگوی جدیدتر eBay نیز بزرگ "Y" را حذف کرد، که بسیاری از طراحان احساس می کردند که واقعا منطقی نیست. هیچ یک از حروف در نماد جدید روی صفحه شناور نیستند و همه آنها یکنواخت و یکنواخت به نظر می رسند و اجازه می دهند تصویر حرفه ای تری داشته باشید.
 
چه کسی لوگوی جدید eBay را طراحی کرد؟
آخرین نسخه لوگوی eBay توسط Lippincott طراحی شد تا جایگزین تایپوگرافی قدیمی تر و عجیب و غریب طراحی شده توسط CKS Partners (و Elissa Davis) شود.
 
جدیدترین فونت لوگوی eBay ممکن است به اندازه فونت قبلی هیجان انگیز نباشد، اما این فونت بسیار بیشتر با روندهای لوگوی فناوری مطابقت دارد.
 
جالب اینجاست که eBay یکی از معدود شرکت هایی است که برای شروع بدون هیچ لوگوی واقعی کار می کند. حروف سیاه ساده "آیکون" اصلی توسط بسیاری به عنوان یک لوگو در دنیای امروز طبقه بندی نمی شود.
 
زمانی که از الیسا دیویس از شرکای CKS خواسته شد تا لوگوی جدید را طراحی کند، او اشاره کرد که در آن زمان از لوگوی اپل و حرکت سرگرم کننده بازی Twister الهام گرفته است. به گفته دیویس، شخصیت‌های همپوشانی حس اجتماعی را نشان می‌دهند.
 
می توانید منابع آرم eBay را در اینجا بیابید.
 
نماد آرم eBay
نماد رسمی آرم eBay به سادگی نام "eBay" است، که می تواند با بزرگ Ebay یا Ebay کوچک و بزرگ B، "eBay" نوشته شود.
 
فونت آرم eBay
اولین فونتی که برای لوگوی eBay انتخاب شد Times New Roman بود. از آن زمان، شرکت به جایگزینی دوستانه تر و بدون سریف روی آورده است. جدیدترین لوگوی eBay یک نسخه نازک از فونت Univers است.
 
رنگ آرم eBay
رنگ‌های لوگوی eBay همیشه به اندازه امروز هیجان‌انگیز نبودند. در ابتدا، لوگو فقط سیاه و سفید بود. امروزه لوگوی eBay دارای رنگ های قرمز، آبی، زرد و سبز است که شاید نشان دهنده تنوع محصولات موجود در بازار باشد.
 
معنی نماد eBay
در طول سال‌ها، طراحان لوگو eBay گفته‌اند که الهام‌بخش آن‌ها از لوگو انتقال حس سرگرمی، آزادی و ارتباط بوده است. حروف نزدیک به هم مرتبط لوگو در نماد اخیر، و همپوشانی در نماد قبلی به ایجاد حس اجتماعی کمک کرد.
 
بزرگداشت لوگوی eBay
شاید لوگوی eBay امروزه به اندازه دهه 2000 عجیب و غریب نباشد، اما همچنان به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین نمادها در جهان باقی است. این شرکت هویت خود را با آزمایش فونت ها و رنگ ها در دهه 90 و 2000 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون این حس سرگرم کننده را حفظ کرده است.
 
امروزه، پالت رنگی طیف وسیعی از محصولاتی را که کاربران eBay می‌توانند در این پلتفرم پیدا کنند، به ما یادآوری می‌کند، در حالی که مفاهیم برندهای فناوری مانند گوگل و مایکروسافت را به ذهن متبادر می‌کند.
 
لوگوی بسیار شیک‌تر و ساده‌تر ایجاد شده در سال 2012 نیز در دنیای دیجیتال مینیمالیستی، جایی که اپلیکیشن‌ها و گوشی‌های هوشمند برتری دارند، بسیار بهتر عمل می‌کند.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی از نمادین ترین لوگوها در جهان و اینکه از کجا آمده اند، برخی از راهنماهای دیگر ما را در logofile بررسی کنید.
 
منبع: https://fabrikbrands.com/ebay-logo-history-and-symbol-evolution/