چطور یک لوگو عالی برای کافی شاپ طراحی کنیم؟
تعداد کمی از نوشیدنی ها بیشتر از قهوه بحث برانگیزتر هستند. مردم علاقه زیادی به دم کردن حبوبات خود دارند. و نظرات قوی در مورد قهوه به وفاداری به برندها و مشاغل تبدیل می شود.
در اکثر شهرها و شهرکها، مشتریان مکانهای بسیار خوبی برای خرید قهوه دارند. برای اینکه مردم از روال عادی خارج شوند و به کافه شما بیایند، نیاز به برندسازی چشمگیر است. چرا با طراحی لوگو عالی کافی شاپ که با مشتریان شما صحبت می کند شروع نکنید؟
فقط یک مشکل وجود دارد بازار کافهها این روزها به قدری شلوغ است که لوگوی بسیاری از کافیشاپها بیش از حد «روی دماغ» است. صاحبان کافهها از بسیاری از تصاویر عمومی استفاده مجدد میکنند، و شما نمیخواهید با همه رقبای خود درگیر شوید. در عوض، با طراحی لوگویی که به مشتریان یادآوری میکند که چقدر قهوه شما را دوست دارند، متمایز شوید.
روی چیزی که شما را متفاوت می کند تمرکز کنید
اگر ندانید نام تجاری شما چیست، ارائه ایده های لوگوی کافی شاپ چالش برانگیز خواهد بود. به رقبای خود به اطراف نگاه کنید. شما چه کاری متفاوت از آنها انجام می دهید؟ چرا مردم باید مغازه شما را انتخاب کنند و چه تجربه منحصر به فردی برای مشتری ارائه می دهید؟
سعی کنید به کلمات و عباراتی فکر کنید که هویت و موقعیت برند شما را توصیف می کند. آیا کافی شاپ شما کوچک و دنج است؟ ساحلی و مطبوع؟ روشن و غریب؟ مدرن و تکنولوژی محور؟ فولکسی و بوهمی؟ تمایز می تواند ساده باشد، به شرطی که دقیق باشد. به مردم نگویید که در مورد غذاخوری های سرگرم کننده و خانوادگی هستید و سپس یک لوگوی شیک و بی طرف ایجاد کنید.
یک داستان جذاب بگویید
داستان پشت نام تجاری خود را تصور کنید تا نمادهای قوی را طوفان فکری کنید. وقتی به ارزش ها و ریشه های برند خود فکر می کنید، چه تصاویر یا اشکالی به ذهن شما خطور می کند؟ اگر فقط یک فنجان قهوه بخار گرفته را تصویر می کنید، به صفحه طراحی برگردید.
مطمئناً تعداد زیادی کافه دیگر با همین ایده اولیه پیدا خواهید کرد. فنجان های قهوه بد نیستند، اما خیلی واضح هستند و فضای کمی برای تشخیص برند شما باقی می گذارند. سوالات درست را برای راهنمایی ایده های خود بپرسید.
چگونه و چرا یک کافی شاپ راه اندازی کردید؟
مهمترین چیز در مورد تجربه منو یا محصول شما چیست؟
مهم ترین پیامی که می خواهید منتقل کنید چیست؟
شما می خواهید مشتریان هویت برند شما را چگونه درک کنند؟
اکنون، از پاسخ های خود برای در نظر گرفتن اشکال و تصاویر مرتبط با برند خود استفاده کنید. یک کافی نت و سالن بازی را تصور کنید. کافیشاپ مدرن، هیجانانگیز و سازگار با فناوری است تا مشتریان با لپتاپ و تبلت را جذب کند. یک طراحی لوگوی خوب از اشکال هندسی جسورانه، فونت های ساده و رنگ های مرتبط با تکنولوژی استفاده می کند.
نام کسب و کار خود را برای ایده ها استخراج کنید
تلاشی که برای ایجاد یک نام تجاری عالی انجام می دهید باید هنگام طراحی یک لوگوی کافه نتیجه دهد. اگر نام کسب و کار شما منحصر به فرد است، منبع خوبی برای تمایزها است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.
چه کلمات و اشیایی به نام کسب و کار شما مربوط می شود؟ خورشید برای کافی شاپی به نام کافه بیدار شدن کاملا منطقی است. از طرف دیگر، گربه سبیلی بهتر است اگر به شما کافی شاپ هیپ گربه گفته می شود.
آیا نام کسب و کار شما حاوی کلمات بازی هوشمندانه است؟ نامی مانند Morning Grounds یک بازی در دورهای صبحگاهی و زمین های قهوه است. بلافاصله باعث می شود دانه های قهوه را به تصویر بکشید.
آیا نام شخصی در نام کسب و کار شما گنجانده شده است؟ اگر نام کسب و کار شما به نام شما یا یکی از بستگانتان است، یک کاریکاتور ساده یک لوگوی متمایز از طلسم ایجاد می کند.
