در مقاله قبل درباره ویژگی های یک تایپوگرافی موفق صحبت کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی سایر ویژگی ها و قواعد طراحی لوگو

یک لوگوتایپ موفق پرداخته و عنوان می کنیم که چطور یک تایپوگرافی می تواند بر برند شما تاثیر بگذارد.

پیشنهاد می کنیم برای سفارش طراحی لوگو و تایپوگرافی به آرمکده مراجعه کنید.
 
اسلب
حروف اسلب انواع مختلفی از سریف هستند که در دهه 1800 ظاهر شدند. آنها اغلب بزرگتر و حجیم تر با خطوط ضخیم یا خطوط تزئینی در انتهای خط کاراکتر هستند. فونت ماشین تحریر یک نمونه است.
 
سریف اسلب در میان پوسترها و بروشورها معروف است، زیرا متمایل به جسور و چشم نواز است.
 
برخی از برندهای قدیمی از لوگوتایپ slab serif استفاده می کنند.
 
 
اسکریپت
اسکریپت گروه خاصی از حروف نوشته است که از سبک خط شکسته مشتق شده است. آنها می توانند معمولی و بازیگوش، منحصر به فرد و هنری باشند. از این رو، باید از این سبک با نیت و خویشتن داری استفاده کنید. آنها به عنوان لوگو بهتر هستند نه به عنوان کپی بدنه، زیرا ممکن است گاهی اوقات ناخوانا باشند.
 
سبک های اسکریپت می توانند رسمی یا شکسته باشند. خط‌های رسمی برازنده‌تر، ظریف‌تر و روان‌تر هستند، در حالی که خط‌های شکسته کمی شل و با خط‌های ضخیم هستند که گویی با قلم یا قلم مو نوشته شده‌اند.
 
در اینجا برخی از لوگوهای مملو از اسکریپت این برندها آمده است:
تزئینی
حروف تزئینی می تواند از هر سبکی باشد. آنها متنوع ترین نوع گروه فونت هستند. آنها برای برندهایی هستند که خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بازیگوشی را در اولویت قرار می دهند.
 
یک حروف تزئینی ممکن است برای همه مناسب نباشد. آنها بسیار خاص و منحصر به یک برند هستند. برای استفاده از حروف تزئینی در لوگو، بهتر است آن را سفارشی کنید.
 
همچنین، فونت های تزئینی فقط برای لوگوها قابل استفاده هستند نه برای کپی سربرگ و بدنه.
 
از این برندها برای یک تایپ لوگوی تلطیف شده الهام بگیرید:
 
 
3. محدودیت های بودجه خود را بشناسید
حتی قبل از اینکه از بین صدها فونت انتخابی انتخاب کنیم، ابتدا باید بررسی کنیم که بودجه ما چه مقدار اجازه می دهد.
 
اولین گزینه ما جست و جوی وب برای تایپ فیس های رایگان است. وب ما را با چندین فونت منبع باز برکت داده است. آنها بهترین گزینه ها برای استارتاپ هایی با بودجه و منابع طراحی محدود هستند. نکته این است که همه از آنها استفاده می کنند.
 
کجا نگاه کنیم:
 
فونت سنجاب
کتابخانه فونت
صورت قلم نینجا
فونت های گوگل
متن باز
Navigator را تایپ کنید
گزینه دوم چیزی است که به آن فونت های "اصلی" می گویند. در حالی که گزینه های ارزان قیمتی وجود دارد، صدور مجوز می تواند کمی مشکل ساز باشد. وقتی از این فونت‌های پولی استفاده می‌کنید، باید برای مجوز استفاده از آن‌ها در همه پلتفرم‌ها نیز هزینه کنید. بنابراین هزینه ها ممکن است انباشته شوند. به غیر از مالکیت فونت ها، فقط تعداد محدودی از برندها از همان سبک استفاده می کنند.
 
فونت های اصلی را می توانید در اینجا پیدا کنید:
 
Fonts.com
فونت شاپ
Linotype Library of Fonts
تایپ کیت
آخرین گزینه گران ترین است: تایپ فیس های سفارشی. در اینجا، شما بیشترین کنترل را بر خروجی و حق چاپ دارید. طراحان حرفه‌ای ممکن است به استراتژی‌های اصلی برندسازی شما پایبند باشند که به شما امکان می‌دهد نه تنها یک سبک منحصر به فرد ایجاد کنید، بلکه محصولی متناسب با پیام برند شما ایجاد کنید.
 
