x تبلیغات
نماد

اصول طراحی لوگو ، 8 گام مهم و اساسی

 امروزه طراحی به یاد ماندنی لوگو برای هر کسب و کاری ضروری است. لوگوی به یاد ماندنی ابزاری مؤثر در دست بازاریاب‌ها برای ساختن هویت برندی قابل اعتماد برای کسب و کارها به شمار می‌رود. اما اصول‌های پایه‌ای زیادی برای ساخت لوگویی منحصر به‌فرد وجود دارد. اگر برایطراحی لوگو خوب فکر شود، لوگو می‌تواند باعث رشد کسب و کار شود. در ادامه با ما همراه باشید تا 8 گام مهم و اساسی نکات طراحی لوگو را برایتان شرح دهیم.

ابزارهای بصری بسیاری وجود دارند که کسب و کارها به تهیه‌ی آن‌ها فکر می‌کنند. این ابزار شامل لوگو، بروشور، کارت ویزیت، وبسایت، نرم افزارهای موبایلی، بسته بندی، تراکت و غیره می‌شوند. اما لوگو مهم‌ترین آن‌هاست. لوگو به مشتری کمک می‌کند محصول شرکت شما را در یک نگته بشناسد.

چرا رعایت اصول طراحی لوگو اهیمت دارد؟

لوگو در پیشبرد کسب و کارها در دنیای رقابتی امروز اهمیت بالایی دارد. کسب و کار شما باید با شرکت‌های به نام قدیمی و نیز شرکت‌های تازه‌کار رقابت کند. درست است که طرح بازاریابی مناسب ضروری است اما مهارت‌های ارتباط تصویری نیز به همان اندازه مهم هستند. با کمک ابزارهای تصویری مثل لوگو، کسب و کار می‌تواند ارتباطی آنی با مخاطب برقرار کند.

اصول طراحی لوگو

حتماً می‌دانید و قبول دارید که در دنیای فوق رقابتی امروز، اداره کردن کسب و کار ساده نیست. طبق گزارشات، 80 درصد از کسب و کارهای کوچک در همان سال اول تعطیل می‌شوند. بقیه نیز ظرف دو تا سه سال از بازار محو می‌شوند. فقط تعداد انگشت شماری می‌توانند جای خود را حفظ کنند. 

اما کدام کسب و کارها شکست می‌خورند و کدام یک طعم موفقیت را می‌چشند؟ دیده شده است که شرکت‌هایی که تلاش مضاعفی کرده و سعی می‌کنند هویت بصری برند خود را قوی بسازند، در بازار موفق می‌شوند. کسانی که به برندسازی اهمیت نمی‌دهند، محکوم به شکست هستند.

ایجاد ارتباط تصویری خوب با مردم برای موفقیت هر کسب و کاری مهم است؛ برای همین است که کارآفرینان امروزی بر ایجاد ارتباط تصویری منحصر به‌فرد تاکید ویژه‌ای دارند.

اما طراحی یک لوگو خوب و مناسب دارای قواعد و اصولیست که در ادامه می خواهیم به بررسی اصول طراحی لوگو بپردازیم.

اصول طراحی لوگو

لوگو بخش حیاتی هرکسب و کاری در بازاری محسوب می‌شود که رقبای بسیاری در آن به دنبال جلب نظر مشتریان هستند. لوگو تبدیل به ابزار بازاریابی مؤثری شده است تا محصولات و خدمات شرکت را به مشتریان هدف برساند. اما این مزایا فقط در صورتی وجود خواهند یافت که طراحی لوگو حرفه‌ای باشد. در ادامه برخی اصول طراحی لوگو را معرفی خواهیم کرد.

1. طرحتان باید ساده باشد

یکی از اصول طراحی لوگو ی خوب این است که مفهومی ساده داشته باشد. بهترین لوگو، لوگویی است که به بیننده حسی آنی و شفاف از «شما» بدهد و تمیز و عاری از در هم ریختگی باشد. به طور کلی، هر چه ساده‌تر بهتر؛ سادگی تاثیرگذارتر است. یادتان باشد که از لوگو به شیوه‌های مختلف، در سکوهای مختلف و در فرمت‌ها و اندازه‌های گوناگون استفاده می‌شود، بنابراین جزئیات پیچیده گم می‌شوند.

لوگوی قوی عناصر و المان‌های کمی دارد که هر کدامشان را می‌توان به سادگی شناسایی کرد و در انتقال حرفی که می‌خواهید بزنید، نقش دارند. اگر عناصری در لوگوی خود دارید که نقشی در کلیت طرح ندارند، آن‌ها را دور بریزید. بنابراین، اولین و مهم‌ترین اصل در طراحی لوگو، خودداری از پیچیدگی و ساده کردن طرح لوگو تا حد امکان است. طراح باید اطمینان حاصل کند که مخاطبان می‌توانند پیام کسب و کار را از طریق طرح لوگو بفهمند.

لوگوهای پیچیده با رنگ‌ها، فونت‌ها و عناصر تزئینی بسیار می‌تواند باعث حواس‌پرتی بیننده شود و یک طرح ساده نیازی به توضیح کارشناسی ندارد و حتی بینندگان معمولی نیز می‌توانند فوراً پیام لوگو را بفهمند.

2. طرح باید ماندگار و بی‌زمان باشد

می‌خواهید هر سال یک لوگوی جدید طراحی کنید؟ این کار برای کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست. از طرف دیگر، تغییرات دائمی در طرح اصلی لوگو به دلایل مختلفی توصیه نمی‌شود. اگر لوگوی خود را مکرراً طراحی کنید، مشتریان شما گیج و گم خواهند شد.

لوگو باید مدرن و امروزی باشد اما نباید چنان مد روز باشد که وقتی جریان مد رد شد، لوگوی شما قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد. چون در این صورت شرکت شما به نظر مشتریان آینده قدیمی و از مد افتاده به نظر خواهد رسید. فقط کافی است دقت کنید رویکردی کلی مدرن باشد و عناصر خاصی مثل رنگ‌ها و رویه‌ها را در لوگو به کار ببرید.

3. استفاده‌ی درست و استراتژیک از رنگ‌ها

توجه داشته باشید که طرح لوگوی شما باید جذاب باشد. استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ‌ها می‌تواند ظاهری منحصر به فرد به لوگوی شما بدهد. رنگ‌ها این توانایی بی‌نظیر را دارند که احساسات ما را بر انگیزند. به عنوان مثال، وقتی رنگ قرمز را می‌بینیم، حس تهاجم، عشق، انرژی و شور پیدا می‌کنیم.

این یعنی اگر کسب و کار شما با محصولات یا خدماتی سر و کار دارد که مخاطب آن نسل جوان است، از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کنید. آبی با هوش و دوستی مرتبط است بنابراین در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، لینکدین و غیره به کار رفته است. صورتی نماد ملایمت بوده و معمولاً در هر چیزی که مربوط به محصولا زنانه مثل لباس یا کفش است، به کار می‌رود. زرد رنگ امید و تازگی و سبز رنگ طبیعت، تازگی و سلامت است.

بنابراین از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنید که می‌توانند احساساتی را که می‌خواهید، برانگیزند. این احساسات یا عواطف پیامی هستند که می‌خواهید از طریق لوگوی خود به مشتریان هدف منتقل کنید.

4. لوگوی شما باید تطبیق پذیر و چند منظوره باشد.

کسب و کار شما از لوگو در سطوح مختلفی استفاده می‌کند. این سطوح می‌توانند به کوچکی مهر یا محصولات تبلیغاتی مثل خودکار باشند. اگر جزئیات شما در لوگو در چاپ به وضوح قابل مشاهده نباشند، باید لوگوی خود را دوباره طراحی کنید.

اصول طراحی لوگو

ممکن است طرح لوگوی شما پیچیده باشد. توصیه می‌شود که عناصر نامطلوب را بردارید. اگر رنگ‌ها و خطوط بسیاری وجود دارند، موارد اضافی را بردارید.

همچنین، اگر لوگوی شما قرار است به عنوان بخشی از طراحی بیلبورد در سطوح بزرگ مثل بیلبورد ظاهر شود، باید از نظر اندازه و ابعاد با آن متناسب باشد. یعنی لوگو نباید از یک طرف کشیده شود. برای اینکه طراحی تطبیق پذیر باشد، در طراحی آن از گریدهای طراحی استفاده کنید. این شیوه کمک می‌کند توازن خوبی بین عناصر مختلف لوگو وجود داشته باشد.

