چه عواملی یک طراحی لوگو خوب را می سازد؟ یک لوگوی خوب متمایز، مناسب، کاربردی، گرافیکی، ساده است و پیام مورد نظر را منتقل می کند.

 
پنج اصل وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا مطمئن شوید که این چنین است.
 
یک لوگوی موثر (بدون ترتیب خاصی):
 
ساده
خاطره انگیز
بی زمان
همه کاره
مناسب
 
1. ساده
طراحی ساده لوگو امکان تشخیص آسان را فراهم می کند و به لوگو اجازه می دهد همه کاره و به یاد ماندنی باشد. لوگوهای خوب دارای چیزی منحصر به فرد هستند بدون اینکه بیش از حد برداشت شوند.
برای دیدن نمونه لوگو های آرمکده کلیک کنید.
زمانی که در اواسط دهه 70 در کالج بودم، یک مربی مرا با K.I.S.S آشنا کرد. اصل طراحی؛ که به این معنی است: ساده نگه دارید، احمقانه. این یک ملاحظات طراحی بسیار مهم را بیان می کند. لوگوهای ساده اغلب به راحتی تشخیص داده می شوند، به طرز باورنکردنی به یاد ماندنی هستند و در انتقال نیازهای مشتری موثرترین هستند. یک هویت تصفیه شده و تقطیر شده همچنین توجه بیننده ای را به خود جلب می کند که با علائم زیپ با سرعت 70 مایل در ساعت، روی بسته بندی در قفسه های شلوغ یک فروشگاه یا هر وسیله نقلیه دیگری که برای تبلیغات، بازاریابی و تبلیغات استفاده می شود. به یاد داشته باشید، اساس برندسازی بین المللی بسیار موثر برای بزرگترین تولید کننده کفش در جهان، یک swoosh گرافیکی بسیار ساده است.
 
 
2. خاطره انگیز
طراحی لوگوی مک دونالد
پیروی دقیق از اصل سادگی، به یاد ماندنی است. یک طراحی لوگوی موثر باید خاطره انگیز باشد و این با داشتن یک لوگوی ساده و در عین حال مناسب به دست می آید.
 
شاید برایتان جالب باشد که چند نمونه از طراحی های بد لوگو را ببینید.
 
برای بسیاری تعجب آور است که موضوع یک لوگو از اهمیت نسبتا کمی برخوردار است و حتی مناسب بودن محتوا همیشه نقش مهمی ایفا نمی کند.
 
این به معنای نامطلوب بودن مناسب بودن نیست. این فقط نشان می دهد که یک رابطه یک به یک بین یک نماد و آنچه نماد آن است اغلب غیر ممکن است و تحت شرایط خاص قابل اعتراض است. در نهایت، به نظر می رسد تنها وظیفه در طراحی لوگوها متمایز، به یاد ماندنی و واضح بودن آنهاست.
 
3. بی زمان
لوگوی کوکاکولا
یک لوگوی موثر باید بی انتها باشد - به این معنی که اعصار را تحمل می کند. آیا این لوگو تا 10، 20، 50 سال دیگر همچنان موثر خواهد بود؟
 
روندها را به صنعت مد بسپارید - گرایش‌ها می‌آیند و می‌روند، و وقتی در مورد تغییر یک شلوار جین یا خرید یک لباس جدید صحبت می‌کنید، خوب است، اما وقتی به هویت برند شما مربوط می‌شود، طول عمر کلیدی است. از بسته پیروی نکنید برجسته شوید.
 
احتمالاً بهترین نمونه از یک لوگوی جاودانه، لوگوی کوکاکولا است... اگر آن را با لوگوی پپسی در زیر مقایسه کنید، می توانید ببینید که ایجاد یک لوگوی جاودانه چقدر می تواند مؤثر باشد. توجه کنید که چگونه لوگوی کوکاکولا از سال 1885 به سختی تغییر کرده است؟ این طراحی جاودانه است.
 
