در قسمت قبل درباره اصول برندینگ و نکات لازم در خصوص برندسازی صحبت کردیم. امروز قصد داریم به توضیح درباره باقی نکات برندینگ در سال 2022 بپردازیم.
مخاطب هدف خود را مشخص کنید
بیانیه ماموریت خود را تنظیم کنید
ارزش ها، ویژگی ها و مزایای خود را تعریف کنید
دارایی های بصری خود را ایجاد کنید
صدای برند خود را پیدا کنید
نام تجاری خود را به کار بگیرید
در اینجا نحوه ایجاد یک نام تجاری - یا شروع فرآیند تغییر نام تجاری فعلی شما آمده است.
اگر به دنبال طراح لوگو و آرم هستید روی آرمکده حساب کنید. برای استعلام از هزینه طراحی لوگو با مشاورین آرمکده تماس بگیرید.
چیزهای زیادی در مورد یک برند وجود دارد، و هنگام ساخت یک برند قوی باید موارد زیادی را در نظر گرفت. بنابراین، یک دفترچه بردارید و ایده ها را در حین حرکت در این بخش یادداشت کنید. توجه داشته باشید که برندسازی یک فرآیند تکراری است، بنابراین ممکن است برخی از این مراحل را در هنگام طوفان فکری و ساختن برند خود تکرار کنید.
 
1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
برندسازی منجر به آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد می شود. ما در مورد آن صحبت کرده ایم. اما بیایید یک قدم به عقب برداریم و بفهمیم که اینها از کجا سرچشمه می گیرند: مصرف کنندگان. و نه فقط هر مصرف کننده ای - مخاطبان و مشتریان هدف شما.
 
اگر برند شما با مخاطبان شما طنین انداز نشود، به آن آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد منجر نخواهد شد. اینجاست که تحقیقات بازار هدف مطرح می شود.
قبل از فشار دادن قلم به کاغذ (یا مکان نما روی سند دیجیتال)، باید بدانید که نام تجاری شما با چه کسی صحبت می کند. محصول شما به چه کسی خدمت می کند؟ مشتری ایده آل شما کیست؟ چرا از ابتدا کسب و کار خود را ایجاد کردید؟
 
آنچه در مورد بازار هدف و شخصیت های خریدار می آموزید، بر تصمیمات برندسازی شما تأثیر می گذارد، بنابراین این مرحله را اولویت اول خود قرار دهید.
 
راهنمای سئو رایگان
الگوهای Persona رایگان ما را دانلود کنید تا به راحتی تحقیقات مخاطب هدف خود را سازماندهی کنید و بازاریابی خود را تقویت کنید.
 
2. بیانیه ماموریت خود را تنظیم کنید
بیایید به سوالی که در مرحله قبل پرسیدم برگردیم: چرا کسب و کار خود را ایجاد کردید؟ پاسخ دادن به این به شما کمک می کند تا بیانیه ماموریت خود را بسازید، که هدف و اشتیاق شما را به عنوان یک سازمان مشخص می کند.
 
قبل از اینکه بتوانید برندی بسازید که مخاطبان شما آن را بشناسند، ارزش قائل باشند و به آن اعتماد کنند، باید بتوانید هدفی را که کسب و کارتان فراهم می کند، به اشتراک بگذارید. سپس، هر بخش از برند شما (لوگو، شعار، تصاویر، صدا و شخصیت) می تواند آن ماموریت و چشم انداز را منعکس کند.
 
بیانیه ماموریت شما یک بلوک ساختمانی از مانیفست برند شما است، که دربرگیرنده چرایی وجود سازمان شما و اینکه چرا مردم باید به برند شما اهمیت دهند.
 
راهنمای رایگان ما برای تعریف بیانیه های ماموریت و چشم انداز الهام بخش را دانلود کنید و نکات مهم دو مورد از با ارزش ترین عناصر برنامه ریزی استراتژیک برای کسب و کارها را بیاموزید.
3. ارزش ها، کیفیت ها و مزایای منحصر به فرد خود را تعریف کنید
احتمالاً مشاغل زیادی در صنعت و جایگاه شما وجود دارد. تمرکز روی رقابت آسان است (و زمان و مکانی برای تجزیه و تحلیل رقابتی وجود دارد)، اما در حال حاضر، بیایید روی شما تمرکز کنیم.
 
چه چیزی کسب و کار شما دارد که هیچ کس نمی تواند آن را تقلید کند (به طور قانونی)؟ برند شما
 
به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما از عناصری تشکیل شده و از عناصری الهام گرفته شده است که فقط متعلق به شما هستند: ارزش ها، مزایا و ویژگی هایی که شرکت شما را منحصر به فرد می کند.
 