لوگوی شما به شکل‌های مختلف و در جاهای متفاوتی استفاده خواهد شد. به عنوان مثال:

• در طراحی تی شرت، کلاه کپ، ساک و بسته بندی

• روی خودکار، جا کلیدی و بطری آب

• در بنرهای خیلی افقی یا خیلی عمودی

• در پس زمینه‌های سیاه و سفید (از طراح خود بخواهید لوگو را سیاه و سفید نیز طراحی کند تا در صورت لزوم پاسخگوی این نیازتان باشد)

5. به صورت سیاه و سفید باید خوب باشد

یادتان باشد که تبلیغ کسب و کار خود را در روزنامه‌ها، مجلات، تراکت و غیره خواهید کرد. در این تبلیغات، معمولاً ناشر از آگهی‌های بدون رنگ استفاده می‌کند. در این صورت، لوگوی شما باید طوری باشد که به شکل سیاه و سفید نیز تاثیرش را بر مخاطب بگذارد. لوگوی شما در حالت رنگی تاثیرگذار است اما اگر در تبلیغات روزنامه‌ای تاثیرگذار نباشد، باید دوباره آن را طراحی کنید.

همچنین، به احتمال بسیار زیاد مدارکی را با فکس برای مشتری ارسال خواهید کرد. لوگو باید تاثیر خوبی در مدارک فکس شده‌ی بدون رنگ بگذارد. همچنین دقت کنید که لوگو در تراکت‌های تبلیغاتی نیز زیبا به نظر برسد.

6. لوگوی خود را به یاد ماندنی طراحی کنید

یکی از ویژگی‌های لوگوهای شرکت‌های جهانی این است که شاهکارهایی به یاد ماندنی هستند. لوگوی شما باید طوری طراحی شود که مدت‌ها در ذهن مخاطب بماند. اگر این اتفاق نیفتد، لوگو نمی‌تواند وفاداری مشتریان شما را بخرد.

ترفندی ساده برای اصول طراحی لوگوهای به یاد ماندنی این است که اول مفهومی منحصر به فرد داشته باشید. مفهوم طرح منحصر به فرد مفهومی است که کسی قبلاً استفاده نکرده نباشد. مثلاً، طرح لوگوی نایک منحصر به فرد است چون یک تیک ساده است که هیچ شرکت ورزشی دیگری قبل و بعد از نایک از آن استفاده نکرده است.

لوگوی پپسی یا کوکاکولا و مک دونالد نیز مثال‌های خوبی از طرح‌های به یاد ماندنی هستند. این لوگوها بخشی از فرهنگ اجتماعی مدرن شده‌اند. برای رسیدن به طراحی به یاد ماندی برای لوگوی خود، فقط می‌توانید به طراحان گرافیک ماهر اتکا کنید.

7. لوگوی خوب باید متناسب باشد

لوگوی حرفه‌ای و اصولی باید متناسب با هدف مورد نظر شرکت باشد. لوگو باید برای مخاطب مورد نظر مناسب باشد. به عنوان مثال، لوگوی اسباب بازی فروشی می‌تواند رنگی و بانمک باشد اما برای یک شرکت حقوقی، نمی‌توان از این مشخصه‌ها استفاده کرد.

8. میراث برند

همیشه موقع طراحی یک لوگوی جدید برای برندی موجود به میراث برند توجه کنید. بسیاری از برندها به دنبال طراحی لوگویی جدید هستند تا به مشتری بگویند که با زمان، تحول پیدا کرده‌اند یا برای اینکه لوگوی خود را ساده‌تر و به یاد ماندنی‌تر بسازند.

با وجود این، بسیاری از طراحان در استراتژی ساده سازی غرق می‌شوند و یادشان می‌رود که برند تاریخچه‌ای دارد. نمی‌توانید لوگوی قدیمی را کاملاً نادیده بگیرید و به پیام آن و هدف برند بی‌توجه باشید.

آیا طراحی یک لوگو مشابه با لوگوی برندهای معروف صحیح است؟

دراصول طراحی لوگو،اورجینال بودن دارایی ارزشمندی محسوب می‌شود. مردم ذاتاً به سمت چیزی که تازه، جدید و منحصر به فرد است جذب می‌شوند. اگر لوگوی شما شبیه برندهای دیگر باشد، یا آن‌ها را یاد برندهای شرکت‌های دیگر بیندازد، هدف لوگوی شما پایمال می‌شود.

از سوی دیگر، شاید کپی کردن طراحی لوگوی شرکتی دیگری باعث شکست شما نشود، اما باز هم کاری غیر اخلاقی و غیر قانونی خواهد بود. چرا باید شهرت محصولات خود را با کپی برداری و تقلید از طرحی معروف خراب کنید؟ البته این اتفاق به طرزی باور نکردنی در همه جای دنیا در حال اتفاق است. اما معنایش این نیست که کار درستی به شمار می‌رود.

اگر بعد از خواندن این محتوا به این نتیجه رسیدید که لوگو شما نیاز به بازسازی دارد به آرمکده مراجعه کنید---------> قیمت بازسازی لوگو

چگونه یک لوگو طراحی کنیم؟ (قسمت دوم)

آیا تا به حال یک برند بزرگ بدون لوگو دیده اید؟ نه؟ دلیلش این است که هیچ کدام وجود ندارد. لوگو تأثیر عمده ای بر نحوه درک مشتریان از نام تجاری شما دارد. بنابراین به طور طبیعی ، شما می خواهید لوگوی شما برجسته باشد. اما چگونه به آنجا می رسید؟ برای داشتن یک لوگوی زیبا باید قواعد طراحی لوگو را رعایت کنید.
به خاطر داشته باشید اگر قصد استخدام طراح لوگو را دارید، کسی را انتخاب کنید که تمام اصول را رعایت کند.
در مقاله قبل 4 اصل طراحی لوگو را با هم مرور کردیم و امروز 3 اصل دیگر را بررسی می کنیم.
 
5. سبک طراحی خود را انتخاب کنید
اکنون که ایده روشنی از نام تجاری خود دارید و از آن الهام گرفته اید ، زمان آن رسیده است که آن را به طراحی تبدیل کنید. بسیاری از عناصر مختلف در اینجا وجود دارد ، از رنگ ها ، اشکال و گرافیک گرفته تا تایپوگرافی. جداسازی هر یک از اجزای سازنده و آنچه که می تواند برای لوگوی شما انجام دهد به شما کمک می کند تا گام به گام امور را پیش ببرید ، به جای اینکه به طور همزمان با کل طراحی غرق شوید.
 
هنگامی که به لوگو خود فکر می کنید ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که زیبایی طراحی مناسب را برای نام تجاری خود انتخاب کنید. هیچ سبکی برای همه مناسب نیست ، فقط آن چیزی است که برای مارک شما مناسب است.
 
کلاسیک
لوگوهای شیک می توانند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشند ، اما می توانند به سرعت قدیمی به نظر برسند. یک سبک کلاسیک به شما قدرت ماندگاری بیشتری می دهد و می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان گسترده تری کمک کند. این زیبایی آن را ساده نگه می دارد و به پالت های رنگی ، گرافیکی یا فونت های عجیب و غریب روی نمی آورد. یک سبک کلاسیک به مردم می گوید که شما قابل اعتماد و روی زمین هستید.
دلیلی وجود دارد که طراحی قدیمی و یکپارچهسازی با سیستمعامل مدتی است که مد شده است. آنها فوراً شما را به یاد گذشته می اندازند و احساسات نوستالژی عاشقانه را برمی انگیزند. یک آرم پرنعمت به مشتریان می گوید که تاریخ برای شما مهم است و هر چیزی که بفروشید درست انجام می شود. لوگوهای فرسوده و با دست نشان داده شده در پالت های قهوه ای و بژ به زیبایی این زیبایی را می پوشاند.
 
مدرن و مینیمالیستی
برندها اغلب یک سبک تمیز و مینیمالیستی را برای ارتباط با شادابی و مدرن بودن خود انتخاب می کنند. این سبک از فضای سفید زیاد ، حداقل جزئیات و خطوط ساده استفاده می کند که اغلب باعث ایجاد لوگوهای براق و براق می شود. یک سبک مینیمالیستی و مدرن به مشتریان شما نشان می دهد که مارک تجاری شما به روز ، باحال است و می داند چه چیزی مهم است.
 
