در قسمت قبل درباره اینکه چگونه اجزای یک لوگو در کنار هم قرار می گیرند، صحبت کردیم. امروز قصد داریم در ادامه این مقاله به بحث درباره کنار هم قرار دادن قطعات طراحی لوگو بپردازیم.
آرمکده در زمینه طراحی لوگو شرکتی و ریدیزاین لوگو فعالیت می کند. شما می‌توانید جهت سفارش طراحی لوگو به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
 
کنار هم قرار دادن قطعات طراحی لوگو
دانستن آناتومی طراحی لوگو برای هر طراح ضروری است، اما کافی نیست. برای به دست آوردن یک لوگوی موفق، باید این قطعات را به گونه ای در کنار هم قرار دهید که متفکرانه و موثر باشد.
 
طراحی لوگو برای مزرعه ماجراجویی آلپاکا
خطوط در علامت تصویری این لوگو با سبک اسکریپت علامت کلمه آن مطابقت دارد. طراحی لوگو توسط EWMDesigns
در حالی که هر قطعه از آناتومی طراحی لوگو می تواند توجه خاص خود را داشته باشد، وظیفه طراح این است که مطمئن شود که به نظر می رسند که به هم تعلق دارند. در طول مرحله طراحی فرآیند طراحی لوگو، بسیاری از طراحان با ویژگی اصلی لوگوی خود (معمولاً لوگومارک یا علامت کلمه) شروع می کنند. این به آنها یک نقطه مرجع بصری می دهد تا عناصر دیگر را پیرامون آن طراحی کنند.
 
یک رویکرد می تواند ایجاد انسجام از طریق سازگاری در عناصر طراحی باشد - برای مثال، ضخامت خطوط گویا می تواند با وزن تایپوگرافی مطابقت داشته باشد. از سوی دیگر، کنتراست می تواند باعث شود عناصر طراحی احساس کنند که در حال گفتگو هستند و در مقابل یکدیگر واکنش نشان می دهند.
در نهایت، طراحان باید با اصول ترکیب بندی آشنا باشند تا همه عناصر یک لوگو را به موثرترین شکل چیدمان کنند. چند ترکیب استاندارد لوگو وجود دارد، یعنی یک ترکیب هرمی (یک چیدمان مرکزی، از بالا به پایین که نشان‌واره، علامت کلمه، برچسب را نشان می‌دهد) و یک ترکیب مستطیلی (که در آن نشان‌واره در سمت چپ هر دو علامت کلمه و برچسب قرار می‌گیرد. ).
 
این‌ها به یک دلیل محبوب هستند: لوگو باید ساده باشد و به راحتی خوانده شود، و گاهی اوقات تفکر بیش از حد در ترکیب می‌تواند بی‌هیچ چیزها را پیچیده کند. اما همچنان مهم است که گزینه های خود را برای ترکیب بندی بررسی کنید، به خصوص اگر لوگوی شما حاوی عناصر زیادی باشد. از طرف دیگر، بسیاری از طراحان انتخاب می‌کنند که ترکیبات همه‌کاره ایجاد کنند، مانند لوگوی پاپایا پاپایا Merci dsgn.
 
در پایان، عناصر لوگوی عالی، یک ترکیب عالی و یک طراح عالی به این معناست که چگونه لوگویی را به دست آورید که بیشتر از مجموع اجزای آن باشد.
زمانی که می خواهید روی بازدیدکنندگان جدید وب سایت خود تأثیر بگذارید، به معنای واقعی کلمه چند ثانیه فرصت دارید. داشتن یک لوگو با طراحی خوب پایه و اساس ظاهر حرفه ای است. لوگوی شما معمولاً در سمت چپ بالای وب سایت شما قرار دارد و اولین چیزی است که بازدیدکنندگان وب سایت شما احتمالاً می بینند.
 
بازدیدکنندگان شما کسب و کار و برند شما را بر اساس قدرت لوگوی شما در چند ثانیه و عمدتاً ناخودآگاه قضاوت خواهند کرد. اما ارائه خلاصه به یک طراح نیز می تواند یک چالش باشد. در این پست می‌خواهیم قسمت‌های یک لوگو را باز کنیم و نشان دهیم که چگونه با موفقیت کنار هم قرار می‌گیرند، تا در پایان این پست بدانید که چه چیزی یک لوگوی خوب را می‌سازد.
 
