عبارت پلی استیشن مدت هاست که در بین تمام گیمرهای جهان به نماد تبدیل شده است. میلیون‌ها طرفدار و احتمالاً معتادان به حرکت هر شرکتی اعتقاد دارند و بی‌پایان می‌بخشند. بدیهی است که مخاطب دیگر به لوگو پلی استیشن اهمیت نمی دهد. با این حال، برخی تبلیغات اخیر نشان داده است که برخی از افراد در واقع آماده انتقاد از راه حل های شرکت هستند. به خواندن مقاله ما ادامه دهید تا نکاتی در مورد تکامل لوگوی پلی استیشن و آنچه که منجر به آن شده است را بیابید.
تاریخچه لوگوی پلی استیشن
لوگوهای پلی استیشن
در روزهای ایجاد هویت شرکت، رقابت شدید و غیر قابل بخشش بود. از بازیگران اصلی صنعت بازی می‌توان به نینتندو و سگا اشاره کرد. در مقطعی شرکت سرگرمی تعاملی سونی تصمیم گرفت با یکی از آنها همکاری کند. در نتیجه، در سال 1994، یک کنسول جدید با نماد پلی استیشن عرضه شد.
 
معنی لوگوی پلی استیشن
هویت ریشه در این همکاری دارد. طراحان تصمیم گرفتند تصاویر قبلی نینتندو را با برخی از عناصر بیضی ترکیب کنند و همچنین چیز جدیدی اضافه کنند. یکی از اولین لوگوهای اصلی پلی استیشن از سه بیضی رنگی تشکیل شده بود که در یک خط عمودی قرار گرفته بودند. این می توانست یک راه حل قابل قبول باشد، اما طراحان تصمیم گرفتند مسیر توسعه را دنبال کنند.
در آن زمان بسیاری از نسخه های لوگوی دیگر نیز وجود داشت. به عنوان مثال، شما می توانید برخی از عناصر کاملاً انتزاعی یا عناصر هندسی را ببینید. همچنین یک لوگوی پلی استیشن از دو حرف ساخته شده بود که اولی واضح و دیگری طراحی بیضی داشت. در برخی مفاهیم دیگر، حرکت جالبی وجود داشت که یکی از حروف را به شکل سایه ای بر دیگری تبدیل می کرد.
برای آگاهی از قیمت انواع لوگو و سفارش طراحی لوگو حرفه ای به آرمکده مراجعه کنید.
نماد فعلی لوگوی پلی استیشن یک PS را در پس زمینه روشن نشان می دهد - این ترکیب چهار رنگ نماد انرژی، شادی و اشتیاق است. لوگوتایپ توسط Manabu Sakamot، طراح معروف ژاپنی ساخته شده است.
 
از زمان عرضه اولین پلی استیشن در 3 دسامبر 1994، این کنسول یکی از لوازم اصلی در خانه هر گیمر بوده است. این کنسول با بیش از 400 میلیون فروش به یکی از پرفروش ترین کنسول ها تبدیل شده است.
 
در زمان عرضه، این کنسول پیشگام در نظر گرفته شد. ناگفته نماند، ساخت سونی با دیگر کنسول‌های پرطرفدار SEGA و Nintendo پیش رفت. این یکی از اولین کنسول هایی بود که بازی ها را به جای کارتریج های قدیمی در سی دی رام داشت. گیمرها از آن زمان به این برند نمادین و نشان تجاری آن علاقه مند شده اند.
 
امروز، ما نگاهی به داستان پشت این نشان برجسته می اندازیم.
 
برای دریافت الهام از طراحی از یادگیری این لوگو آماده باشید. این مقاله به چگونگی ادامه ساخت یک تصویر برند معتبر با طراحی لوگو توسط این شرکت می پردازد. نمای کلی زیر را بررسی کنید:
 
با طراح آشنا شوید
تکامل لوگو
معنی
با طراح آشنا شوید
افسانه پشت این لوگو، طراح داخلی سونی، مانابو ساکاموتو است. او همچنین همان شخصی است که مسئول طراحی نشان VAIO است.
 
در مصاحبه ای با Game Informer، طراح تلاش خود را برای ایجاد یک طرح سرگرم کننده با کمک رنگ ها توضیح داد: «من آن رنگ های اصلی را انتخاب کردم زیرا بسیار ساده هستند به طوری که می توانید آنها را با کلماتی که همه می دانند توصیف کنید: قرمز، زرد. ، سبز و آبی."
 
ساکاموتو افزود: "به عقیده من، سادگی در ارتباطات، کلید یک برند موفق است."
 
ساکاموتو یک تایپ فیس سفارشی ایجاد کرد که منجر به لوگویی شد که هم مدرن است و هم تکرار آن سخت است. کارهای او در سال 1996 همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.
 
تکامل لوگو
جدول زمانی لوگوی پلی استیشن هیچ تغییر شدیدی را نشان نمی دهد. طراحی ساده و تقریباً بدون تغییر آن ثابت کرد که در برابر روندها و جنبش های هنری مختلف مقاومت می کند. در واقع، تکامل لوگوی پلی استیشن را می‌توان به شکل کوکاکولا تشبیه کرد. این تغییرات چقدر کم بود.
 