با طرح های رنگی آزمایش کنید
انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی رستوران بسیار مهم است. شما می خواهید ارتباط مثبتی با غذا ایجاد کنید و از رنگ هایی که پیام اشتباه می فرستند اجتناب کنید. برای مثال رنگ قهوه ای و خرمایی به دلیل حس گرم و خاکی رنگ های رایج کافی شاپ ها هستند.
در نهایت، تصاویر و ارزش های برند شما باید طرح رنگ شما را دیکته کند. چه ویژگی هایی برند شما را توصیف می کنند و چگونه به رنگ و احساس ترجمه می شوند؟ آبی می تواند برای یک کافه با تم ساحلی مناسب باشد، در حالی که زرد یا نارنجی برای یک برند شاد و پر انرژی ایده آل است. سایه های خاموش قرمز می توانند حال و هوای دوستانه و جذابی داشته باشند.
اگر از بیش از یک رنگ استفاده می کنید، مطمئن شوید که رنگ های مختلف به خوبی با هم جفت می شوند. در بیشتر موارد، شما می خواهید یک رنگ بیشتر از رنگ های ثانویه برجسته شود. همچنین میتوانید از سیاه و سفید برای افزودن عمق به طرح خود بدون بستهبندی چندین رنگ استفاده کنید.
سبک لوگو را انتخاب کنید
سبک لوگویی را انتخاب کنید که با لحن برند شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، بافت قدیمی و رنگ های خنثی به خوبی با آرم های میراثی جفت می شوند. نگاه کردن به سبکهای لوگو در حین طوفان فکری میتواند به شما کمک کند تا زیباییشناسی را برای شکل دادن به طراحی خود انتخاب کنید. برای الهام گرفتن، این سبک های رایج را بررسی کنید.
علامتهای کلمه/علامت حروف: آرمهایی که از یک کلمه یا مونوگرام تشکیل شدهاند
علائم تصویری: لوگوهایی که از نمادها و تصاویر گرافیکی تشکیل شده است
نشانها/آلها: آرمهای نشان مانند با عناصر سنتی، مانند سپرها و تاجها
علائم انتزاعی: لوگوهایی حاوی نمادهای مفهومی که اشیاء واقعی نیستند
لوگوهای مینیمالیستی: لوگوهای بسیار ساده شده از اشکال اساسی و طرح های رنگی
طرحهای خطی: آرمهای ساده به سبک طرحی که از نقاشیهای خطی تشکیل شدهاند
همانطور که در مورد سبک های لوگو تحقیق می کنید، باید متوجه ویژگی هایی شوید که با هویت برند شما همپوشانی دارند.
یک تایپ را سفارشی کنید
درست مانند هر عنصر دیگر برند شما، تایپ فیس باید با هویت شما سازگار باشد. آیا فونت شما باید نازک باشد یا پررنگ؟ همه حروف کوچک یا تمام سرپوش ها؟ حروف ساده یا اسکریپت دستی؟ هر تصمیمی که می گیرید، خوانایی را هدف بگیرید. بازتولید یک فونت پیچیده برای اندازه ها و رسانه های مختلف دشوار خواهد بود.
تغییر یک تایپ فیس یکی از ساده ترین راه ها برای برجسته شدن است. اکثر برندهای بزرگ تغییراتی را در عرض حروف، ارتفاع، فاصله و سایر عناصر ایجاد میکنند تا علائم کلمه خود را سفارشی کنند.
همچنین می توانید یک قدم فراتر رفته و افکت ها را اضافه کنید. فرض کنید کسب و کاری به نام لیوان ترک خورده دارید. استفاده از فضای منفی برای ایجاد شکاف در حروف، علامت کلمه شما را برجسته می کند. در صورت امکان، به جای اعمال یک افکت بافت پیچیده، از فضای سفید برای ایجاد طرح ها استفاده کنید. هرچه طرح شما ساده تر باشد، چاپ آن آسان تر است.
ایده های بد را دور بریزید
در مراحل اولیه از دلبستگی بیش از حد به طراحی لوگو کافی شاپ خود خودداری کنید. احتمالاً قبل از پیش نویس نهایی چندین تغییر ایجاد می کنید، و باید مایل به ویرایش عینی باشید. از خودت بپرس:
آیا طراحی لوگو ساده است؟ بی زحمت به نظر می رسد؟
آیا لوگو دقیقاً هویت برند را منعکس می کند؟
آیا لوگو داستان یا پیامی را در مورد کسب و کار شما منتقل می کند؟
اگر نمی توانید به همه این سؤالات «بله» پاسخ دهید، هنوز تمام نشده اید. سعی کنید یک نقطه کانونی واضح ایجاد کنید که توجه را به علائم و کالاهایی که لوگوی شما را نشان می دهند جلب کند. اگر سخت کار می کنید تا طرح خود را به درستی انجام دهید، نیازی به به روز رسانی آن در سال های آینده نخواهید داشت.
منبع: https://www.freelogoservices.com/blog/2018/03/15/coffee-shop-logo-design-tips-and-ideas/