"لوگو برای شما محصول نمی فروشد اما هویت برند شما را نمایش می دهد." - پل رند 
وقتی کسی به لوگوی شما نگاه می کند، تنها هفت ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیرد که آیا برند شما ارزش بررسی را دارد یا خیر.
به یاد داشته باشید، پشت هر لوگوی معروف، تیمی از طراحان حرفه‌ای قرار دارند که تحقیقات و فرآیند و اصول طراحی لوگو را با دقت انجام داده‌اند. اما اگر آن تجملات را نداشته باشید چه؟
 
به همین دلیل است که ما اینجا هستیم.
 
به ما بپیوندید تا در مورد این تکنیک های آزموده شده صحبت کنیم تا به شما در ایجاد نمایندگی برند بی نقص کمک کنیم.
 
در دنیای تجارت، نمایش بصری اهمیت دارد. چه ساده باشد یا خیره کننده، تا زمانی که توجه مردم را به خود جلب کنید، لوگوی شما کار خود را انجام داد.
 
طراحی لوگو شرکتی موثر بخشی از استراتژی بازاریابی شماست. البته، این دارایی‌های بصری همان چیزی است که شما در کالاها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و حتی فاویکون خود - عکس موجود در برگه کنار URL خود، نشان خواهید داد.
برای سفارش بازسازی لوگو اینجا کلیک کنید.
به گفته مایکل بیروت، طراح گرافیک معروف، اگر لوگوی خود را به دوستی نشان دهید و او بتواند در عرض چند دقیقه آن را برای شما ترسیم کند، لوگوی شما کار می کند.
این را در نظر داشته باشید که در مورد مراحل زیر صحبت می کنیم، آن را حفظ کنید تا طرحی را که برای شما مناسب است پیدا کنید.
 
1. نقشه ذهنی
نام شرکت خود را بنویسید. در زیر یا در کنار آن، کلمات مرتبطی را که می‌توانید به آن فکر کنید یادداشت کنید و انتخاب کنید که کدام‌ها می‌توانید به عنوان الهام‌بخش لوگوی خود استفاده کنید.
 
لازم نیست یک فرآیند سریع لغو مواردی که برای شما مفید نیست، بلکه یک روش دقیق برای انتخاب نحوه نمایش آنلاین برند شما باشد.
 
به عنوان مثال، شرکت شما در تجارت قهوه است. کلماتی که به ذهن می رسد عبارتند از: لوبیا، تیره، اسپرسو، فیلتر، کباب، فرنچ پرس، دم کرده سرد و مانند آن.
 
اکنون می‌توانید با استفاده از آن کلمات مشخص کنید که می‌خواهید لوگوی شما چه سبکی از تصاویر باشد.
 
2. نوع لوگو شما چیست: سبک های لوگو که می توانید انتخاب کنید
حدود 5 تنوع برای انتخاب وجود دارد، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید. بسته به اینکه چگونه می خواهید به صورت آنلاین دیده شوید، این سبک ها به میزان زیادی بر نحوه بازاریابی برند خود تأثیر می گذارد. پس از همه، لوگوی شما ارزش های شما را به عنوان یک شرکت نشان می دهد.
 
لوگوی مسکات: برای برندهایی که به کودکان پاسخ می دهند.
امبلم: آرم هایی که شبیه مهر یا نشان هستند.
تایپوگرافی: نمایش نامه یا حرف اول برای یک برند.
لوگو تصویری: نماد نشان دهنده برند است.
Wordmark: نمایش یک برند از طریق نام خود.
انتزاعی:  ترکیبی از نمادهای انتزاعی، علائم برند و متن برای ایجاد یک طرح غنی.
به عنوان مثال، ما یک علامت تصویری برای شرکت قهوه انتخاب می کنیم. به نقشه ذهنی خود نگاه کنید - اکنون می توانید تصمیم بگیرید که کدام کلمات مرتبط را می خواهید استفاده کنید.
 
3. چشمان خود را ببندید، چه لوگویی می بینید؟
لوگوها به شدت به تصاویر متکی هستند. بنابراین، باید به تصویری که به تصویر می‌کشید فکر کنید. تصویرسازی نمایانگر ملموس برند شماست. این چیزی است که مردم از شما می بینند که چگونه آن را با استفاده از یک تصویر به آنها منتقل می کنید.
 
در اینجا چند سؤال راهنما وجود دارد که می توانید هنگام تصمیم گیری در مورد تصاویر خود به آنها پاسخ دهید:
 
تصویر مورد نظر برای لوگوی خود را در کجا قرار می دهید؟
چه بافتی خواهد داشت؟
کدام رنگ را انتخاب می کنید؟
چه فرمتی خواهد داشت؟
چه شکلی خواهد داشت؟
برای تجسم بهتر، به لوگوی قهوه ای که می خواهیم بسازیم برگردیم. از آنجایی که نوع مورد نظر خود را نهایی کردید، بیایید به آرامی به سوالات بالا پاسخ دهیم. فرض کنید می خواهیم تصویرمان در وسط باشد.
 
ما می خواهیم ظاهری صاف داشته باشد و رنگ آن مانند لوبیا برشته قهوه ای تیره باشد. ما آن را به صورت png خواهیم داشت تا به آن یک لمس همه کاره ببخشیم زیرا می توانیم اندازه آن را بدون از دست دادن کیفیت آن تغییر دهیم.
 
