روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو
دورانی که اشکال صرفاً برای جذابیت زیبایی شناختی به لوگوها اضافه می شد، گذشته است. تحقیقات روی ارتباطات بصری نشان میدهد که شکلهای خاصی در مغز انسان با توانایی تقویت پیام مورد نظر به مخاطب هدف ارتباط دارند.
این بدان معناست که افزودن یک مثلث به طراحی لوگوی شما نه تنها ظاهر آن را تغییر میدهد، بلکه نحوه درک و درک آن توسط مخاطبان را نیز تغییر میدهد.
اما مانند بسیاری از چیزهای زندگی، اشکال لوگو سیاه و سفید نیستند. وقتی با رنگ ها، فونت ها و تصاویر جفت شوند، می توانند معانی و معانی دیگری به خود بگیرند.
راهنمای ما در زیر اشکال هندسی و تأثیر لوگوها بر مصرف کنندگان را بررسی می کند.
لوگوهای دایره ای
عدم وجود لبه ها یا نقاط، طراحی لوگوی دایره ای را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند. دایرهها گرد و نرم هستند، که حس خاصی را ایجاد میکند که به شدت متفاوت از سایر اشکال است. آنها اغلب با زنانگی مرتبط هستند و همچنین می توانند امنیت، تداوم و محافظت را به تصویر بکشند.
لوگوهای بیضی شکل نیز به همراه دایره های متعدد در ترکیب با یکدیگر در این دسته قرار می گیرند. دایره های متعدد اغلب نمایانگر اجتماع، عشق و حمایت و همچنین بی نهایت و تداوم هستند. یک مثال نمادین از این آرم المپیک با حلقه های روی هم قرار گرفته است.
لوگوی Glo در زیر که با ژنراتور لوگوی ما ایجاد شده است، از فضای منفی در دایره صورتی استفاده میکند تا نام شرکت را بنویسد و حسی مرموز و زنانه را القا کند.
نمونه خوبی از لوگوی دایره ای، Nivea است. این شرکت در سال 2013 لوگوی جدیدی منتشر کرد: یک علامت کلمه سفید در دایره آبی تیره که یادآور لوسیون بدن کلاسیک این برند است. لوگو فوراً روی بسته بندی و تبلیغات قابل تشخیص است.
لوگو دایره nivea
لوگوهای مستطیلی و مربعی
مربع و مستطیل به معنای احساس ثبات و تعادل در ذهن انسان است. به این ترتیب، تداعی روانشناختی ثانویه قابلیت اطمینان و ثبات اغلب رخ می دهد.
استفاده گسترده در لوگوهای شرکتی، پاسخ عصبی جدیدتری را با آرم های مستطیلی و مربعی به معنای قدرت، کارایی و حرفه ای بودن امکان پذیر کرده است.
این اشکال ذاتاً "نور" هستند (به معنای دوگانه در نظر گرفته شده). آنها تأثیر می گذارند و اغلب قوی تر و جسورتر از آرم های گرد در نظر گرفته می شوند. گفته می شود، آنها اغلب بیشتر از سایر اشکال توسط چشم انسان نادیده گرفته می شوند زیرا رایج تر هستند.
Ritter Sport یک نمونه کلاسیک از یک آرم مربع است. برای تکرار شکل شکلاتهای این شرکت، آنها از یک ظرف مربعی در لوگو استفاده میکنند و آن را در یک بسته زیبا و مرتب قرار میدهند.
لوگوهای مثلثی
مثلث ها یک شکل لوگو پویا و کمتر رایج هستند. مثلث با ثبات و نبوغ و همچنین عرفان و هنر همراه است.
خطوط خشن و هندسه دراماتیک مثلث ها می تواند لوگوهای بسیار بازیگوشی ایجاد کند. قدرت شکل مثلث این است که بسته به اثری که میخواهید داشته باشید، میتوان آن را متفاوت در موقعیت قرار داد. مثلثی را با نوک آن به سمت بالا قرار دهید تا آرم ثابتتر و ثابتتری داشته باشد. نقطه را به سمت پایین بچرخانید تا لوگوی فعال تری داشته باشید که حرکت و حرکت را با هم ارتباط برقرار می کند.
همچنین می توانید از مثلث ها در لوگوها برای جایگزینی حروف "A" و "V" استفاده کنید.
با نگاهی به لوگوی آدیداس در زیر، خطوط اریب یک مثلث انتزاعی را تشکیل می دهند که حرکت و سرعت را تداعی می کند که به خوبی با برند و محصولات ارائه شده آن پیوند می خورد.
اشکال لوگوی عمودی و افقی
در اینجا برخی از روانشناسی لوگو 101 وجود دارد: جهت گیری اشکال می تواند نحوه درک ما از یک لوگو را تغییر دهد. خطوط و اشکال عمودی با قدرت، شجاعت و تسلط و پیشرفت همراه است. آنها اغلب برای نمایش یک شکل یا هدایت چشم در جهت خاصی ساخته می شوند.
برای مثال کاملی از آن، لوگوی SoundCloud و لوگوی سیسکو را در بالا مشاهده کنید!
بسیاری از خطوط عمودی نیز ممکن است چشم را فریب دهند که یک شکل را باریکتر از آنچه هست تصور کند، در حالی که جهتهای افقی باعث میشوند تصاویر گستردهتر به نظر برسند.
اشکال ارگانیک و مارپیچ آرم
آخرین، اما قطعا نه کم اهمیت، اشکال آرم ارگانیک است. این طرح ها با شکل های منحصر به فرد خود توجه را به خود جلب می کنند!
اغلب عجیبتر و روانتر هستند، میتوانند شکلی دایرهای یا گرد داشته باشند، در حالی که به صورت دستی یا آزاد احساس میشوند. آرم Somersby شامل بسیاری از اشکال مارپیچی نرم است که شاخ و برگ درخت را تشکیل می دهند. نتیجه یک لوگوی بسیار جذاب است.
به دلیل احساس «ارگانیک» خود، شرکتهای صنعت سلامت، تندرستی و مواد غذایی اغلب از این اشکال منحنی در لوگو و برند کلی خود استفاده میکنند.
لوگوی Jumpstart با شکل نماد انتزاعی
آیا اشکال لوگو واقعا مهم هستند؟
به بیان ساده، معنای اشکال در طراحی لوگو مهم است. آنها تداعی هایی را در مغز ما ایجاد می کنند که باعث می شود احساس خاصی نسبت به آنچه که به آن نگاه می کنیم داشته باشیم.
این امر به طرح های لوگو می انجامد. هر طرح (چه به معنای واقعی کلمه یا از طریق ارتباطات بصری) شامل اشکال است. هنگام ایجاد طرح خود، شکل کلی لوگو و همچنین رنگ ها و فونت های لوگو را در نظر بگیرید.
مانند تمام جنبه های طراحی لوگو، تعیین اینکه بازار هدف شما چه کسی است و چه پیامی را می خواهید به آنها منتقل کنید ضروری است.
هنگامی که در مورد جمعیت شناسی کلیدی خود تصمیم گرفتید، در راه تصمیم گیری آگاهانه برای طراحی لوگو هستید که به ارتقای برند شما به سطح بعدی کمک می کند!
منبع: https://looka.com/blog/logo-shapes-meanings/