لوگوموشن

 

ابتدا، بیایید یک جمع بندی سریع انجام دهیم: لوگو چیست؟

 

لوگو یک تصویر، تایپ فیس یا ترکیبی از این دو است که ارزش های شرکت شما را بیان می کند و به عنوان راهی برای شناسایی کسب و کار شما عمل می کند.

این نماد به هر جایی که کسب و کار شما نشان داده می شود خواهد رفت - روی سربرگ ها، وب سایت ها، تبلیغات، کانال های اجتماعی، کارت های ویزیت، کالاها و غیره - به طوری که مخاطب هدف شما بتواند متوجه شود که شما در مورد چه چیزی هستید و لوگوی شما را با کلیت شما مرتبط کند. نام تجاری.
برای سفارش طراحی لوگو شرکتی به آرمکده مراجعه کنید.
 
تفاوت یک لوگوموشن چیست؟
یک لوگوموشن یک لوگوی سازگار است  که بسته به زمینه ای که در آن قرار می گیرد تغییر می کند. برخلاف لوگوهای "ایستا" (بخوانید: معمولی)، آرم های پویا برای تبدیل شدن به آنها طراحی شده است. ممکن است یک جنبه خاص از لوگو تغییر کند - مانند جهت نماد یا قرارگیری رنگ ها - یا اینکه کل طرح هر بار که لوگو ارائه می شود بازنگری شود.
 
با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از عناصر اصلی لوگوی شما باید همیشه ثابت بماند، صرف نظر از تغییرات ایجاد شده در لوگو - چه فونت، حروف یا نمادی که استفاده می‌کنید.
 
این همان چیزی است که لوگوهای پویا را از پرتاب یک دسته از لوگوهای نامرتبط در سراسر مکان و نامیدن آنها "پویا" جدا می کند. بنابراین، اولین لوگوی شرکتی که ایجاد می‌کنید، احتمالاً روزانه زیاد نمایش داده نمی‌شود  اما به عنوان طرحی برای لوگوی همیشه در حال تغییر و پویا شما عمل می‌کند.
با انواع لوگو در این مقاله آشنا شوید.
 
چرا باید از لوگوموشن استفاده کنید؟
اول از همه، اگر از نظر هنری تمایل دارید، لوگوهای پویا بهشت ​​خلاق شما هستند. اما حتی اگر طراحی مورد نظر شما نباشد، همچنان مزایایی برای رفتن به مسیر لوگوموشن وجود دارد:
 
زمینه همه چیز است
 
بیایید بگوییم استراتژی برندسازی اینترنتی شما شامل نشان دادن تخصص خود در حوزه کاری خود است، اما به صورت آفلاین، شما می خواهید تمرکز بر روی سلامت شرکت شما باشد. لوگوموشن - که دائماً داستان شرکت شما را بیان می کند - بسته به موقعیت می تواند هر دوی این ویژگی ها را منتقل کند.
 
این نشان دهنده تطبیق پذیری است
 
نسخه‌های مختلف یک لوگو این تصور را ایجاد می‌کنند که کسب‌وکار شما بیش از یک نقطه قوت دارد  و چه راهی بهتر از لوگویی که این کار را انجام می‌دهد، برای نشان دادن یک شرکت متمایل به تغییر؟
 
همه می توانند درگیر شوند
 
برخلاف لوگوهای ایستا، کارمندان شما می توانند استراتژی داشته باشند و ایده هایی در مورد اینکه نسخه بعدی لوگوموشن شما چگونه باید باشد را ارائه دهند.
 
به هویت برند شما می افزاید
لوگوی شما نقش مهمی در درک برند شما ایفا می‌کند و یک لوگوموشن می‌تواند به شما قلابی را بدهد که برای جذب مشتریان به آن نیاز دارید. هنگامی که نام تجاری شما به اندازه کافی در معرض دید قرار گرفت، مخاطبان شما مشتاقانه منتظر خواهند بود تا آنچه را که در آینده ارائه می‌دهید ببینند. .
 
بهترین مثال از شرکتی که از یک لوگوموشن به نفع خود استفاده می کند، گوگل است که برای هر موقعیتی - و منظور ما به معنای واقعی کلمه - هر مناسبت، لوگوی متفاوتی دارد.
 
طرفداران گوگل یاد گرفته‌اند که هر زمان که اتفاق جالبی در جهان رخ می‌دهد، لوگوی جدیدی را از شرکت فناوری پیش‌بینی کنند  و به ندرت ناامید می‌شوند.
 
متوجه خواهید شد که در هر سه مثال، متن «گوگل» خود یکسان است، اما همه چیزهای دیگر (مانند گرافیک، فونت و رنگ‌ها) از لوگوی تا لوگوی کاملاً متفاوت است.
 