سرگرم کننده و عجیب و غریب
این یک انتخاب محبوب برای مارک های دارای مشتری هدف جوان (یا جوان با قلب) است. سبک سرگرم کننده و عجیب و غریب رنگارنگ و جذاب است و اغلب از نمادها یا تصاویر برای ایجاد روحیه مثبت و دوستانه استفاده می کند. به دنبال یک طلسم عجیب یا یک تصویر شیرین بروید تا شخصیت سرگرم کننده مارک شما نمایان شود.
 
دست ساز
سبک دست ساز پیام واضحی را منتقل می کند: این مارک فردی است و نشان دهنده کیفیت دست ساز است. این سبک در ترکیب با زیبایی شناسی دیگر ، مانند پرنعمت ، به خوبی کار می کند تا پیام را به خانه برساند. اما می توان آن را با سبک های مینیمال و سرگرم کننده و همچنین ظاهری ساده و پیچیده یا روشن و جوان پسند ترکیب کرد.
 
نمی توانید فقط یکی را انتخاب کنید؟
البته این سبک ها متقابلاً منحصر به فرد نیستند: فقط آنها را با نام تجاری خود ترکیب کرده و مطابقت دهید. به عنوان مثال ، نام تجاری شما می تواند همزمان دست ساز و سرگرم کننده باشد ، کافی است نگاهی بیندازید که چگونه لوگوی عجیب و مصور The Crafting Cactus آن را از بین می برد.
 
6. نوع مناسب لوگو را پیدا کنید
علاوه بر سبک کلی ، 7 نوع آرم اصلی وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد لوگو خود از بین آنها انتخاب کنید. شما می توانید یکی را انتخاب کنید که مناسب نام شرکت شما یا زیبایی کلی آن باشد یا آنها را با یکدیگر ترکیب کنید تا چیزی منحصر به فرد ایجاد کنید.
علامت های حروف (یا آرم های تک نگاره)
آرم های Lettermark می توانند برای ساده سازی لوگوی شرکت شما عالی باشند ، به خصوص اگر نام شما بسیار طولانی باشد یا به سختی به خاطر سپرده شود. بسیاری از مشاغل انتخاب می کنند که با حروف اول کار کنند ، فقط به HP ، CNN یا H&M فکر کنید. این تک نگاره ها می توانند برای لوگوهای مینیمالیستی عالی باشند ، اما به یاد داشته باشید که آنها در بیان موضوع کسب و کار شما چندان خوب نیستند.
 
علامت کلمات (یا انواع لوگو)
علامت کلمات یک راه بسیار ساده برای استفاده از نام شرکت شما به عنوان لوگو است. برای اهمیت دادن به شخصیت و شناخت آنها ، همه آنها درباره تایپوگرافی هستند - فقط به لوگوی علامت کلمه برای ONE نگاه کنید. اگر نام تجاری خوبی برای نام تجاری خود دارید ، این می تواند راهی عالی برای قرار دادن آن در پیش زمینه باشد.
علائم تصویری (یا نمادهای لوگو)
علائم تصویری یا نمادهای لوگو همان چیزی است که ما هنگام شنیدن کلمه "لوگو" به آن فکر می کنیم. آنها تصاویری نمادین هستند که به راحتی قابل تشخیص هستند و نشان دهنده نام تجاری شما با یک تصویر هستند. شما می توانید چیزی ساده تر یا پیچیده تر انتخاب کنید ، اما مطمئن شوید که نمادی را انتخاب می کنید که ارتباط منحصر به فردی با نام تجاری شما ایجاد می کند. اغلب اینها با یک علامت کلمه جفت می شوند (بله می دانید ، بنابراین مشتریان نام شما را می دانند ... حداقل تا زمانی که از نظر تشخیص نام تجاری با Apple و Target همسو باشید).
 
علائم لوگو انتزاعی
به جای یک نماد قابل تشخیص ، علائم لوگو انتزاعی اشکال هندسی هستند که ارتباط فوری با یک تصویر موجود ایجاد نمی کنند ، اما چیزی کاملاً جدید برای نام تجاری شما ایجاد می کنند. یک علامت لوگو انتزاعی تجارت شما را به نمادی متمرکز می کند که واقعاً مختص شماست. لوگوی Printy نشان می دهد که یک نماد انتزاعی چقدر مدرن به نظر می رسد ، در حالی که دارای شخصیت زیادی در همان زمان است. اگر می خواهید لوگوی انتزاعی شما حالت یا احساس خاصی ایجاد کند ، معانی اشکال مختلف آرم هندسی را بیابید.
 
طلسم
آرم های طلسم راهی سرگرم کننده برای نشان دادن شخصیت به نام تجاری شما هستند. آنها اغلب شخصیت های رنگارنگ و کارتونی هستند که تجارت شما را به شیوه ای دوستانه و خانوادگی نشان می دهد ، مانند Gadget Mole شاد بالا.
علامت ترکیبی
یک علامت ترکیبی دقیقاً همان چیزی را که روی قلع می گوید انجام می دهد: یک نماد را با یک علامت کلمه ترکیب می کند تا یک آرم به راحتی قابل تشخیص ایجاد شود. نام تجاری یا در کنار نماد قرار می گیرد ، یا در عنصر گرافیکی یکپارچه شده است ، همانطور که طراحان لودیبس با لوگوی Brite Side نشان می دهند. مردم هر دو عنصر را با نام تجاری شما مرتبط می کنند ، که به شما امکان می دهد از آنها به تنهایی یا با هم استفاده کنید.
 
نشان
مشابه علائم ترکیبی ، لوگوهای نماد نیز اغلب ترکیبی از عناصر کلمه و تصویر هستند. آنها معمولاً متنی هستند که در نماد یا نمادی ادغام شده اند ، مانند نشان ها ، مهرها و تاج ها. نشان فانوس دریایی راکول نشان می دهد که چگونه این اشکال سنتی می تواند ظاهری قدیمی و کلاسیک به شما بدهد.
 
7. به رنگ توجه کنید
رنگها می توانند معانی مختلفی داشته باشند. روانشناسی رنگها پیچیده است ، اما برای کوتاه نگه داشتن آن ، رنگها احساسات و ایده های خاصی را به خود اختصاص می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نظریه رنگ ، حتماً این راهنمای عمیق در مورد رنگ لوگو و معانی آنها را بررسی کنید.
قرمز: قرمز مخفف هیجان ، شور و عصبانیت است. اگر نام تجاری شما بلند ، جوان و می خواهد برجسته باشد ، انتخاب بسیار خوبی است.
نارنجی: نارنجی بسیار کمتر از قرمز استفاده می شود اما به همان اندازه پر انرژی است. این رنگ پر جنب و جوش ، نشاط آور و بازیگوش است.
زرد: اگر می خواهید در دسترس و دوستانه به نظر برسید ، رنگ زرد انتخاب درستی است. این انرژی شاد ، مقرون به صرفه و جوان را به شما می دهد.
سبز: رنگ سبز بسیار متنوع است و می تواند واقعاً برای هر مارکی کار کند. این به ویژه برای هر کسی که می خواهد ارتباطی با طبیعت برقرار کند مناسب است.
آبی: آبی یک انتخاب بسیار کلاسیک و رایج است. آرام بخش و خنک است و نماد اعتماد و بلوغ است.
بنفش: رنگ بنفش می تواند بلیط شما برای لوکس جلوه دادن باشد. بسته به سایه ، بنفش می تواند مرموز ، التقاطی یا زنانه باشد.
صورتی: اگر به دنبال دخترانه هستید ، هیچ چیز بهتر از صورتی عمل نمی کند. اما این همه ماجرا نیست! با سایه هایی مانند رز پاستلی ، صورتی هزار ساله یا نئون سرخابی ، صورتی می تواند به لوگوی شما جلوه ای بزرگ و خنک ، اما همچنان جوان و زنانه بدهد.
قهوه ای: قهوه ای ممکن است در ابتدا به عنوان یک انتخاب رنگ عجیب به نظر برسد ، اما برای لوگوهای قدیمی و مردانه کاملاً مناسب عمل می کند. این می تواند ظاهری دست ساز ، منحصر به فرد و قدیمی به برند شما ببخشد.
مشکی: اگر به دنبال ظاهری براق ، مدرن و مجلل هستید ، رنگ مشکی یک انتخاب عالی خواهد بود. اگر می خواهید ساده باشید ، یک لوگوی مینیمالیستی سیاه و سفید راهی است.
سفید: آیا می خواهید لوگوی شما تمیز ، مدرن و مینیمالیستی به نظر برسد؟ از رنگ سفید زیادی در لوگوی خود استفاده کنید. به عنوان یک رنگ خنثی ، در ترکیب با همه رنگ های دیگر عمل می کند ، اما لمسی تمیز ، جوان و اقتصادی به آن می افزاید.
خاکستری: اگر می خواهید به یک ظاهر بالغ ، کلاسیک و جدی برسید ، خاکستری رنگ نهایی است. سایه های تیره اسرارآمیزتر به نظر می رسند ، در حالی که سایه های روشن تر در دسترس هستند.
 