در نهایت، ما می خواهیم که لوگو دارای یک دستگاه قهوه ساز در داخل یک دانه قهوه یا چیزی مشابه باشد. به خاطر داشته باشید که برای نتایج بهتر، وقت خود را برای پاسخ دادن به سوالات بالا صرف کنید.
 
4. طرح آن
برای ایجاد لوگوی خود لازم نیست هنرمند بزرگی باشید. اما باید در مورد عناصری که برای برند خود می خواهید آگاه باشید. در ادامه مثال خود از کسب و کار قهوه، شرح بالا را هر چند بار که بخواهید ترسیم می کنیم. وقتی راضی شدید، از آن عکس بگیرید و به ویرایشگر منتقل کنید.
 
منتظر چی هستی؟
 
مداد و کاغذت را بیرون بیاور. هر تعداد پیش نویس را که می خواهید ترسیم کنید تا زمانی که راضی شوید.
 
5. پالت خود را انتخاب کنید
اکنون به بخش سرگرم کننده می رسیم. پس از قرار دادن طرح خود در نرم افزار اسکیس و ویرایشگر، اکنون می توانید رنگ خود را انتخاب کنید. در اینجا چند سؤال راهنما برای شما وجود دارد که در تصمیم گیری شما کمک می کند:
 
آیا می خواهید رایگان یا تک رنگ؟
آیا می خواهید سایه ها را اضافه کنید؟
چه رنگی می خواهید؟
در مورد رنگ چطور؟
دوست دارید مخاطب شما با دیدن لوگوی شما چه احساسی داشته باشد؟
مورد دوم به دلیل آنچه ما نظریه رنگ می نامیم بسیار مهم است. این یک توضیح روانشناختی است که چگونه رنگ ها بر خلق و خوی فردی که آنها را می بیند تأثیر می گذارد.
 
آیا لوگوی مک دونالد، وندی، و شاید حتی لوگوی جولیب را دیده اید درست است؟ پس زمینه آنها قرمز است. این احساس گرسنگی را برمی انگیزد که شما را به خرید غذای آنها ترغیب می کند.
 
6. دنبال فونتی باشید که می خواهید
یکی دیگر از عناصر ضروری برای ایجاد لوگو، فونت شماست. انواع مختلفی وجود دارد، اما بسته به اینکه کدام یک را انتخاب کنید، شخصیت برند شما نشان می دهد. در اینجا لیستی از فونت‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید و چه حس‌هایی را ایجاد می‌کنند آمده است:
 
سریف: حروف با لبه‌های قلاب تزئین شده‌اند و حال و هوای خنکی را از خود می‌دهند.
سان-سریف: متضاد سریف است و حال و هوای حرفه ای بودن را می دهد.
اسکریپت: اینها فونت هایی هستند که دست نوشته به نظر می رسند و بر سبک شکسته تأکید دارند. آنها شور و نشاط و سرگرمی را تراوش می کنند.
تزئینی: فونت هایی هستند که بیشتر گرافیکی به نظر می رسند تا متن. معمولاً برای ترکیب با سایر ویژگی‌ها استفاده می‌شود و آن حس عجیب و غریب را به لوگوی خود می‌دهد.
از امتحان کردن آنها نترسید و ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است. به هر حال، شما در حال ایجاد لوگویی هستید که نسل‌های بعدی آن را می‌شناسند، حمایت می‌کنند و می‌پرستند.
 
نکته حرفه ای: شما می توانید فونت خود را ایجاد کنید
7. لوگوی خود را هماهنگ کنید
در نهایت، شما باید تمام عناصر را در یک گرافیک ترکیب کنید. اگر می‌خواهید متنی به لوگوی خود اضافه کنید، رنگ‌ها، تصاویر و متن خود را دوباره بررسی کنید. برای بررسی اینکه آیا لوگوی شما کار می کند، از یکی از دوستانتان بخواهید چند دقیقه به لوگوی شما نگاه کند و به او اجازه دهید آن را از حافظه ترسیم کند.
 
مانند بیانیه آقای بیروت، اگر آنها بیشتر اجزای شما را به خاطر بسپارند، در راه ایجاد سروصدای آنلاین خود هستید. اگر نه، پس به این راهنما برگردید و لوگوی خود را دوباره انجام دهید.
 
در اینجا محصول نهایی مثالی است که قبلا انجام دادیم. ما آن را با خود سازنده لوگو ایجاد کردیم.
ببینید چگونه لوگو خیلی به هم ریخته یا خیلی زرق و برق دار نیست؟ این فقط مقدار مناسبی از زیبایی و حرفه ای است.
 
به یاد داشته باشید که شما مسئول این هستید که می خواهید طراحی برند شما چگونه باشد.
 
شما برای اولین بازی خود آماده هستید!
شما به مرحله نهایی ایجاد لوگوی خود رسیده اید: اولین کار خود را انجام دهید!
 
امروز برای لوگوی خود زحمت کشیدید. به یاد داشته باشید که هر عنصر گرافیکی شما باید مکمل، واضح و ماندگار باشد.
 
با این حال، گاهی اوقات، دستیابی به لوگوی عالی به تنهایی دشوار است، بنابراین در اینجا چیزی از ما به شما ارائه می شود.
شما می توانید از بین هزاران قالب برای ویرایش و صرفه جویی با قیمت مناسب انتخاب کنید!
 
بیایید امروز با هم همکاری کنیم و آن لوگوی عالی را برای استراتژی برندسازی و بازاریابی شما ایجاد کنیم!
 
منبع: https://www.brandcrowd.com/blog/marketing-101-how-to-create-the-perfect-logo-for-your-company/