چند لحظه وقت بگذارید و فهرستی از آنچه کسب و کار شما را از دیگران متمایز می کند یادداشت کنید. من در مورد ویژگی های محصول (مانند ظاهر، اجزا یا قابلیت ها) صحبت نمی کنم. منظور من این است که چگونه محصولات یا خدمات شما زندگی را بهبود می بخشد و به موفقیت کمک می کند.
 
مثال برند واقعی: آلانی نوتریشن
 
احتمالاً هرگز نام آلانی نو را نشنیده اید. آنها یک شرکت تغذیه هستند که در زادگاه من لوئیزویل، کنتاکی مستقر هستند. من ویتامین‌هایشان را سفارش می‌دهم زیرا 1) ثابت شده که کار می‌کنند، و 2) به برند اعتماد دارم و به آن احترام می‌گذارم (و عالی است!). در وب سایت خود، آنها به وضوح و به سادگی ارزش ها و مزایای منحصر به فرد خود را به عنوان بخشی از برند کلی خود بیان کرده اند. برجسته کردن این موارد باعث می شود مشتریانی مانند من به راحتی به محصولات خود اعتماد کنند و آنها را نسبت به رقبا انتخاب کنند.
4. دارایی های بصری خود را ایجاد کنید
در این مرحله، شما باید مخاطبان هدف، بیانیه ماموریت خود و ویژگی های منحصر به فردی که کسب و کار شما را تشکیل می دهند را درک کنید.
 
اگر می‌توانید با اطمینان بگویید که بر این مراحل مسلط شده‌اید، زمان آن رسیده است که به یکی از بخش‌های هیجان‌انگیزتر برندسازی یعنی طراحی بصری بروید. ما در مورد لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی (فونت)، نماد نگاری و سایر اجزای بصری شما صحبت می کنیم.
 
همانطور که این عناصر را ایجاد می کنید، مجموعه ای از دستورالعمل های برند (یا یک راهنمای سبک برند) بسازید تا ترکیب و استفاده از دارایی های بصری شما را کنترل کند. این اطمینان حاصل می کند که هر کسی که از نام تجاری جدید شما استفاده می کند این کار را به طور دقیق و مداوم انجام می دهد. دستورالعمل های برند HubSpot را برای مرجع بررسی کنید.
 
برندینگ-1-1
 
توجه: طراحی می تواند به همان اندازه ترسناک باشد که هیجان انگیز باشد. استخدام یک حرفه ای با تجربه طراحی لوگو و هویت یا شروع با چند الگوی طراحی مفید را در نظر بگیرید.
 
با این کتاب الکترونیکی رایگان در مورد ایجاد راهنمای سبک برند، نام تجاری خود را به سطح بعدی ببرید. قالب ها را نیز دانلود کنید!
 
5. صدای برند خود را پیدا کنید
بعد، جزء شنیداری برند خود را در نظر بگیرید. اگر نام تجاری شما با آن مکالمه داشته باشید یا برای شما پیامک ارسال کند، چه صدایی خواهد داشت؟
 
نحوه ارتباط شما با بازار هدف نیز بخشی از برندسازی شما محسوب می شود. شما می خواهید صدای برندی را تعریف کنید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند و طنین انداز شود - در غیر این صورت، آنها احتمالاً توجهی نمی کنند. به همین دلیل، در بازگشت به مرحله اول تردید نکنید تا با چه کسی صحبت می کنید آشنا شوید.
از کمپین‌های تبلیغاتی و زیرنویس‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا پست‌های وبلاگ و داستان برندتان، مطمئن شوید که لحن شما در تمام محتوای نوشتاری‌تان ثابت است. به مخاطبان خود فرصتی بدهید تا با برند شما آشنا شوند و یاد بگیرند که صدای شما را تشخیص دهند. بهتر از این، صدایی سرگرم کننده و سرگرم کننده را فرا بگیرید و مشتریان شما مشتاقانه منتظر به روز رسانی های ایمیل و رسانه های اجتماعی شما خواهند بود.
 
مثال برند واقعی: MailChimp
 
MailChimp یک نمونه عالی از یک نام تجاری است که با لحنی واضح و ثابت صحبت می کند. وقتی از طرح رایگان آن‌ها برای کسب‌وکار کوچکم استفاده می‌کردم، همیشه هنگام دریافت ایمیل‌های آن‌ها و کار در رابط آن‌ها می‌خندیدم. MailChimp از کپی وب گرفته تا انتشار ایمیل‌ها و زیرنویس‌های رسانه‌های اجتماعی، صدای برند و شخصیتی با شخصیت، سرگرم‌کننده و قابل دسترس ایجاد کرده است - توضیح بخش‌های فنی یک محصول نرم‌افزاری (مانند تست A/B) دشوار است. ، اما MailChimp نیز بر آن مسلط است.