در دو مقاله قبل درباره اصول طراحی لوگو و برندینگ باشگاه ورزشی با شما سخن گفتیم. امروز نیز در ادامه این مبحث به باقی نکات اشاره خواهیم کرد.

آرمکده به عنوان یکی از برترین آژانس های برندینگ و شرکت طراحی لوگو سابقه درخشانی دارد.
وب سایت، اپلیکیشن و کانال های اجتماعی
در حال حاضر، وجود آنلاین یک باشگاه ورزشی به همان اندازه وجود حضوری آن مهم است. در واقع، گاهی اوقات یک برند باشگاه فقط به صورت آنلاین وجود دارد و کلاس های مجازی را از طریق وب سایت، برنامه یا کانال های رسانه های اجتماعی خود ارائه می دهد.
برای آگاهی از تعرفه طراحی لوگو به این لینک مراجعه کنید.
در طول COVID-19، بسیاری از وب سایت ها و برنامه های ورزشگاه مورد آزمایش قرار گرفتند. بسیاری از آنها باید گزینه های پخش را شامل می شدند، بسیار واضح و به سرعت قوانین ماسک و آزمایش را در امکانات به اشتراک می گذاشتند. علاوه بر موارد عملی، آنها همچنین باید مطمئن می شدند که نمایندگان دیجیتالی آنها با خودشان صادق هستند. این بازه زمانی تنها روش‌های در حال تغییر نحوه و زمان تمرین را تقویت کرد.
به عنوان مثال، #FitTok یا Fitness TikTok یکی از محبوب ترین دسته ها در این پلتفرم است. این فقط یک ابزار عالی برای تأثیرگذاران تناسب اندام نیست، بلکه برای مارک‌های باشگاهی که می‌خواهند با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار کنند و آنها را توسعه دهند، نیز مفید است. در مثال‌های بالا، صفحه TikTok پلوتن از این رسانه برای شرکت در مکالمات فرهنگ پاپ، ارتباط زیبایی‌شناسی و صدای برند، صدا، زمان‌بندی آن‌ها و همچنین راهنمایی افراد برای کلیک بر روی اپلیکیشن برند استفاده می‌کند.
 
در تمرکز: سه مطالعه موردی برندسازی باشگاه
-
ما به عناصر خاصی از برندسازی ورزشگاه که به خوبی اجرا شده است نگاه کرده‌ایم. برای به دست آوردن یک ایده کامل تر از اینکه چگونه هویت برند و عناصر طراحی شما می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا برندسازی فراموش نشدنی باشگاه بدنسازی را ایجاد کنند، اجازه دهید به چند نمونه عمیق تر بپردازیم. نمونه‌های برند باشگاه ورزشی زیر واقعاً نشان می‌دهد که چگونه یک مفهوم اصلی قوی می‌تواند به یک هویت برند جامع، سازگار و منحصر به فرد شکوفا شود.
 
1. La Belle Equipe
La Belle Equipe (به معنی تیم زیبا) یک باشگاه ورزشی در پاریس است که بر روی موی تای تمرکز دارد. آنها ارزش های خود را دقیقاً در صفحه اصلی خود بیان می کنند: "تعهد، رفاقت و خیرخواهی".
 
مفهوم سالن بدنسازی ایجاد یک فضای نشیمن است که محدود به فضای تمرین نیست. خدمات آنها برای سلامت روان انگیزه دارد که اغلب در وب سایت خود بیان می کنند. رنگ‌های روشن، تصاویر و فضای ملایم و روشن، همگی به جای رنگ‌های تیره و تصاویر متمرکز بر عضله که معمولاً سایر سالن‌های ورزشی بوکس را نشان می‌دهند، راحتی و خودسازی را نشان می‌دهند.
 
صفحه فرود la belle equipe
اگرچه این تمرین منحصراً موی تای است، اما در سالن بدنسازی کلاس‌های گروهی و تک به تک ارائه می‌شود، درس‌هایی که منحصراً برای زنان یا کودکان است. آنها یک مغازه دارند که محصولات مارک دار را می فروشند که مصرف کنندگان آنها می توانند از باشگاه بیرون بیاورند و تا آخر عمرشان وارد شوند. حتی یک سالن خالکوبی و یک سالن آرایش مو در داخل ساختمان وجود دارد، بنابراین مصرف کنندگان می توانند ظاهر خود را با این برند طراحی کنند. این برند به عنوان یک باشگاه شروع شد و برای نشان دادن هویت یا سبک زندگی مذهبی برای مخاطبان خود گسترش یافته است. این نمونه بارز چگونگی بیرون آمدن از قالب سنتی "ورزشگاه" و ایجاد یک پیروان وفادار است.
 