حتی نسخه‌ای از لوگوی روز ملی رومانی وجود داشت که دارای یک عنصر متحرک بود - که ما را به موضوع بعدی می‌برد:
 
عناصر دینامیک
سوال داغ: چه چیزی را تغییر دهیم؟
 
پاسخ : هر چیزی قابل قبول است. تغییر برخی از عناصر زیر را در نظر بگیرید:
 
تصاویر
 
Nickelodeon به این دلیل مشهور است. کانال تلویزیونی کودکان از نماد متفاوتی برای هر برنامه در شبکه خود استفاده می کند، اما فونت پرانرژی و پرانرژی نارنجی و بازیگوش را در سرتاسر ثابت نگه می دارد - با جنبه سرگرم کننده کانال صحبت می کند و در عین حال با هر نسخه از لوگو فورا قابل تشخیص است.
پالت رنگ
 
فدرال اکسپرس از تغییر رنگ به طور موثر استفاده می کند و رنگ "Ex" را در هر نسخه از لوگوی خود جایگزین می کند تا نشان دهنده خدمات متفاوتی باشد که ارائه می دهد.
 
 
جهت آیکون
 
برای ترویج گردشگری به شبه جزیره نوردکین (که در بالای اروپا قرار دارد)، یک لوگوموشن برای مدل سازی تغییرات منطقه در جهت باد و دما ایجاد شد. در وب‌سایت گردشگری، نماد لوگو هر پنج دقیقه یک بار تغییر مکان می‌دهد.
 
 
جنبش
 
افزودن حرکت به لوگوی شما آن را در زمان واقعی پویا می کند، زیرا درست در مقابل چشمان مشتریان شما تغییر می کند! ممکن است انجام این کار بر روی مواد چاپی دشوار (اگر نه غیرممکن) باشد، اما این یک راه عالی برای ایجاد لوگوی شما در چند رسانه ای است و این تصور را ایجاد می کند که شما یک برند آینده نگر و مد روز هستید.
 
Shazam، برنامه‌ای که به افراد کمک می‌کند آهنگ‌ها را بر اساس یک کلیپ کوچک شناسایی کنند، از حرکت در لوگوی خود برای نشان دادن بلندگوی استفاده می‌کند که دائماً در حال پخش است - که نشان می‌دهد با محصول آنها، موسیقی هرگز متوقف نمی‌شود.
خط پایین
 
یک لوگوموشن به کسب و کار شما اجازه می دهد تا خلاق باشد و مجموعه ای از تأثیرات پرورش یافته را بر روی مخاطبان هدف شما ایجاد کند.
 
نکاتی که باید قبل از ایجاد یک لوگوموشن در نظر بگیرید
این سرگرم کننده است، جالب است، جذاب است - اما یک لوگوموشن برای همه مناسب نیست. همانطور که در حال تصمیم گیری در مورد نوع لوگویی هستید که می خواهید برای کسب و کار خود ایجاد کنید، موارد زیر را به خاطر بسپارید:
 
«دینامیک» را با «بهتر» اشتباه نگیرید
 
لوگوهای استاندارد هنوز هم نوع لوگوی مورد استفاده هستند، به خصوص زمانی که هدف شما ایجاد تصوری از بی زمانی و تداوم برندتان باشد. همانطور که گفته شد - لوگوهای پویا به شما امکان می دهند دائماً نوآوری کنید، که ممکن است مطابق با تصوری باشد که می خواهید دیگران از تجارت شما داشته باشند.
 
به لوگوی اصلی خود وفادار بمانید
 
عناصری که لوگوی شما را به عنوان متعلق به شرکت شما مشخص می کنند باید در هر نسخه از علامت حفظ شوند. به یاد داشته باشید، هدف یک لوگو  پویا یا غیره  این است که شما و کسب و کارتان را نشان دهد. در حالی که داشتن یک لوگوموشن و جلب توجه مهم است، آنچه مسلماً مهم‌تر است حفظ طراحی آن در خانواده برند است.
 
لوگوهای پویا باید به تنهایی بایستند
 
به خاطر داشته باشید که مشتریان در مقاطع زمانی مختلف یا از طریق رسانه های مختلف با برند شما تعامل خواهند داشت و هر لوگویی که می بینند احتمالا تنها لوگویی است که با برند شما مرتبط می کنند. به همین دلیل، هر گونه تنوع از لوگوی شما باید یک ستون فقرات داشته باشد - از کل برند شما در یک عکس پشتیبانی کند.
 
بدانید چه کسی هستید
 
قبل از طراحی انواع لوگو که آن را به شما منتقل می کند، کاملاً مطمئن شوید که پیام برند شما چیست. اگر در مورد آنچه می خواهید با هر نسخه از لوگوی خود بگویید مطمئن نیستید - اصلاً آن را نگویید!
 
جمع بندی
اکنون که تمام اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک لوگوموشن را دارید، وقت آن رسیده است که شروع کنید! از ابزار طراحی لوگوی ما برای ایجاد لوگوی اصلی خود استفاده کنید، و می توانید تغییرات لوگو را با مجموعه طراحی ما آزمایش کنید.

 

منبع: https://www.tailorbrands.com/blog/dynamic-logos