اگر قبلاً یک لوگو دارید، می‌توانید با چشمانی تازه به آن نگاه کنید، و اگر به خوبی کار نمی‌کند، می‌توانید آن را تعمیر کنید. اگر قبلاً یکی را ندارید، می‌توانید به یک طراح خلاصه‌ای معقول بدهید تا بتواند کار بزرگی برای شما انجام دهد!
 
قبل از اینکه گیر کنیم
نکته ای برای کسب و کارهای جدید: اگر شما یک استارت آپ بوت استرپ هستید یا یک فریلنسر هستید که یک کسب و کار مشاوره را آغاز می کنید، لوگو تنها چیزی نیست که باید روی آن تمرکز کنید. شما باید مطمئن شوید که مشتریان فعلی خود را راضی نگه می دارید و مشتریان جدیدی پیدا می کنید و همچنین برند خود را توسعه می دهید. به خاطر داشته باشید که با رشد کسب و کار و توسعه بودجه بیشتر برای بازاریابی، می توانید لوگوی خود را تغییر دهید. بنابراین، لازم نیست اولین لوگوی شما کامل باشد، و اگر همه چیز خوب پیش برود، مطمئنا آخرین لوگوی شما نخواهد بود.
 
3 قسمت یک لوگو
بیایید به این بپردازیم که چه چیزی یک لوگوی خوب را می سازد. ما در Wildheart یک لوگو را دارای 3 قسمت می‌دانیم:
 
قسمت 1: علامت تجاری
این عنصر گرافیکی لوگوی شماست. معمولاً یک شکل انتزاعی یا سبک است. باید قابل توجه و به راحتی قابل تشخیص باشد. برندهای بزرگ (فکر می‌کنیم نایک و آدیداس) اغلب از این گرافیک به تنهایی استفاده می‌کنند، اما اگر کسب‌وکار کوچکی هستید، این چیزی است که باید از آن اجتناب کنید، زیرا به این زودی‌ها نام آشنای شما نخواهد بود!
 
هر لوگویی دارای علامت تجاری نیست و علامت تجاری را می توان تنها با استفاده از نام تجاری ایجاد کرد. در اینجا چند نمونه عملی آورده شده است:
 
رسانه وحشی
لوگوی ما صورت یک خرس است که به شکل قلب ساخته شده است:
قسمت 2: نام تجاری
این عنصر متن اصلی یک لوگو است و معمولاً یک نسخه کوتاه شده از نام شرکت شما است. نباید بیشتر از 2 کلمه باشد. یک کلمه حتی بهتر است باید یک موضوع مشترک وجود داشته باشد که از طریق نام تجاری، نام شرکت و آدرس وب سایت شما عبور کند.
 
نام تجاری که ما برای لوگوی خود انتخاب کردیم Wildheart است. نام شرکت ما Wildheart Media Ltd و آدرس وب ما wildheartmedia.com است. توجه کنید که چگونه "Media" را از لوگوی خود حذف کردیم. چرا؟ زیرا Wildheart Media به اندازه یک نام تجاری در یک لوگو بسیار طولانی است. موضوع رایج در اینجا البته کلمه Wilheart است.
 
در اینجا یک مثال دیگر است. Authentic Yoga Marketing مجموعه ای از دوره های بازاریابی برای معلمان یوگا و صاحبان استودیو است. این همکاری بین Wildheart Media و David Keil از yoganatomy.com است. نام تجاری معتبر و آدرس وب authenticyogamarketing.com است. اما این کاملاً لقمه‌ای است، به همین دلیل است که ما «بازاریابی یوگا» را از نام برند حذف کرده‌ایم. با این حال، ما با استفاده از خط بند «بازاریابی برای یوگی ها» توانسته ایم این مورد را لحاظ کنیم.
 
قسمت 3: تسمه
تسمه یک عبارت کوتاه است که در زیر نام تجاری ظاهر می شود. افزودن جزئیات بیشتر به نام تجاری مفید است و معمولاً شامل «چگونه» یا «چه چیزی» یک شرکت است.
 
در مثال Wildheart ما "چه" و "چگونه" را با "بازاریابی محتوای معتبر" توضیح می دهیم. این هنوز مشکل ساز است زیرا اکثر مردم نمی دانند بازاریابی محتوا واقعاً به چه معناست. اما ما نمی توانیم همه مشکلات خود را با لوگوی خود حل کنیم، می توانیم؟
 
در مثال دوم خود، بازاریابی یوگای معتبر، «چی» را با خط بند «بازاریابی برای یوگی ها» توضیح می دهیم.
 