2. هاگیوس
Hagius، یک باشگاه ورزشی مستقر در برلین، نمونه عالی دیگری از برندسازی بی عیب و نقص است. باشگاه ورزشی، کلاس‌های متنوعی را ارائه می‌دهد و همه چیز در مورد آن می‌گوید "با تفکر مدیریت شده".
 
تایپوگرافی هرگز از یک Sans Serif باریک و ظریف دور نمی‌شود، حتی روی لوگو. پالت رنگ به طور مشابه ساده، سیاه، سفید یا پاستل ملایم است. لایه بندی شده در برابر فضا، همه این تصور را ایجاد می کند که سبک می شود یا فضا دارد.
در صفحه درباره، هاگیوس هرگز خود را به عنوان یک "سالن ورزشی" توصیف نمی کند، بلکه به عنوان یک "برنامه" است که بدن و همچنین ذهن را مورد توجه قرار می دهد. فضا با مواد در معرض زیاد بسیار شیک است. نام تجاری دعوت کننده، مینیمال، آرامش بخش و پر از نور است. هاگیوس به جای تکیه بر ایده آل های بصری کمال بدنی، یک تجربه را ترویج می کند. و با نگاه کردن به تصاویر آنها، حضور در این سالن ورزشی بیشتر شبیه بازدید از یک گالری هنری است تا یک کلاس چرخشی شدید.
 
3. تشریفات
در نهایت، واقع در هنگ کنگ، Ritual خود را به عنوان "سالن 30 دقیقه ای" تعریف می کند. مفهوم انجام تمرینات مقرون به صرفه، سریع و با شدت بالا در یک محیط متمرکز بر جامعه است. در سراسر وب سایت و کانال های اجتماعی، بر قیمت های مقرون به صرفه (معاملات، پس انداز و غیره)، زمان و جامعه تاکید شده است.
زبان انگیزشی انتخابی آنها "نمایش" است. ایده این است که مشتریان را به بازدید منظم در فواصل زمانی کوتاه ترغیب کنیم. هدف درخواست زمان و قیمت تضمین بازدیدهای مکرر است: کم هزینه و کارآمد است. همه چیز در مورد طراحی وب، چهره های خندان، تایپوگرافی و زبان مانند یک کتاب باز خوانده می شود. برندسازی به شما می گوید که آنچه می بینید همان چیزی است که به دست خواهید آورد. تمرین‌های 30 دقیقه‌ای که به راحتی لغو و رزرو می‌شوند، حتی در مورد آنچه تمرین شما شامل می‌شود نیز شفاف هستند.
به عنوان بخشی از برندسازی، Ritual باعث می‌شود که سالن ورزشی آن‌ها برای کسانی که معمولاً از ایده یک باشگاه می‌ترسانند، قابل دسترس باشد. آنها تعهد استرس زا را که اغلب در سایر ورزشگاه ها به نفع رویکردی بدون فشار مورد ستایش قرار می گیرد، کاهش می دهند. از تصاویری از مربیان پرتو تا نقل قول های انگیزشی، Ritual می خواهد از مشتریان خود حمایت کند تا تناسب اندام را در سبک زندگی پرمشغله خود بپذیرند.
آنها بر رویکرد مستقیم خود با پالت اصلی قرمز، سفید و سیاه تأکید می کنند. عناصر نام تجاری عمداً بیش از حد سبک نشده اند. این لوگو از اشکال کلاسیک به عنوان قصیده ای برای نام استفاده می کند، چیزی بی انتها که انتظارات را برآورده می کند، یک آیین.
 
برند باشگاه بدنسازی خود را شکل داده و تقویت کنید
-
بدون درد بدون تصویر سود
برندسازی باشگاه باید به بدن و ذهن بپردازد. طراحی توسط rohmankind®
ارکان برندسازی باشگاه عبارتند از: باشگاه را بشناسید و جامعه آن را بشناسید. پاسخ دادن به بسیاری از سؤالات ممکن برای اینکه واقعاً به ریشه های اینکه چرا این تجارت تناسب اندام وجود دارد و برجسته می شود، برندسازی آن را بسیار واضح تر و قدرتمندتر می کند.
 
در تمام مثال‌های بالا، واضح است که برندسازی موفق باشگاه واقعاً ویژگی‌های خاص برند فردی را به تصویر می‌کشد و به طور مداوم آن را در پیام‌های خود به اشتراک می‌گذارد.
 
ایده یک سالن بدنسازی از مخاطبان برای به چالش کشیدن و مراقبت از خود پشتیبانی می کند، شما باید نحوه برقراری ارتباط با این موضوع را در نوری منحصر به فردتر و معتبرتر از رقبای خود بیابید.