منبع: https://99designs.com/blog/logo-branding/how-to-design-logo/
 

چگونه یک لوگو طراحی کنیم؟ (قسمت اول)

 

آیا تا به حال یک مارک بزرگ بدون لوگو دیده اید؟ نه؟ دلیلش این است که هیچ کدام وجود ندارد. لوگو تأثیر عمده ای بر نحوه درک مشتریان از نام تجاری شما دارد. بنابراین به طور طبیعی ، شما می خواهید لوگوی شما برجسته باشد. اما چگونه به آنجا می رسید؟
ناراحت نباش! این راهنمای مفید هر آنچه را که باید برای طراحی لوگوی شرکتی مناسب برای شما و کسب و کار خود بدانید به شما آموزش می دهد. از تعریف هویت نام تجاری خود و درک آنچه که یک لوگوی عالی می سازد ، گرفته تا انتخاب طراحی مناسب و حرکت در روند طراحی ، نحوه طراحی لوگو را بخوانید.
در اینجا مهمترین مراحل طراحی لوگو آمده است:
شاید از خود بپرسید: چگونه می توانم لوگوی خودم را طراحی کنم؟ هزینه طراحی لوگو چقدر است؟ اینها مراحلی است که باید دنبال کنید:
 
درک کنید که چرا به لوگو نیاز دارید
هویت برند خود را مشخص کنید
برای طراحی خود الهام بگیرید
رقابت را بررسی کنید
سبک طراحی خود را انتخاب کنید
نوع مناسب لوگو را پیدا کنید
به رنگ توجه کنید
تایپوگرافی مناسب را انتخاب کنید
با طراح خود ارتباط برقرار کنید
گزینه های آرم خود را ارزیابی کنید
هنگام طراحی لوگو چه کارهایی نباید کرد؟
طراحی لوگوی خود را با نام تجاری خود ادغام کنید
 
 
 

1.    درک کنید که چرا به یک لوگو نیاز دارید. و چرا باید عالی باشد.

 

تجارت واقعاً شبیه دوستیابی است - شما سعی می کنید مشتریان مناسب را جذب کرده و آنها را مجبور کنید که عاشق برند شما شوند. بنابراین لوگوی خود را مانند تصویری که در مشخصات دوستیابی خود دارید تصور کنید. این چیزی است که باعث می شود مردم علاقه مند شوند و سعی کنند در مورد شما بیشتر بدانند (یا انگشت خود را به سمت چپ بکشید زیرا شما طرفدار آنها نیستید). بنابراین شما می خواهید بهترین ظاهر خود را داشته باشید ، درست است؟
لوگوی شما تأثیر زیادی بر اولین تصوری که کسب و کار شما ایجاد می کند خواهد داشت: به مشتریان شما اطلاعات مربوط به نام تجاری شما را می دهد و به آنها اطلاع می دهد که آیا برای آنها مناسب است.
 
از آنجا که لوگوی شما بخش مهمی از نام تجاری شما است ، می خواهید مطمئن شوید که به خوبی انجام شده است. تمام مواد مارک تجاری شما لوگوی شما را روی آنها خواهد داشت. از طریق وب سایت ، بسته بندی و کارت ویزیت شما به مشتریان شما خیره می شود. حسابش کن! یک طراحی لوگو عالی و حرفه ای نه تنها این قدرت را دارد که آنچه را که شما نشان می دهید بیان کند. این نیز اولین تأثیر خوبی را بر جای می گذارد و به شما کمک می کند از رقبا متمایز شوید.
 
2- هویت برند خود را مشخص کنید
شما می خواهید لوگوی شما نشان دهنده شخصیت برند شما باشد. و برای انجام این کار ، ابتدا باید درک کنید که شخصیت اصلی برند شما چیست. هنگامی که ایده روشنی از آنچه شما را منحصر به فرد می کند و برند شما در مورد چیست ، برای شما بسیار آسان تر خواهد بود که انتخاب های طراحی را تکمیل و تکمیل کنید.
 
در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید از خود بپرسید تا به هویت نام تجاری خود برسید:
 
چرا ما این تجارت را شروع کردیم؟
باورها و ارزشهایی که برای ما به عنوان یک شرکت مهم هستند چیست؟
ما چه کاری را بهتر از دیگران انجام می دهیم؟
چه چیزی ما را خاص می کند؟
اگر بتوانیم نام تجاری خود را در سه کلمه توصیف کنیم ، آنها چه خواهند بود؟
سه کلمه ای که می خواهیم مشتریان ما برای توصیف ما به کار ببرند چیست؟
 
3. برای طراحی خود الهام بگیرید
سخت ترین قسمت فرایند طراحی می تواند جستجوی الهام از لوگو باشد. خوشبختانه ما نکاتی را برای شما ارائه کرده ایم که کار را بسیار آسان می کند.
 
با طوفان فکری شروع کنید
شاید شما فردی مفهومی هستید و دوست دارید شروع به جمع آوری ایده های شفاهی کنید. یک جلسه طوفان فکری مناسب می تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید تا ظاهر و احساسی را که برای رسیدن به آن تلاش می کنید مشخص کنید. در اینجا سه ​​مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین ایده های لوگو خلاقانه را ترسیم کنید:
 
قوانین طوفان فکری را دنبال کنید: طوفان مغزی شامل بیرون کشیدن همه ایده ها (حتی ایده های واقعاً بد) و نوشتن آنها است. حتی یک ایده وحشتناک می تواند باعث گفتگو شود که منجر به یک راه حل نابغه می شود.
وقتی نوبت به طوفان فکری آرم شما می رسد ، نترسید که خارج از چارچوب فکر کنید و کمی متفاوت باشید. ببینید چگونه لوگوهایی مانند لوگوهای Crypto Caveman و Sweet Trip ایده هایی را که لزوماً با یکدیگر مرتبط نخواهید بود ترکیب می کنند - مانند ارزهای رمزنگاری شده و افراد غارنشین یا زنبور عسل و سنجاق روی نقشه؟ این انتخاب لوگوهای اصلی به آنها کمک می کند تا شخصیت خود را بیان کرده و از دیگران متمایز شوند.
 
تابلوی روحیه بسازید
اگر شما یک فرد بصری هستید ، تخته خلقی ممکن است ابزار مناسبی برای الهام گرفتن از شما باشد. می توانید با قطع و سنجاق کردن تصاویر چاپ شده یا ایجاد یک صفحه دیجیتالی ، یک صفحه واقعی ایجاد کنید. به سادگی تمام تصاویری را که احساس می کنید به سمت آنها کشیده شده اید جمع آوری کنید - اینها می توانند لوگوهای دیگر ، ترکیب رنگ ، تصاویر یا گرافیک باشند ، وحشی شوند! خواهید دید ، هیئت مدیره خلق و خوی شما نشان می دهد که در چه زمانی به دنبال چه سبک و ویژگی های طراحی هستید. برای شروع به مکان خوبی نیاز دارید؟
 
مانند مخاطبان خود فکر کنید: لیستی از کلمات که مارک تجاری شما را توصیف می کند و چگونه می خواهید درک شود ، تهیه کنید. مانند یک فرد در جمعیت مورد نظر خود فکر کنید و همیشه به یاد داشته باشید که چه چیزی برای او مهم است.
 
همه را درگیر کنید: یک طوفان فکری یک نفر خوب است ، اما تنها تنوع باعث ایجاد جادو می شود. افرادی را از هر بخش یا حتی دوستان و شرکای تجاری بیاورید. هرچه دیدگاه های بیشتر ، بهتر است.
به نحوه تجسم کسب و کار خود در لوگوی خود فکر کنید. Simply Rooted همه چیز مربوط به غذاهای محلی و اصیل است و لوگوی قدیمی آنها کاملاً منعکس کننده سبزیجات ریشه ای است. اگر برای زیبایی مشابه تلاش می کنید ، ممکن است تخته خلق و خوی شما شامل تصاویری از لوگوهای قدیمی ، تصاویر دست ساز و اشکال و رنگ های ارگانیک باشد. یا نگاهی بیندازید که چگونه لوگوی Rugged هویت مارک "ناهموار" خود را با علامت کلمه ای جسورانه و خشن نشان می دهد ، اما همچنان شامل حال و هوای مجلل با جلوه طلا منعکس کننده است. تخته خلق و خوی شما به شما این فرصت را می دهد که همه این عناصر را با هم جمع کنید.
 