با این حال، هنوز هم جالب است که ببینیم چه تغییراتی در آن انجام شده است. به جدول زمانی زیر نگاهی بیندازید.
 
قبل از راه اندازی
مسیر ایجاد یک نشان تجاری بادوام واقعی آسان نبود. طراح ساکاموتو 20 نوع مختلف از لوگوی PS را به صورت دستی ساخته است. گزینه‌های لوگو همگی از نظر رنگ، وزن خط و سبک‌های هنری متفاوت بودند. مفاهیمی را که می‌توانستند بررسی کنید.
 
1994
 
لوگوی اولین پلی استیشن
دستگاه بازی ویدیویی خانگی اولین بار در سال 1994 در ژاپن عرضه شد. زمانی که در سال 1995 برای آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا منتشر شد، راه خود را در قلمرو بین المللی پیدا کرد. برخی از نمادین ترین عناوین آن عبارتند از Final Fantasy VII، Castlevania: Symphony of the Night و Metal Gear Solid.
 
هر بار که یک گیمر عنوانی را بارگذاری می کند، این علامت روی صفحه ظاهر می شود. این طرح با یک توهم نوری مشخص می شود که چشمان شما را از حرف P به حرف S هدایت می کند. فونت استفاده شده در لوگوی PS یک نوع تایپ سفارشی است، همانطور که در قسمت قبل ذکر شد. رنگ های این لوگو رنگ های اصلی برای دستیابی به تصویری هیجان انگیزتر هستند.
 
2000
 
لوگوی ps2
نسخه دوم پلی استیشن ظاهری زاویه دارتر و تندتر داشت. همچنین با حروف اولش یک رنگ گرادیان داشت. می توانید انتقال رنگ آبی تیره را به سایه روشن تر آبی مشاهده کنید.
 
2006
 
لوگوی ps3
برای پلی استیشن 3، نماد به جای قرار گرفتن در بالا، اکنون در سمت چپ علامت کلمه قرار گرفته است. این لوگو نیز تک رنگ است که می تواند به راحتی روی کنسول و سایر دارایی های هویت برند اعمال شود. نسخه‌های بعدی این کنسول طراحی مشابهی خواهند داشت اما با شماره‌های متفاوتی که نشان‌دهنده نسل آن است.
 
2013
معنی
گفته می شود که رنگ های پلی استیشن نشان دهنده درخشندگی، اشتیاق، شادی، جذابیت و ظرافت هستند. همچنین روی چشم بزرگسالان و کودکان تأثیر می گذارد. رنگ های روشن به افراد کمک می کنند تا اشیا را سریعتر تشخیص دهند. این نیز در مقایسه با رنگ های دیگر به جذب چشم کودکان کمک می کند. این لوگو برای برقراری ارتباط ساعت ها سرگرمی باقی مانده است، اگرچه نسخه فعلی لوگو اکنون سیاه و سفید است.
 
برای حروف، متوجه خواهید شد که قرار گرفتن حرف P در بالای حرف S یک انتقال صاف به یکدیگر را تشکیل می دهد. حرف S به عنوان یک سایه سه رنگ است که باعث می شود حرف قرمز پررنگ P بیشتر به چشم بیاید.
 
در طول فرآیند طراحی، گفته شد که ساکاموتو چیزی می خواهد که قابلیت های سه بعدی پلی استیشن را به تصویر بکشد. طراح از عناصر مختلفی برای برجسته کردن بهترین ویژگی های کنسول استفاده کرده است. در نهایت، نشان الهام گرفته از توهم نوری که او می‌خواست به دست آمد و این برند نشان عالی را دریافت کرد که برای سال‌های آینده به عنوان یک هویت جاودانه عمل خواهد کرد.
 
نتیجه
تا به امروز، این لوگو به یک سنگ محک فرهنگی تبدیل شده است. نفوذ آن در سایر صنایع مانند مد نفوذ کرده است. لوگوی پلی استیشن در جایگاهی مشابه با برندهای دیگر مانند ناسا قرار می گیرد که واقعاً قابل تشخیص باشد.
 
یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن یک طراحی به همان اندازه خوب، برگزاری مسابقه طراحی لوگو است. با جمع سپاری طراحی، با دریافت بیش از 50 طرح پیشنهادی مختلف از جامعه، می توانید شانس بیشتری برای داشتن یک تصویر برند قوی داشته باشید. DesignCrowd یک پلتفرم پیشرو است که می توانید برای این کار از آن استفاده کنید. اینجا بیشتر درمورد آن بیاموزید.
 
همچنین می توانید آرم ساز BrandCrowd را امتحان کنید. این پلتفرم به شما امکان می دهد طرح های مختلف شرکت خود را از لوگوهای کنسول گرفته تا آرم بازی های ویدیویی مرور کنید. در عرض چند دقیقه، می‌توانید یک طرح ایجاد کنید و عناصر آن را سفارشی کنید. رنگ، متن و موارد دیگر برند ایده آل خود را انتخاب کنید. همینجا امتحانش کن