اگر قصد دارید از یک طرح خاص برای مسافت طولانی و در چندین پلتفرم استفاده کنید، ساخت سفارشی بهترین راه است. این همان چیزی است که مایکروسافت هنگام ایجاد Segoe، NFL هنگام طراحی NFL Endzone Slab و Netflix هنگام ساخت Netflix Sans به آن فکر می کرد.
 
کجا می توان طراحان را پیدا کرد:
 
BitFontMaker
فونت ساختار
فروشگاه فونت
گلیف ها
Robofont
نوع MCKL
نوع تجاری
OH no Type Co
قلم های Delve
DesignCrowd
4. شخصیت برند را با تایپ فیت مناسب مطابقت دهید
هنگامی که شخصیت برند و بودجه را در اختیار دارید، اکنون زمان آن است که انتخاب کنید کدام کدام است.
 
شخصیت برند نقطه شروع خوبی است. آیا می خواهید به عنوان هنری شناخته شوید یا خارج از چارچوب؟ همچنین ممکن است لبه شکسته حروف تزئینی و خطی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید شما را یک برند جاودانه بنامید، کپی وب خود را با حروف اسلب یا سریف بپوشانید. برای برندهای مینیمال و حرفه ای، هرگز با sans-serif اشتباه نخواهید کرد.
 
در حالی که برخی از طراحی های فونت مد روز هستند، بهتر است از سبکی استفاده کنید که ماندگار باشد. برخی از فونت‌ها با وجود سال‌ها وجود هنوز مرتبط هستند. فونت‌هایی مانند Calibri، Gill Sans، News gothic، Akzidenz Grotesk و بسیاری دیگر طرح‌های کلاسیک و در عین حال خوانا هستند.
 
5. سلسله مراتب تایپ فیس را درک کنید
به یاد داشته باشید: تایپ فیس لوگو با تایپ بدنه وب سایت متفاوت است. بنابراین شما باید سه تا چهار نوع تایپ را انتخاب کنید. تایپوگرافی شامل یک سلسله مراتب است: از لوگو تا بدنه.
 
برخی از وب سایت ها با فونت ها بازی می کنند. نوع لوگوی آنها با حروف سربرگ و بدنه متفاوت است:
این وب سایت سریف (هدر و لوگو) و sans serif (کپی) را با فونت های پررنگ و ایتالیک ترکیب می کند.
 
با این حال، برخی از وب‌سایت‌ها فقط از یک تایپ فیس در سرتاسر استفاده می‌کنند:
 
 
ما می توانیم یک تایپ سریف ثابت را ببینیم.
 
لوگو می تواند سبک خاص خود را جدا از بقیه وب سایت داشته باشد. شما می توانید از فونت های تزئینی و اسکریپت برای لوگوها استفاده کنید، اما مطمئناً برای بدنه وب سایت نه. این بدان معناست که برای بدن، شما با سریف یا sans serif باقی می‌مانید. نوع فونت، یعنی وزن، اندازه و غیره به شما بستگی دارد.
 
افکار نهایی
مگر اینکه از حروفی استفاده کنید که خوانا و واضح نباشد، به احتمال زیاد ایمن خواهید بود. اینکه بگوییم تایپوگرافی موفقیت برند را تعیین می کند اغراق آمیز است.
 
در نهایت، همه چیز به اجرای موفق محصولات و خدمات، و تلاش‌های برندسازی و بازاریابی ختم می‌شود. اما این بدان معنا نیست که تایپوگرافی به تنهایی دنیایی جدا از یک برند است. آنها یک قطعه حیاتی از یک برند خوب، یک دستور العمل حیاتی هستند. فقط این است که به اندازه سایر جنبه ها مانند محصولات، خدمات مشتری، تصاویر و محتوا بر یک شرکت تأثیر نمی گذارد.
 
اگر شما یک استارت آپ هستید که با حروف نوشتاری مناسب دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از نوع حروفی که هر برندی استفاده می کند نیز استفاده کنید. در مورد فونت های هنری زیاده روی نکنید مگر اینکه منابع و طراحان لازم برای ارائه یک طراحی کامل کاراکتر را داشته باشید.
 
اگرچه جستجوی طراحان مستقل ارزان قیمت از DesignCrowd آسان است، اما ممکن است بخواهید از تایپ‌هایی استفاده کنید که رایگان از فونت‌های گوگل هستند یا لوگوتایپ‌های خود را از ابزارهای رایگان ایجاد لوگو بسازید. اما در هر صورت، شکار تایپ فیس مبارک!
 
منبع: https://www.brandcrowd.com/blog/how-typography-impacts-your-brand-and-how-to-pick-the-right-one/