4. رقابت را بررسی کنید
-
بهترین مکان برای سرقت ایده های قرض گرفتن؟ رقابت شما! آنچه را که در حال حاضر وجود دارد ، چه چیزی برای مخاطبان شما خوب کار می کند و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید ، بررسی کنید. در حالی که به دنبال مشاغل دیگر هستید ، به این فکر کنید که چه چیزی آنها را از شما متمایز می کند و چگونه می توانید بر تفاوت ها در طراحی لوگو خود تأکید کنید.
 
مطمئن باشید که خود را به وضوح از رقبا متمایز می کنید. اگر همه مشاغل دیگر در صنعت شما تک رنگ می شوند ، شاید بهتر است رنگی را انتخاب کنید تا برجسته شود. اگر بقیه سنتی هستند ، شاید یک لوگوی سرگرم کننده و مدرن توجه را به خود جلب کند.
 
 
 
 
 

 

سایت های خوب برای طراحی لوگو

 

طراحی لوگو برای وب سایت تجاری شما می تواند پرهزینه (500 تا 5000 دلار) باشد.

نه تنها این-ممکن است یک تیم با بودجه کوچک برنامه های نرم افزاری یا مهارتهای لازم برای طراحی لوگو را نداشته باشد. یک چیز مسلم است: طراحی لوگو مهم است. این هویت بصری نام تجاری شما را تثبیت می کند و به عنوان نمادی به یاد ماندنی از شخصیت شما شناخته می شود.

قیمت طراحی لوگو را در آرمکده مشاهده کنید.

وقتی منابع لازم برای طراحی لوگوی حرفه ای را ندارید به کجا مراجعه می کنید؟

یکی از گزینه ها استخدام یک طراح مستقل به صورت پروژه ای است.

ایده بهتر این است که خودتان این کار را با استفاده از سازندگان لوگو انجام دهید.

چرا باید از سازندگان و تولیدکنندگان لوگو استفاده کنید؟

شما در حال راه اندازی یک وب سایت جدید هستید اما بودجه لازم برای استخدام طراح لوگو حرفه ای را ندارید.

شما مهارت یا نرم افزاری برای طراحی لوگو توسط خود ندارید.

شما به دنبال الهام و ایده هایی برای  طراحی لوگو هستید .

15 تا از بهترین سازنده های لوگو

نکته: اگر نمی خواهید برای این سازندگان لوگو هزینه کنید ، می توانید به سادگی از لوگوی خود اسکرین شات تهیه کنید. اگر به تصویر با کیفیت بالاتر نیاز دارید ، بهتر است آن را خریداری کنید. هنوز هم ارزان تر از استخدام طراح وب است.

شماره 1 آرم ساز Wix

سازنده آرم Wix بهترین دو جهان را ارائه می دهد: به چند س simpleال ساده پاسخ دهید و به طور خودکار یک الگوی لوگو برای شما ایجاد می کند. سپس شما می توانید تقریباً هر جنبه ای را بر اساس ترجیح شخصی خود - از رنگ ها تا فونت ، متن و اندازه - سفارشی کنید.

بهترین قسمت؟ نه تنها یک لوگوی سفارشی به صورت رایگان دریافت می کنید ، بلکه حقوق تجاری کاملی نیز برای آن دریافت خواهید کرد (به این معنی که می توانید از آن برای تجارت و سود استفاده کنید بدون اینکه نگران مجوز باشید). حتی می توانید فایل های منبع (با فرمت SVG) لوگوی خود را بارگیری کنید تا بتوانید آن را روی همه چیز از کارت ویزیت گرفته تا تی شرت قرار دهید.

برای دسترسی به سازنده لوگو ، باید یک حساب با Wix ایجاد کنید . اما جنبه نقره ای این است که به شما امکان می دهد به تولید کننده نام تجاری و ابزار ایجاد وب سایت آنها دسترسی پیدا کنید . بنابراین این یک فروشگاه عالی برای مشاغل جدید است.

شماره 2 مارک های خیاطی

Tailor Brands یک ابزار قدرتمند طراحی گرافیکی همه کاره است که به شما در طراحی یک لوگوی سفارشی و منحصر به فرد برای کسب و کار شما کمک می کند. فرایند ایجاد لوگو بر اساس یک مسابقه است که در آن شما باید به سوالات مربوط به نام تجاری ، صنعت و ترجیحات خود پاسخ دهید. هنگامی که مسابقه را تکمیل می کنید ، لوگوی خود را در کمترین زمان انجام می دهید. مارک های خیاط برخی گزینه های جایگزین را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید تا زمانی که از آن راضی نیستید آنچه را بیشتر دوست دارید انتخاب کنید یا لوگو خود را سفارشی کنید.

بیشتر از این ، گرافیک آماده استفاده برای رسانه های اجتماعی و تبلیغات دریافت خواهید کرد. سرانجام ، پس از اتمام کار ، می توانید فایلهای با کیفیت ، بردار ، SVG یا EPS را بارگیری کنید که می توانید برای وب سایت ، کارت ویزیت یا کالای خود با حقوق تجاری کامل در آن استفاده کنید.

شماره 3 Canva

Canva مدتی است که در بازار طراحی رایگان است و قالب های رایگان و پولی را برای تصاویر رسانه های اجتماعی ، بروشورها ، دعوت نامه ها ، کارت های ویزیت و موارد دیگر ارائه می دهد. در مجموعه چشمگیر قالب ها ، تنوع زیادی از گزینه های لوگوی رایگان و پولی وجود دارد. با یکی از الگوهای رایگان آنها شروع کنید و سپس متن ، رنگ ، فونت و موارد دیگر را تغییر دهید تا با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد.

از آنچه می بینید خوشتان نمی آید؟ گرافیک خود را بارگذاری کنید یا از کتابخانه وسیع عناصر رایگان Canva برای افزودن به الگوی لوگو با ویژگی کشیدن و رها کردن ساده استفاده کنید. طرح خود را به صورت PNG ، JPG یا PDF بارگیری کنید. از سایت برای ایجاد سربرگ ، کارت ویزیت و موارد دیگر با استفاده از لوگوی رایگان خود استفاده کنید.

تنها نکته منفی این است که افراد دیگر می توانند از الگوهای مشابه استفاده کنند ، بنابراین ممکن است طرح های مشابهی را در اینترنت مشاهده کنید. با کمی خلاقیت ، به این طرح های لوگوی رایگان منحصر به فرد خود نیاز ندارید و بدون هیچ هزینه ای یک لوگو با ظاهر حرفه ای دریافت می کنید.

شماره 4 طراحی لوگو رایگان

طراحی لوگوی رایگان ایجاد لوگوی بدون هزینه شما را آسان می کند. به سادگی نام شرکت خود را تایپ کنید ، از بین 20 دسته مختلف انتخاب کنید ، برنامه هزاران قالب لوگوی رایگان را پیش نمایش می دهد. تغییرات دلخواه خود را در رنگ ، شکل و فونت انجام دهید و طرح خود را رایگان بارگیری کنید. اگر بعداً تصمیم گرفتید کمی روی لوگوی خود سرمایه گذاری کنید ، می توانید نسخه لوگو خود را با وضوح بالا با قیمت 59 دلار بارگیری کنید.

شماره 5 چشمه های گرافیکی

مانند سایر سازندگان لوگو در لیست ، Graphic Springs دارای الگوهای متنوعی است که می توانید در چندین دسته انتخاب کنید. نام و نام تجاری شرکت خود را وارد کنید ، دسته تصویر خود را انتخاب کنید ، لوگوی خود را انتخاب کنید و آن را به راحتی ویرایش کنید. گزینه های خود را از طریق آرم های جدید یا محبوب فیلتر کنید.

اگر می خواهید با طراحی لوگو خود کمی خلاقیت بیشتری داشته باشید ، از اشکال و نمادها شروع کنید یا از آنها برای جلوه تزئینی به لوگو خود استفاده کنید. اگرچه استفاده از این نرم افزار رایگان است ، اما بارگیری طرح نهایی شما به عنوان PNG ، SVG یا JPG 19.99 دلار هزینه دارد. اگر بخواهید در آینده اصلاحاتی را انجام دهید ، با ویرایش و بارگیری نامحدود همراه است.

