مزایا و معایب طراحی لوگو با استفاده از لوگوسازها
پل رند، کارگردان هنری و طراح گرافیک آمریکایی، «طراحی سفیر ساکت برند شماست». پس چرا خودتان لوگوی خود را ایجاد نکنید
شما باید درک کنید که لوگوی شما بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کار شما است و نه فقط کل تمرکز. اما اگر می خواهید نام تجاری شما متمایز شود، به یک لوگوی محکم نیاز دارید که در این جنبه کمک کند.
با توجه به اهمیت لوگو، دو راه وجود دارد که می توانید لوگوی خود را بسازید: یکی، یک طراح را استخدام می کنید تا به شما کمک کند، یا راه دوم، این کار را خودتان انجام دهید.
استخدام یک طراح گرافیک تخصص را تضمین می کند، اما زمانی که لوگوی خود را ایجاد می کنید، ایده های شما به تازگی روی نرم افزار گذاشته می شود و زمانی که لوگوی خود را طراحی می کنید و اصطلاحا طراح لوگو خود هستید.
نرم افزار ساخت لوگو
آیا وقتی می دانید که کاری را خودتان انجام داده اید، رضایت بخش نیست؟ خوب، ایجاد لوگوی خود به شما چنین رضایتی را می دهد.
و نرم افزار ساخت لوگو نیز می تواند به شما کمک کند تا این اتفاق بیفتد. چه آنلاین و چه آفلاین، می توانید لوگوی مورد نظر خود را در زمانی که بخواهید ایجاد کنید.
نمونه هایی از نرم افزارهای لوگوسازی آنلاین و آفلاین عبارتند از:
آفلاین: Adobe Illustrator
آنلاین: BrandCrowd، Tailor Brands، Canva و غیره.
یکی از آنها را انتخاب کنید و می توانید خودتان شروع به ساخت لوگو کنید. بیایید با مزایا و معایب ایجاد یک لوگو آشنا شویم.
جوانب مثبت
ما قبلاً ثابت کردهایم که از نظر احساسی - ایجاد یک لوگو رضایت بخش است. با این حال، مزایای بیشتری وجود دارد. به ما اجازه دهید هنگام انتخاب برند خود شما را روشن کنیم.
جیبی دوستانه
در مقایسه با هزینه های مورد نیاز برای یک فایل با وضوح بالا از یک طراح گرافیک، سازندگان لوگو به شما کمک می کنند تا پول را برای سایر جنبه های تجارت نگه دارید.
شما چیزی بالاتر از 100 دلار خرج نمی کنید، اما این بستگی به این دارد که سازنده لوگو خدمات خود را در بسته ها بفروشد. اما در هر صورت، میتوانید 5 یا 25 دلار برای گرافیکهای با وضوح بالا برای تلاشهای خود برای برندسازی بپردازید.
سفارشی سازی نیاز محور
زمانی که یک لوگو صرفاً برای کسب و کار خود ایجاد می کنید، گاهی اوقات فکر کردن در مورد چگونگی انجام تلاش های ویرایشی خود دشوار است. متشکرم، سازندگان لوگو پنج جنبه دارند که به شما می گویند ویرایش کنید:
پس زمینه: تاکید بر رنگ پشت لوگوی شما.
چیدمان: تاکید بر موقعیت عناصر کلی.
لوگو: تاکید بر رنگ مورد استفاده برای لوگوی شما.
تایپوگرافی: تاکید بر فونت، انحنا، طرح کلی و سایه متن شما.
شکل/ها: تاکید بر عناصری که می خواهید در لوگوی پایه خود قرار دهید.
همه اینها نیازهای اولیه چیزی را که یک لوگو را می سازد ایجاد می کند. این ساده است و به واقعی سازی لوگوی پیش بینی شده شما کمک می کند.
سهولت استفاده
اکثر نرم افزارهای لوگوسازی کاربر پسند هستند. با این حال، برخی به مهارت هایی مانند Adobe Illustrator بستگی دارند. جدای از آن، پنج جنبه ای که یک لوگو را تشکیل می دهند در نرم افزار گنجانده شده است. این ویژگی باعث می شود تا پیمایش آسان تر شود. به این معنی که نیازی نیست پیش زمینه ای در ویرایش لوگو داشته باشید.
شما فقط کلیک کنید و بکشید و کمی تایپ کنید زیرا اگر شعار دارید به متنی برای لوگوی خود نیاز دارید و علامت ترکیبی را به عنوان انتخاب نهایی خود انتخاب کنید.
همه آنچه را که می خواهید ویرایش کنید
هنگام استخدام یک طراح گرافیک، باید برای هر ویرایشی که می خواهید روی لوگوی خود هزینه کنید. اما با یک سازنده لوگو، میتوانید هر آنچه که میخواهید آن را اصلاح کنید و همچنان قیمت ثابتی را بپردازید.
تخصص زیادی لازم نیست
آخرین اشارهگر برای لیست حرفهایها به این موضوع اشاره میکند که شما فقط به ایده خود و الگوی لوگوی مورد علاقه خود نیاز دارید. برخی از ما برای امرار معاش، گرافیک نمیسازیم. بنابراین یک سازنده لوگو در این جنبه کمک می کند.
فقط به این دلیل که نمی دانید چگونه ویرایش کنید به این معنی نیست که نمی توانید زیرا نرم افزاری برای کمک به شما در این تلاش وجود دارد.
منفی ها
در این بخش، ما در مورد معایبی که ممکن است هنگام استفاده از سازنده لوگو با آن مواجه شوید، صحبت خواهیم کرد. آنها اغلب از طریق اتفاق نمی افتد. این بخش برای احتیاط است. بیایید به احتمالات بپردازیم.
مورد احتمالی حق چاپ
این مورد اول بسیار سخت است زیرا ممکن است وارد یک دعوی قضایی شوید، به خصوص اگر آرم ها بسیار شبیه به هم باشند و از همان جایگاه باشند. اما این در صورتی است که لوگویی که دریافت کرده اید با آرم کسب و کار دیگری قابل تعویض باشد.
اصالت از پنجره بیرون می رود
از آنجایی که شما با یک سازنده لوگو آنلاین سروکار دارید، می توانید با یک هوش مصنوعی یا پایگاه داده ای از قالب ها کار کنید. یک هوش مصنوعی میتواند پاسخهای کلی به شما بدهد، یا پیشنهادات طراحی پایگاه داده میتواند شبیه به هم باشد. بنابراین، اصالت شما از پنجره بیرون می رود، اما به ندرت چنین است.
برای شروع تجربه ساخت لوگو آماده هستید؟
و در اینجا شما آن را دارید - مزایا و معایب ایجاد یک لوگو برای خودتان. شما آماده هستید که در زمینه طراحی لوگو وارد آب های ناشناخته شوید.
اما نگران نباشید، ما در کل از شما حمایت خواهیم کرد. اینجا در BrandCrowd، بیش از 75000 الگوی لوگو داریم که میتوانید انتخاب کنید. علاوه بر این، ما از طریق وبلاگ ها و کانال یوتیوب خود به شما مشاوره ویرایش می دهیم.
منبع: https://www.brandcrowd.com/blog/pros-and-cons-of-creating-your-logo-yourself/