4. همه کاره
لوگوی WWF
یک لوگوی موثر باید بتواند در رسانه ها و برنامه های مختلف کار کند. لوگو باید کاربردی باشد. به همین دلیل یک لوگو باید در قالب وکتور طراحی شود تا اطمینان حاصل شود که می توان آن را به هر اندازه ای کوچک کرد. لوگو باید بتواند هم در قالب افقی و هم در قالب عمودی کار کند.
 
از خودت بپرس؛ یک لوگو همچنان موثر است اگر:
 
تک رنگ چاپ شده؟
روی چیزی به اندازه یک تمبر پستی چاپ شده است؟
روی چیزی به بزرگی بیلبورد چاپ شده است؟
چاپ به صورت معکوس (یعنی آرم روشن در پس زمینه تیره)
یک راه برای ایجاد یک لوگوی همه کاره این است که طراحی را فقط سیاه و سفید شروع کنید. این به فرد اجازه می دهد تا به جای ماهیت ذهنی رنگ، روی مفهوم و شکل تمرکز کند. همچنین باید هزینه های چاپ را به خاطر بسپارید - هر چه رنگ های بیشتری استفاده شود، در دراز مدت برای کسب و کار گران تر خواهد بود.
 
من دوست دارم ابتدا سیاه و سفید کار کنم تا مطمئن شوم که لوگو در ساده ترین شکل خود خوب به نظر می رسد. رنگ بسیار ذهنی و احساسی است. این می تواند از طراحی کلی منحرف شود - مثلاً اگر لوگوی خود را کاملاً قرمز دیدید، ممکن است آن رنگ اولین چیزی باشد که به آن پاسخ می دهید و نه ترکیب عناصر طراحی. من حتی تا زمانی که مشتری لوگوی سیاه و سفید نهایی را امضا نکرده باشد، پیشنهادات رنگی را برای بازبینی به مشتری ارسال نمی کنم.
 
 
همچنین باید خود را با فرآیند چاپ تجاری آشنا کرد تا در مراحل بعدی با مشکلات چاپ مواجه نشود. یاد بگیرید که تفاوت بین سیستم های رنگی CMYK، Pantone و RGB را بدانید. هنگام طراحی لوگو، سیستم رنگ پنتون توصیه می شود.
 
5. مناسب
نحوه قرارگیری لوگو باید برای هدف مورد نظر آن مناسب باشد. به عنوان مثال، اگر برای فروشگاه اسباب‌بازی‌های کودکان لوگو طراحی می‌کنید، بهتر است از فونت و طرح رنگ کودکانه استفاده کنید. این برای یک شرکت حقوقی چندان مناسب نیست.
 
همچنین مهم است که بگوییم که یک لوگو نیازی ندارد نشان دهد که یک تجارت چه چیزی را می فروشد یا به عنوان خدمات ارائه می دهد. یعنی آرم خودروها نیازی به نشان دادن خودروها ندارند، آرم های کامپیوتری نیازی به نمایش رایانه ندارند. لوگوی هارلی دیویدسون یک موتور سیکلت نیست و لوگوی نوکیا یک تلفن همراه نیست. لوگو صرفاً برای شناسایی است.
 
برای شواهد بیشتر در این مورد، 50 برند برتر جهان را در نظر بگیرید - 94٪ از لوگوها توصیفی از آنچه شرکت انجام می دهد، نیست.
 
پل رند نیز در این مورد نظر دارد:
 
آیا یک لوگو باید خود توضیحی باشد؟ تنها از طریق ارتباط با یک محصول، یک خدمات، یک تجارت یا یک شرکت است که یک لوگو معنای واقعی پیدا می کند. یک لوگو معنا و سودمندی خود را از کیفیت چیزی که نماد آن است می گیرد. اگر یک شرکت درجه دوم باشد، لوگو در نهایت به عنوان رتبه دوم در نظر گرفته می شود. این احمقانه است که باور کنیم یک لوگو بلافاصله کار خود را انجام می دهد، قبل از اینکه مخاطب به درستی شرطی شود.
 

 
 

منبع: https://justcreative.com/what-makes-a-good-logo/