شماره 6 LogoMaker

LogoMakr یک برنامه نرم افزاری با کاربری آسان ارائه می دهد که کشیدن اشکال و متن را به هر کجا که می خواهید ساده می کند. با جستجوی اشکال و نمادها شروع کنید ، سپس رنگ ها ، اندازه و موارد دیگر را ویرایش کنید. متن را اضافه کنید و به هر روشی که می خواهید مرتب کنید ، در حالی که نوع ، اندازه و رنگ فونت را سفارشی می کنید. یک دکمه برش هوشمند به راحتی لوگوی شما را کاملاً برش می دهد.

هنگامی که آماده هستید ، به سادگی طرح را در رایانه خود ذخیره کنید. یک گزینه بارگیری رایگان در دسترس است اما با محدودیت هایی همراه است ، به عنوان مثال فایل های با کیفیت پایین و موافقت با اعتبار وب سایت برای لوگوی شما. فقط با 19 دلار ، می توانید نسخه ای با کیفیت بالا برای وب سایت ، کارت ویزیت ، تی شرت و موارد دیگر بدون اعتبار دانلود کنید.

شماره 7 اوکرات

اگر تا این حد در لیست قرار گرفته اید و هنوز سایتی را پیدا نکرده اید که متناسب با نیازهای طراحی لوگوی شما باشد ، Ucraft را امتحان کنید. Ucraft یک وب سایت ساز است که قالب های وب ، میزبانی ابری رایگان و موارد دیگر را ارائه می دهد. به عنوان یک امتیاز ، آنها همچنین یک سازنده لوگو رایگان ارائه می دهند. مانند سایر ابزارهای رایگان موجود در لیست ، سازنده لوگوی رایگان UCraft به آسانی انتخاب یک نماد ، اضافه کردن نام کسب و کار شما و سفارشی سازی فونت ها و رنگ های شما است.

Ucraft دارای بیش از 220،000 آیکون است که می توانید در طراحی خود استفاده کنید. فایل PNG شفاف و با وضوح بالا را کاملاً رایگان صادر کنید!

شماره 8 آرم ساز آنلاین

Logo Maker آنلاین دارای رابط کاربری مشابه مولد آرم رایگان Graphic Spring است. برای شروع سفر طراحی لوگو با تنوع الگوها و انتخاب فونت سریع و آسان است. از بین نمادهای از پیش طراحی شده آنها در صدها دسته انتخاب کنید یا تصویر خود را بارگذاری کنید.

با یک حساب رایگان ، می توانید طرح خود را ذخیره کرده و بعداً به آن بازگردید. از بارگیری های نامحدود لذت ببرید تا بتوانید لوگوی خود را در هر زمان که می خواهید تغییر دهید. Logo Maker آنلاین خدمات رایگان و ممتاز ارائه می دهد. بسته حق بیمه بارگیری با وضوح بالاتر را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد طرح خود را به صورت شفاف (.PNG) یا به عنوان بردار (.SVG) صادر کنید تا استفاده از لوگوی خود را در هر مکانی برای شما آسان کند.

شماره 9 طراح

با انتخاب لوگو ، نوع فونت و رنگ های دلخواه خود ، با سازنده لوگوی رایگان Designmantic شروع کنید. در مرحله بعد ، نام کسب و کار خود را وارد کرده و از بین بیش از 30 گروه صنعتی را انتخاب کنید. وقتی لوگوی مورد علاقه خود را پیدا کردید ، می توانید رنگ و فونت را سفارشی کنید.

اگرچه این ابزار رایگان است ، اما بارگیری طرح شما هزینه دارد. این بدان معناست که شما یک فایل با وضوح بالا و یک فایل بردار برای چاپ در مقیاس بزرگ دریافت خواهید کرد. متأسفانه ، این سایت بارگیری نامحدود ارائه نمی دهد. اگر نمی خواهید هزینه بارگیری را پرداخت کنید ، می تواند یک ابزار عالی برای جمع آوری الهام باشد.

شماره 10 Shopify

Shopify طیف وسیعی از ابزارها را برای مشاغل آنلاین ارائه می دهد ، از جمله ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود. اگرچه برخی از این خدمات با هزینه ماهانه ارائه می شوند ، Shopify همچنین طیف گسترده ای از ابزارهای رایگان مانند مولد نام کسب و کار ، تولید کننده کد QR و البته سازنده لوگو رایگان را ارائه می دهد.

نام کسب و کار خود را وارد کنید و سپس یک نماد را انتخاب کرده و رنگ ها و اندازه ها را ویرایش کنید. از بین چهار طرح بندی مختلف برای متن و نمادهای خود انتخاب کنید ، سپس لوگو را مستقیماً به ایمیل خود ارسال کنید.

شماره 11 Logo Type Maker

Logo Type Maker دارای بیش از 200 فونت ، بیش از 1000 قالب حرفه ای و بیش از 600000 شکل بردار است تا حتی اگر طراح حرفه ای نیستید ، طراحی لوگوی شما را به وفور تبدیل کند. آنها دارای بارگیری SVG مبتنی بر بردار و تغییرات نامحدود هستند ، بنابراین می توانید رنگ و فونت خود را در هر زمان تغییر دهید. در مدل رایگان ، می توانید یک آرم مدرن غیرقابل تنظیم رایگان ایجاد کنید. بر خلاف سایر سازندگان آرم رایگان ، می توانید طرح خود را در 300DPI به عنوان یک فایل JPG یا PNG صادر کنید. پرداخت یکبار 24.99 دلار یا 39.99 دلار امکانات و انتخاب لوگو بیشتری را ارائه می دهد.

شماره 12 زایرو

Zyro یک سازنده لوگو رایگان است که سادگی را جدی می گیرد. برای شروع نیازی به ایجاد حساب کاربری یا انجام اقدامات اضافی ندارید.

ابتدا نام و نام تجاری خود را وارد کنید. دوم ، انتخاب کنید که کدام شکل را می خواهید اساس لوگوی خود را تشکیل دهید. شما می توانید از بین هزاران گزینه را انتخاب کنید. به سادگی کلمه کلیدی را تایپ کرده و به کار خود ادامه دهید. در نهایت ، می توانید لوگوی خود را تنظیم کنید. نام و نشان خود را هرطور که می خواهید نسبت به شکل قرار دهید ، فونت ، رنگ و اندازه کلمات را تغییر دهید. پس از اتمام کار ، PNG را بارگیری کرده و در هر مکانی از وب سایت خود گرفته تا کارت ویزیت خود استفاده کنید.

شماره 13 تپه طراحی

Design Hill خدمات متعددی را ارائه می دهد که یکی از آنها تولید کننده لوگو رایگان است. هزاران آیکون را مرور کنید ، متن و رنگ خود را سفارشی کنید و طرح رایگان خود را بارگیری کنید. حتماً سایر ابزارهای رایگان آنها را نیز بررسی کنید ، از جمله سازندگان عکس روی جلد فیس بوک و توییتر ، تولید کننده کد QR و موارد دیگر.

شماره 14 لوگو ساز

Logo Maker بیش از یک دهه است که در این صنعت فعالیت می کند و به بیش از 3 میلیون کارآفرین و صاحب مشاغل کوچک از طریق تولید کننده لوگوی رایگان خود خدمات رسانی کرده است. از بین بیش از 10،000 آیکون را انتخاب کنید ، سپس لوگوهای نامحدود را به صورت رایگان در حساب خود بسازید و ذخیره کنید.

وقتی طرح خود را نهایی کرده و فایل با وضوح بالا را بارگیری می کنید ، هزینه ای دریافت می شود. در عین حال ، می توانید از این ابزار برای آزمایش و الهام گرفتن از آن استفاده کنید. اگر به دنبال گزینه ای بدون هزینه هستید ، می توانید به جای بارگیری فایل تصویر کامل ، یک قطعه کد HTML برای وب سایت خود ایجاد کنید.

شماره 15 Squarespace

Squarespace خدمات متنوعی را برای مشاغل آنلاین ارائه می دهد ، از جمله همه چیزهایی که برای راه اندازی وب سایت خود نیاز دارید . با آرم ساز آنلاین رایگان آنها ، می توانید آیکون ها را مرور کرده و طرح خود را سفارشی کنید ، چه به دنبال الهام هستید و چه یک لوگوی کاملاً سفارشی. طرح خود را با وضوح پایین به صورت رایگان بارگیری کنید ، یا نسخه با وضوح بالا را با 10 دلار خریداری کنید. مشتریان Squarespace می توانند فایل با وضوح بالا را با عضویت خود به صورت رایگان بارگیری کنند.