تسمه‌ای که ما برای The Yoga Spot ایجاد کردیم، «چگونه» و «کجا» را در «Serene in Aberdeen» ترکیب می‌کند. این تسمه از زبانی بیرون آمد که میشل، بنیانگذار The Yoga Spot، برای توصیف استودیوی یوگا خود استفاده می کند.
 
نوشتن یک خط بند خوب ممکن است سخت باشد و نیاز به همکاری خوب دارد. به یاد داشته باشید که نیازی نیست فوراً کامل باشد. همانطور که بازاریابی و پیام‌رسانی خود را اصلاح می‌کنید، به احتمال زیاد استراپلین شما قبل از اینکه ثابت شود و احساس درستی داشته باشد، چند بار تکرار خواهد شد.
 
همه را با هم کشیدن
تا اینجا ما 3 قسمت یک لوگو را به موارد زیر تقسیم کرده ایم:
 
نشانه تجاری
نام برند
استرپلاین
اکنون که می دانیم این 3 عنصر چیست، وقت آن است که ببینیم چگونه آنها با هم تطابق دارند.
 
لوگوی شما باید در هر زمینه ای عالی به نظر برسد، به عنوان مثال:
 
وب سایت در تلفن هوشمند، تبلت و دسکتاپ مشاهده می شود
بروشور و پوستر چاپ شده
حساب های رسانه های اجتماعی، به عنوان مثال فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و غیره
ایمیل ها
اگر مکان فیزیکی دارید علامت بزنید
کالاهای تجاری مانند تی شرت، هودی، کلاه و کیف
آیا لوگوی شما قوی است؟
یک اشتباه رایج این است که یک علامت تجاری بسیار پیچیده و یا استفاده از فونتی بسیار نازک ایجاد کنید. این مشکل زمانی است که یک لوگو بر روی صفحه نمایش در اندازه های کوچک مشاهده می شود یا در کالاهای تجاری چاپ می شود. هنگامی که لوگو در این زمینه ها مشاهده می شود، تمام جزئیات دوست داشتنی از بین می روند. راه حل این است که مطمئن شوید در طول فرآیند طراحی لوگوی خود را در اندازه های بزرگ و کوچک ببینید و تایید کنید.
 
آیا لوگوی شما به اندازه کافی انعطاف پذیر است؟
هر لوگو باید حداقل 2 قالب داشته باشد تا در بسیاری از زمینه ها عالی به نظر برسد. 2 فرمت مهم که باید در مورد آنها فکر کنید، منظره و انباشته هستند.
 
فرمت افقی
این نسخه ای است که شما بیشتر از آن استفاده خواهید کرد. این بهترین انتخاب برای وب سایت شما است زیرا قالب یک مستطیل افقی است. معمولاً این امر با قرار دادن علامت تجاری در سمت چپ نام تجاری و خط بند به دست می آید. این فرمت باعث استفاده موثر از فضا، به خصوص در گوشی های هوشمند و ایمیل ها می شود. مثلا:
در نتیجه
در این پست ما 3 قسمت یک لوگو را شناسایی کرده ایم و چند نمونه مختلف را نشان می دهیم. ما همچنین بررسی کردیم که چگونه این 3 قسمت برای ایجاد یک لوگوی قوی و انعطاف پذیر با هم قرار می گیرند.
 
اما 2 عنصر بصری دیگر وجود دارد که در مورد برندسازی شما نیز بسیار مهم هستند. اینها پالت رنگ و فونت های شما هستند و ما در پست های وبلاگ آینده خود این عناصر را بررسی خواهیم کرد.
 
برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، این ویدیوی گای بنیانگذار Wilheart را که در مورد 3 قسمت یک لوگو صحبت می کند، تماشا کنید.
 
و اگر برای یک لوگوی جدید برای کسب و کار خود آماده هستید، چرا در بسته راهنمای لوگو و سبک ما ثبت نام نکنید.
 
ببینید ما چگونه به مشتریان خود کمک کرده ایم.
 
منبع: https://99designs.com/blog/logo-branding/anatomy-of-a-logo/