اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، لوگو می تواند قدرتمندترین ابزار برای یک طراح در هنگام تبلیغ یک نام تجاری باشد. با این حال، وقتی تنها کاری که آنها باید با آن کار کنند شکل و رنگ است، چگونه می توانند تفاوت بین لوگویی که موفق خواهد بود و لوگوی شکست خورده قضاوت کنند؟ جواب؛ ضمیر ناخودآگاه.

برای مشاهده قیمت انواع لوگو اینجا کلیک کنید.

وقتی افراد به اشکال و رنگ ها نگاه می کنند، فرآیندهای روانی زیادی رخ می دهد. هر کدام احساسات، افکار و ادراکات متفاوتی را نسبت می دهند که با مغز ما - مغز مصرف کنندگان - طنین انداز می شود. طراحان گرافیک و لوگو با انتخاب رنگ‌ها و اشکالی که واکنش مورد نظر را برمی‌انگیزد، می‌توانند بر نحوه احساس مردم نسبت به طراحی و در نهایت، نحوه درک آنها از برندی که لوگو به آن اشاره می‌کند، تأثیر بگذارند. این اتفاقی نیست، امیدوارم متوجه شده باشید. طراحان باهوش و موفق کاملاً از واکنش طرح هایشان و اینکه چگونه می توانند با توجه به متغیرهایی مانند سن، جنسیت، فرهنگ و ترجیحات اجتماعی تغییر کنند، آگاه هستند.
 
برای کشف بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید از روانشناسی طراحی آرم برای ایجاد لوگوهای معنادارتر استفاده کنید، باید دقیقاً بفهمیم که پیام های پنهان در شکل و رنگ چیست. چیزهای زیادی در این مورد وجود دارد، بنابراین ما قصد داریم این وبلاگ را به دو بخش تقسیم کنیم که در طول هفته منتشر خواهد شد. امروز به شکل و در اواخر هفته نگاهی به رنگ خواهیم انداخت.
 
شکل
شکل برای طراحی لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است. مغز انسان به سختی می تواند اشکال را بفهمد و به خاطر بسپارد، زیرا ما چیزها را چگونه یاد می گیریم. یک شکل متمایز یا نمادین مدت‌ها پس از دیدن آن به یاد می‌ماند. علامت یا یک طراح عالی لوگو توانایی ایجاد یک شکل جدید است که مردم به خاطر بسپارند. اگر بگویم برندهایی مانند نایک، مک‌دونالدز و مایکروسافت، این احتمال وجود دارد که بتوانید شکل‌های این لوگوهای خاطره‌انگیز را به دقت توصیف کنید.
 
با این حال چیزهای بیشتری از به خاطر سپردن یک شکل وجود دارد. اشکال استفاده شده باید با دقت و دقت پیام درست را منتقل کنند. اشکال مختلف مانند دایره، مربع، مثلث، منحنی، خطوط افقی، خطوط عمودی و غیره همگی معنای متفاوتی را منتقل می کنند. ماهرترین طراح باید این اشکال و معانی بعدی را با هم ترکیب کند تا مطمئن شود که طراحی آنها نشان دهنده و ترویج یک پیام خاص است.
حلقه ها
دایره‌ها، به‌ویژه حلقه‌های مرتبط، مشارکت، قدرت و انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهند. این شاید بهتر از حلقه های المپیک نشان داده نشود. معنای آن از متحد شدن پنج قاره در یکپارچگی با مثبت بودن دایره بی پایان قوی تر می شود. برای مثال اگر طراح از مثلث های متصل به هم استفاده می کرد، لوگو پیام بسیار متفاوتی را منتقل می کرد.
 
مثلثها
مثلث ها تمام انرژی و خطر مربوط به خطوط مورب را دارند اما در یک ساختار جامد ساده. آنها را اغلب می‌توان در آرم‌های دین، قانون یا علم برای ترویج حس قدرت یافت. آنها همچنین به طور مرتب یافت می شوند مثلث ها اغلب در لوگوهای شرکت هایی با بازار مردانه استفاده می شوند.
 
مربع ها
اگر به دنبال یک شکل قابل اعتماد محکم برای استفاده در یک لوگو هستید، شاید مربع بهترین راه باشد. استفاده از خطوط عمودی و افقی تعادل کاملی را برای نشان دادن قابلیت اطمینان ایجاد می کند. چیزی که هنگام استفاده از مربع باید به دقت در نظر گرفته شود این است که خیلی خسته کننده تلقی نشود. بدون استفاده صحیح از رنگ، سایه و جلوه های دیگر، مربع می تواند کسل کننده و کمبود تخیل را به تصویر بکشد.
 
منحنی ها
یک منحنی تمایل به ایجاد یک پاسخ مثبت و آرامش بخش دارد. آنها می توانند احساساتی مانند حساسیت، مراقبت، دوستی، محافظت و عشق را تحمل کنند. منحنی ها همچنین به معنای حرکت هستند و اغلب برای شبیه سازی لبخند برای تقویت شادی در یک محصول استفاده می شوند.
 
خطوط مورب
یک خط مورب در ضمیر ناخودآگاه منفجر می شود زیرا آرم هایی با قطرهای زیاد به شرکت های پرانرژی و هیجان انگیزی تعلق دارند که مایلند خود را دیده و شنیده کنند. خطوط مورب می توانند حس واقعی پویایی و سرعت را ایجاد کنند. با این حال، استفاده بیش از حد از یک خط مورب یک خطر است، زیرا تمایل دارد دقیقاً احساس خطر را ایجاد کند!
 
خطوط افقی
خطوط افقی اغلب یک انتخاب مطمئن برای استفاده با لوگو هستند. آنها نشان دهنده آرامش و خونسردی هستند و یک اثر آرام بخش دارند که می تواند به آرامش کمک کند. خط افقی اعتماد را تقویت می کند و اغلب برای مبارزه با تهدید و تجاوز که در خطوط عمودی و مورب دیده می شود استفاده می شود.
خطوط عمودی
خطوط عمودی نشان دهنده ثبات، قدرت و تعادل هستند. دقت عمودی ها نیز قدرت و حرفه ای بودن را به شما می دهد. آنها اغلب در آرم های شرکتی در صنایع رقابتی برای ارتقاء حس قابلیت اطمینان و کارایی حرفه ای استفاده می شوند. با این حال، خطوط عمودی اغلب به سختی کشیده می شوند، زیرا ممکن است سرد، تهاجمی، سلطه جو و تهاجمی باشند. مگر اینکه این چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید، لوگوهای مبتنی بر خط عمودی نیاز به تفکر دقیق دارند.
 
برخی از کسب‌وکارها پیام‌ها، ارزش‌ها یا مضامین خاصی دارند که می‌خواهند آن‌ها را تبلیغ کنند و ممکن است در مورد برندسازی شرکت‌شان به‌طور طبیعی جذب برخی از مؤلفه‌های بالا آسان‌تر شود. با این حال، برخی دیگر ممکن است ترکیبی باشند و ارزش را در استفاده از اشکال و الگوهای متعدد با لوگوی خود ببینند. این بدان معنا نیست که هیچ یک از این روش‌های تفکر اشتباه است یا نسبت به دیگری موفقیت کمتر یا بیشتر خواهد داشت - همه چیز به دقت و خلاقیت طراحی لوگو بستگی دارد.
 
منبع: https://www.digitaldoughnut.com/articles/2016/december/the-psychology-of-logo-design-shape