با وجود این طیف گسترده ای از ابزارهای موجود در نوک انگشتان ، می توانید بدون توجه به بودجه خود ، طراحی لوگو را آزمایش کنید.

برای دیدن نمونه لوگو های آرمکده هم میتوانید روی لینک کلیک کنید.

 

یک طراح گرافیک چقدر در ایران درآمد کسب می کند؟

 اگر یک طراح گرافیک هستید این مقاله می تونه به شما کمک کنه پس حتما تا انتها بخونید.

برای کسب درآمد بیشتر می تونید به عنوان متخصص طراحی لوگو در آرمکده با حقوق بالا استخدام بشید.در ادامه از قیمت طراحی لوگو در ایران با خبر خواهید شد.

فردی که به عنوان طراح گرافیک در ایران کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 282000000 IRR درآمد دارد. حقوق از 13،000،000 IRR (کمترین) تا 44،800،000 IRR (بالاترین) است.

این متوسط ​​حقوق ماهیانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق و دستیار طراح گرافیک براساس تجربه ، مهارت ، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است. در زیر می توانید تفکیک جزئی بر اساس معیارهای مختلف را ببینید.

میانگین ، حداکثر ، حداقل و دامنه

محدوده حقوق و دستمزد

حقوق طراحان گرافیک در ایران از 13،000،000 IRR در ماه (حداقل حقوق) تا 44،800،000 IRR در ماه (حداکثر حقوق) است.

حقوق متوسط

میانگین حقوق 30،400،000 IRR در هر ماه است ، به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به عنوان طراح گرافیک کار می کنند کمتر از 30،400،000 IRR درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 30،400،000 IRR درآمد دارند. میانه نشانگر ارزش دستمزد متوسط ​​است. به طور کلی ، شما می خواهید در سمت راست نمودار باشید و گروهی بیش از حقوق متوسط ​​دریافت می کنند.

 

صدک ها

نزدیک بودن به میانه دو مقدار است: صدک 25 و 75. با خواندن نمودار توزیع حقوق ، 25٪ از طراحان گرافیک کمتر از 19،500،000 IRR درآمد دارند در حالی که 75٪ آنها بیش از 19،500،000 IRR درآمد دارند. همچنین از نمودار ، 75٪ از طراحان گرافیک کمتر از 40،600،000 IRR درآمد دارند در حالی که 25٪ بیش از 40،600،000 IRR درآمد دارند.

تفاوت میانگین و میانگین حقوق چیست؟

هر دو شاخص هستند. اگر حقوق و دستمزد شما از هر دو میانگین و متوسط ​​بالاتر است ، در حال حاضر بسیار خوب عمل می کنید. اگر حقوق شما از هر دو كمتر باشد ، افراد زیادی بیش از شما درآمد دارند و جای پیشرفت زیادی وجود دارد. اگر دستمزد شما بین متوسط ​​و متوسط ​​است ، در این صورت همه چیز ممکن است پیچیده باشد. ما یک راهنما نوشتیم تا همه موارد مختلف را توضیح دهیم. چگونه می توان حقوق خود را مقایسه کرد.

تجربه و سن چگونه بر میزان پرداخت شما تأثیر می گذارد؟

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هرچه سالها تجربه بیشتری داشته باشید ، دستمزد شما نیز بالاتر می رود. ما حقوق طراح گرافیک را براساس سطح تجربه تقسیم کردیم و این همان چیزی است که پیدا کردیم.

 

یک طراح گرافیک با کمتر از دو سال سابقه کار تقریباً 14،700،000 IRR در ماه می سازد.

 

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال ماهانه 19،600،000 IRR درآمد کسب کند ، 34٪ بیشتر از فردی با سابقه کمتر از دو سال.

 

با حرکت به جلو ، سطح تجربه بین پنج تا ده سال حقوق 29،000،000 IRR در ماه را نشان می دهد ، 48٪ بیشتر از فردی با دو تا پنج سال سابقه.

35،400،000 IRR در ماه دریافت می کنند ، 22٪ بیشتر از کسی که پنج تا ده سال تجربه دارد.

 

اگر سطح تجربه بین پانزده تا بیست سال باشد ، دستمزد مورد انتظار 38،600،000 IRR در ماه است ، 9٪ بیشتر از شخصی با ده تا پانزده سال سابقه.

 

سرانجام ، کارکنانی که بیش از بیست سال سابقه کار دارند ، ماهیانه 41 میلیون و 800 هزار IRR حقوق می گیرند ، 8 درصد بیشتر از افراد با پانزده تا بیست سال سابقه کار.

 

 

طراح گرافیک تغییر متوسط ​​حقوق و دستمزد بر اساس تجربه در ایران

0 - 2 سال

14،700،000 IRR

2 - 5 سال + 34٪

19،600،000 IRR

5 - 10 سال + 48٪

29،000،000 IRR

10 - 15 سال + 22٪

35،400،000 IRR

15 - 20 سال + 

38،600،000 IRR

بیش از 20 سال + 

41،800،000 IRR

درصد افزایش و کاهش نسبت به مقدار قبلی است.

منبع:

http://www.salaryexplorer.com/salary-survey.php?loc=102&loctype=1&job=54&jobtype=3

5 برنامه طراحی آرم برای مبتدیان

 اگر یک لوگو حرفه ای می خواهید ، بیایید صادقانه بگوییم ، نرم افزارهای طراحی لوگو می توانند یک نقطه شروع عالی باشند ، اما شما واقعاً باید استخدام کنید ، یا یک طراح گرافیک حرفه ای شوید (اگر می خواهید یکی از این کارها را انجام دهید ، مشاغل طراحی ما را بررسی کنید لیست ها ) و اگر در حال راه اندازی مشاغل جدی یا ایجاد نام تجاری جدید هستید ، باور کنید: ارزش سرمایه گذاری دارد.

 

اما شاید شما به یک آرم و بنابراین برنامه های طراحی آرم ، برای هدفی دیگر نیاز داشته باشید ، لزومی که خیلی نرم و حرفه ای نباشد. شاید شما در حال ایجاد برنامه ای برای جشن مدرسه یا یک پوستر برای گروه تئاتر محلی هستید. شاید لازم باشد یک آرم سریع برای کارهایی ایجاد کنید که فقط برای استفاده داخلی باشد. یک بروشور یا گزارش داخلی ، بگویید.

در مواردی از این دست ، بسیاری از برنامه های طراحی آرم وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد لوگویی کمک کند که به سرعت و به راحتی نیمه مناسب ظاهر شود ، حتی اگر مهارت طراحی نداشته باشید یا هنوز در سطح مبتدی باشید.

در این پست ، ما پنج مورد از برنامه های طراحی آرم مورد علاقه خود را انتخاب کرده ایم که بسته به نیاز شما ، در همه آنها موارد کمی متفاوت ارائه شده است. همچنین ممکن است بخواهید از بهترین نسخه رایگان نرم افزار طراح آرم ما دیدن کنید . اگر به كمك كمك اضافي نياز داريد ، به مقاله عميق طراحي آرم ما نگاه كنيد ، كه همه آنچه را كه بايد درباره هنر آرم بدانيد را در اختيار شما قرار مي دهد. و برای درج برخی تایپوگرافی های درخشان ، این فونت های برتر رایگان را مشاهده کنید .

 

01. Logo Maker توسط Light Creative Lab

صفحه نمایش سه لوگو ساز

 

Logo Maker برنامه مورد علاقه ما برای طراحی آرم برای مبتدیان است

نیاز به: Android نسخه 4.0.3+

این برنامه مورد علاقه ما برای طراحی آرم برای مبتدیان است. این یک رابط کاربری عالی است که بدون هیچ گونه دستورالعملی به راحتی قابل انتخاب است و طیف گسترده ای از گزینه های سفارشی سازی ، به شما امکان می دهد یک طرح آرم ایجاد کنید که واقعاً فردی باشد. به علاوه بارگیری آن از فروشگاه Google Play کاملاً رایگان است.

برای شروع ، برنامه را باز کنید و برای شروع بر روی دکمه "ایجاد" کلیک کنید. سپس تعداد زیادی نماد به شما پیشنهاد می شود که در دسته ها دسته بندی می شوند. اگرچه توجه داشته باشید که در حالی که برخی از آنها رایگان هستند ، برخی از آنها هزینه می شوند.

برای اولین بار ، ما توصیه می کنیم بر روی دسته "رنگارنگ" کلیک کنید ، و فقط یک نمایش را شروع کنید. پس از انتخاب یک نماد ، سپس می توانید آن را با استفاده از کشویی های عالی در پایین صفحه و همچنین افزودن و سفارشی کردن پس زمینه ، اشکال و متن به محتوای قلب خود ، شخصی سازی کنید.

به طور کلی ، این برنامه تعادل عالی را در ارائه گزینه های بی پایان به شما ایجاد می کند بدون اینکه هرگز شما را با آنها شلوغ کند. پس از پایان کار ، می توانید طرح خود را به عنوان یک فایل png در گالری برنامه یا ایمیل آن ذخیره کنید.

 

02لوگوسکوپی توسط RoadRocks

3 صفحه اسکرین لوگوسکوپی

Logoscopic برنامه طراحی آرم مورد علاقه ما برای مبتدیان است که از iOS استفاده می کنند (این برنامه برای Android نیز موجود است)

نیاز به: iOS 9.0یا Android 4.0.3+

برنامه مورد علاقه ما برای طراحی آرم برای مبتدیان با استفاده از iOS ، Logoscopic راهی ساده برای ساختن آرم با استفاده از انواع تصاویر از پیش طراحی شده ، بدون نیاز به تجربه طراحی ، ارائه می دهد. همچنین برای کاربران Android در دسترس است .

شما با انتخاب دسته های آرم خود (نمادین ، ​​حرفه ای ، هنری ، سبک زندگی ، مد یا افراد) شروع می کنید ، سپس یکی از زیر مجموعه های شماره گذاری شده در آنها. توجه داشته باشید که اگرچه خود برنامه بارگیری رایگان است ، به نظر می رسد همه اینها خریدهای درون برنامه ای است ، به جز Iconic> 1 ، بنابراین این یک زیر مجموعه خوب است که ابتدا بازی را انجام دهید.

پس از انتخاب نمادی ، می توانید با استفاده از کنترل های بصری ، آرم خود را شروع کنید. این موارد به شما امکان می دهد متن را اضافه و سفارشی کنید ، رنگ را تغییر دهید ، موارد را به اطراف صفحه منتقل کنید و سپس پس از اتمام کار ، طرح خود را ذخیره یا ایمیل کنید.

ما با استفاده از دارایی های رایگان موجود در این برنامه ، موفق به ساخت چند طرح ساده و آراسته آرم در عرض چند دقیقه شدیم. و اگر شما مایلید با پرداخت 4.99 دلار "همه چیز را باز کنید" ، هزاران الگو ، بیش از 200 فونت و یک کتابخانه با بیش از 850،000 تصویر برای استفاده وجود دارد.

 

03. Logopit Plus توسط Iris Studios

3 صفحه نمایش Logopit Plus

Logopit Plus دارای بسیاری از ویژگی های عالی است ، اما یک مقدار منحنی یادگیری در آن وجود دارد

نیاز به: Android نسخه 4.2 و بالاتر

این برنامه کمی بحران هویت دارد. Logo Maker Plus - Graphic Design & Logo Creator در Google Play نامیده می شود ، اما هنگام بارگیری آن ، این نماد دارای کلمات "Logopit Plus" است.

هنگامی که برنامه را باز می کنید ، سردرگمی ادامه می یابد و شما با یک سری گزینه ها روبرو هستید که "Logo" تنها یکی از آنهاست (همچنین می توانید از آن برای ایجاد پوستر ، بروشور ، Pinterest Pins و انواع دیگر لذت های بصری استفاده کنید).

مهم نیست: هنگامی که روی گزینه "Logo" کلیک کردید ، این برنامه رایگان لذت می برد. در صفحه اول ، روی "افزودن آرم جدید" کلیک کنید و به مجموعه ای از نمادهای رایگان منتقل می شوید (یا اگر می خواهید "پرداخت" را انتخاب کنید "Exclusive" یا "Premium").

مورد موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس با استفاده از کنترل های بصری اندازه آن را تغییر دهید ، تغییر رنگ دهید ، پس زمینه ای با بافت اضافه کنید ، آن را بچرخانید ، یا آن را پیچ خورده و تحریف کنید. سپس متن را اضافه کنید ، از بین 60 قلم رایگان انتخاب کنید (یا یک بسته سفارشی با هزینه شخصی را بارگیری کنید) و سپس با استفاده از طیف وسیعی از لغزنده های جالب ، تغییر اندازه ، تغییر رنگ ، انحنا ، تاب و خم را شروع کنید.

 

در اینجا تعداد زیادی آیکون و گزینه های سفارشی سازی برای ایجاد طراحی آرم شما وجود دارد ، اگرچه رابط کاربری کمی بهم ریخته است و کمی بیشتر از دو برنامه اول در لیست ما عادت می کند.

04آرم ساز ICONA

چهار صفحه نمایش لوگو سازنده ICONA

با ICONA Logo Maker آرم های زیبایی مینیمالیستی ایجاد کنید

نیاز به: iOS 8.0+

برخلاف سایر برنامه های موجود در لیست ما ، ICONA Logo Maker رایگان نیست (هزینه آن 1.99 دلار است) ، و برچسب غلط املایی موجود در App Store ("Porfessional Logo Studio") دقیقاً اعتماد به نفس را ایجاد نمی کند.

از طرف مثبت ، با یک میلیون طراحی قابل برنامه ریزی حیرت انگیز ، که عطسه نیست. (حتی اگر این مسئله هنگام یافتن موارد موردعلاقه شما مشکلی ایجاد کند ، وجود این نوع مشکلی خوب است.)

این برنامه همچنین دارای طیف پیچیده ای از کنترل ها ، از جمله لایه بندی هوشمند ، رنگ آمیزی پر و ضربه ، رنگ آمیزی جامد و شیب دار ، هسته و هدایت ، ترازبندی ، تیرگی و جدا شدن شبکه است. مطمئناً این که این یک چیز خوب یا بد باشد ، تا حد زیادی به میزان آشنایی شما با چنین اصطلاحاتی بستگی دارد. این کاملاً صادقانه به اندازه انگشتان شما و میزان خوشحالی شما از انجام چنین ظرافت هایی مخصوصاً در iPhone بستگی خواهد داشت (iPad احتمالاً شرط بهتری خواهد بود).

 

اگرچه دلیل اصلی بررسی ICONA Logo Maker رویکرد مینیمالیستی آن در طراحی آرم است. نمادهای آن یکنواخت براق ، متفکرانه تصور شده و به زیبایی تصفیه شده اند. و با برخی از گرافیک های "خوش طعم" که توسط برنامه های دیگر در این لیست ارائه شده است ، تضاد خوبی داشته باشید.

05. Hatchful Logo Maker توسط Shopify

انتخاب آرم های Hatchify

Hatchify اپلیکیشن مورد علاقه ما برای طراحی لوگو برای مبتدیان است که به تجارت متمرکز است

نیاز به: iOS 11.0یا Android 5.0+

Shopify یک بستر تجارت الکترونیکی است ، بنابراین سازنده آرم آن به طور خاص برای کارآفرینان طراحی شده است. بارگیری در iOS یا Android رایگان است ، خواه مشتری Shopify باشید یا نه.

اولین چیزی که متوجه آن می شوید ظاهر حرفه ای رابط کاربری است که بیشتر از سایر برنامه های موجود در لیست ما شبیه یک وب سایت زیبا و طراحی شده است. سپس از بین مشاغل و فعالیت های خود ، از ورزش و سرگرمی گرفته تا هدایا و کالاهای قابل جمع آوری (یا "هیچ یک از موارد فوق") انتخاب کنید. در پایین بر روی "بعدی" کلیک کنید و از شما خواسته می شود "مقادیر مارک" خود را از قدیمی تا جوان ، آرام تا پرانرژی انتخاب کنید.

سپس فقط نام خود را تایپ می کنید ، اگر دوست دارید یک شعار اضافه کنید ، مکان هایی را که آرم شما نشان داده می شود (فروشگاه آنلاین ، کارت های بازرگانی ...) انتخاب کنید و برنامه برای شما الگویی برای انتخاب ایجاد می کند ، سپس می توانید با استفاده از آن سفارشی کنید همه ابزارهای معمول تغییر متن ، رنگ و شکل.

 

 

این روش ممکن است برای شخصی که آرم غیر تجاری ایجاد می کند کمی گیج کننده و بی ربط باشد. اما اگر یک آرم شرکتی است که می خواهید و کاملاً روی "ارزش ها و اهداف" خود متمرکز هستید ، راهی بسیار سریع و آسان برای تولید یک آرم زیبا و زیبا به صورت رایگان است.

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد