x تبلیغات
نماد

چطور یک لوگو طراحی کنیم وقتی حتی طراح لوگو نیستیم؟ (قسمت دوم)

در مقاله قبل درباره نحوه طراحی آرم و لوگو
 

برای مبتدیان سخن گفتیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به معرفی انواع لوگو و اصول طراحی لوگو خواهیم پرداخت.

 
سه نوع اصلی لوگو
طراحی لوگو را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد: آرم هایی که فقط از متن تشکیل شده اند (که نشان دهنده نام یا حروف اول یک شرکت است) و لوگوهایی که حاوی متن و نماد هستند.
آرمکده به عنوان شرکت طراحی لوگو سابقه درخشانی در زمینه طراحی انواع لوگو دارد، برای دیدن نمونه کارهای این شرکت اینجا کلیک کنید.
در اینجا به تفکیک سه نوع رایج از لوگوها اشاره شده است - چند نوع دیگر وجود دارد، اما ما می خواهیم آن را ساده نگه داریم!
 
1. لوگوی Wordmark
کلاسیک‌ترین شکل لوگو علامت کلمه است که طراحان گاهی از آن به عنوان "لوگوتایپ" یاد می‌کنند.
 
علامت‌های کلمه فقط از نام کسب‌وکار شما استفاده می‌کنند - بدون علامت یا تک‌گرام - در یک تایپ موجود یا سفارشی. اگر نام تجاری کوتاه و متمایز و بدون شعاری داشته باشید، این نوع لوگو بهترین کار را دارد.
 
2. لوگوی مونوگرام
مونوگرام لوگویی است که شامل یک تا سه حرف، معمولا حروف اول یا حرف اول یک شرکت است. مونوگرام می تواند به عنوان نماد در لوگو با نام شرکت زیر عمل کند.
 
در مورد مارک های معروف، علامت کلمه حذف می شود: به عنوان مثال، P&G برای Procter and Gamble، VW برای Volkswagen، یا LV برای Louis Vuitton. اما اکثر کسب و کارهای جدید، نام کسب و کار خود را در زیر یا در کنار مونوگرام نگه می دارند تا تشخیص نام را ایجاد کنند!
 
3. لوگوی ترکیبی
لوگوهای ترکیبی دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند: ترکیبی از یک علامت کلمه و یک نماد.
 
این نوع لوگو به برند شما اجازه می دهد تا به راحتی قابل تشخیص باشد زیرا از دو عنصر طراحی که نشان دهنده برند شما هستند با هم استفاده می کند (و در صورت نیاز می توان از آنها به طور جداگانه استفاده کرد). جای تعجب نیست که این رایج ترین نوع لوگو است.
اشکال لوگو و گزینه های طرح بندی
شکل نقش مهمی در زیبایی آرم شما ایفا می کند، زیرا تداعی های خاصی در مغز انسان دارند. این به برندها اجازه می دهد تا از اشکال برای کمک به انتقال پیام یا احساس به مخاطبان هدف استفاده کنند.
 
از شکل ها می توان هم به عنوان ظرف و هم به عنوان نماد در طراحی لوگو استفاده کرد.
 
ظرف چیست؟
 
یک ظرف لوگوی شما را محدود به یک فضا و بسته بندی منظمی برای مصرف بصری نگه می دارد. توجه به این نکته مهم است که در حالی که کانتینرها به لوگوی شما جذابیت بصری می بخشند، گاهی اوقات می توانند چالش هایی را در زمینه مقیاس پذیری ایجاد کنند زیرا لوگو در فضای کوچکتر زندگی می کند.
 
اطمینان حاصل کنید که نام شرکت شما همچنان در ظرف خوانا است که در اندازه های مختلف مقیاس بندی شده است.
 
در اینجا چند مقدار مرتبط با برخی از رایج ترین اشکال لوگو و همچنین ملاحظات طراحی برای هر کدام آورده شده است:
 
حلقه ها: نمایانگر وحدت، امنیت و حفاظت هستند. آنها برای نام‌های کوتاه‌تر یا تک‌گرام‌ها بهترین کار را دارند و باید با حروف نوشتاری قوی برای اطمینان از خوانایی در هنگام کوچک‌تر کردن و کوچک‌تر شدن استفاده شوند.
مربع + مستطیل: به احساس ثبات و تعادل در ذهن انسان تبدیل می شود. این شکل سنتی تر برای نام های طولانی تر خوب است و در شرکت های بزرگ محبوب است.
مثلث ها: به عنوان شکل تهاجمی تر مرتبط با قدرت، درگیری و سرعت در نظر گرفته می شود. آنها می توانند برای نشان دادن جهت و حرکت یا جایگزینی برای حروف "A" و "V" استفاده شوند.
جهت گیری عمودی/افقی: خطوط و اشکال عمودی با پرخاشگری، قدرت، شجاعت و تسلط همراه هستند، در حالی که اشکال افقی احساس آرامش و آرامش بیشتری به خود می گیرند.
اشکال ارگانیک: این اشکال حس طبیعی به آن ها دارند و گرما و راحتی ایجاد می کنند، که در سایر اشکال نمی توانید به طور کامل به آن دست پیدا کنید!
سایر گزینه های طرح آرم
چند راه دیگر برای فکر کردن در مورد چیدمان لوگوی خود وجود دارد که به اشکال مربوط نمی شود. این شامل:
 
متن انباشته: یکی از راه‌های افزودن جذابیت به یک لوگوی کلاسیک، استفاده از متن انباشته است. کلمات را می توان به صورت عمودی روی هم قرار داد تا توجه شما را به خود جلب کند، اگرچه گاهی اوقات این طرح بندی با متن افقی جفت می شود تا امکانات ظاهری بیشتری ایجاد کند. توجه داشته باشید که زمانی که طول کلمات در لوگوی شما نزدیک به یک اندازه باشد، بهتر است از متن روی هم استفاده کنید.
قرار دادن نماد: قرار دادن یک نماد می تواند کل ظاهر و احساس یک لوگو را تغییر دهد. آیا در مرکز است؟ به کنار؟ بالای علامت کلمه؟ در علامت کلمه گنجانده شده است؟ اگر از نمادی در لوگوی خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که همه گزینه‌ها را در نظر گرفته‌اید و ببینید کدام مکان برای استفاده از برند و لوگوی شما بهترین احساس را دارد.
 
قرار دادن شعار: اگر لوگوی شما دارای شعار باشد، تقریبا همیشه زیر نام شرکت شما ظاهر می شود. اما آیا محور است یا چپ توجیه می شود؟ با حروفی متفاوت از علامت کلمه شما؟ بسته به طول شعارتان، می‌توانید گزینه‌های مختلفی را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهتر به نظر می‌رسد.
 
 
مرحله 3: ایده های رنگ، فونت و نماد را دریافت کنید
بالاخره زمان آن رسیده است که در ساخت لوگوی خود غوطه ور شوید!
 
با استفاده از تحقیقات لوگو و ایده های بالا، باید یک ایده محکم از بازار هدف و ویژگی های برند خود و همچنین سبک و طرح لوگوی مورد نظر خود داشته باشید. بیایید وارد رنگ ها، فونت ها و نمادها شویم!

تاثیر طراحی لوگو دایره ای بر هویت برند + انواع لوگو معروف دایره‌ای شکل

دایره ها شکل ایمن و فوق العاده قابل تشخیص هستند، شکلی که نشان دهنده وحدت، ثبات و یکپارچگی است. به عنوان شکل زمین و خورشید، آنها همچنین نمادی هستند که ما با سیاره و طبیعت مرتبط می کنیم.
دایره ها را می توان به عنوان نماد یا مونوگرام در یک لوگو یا به عنوان شکلی که کل لوگو در آن قرار دارد استفاده کرد. ما رایج ترین انتخاب های طراحی کاربران آرمکده را بررسی کردیم و متوجه شدیم که دایره محبوب ترین انتخاب ظرف است! دایره ها نیز یکی از پرکاربردترین انتخاب های نماد هستند.
برای کشف اینکه چه چیزی یک طراحی لوگو دایره ای خوب را ایجاد می کند - و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا باید یکی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید یا خیر - اجازه دهید نگاهی به چند لوگوی دایره ای معروف بیندازیم.
برای آگاهی از قیمت طراحی لوگو در آرمکده اینجا کلیک کنید.
 
 

استارباکس

استارباکس آنقدر نام تجاری قابل تشخیص است که در سال 2011 علامت کلمه را از لوگوی خود حذف کرد. شکل معروف پری دریایی آژیر - که اکنون با چهره ای همیشه کمی نامتقارن - در یک دایره سبز باقی مانده است. طرح نشان روی فنجان‌های قهوه، کیسه‌ها، تابلوها و موارد دیگر ظاهر می‌شود.
چرا کار می کند: وقتی برای اولین بار کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، دستیابی به هویت برند بدون متن در لوگوی خود دشوار است. اما از آنجایی که استارباکس سال‌هاست که وجود دارد، علامت تجاری آن می‌تواند به تنهایی باقی بماند.
 
فقط داشتن علامت، استحکام لوگو را برای مقاصد مقیاس‌بندی، خوانایی و عملکرد افزایش می‌دهد. استارباکس لازم نیست نگران داشتن لوگوی متفاوت در پلتفرم ها یا برنامه ها باشد. و برند از استفاده از قرار دادن خارج از مرکز روی بسته بندی خود ترسی ندارد.
اگر قصد طراحی مجدد لوگو را دارید از آرمکده اقدام کنید.
Nivea
Nivea لوگوی گرد جدیدی را در سال 2013 منتشر کرد. یک علامت کلمه سفید که در یک دایره آبی تیره قرار گرفته است یادآور لوسیون بدن کلاسیک این برند است. در حالی که لوگوی مستطیلی قبلی بر روی بسته بندی اثری هوم بر جای می گذاشت، طراحی لوگو دایره آبی بلافاصله قابل تشخیص است و جذابیت قدیمی (و در عین حال مدرن) دارد.
 
طراحی لوگو دایره Nivea.
 
چرا کار می کند: اکثر محصولات Nivea مناطق هدف دایره ای دارند، خواه درب بطری باشد یا سر پیچ قلع. زمانی که این شرکت تصمیم گرفت با طراحی لوگوی گرد برند خود را تغییر دهد، کاملاً با محصولاتش مطابقت داشت.
 
وقتی به محصولات به روز شده نگاه می کنید، به نظر می رسد بسته و لوگو با هم طراحی شده اند تا هویت برند را حفظ کنند. و وقتی آن دایره آبی تیره را می بینید، به نیوآ فکر می کنید. واقعاً، یک لوگوی دایره ای عالی!
پینترست
هنگامی که Pinterest در سال 2017 علامت کلمه خود را به فونت sans-serif به روز کرد، نشان "P" آن ثابت ماند. (همچنین لوگوی دایره قرمزی است که توسط اکثر کاربران آن از طریق برنامه دیده می شود.) خط "P" جذاب و کمی ناقص به نظر می رسد و پایین حرف از پایین دایره می شکند.
 
طراحی لوگو دایره پینترست.
 
چرا کار می کند: Pinterest با یک علامت کلمه اسکریپت و یک تک نگار دایره "P" در همان حروف راه اندازی شد. این طراحی لوگو به این معنی بود که وقتی هر عنصر را به تنهایی می دیدید، می توانید به راحتی آنها را به یکدیگر متصل کنید.
 
با این حال، از آنجایی که پینترست در طول سال ها یک هویت برند قوی ایجاد کرد - و تک نگاری "P" اکنون به تنهایی قابل تشخیص است. این شرکت توانست نام تجاری خود را تغییر داده و از حروف مدرن‌تر و بدون سری برای علامت کلمه خود استفاده کند و در عین حال نشان قرمز معروف خود را حفظ کرده است.
 
بی ام و
BMW یکی از نمادین‌ترین آرم‌ها را در جهان دارد و طراحی آن در سال 2020 دستخوش تغییرات اساسی شد. شیب و عناصر سه‌بعدی به نفع یک آرم پشتی جفت و مینیمال حذف شدند. نتیجه یک لوگوی سبک تر است که در چاپ نیز بهتر به نظر می رسد. طرح آبی و سفید از پرچم باواریا الهام گرفته شده است و نمونه خوبی از یک علامت مونوگرام است که به شکل دایره ای منحنی شده است.
 
آرم دایره جدید BMW
 
چرا کار می کند: BMW بیش از 100 سال آرم خود را ثابت نگه داشته است زیرا از اصول اولیه طراحی پیروی می کند: کنتراست، سلسله مراتب، خوانایی و مقیاس پذیری. شما می توانید به وضوح هر یک از عناصر لوگو را از یکدیگر تشخیص دهید.
 
مونوگرام یک تایپ جسور و بدون سری است که آن را به غالب ترین عنصر لوگو تبدیل می کند (همانطور که نام شرکت باید باشد). و هنگام کوچک‌شدن، متن خوانا باقی می‌ماند - نکته بسیار مهمی که باید در هنگام ایجاد یک لوگو به آن فکر کنید!
 
Beats
لوگوی هدفون Beats نمونه عالی دیگری از لوگوی دایره ای است. از فضای منفی برای تعریف یک "b" کوچک استفاده می شود که عمداً به عنوان نماد هدفون دو برابر می شود. لوگو تمیز، تصفیه شده است و از ترکیب رنگ های قرمز و سفید کلاسیک برای ایجاد تاثیری جسورانه استفاده می کند.
چرا کار می کند: سادگی لوگوی Beats چیزی است که آن را تعریف می کند. بدون علامت کلمه یا عناصر اضافه شده، کوچک کردن و قرار دادن آن بر روی محصول آسان است. همانطور که هدفون های بی سیم کوچکتر و کوچکتر می شوند، این لوگوی دایره ای هیچ مشکلی در کاهش حجم و در عین حال قابل توجه بودن نخواهد داشت.
 
نکات طراحی لوگو دایره
آرم‌های دایره‌ای انواع مختلفی دارند - برخی شامل نام شرکت در شکل هستند (مانند Nivea و BMW)، و برخی خارج از آن هستند (مانند Pinterest).
 
اگر به فکر طراحی لوگوی دایره ای هستید، در اینجا چند سوال وجود دارد که باید بپرسید.
 
چرا طراحی لوگوی دایره ای می خواهید؟ فراتر از «به نظر جالب به نظر می رسد» یا «علامت کلمه من خسته کننده به نظر می رسد» بروید و به این فکر کنید که چگونه شکل می تواند برند و تجارت شما را تقویت کند، همانطور که در مثال های بالا مشاهده می شود.
آیا نام شرکت شما در یک محفظه دایره ای قرار می گیرد و در صورت کوچک شدن خوانا خواهد بود؟ اگر نه، آیا مایلید از حروف اول یا مونوگرام در یک دایره با نام شرکت خود در کنار آن استفاده کنید یا متن را منحنی کنید تا بهتر با فضا سازگار شود؟
آیا لوگوی دایره ای پر شده و محکم مانند Nivea را ترجیح می دهید یا طرح دایره ای؟
آیا می‌خواهید دایره فقط شامل یک علامت کلمه/تک‌نگار باشد یا یک نماد نیز (مانند BMW)؟
هنگامی که بدانید چه نوع لوگویی را می خواهید - و چرا آن را می خواهید! - این نکات و نمونه های طراحی را بررسی کنید.
نکته شماره 1: آن را کوتاه نگه دارید
استفاده از متن افقی در لوگوی دایره ای؟ نام شرکت شما باید حداکثر 1 تا 5 کاراکتر باشد. در غیر این صورت، از یک مخفف یا حروف اول در دایره استفاده کنید و علامت کلمه را در کنار آن قرار دهید، همانطور که در مثال بالا مشاهده می شود.
 
این علامت کلمه دارای سه کلمه است و مونوگرام حاوی حرف اول هر کلمه با استفاده هوشمندانه از فضای دایره ای است. اطمینان حاصل کنید که حروف شما در شکل دایره قرار می گیرد و فاصله خود را طوری تنظیم کنید که از بیشترین فضایی که می توانید استفاده کنید در حالی که همچنان در امتداد لبه ها قرار دارید.
 
هدف این است که فضای منفی زیادی نداشته باشید - و لوگوی خود را در صورت کوچک شدن خوانا نگه دارید. به این فکر کنید که لوگوی شما به عنوان فاویکون، تصویر نمایه در رسانه های اجتماعی یا کارت ویزیت چگونه خواهد بود. شما طرحی می خواهید که در همه کانال ها واضح و خوانا به نظر برسد.
 
هنگامی که نام شرکتی دارید که در سمت بلندتر است و در فضاهای کوچک قرار نمی گیرد، یک مونوگرام دایره ای می تواند افزودنی هوشمندانه به علامت کلمه شما باشد. چرا؟ بسیاری از پلتفرم‌هایی که از لوگوی خود استفاده می‌کنید، مستلزم مربع بودن آن هستند و دایره‌ها به خوبی در داخل مربع‌ها قرار می‌گیرند بدون اینکه فضای منفی زیادی باقی بگذارند.
نکته ۲: ثبات برند را هدف بگیرید
اگر تصمیم دارید یک علامت کلمه در لوگوی خود در کنار یک مونوگرام دایره ای قرار دهید، حروف تایپ را هم در علامت کلمه و هم در تک نگاره یکسان نگه دارید تا شناخت برند را تقویت کنید.
 
انتخاب فونت مناسب نیز تاثیر زیادی بر مونوگرام شما دارد. در مثال بالا، ما از یک تایپ sans-serif پررنگ استفاده کردیم تا در همه اندازه‌ها خوانا باقی بماند، و یک شکل مثلث منحصر به فرد روی هر کاراکتر وجود دارد تا بیشتر قابل تشخیص باشد.
استفاده از یک حروف متمایز در یک مونوگرام، ارتباط آن را با لوگوی اصلی شما بسیار آسان‌تر می‌کند. اگر حروف نازک‌تری را در دایره‌ای انتخاب کنید که هنگام کوچک کردن مشخص نباشد، لوگوی شما کاربردی نخواهد بود.
نکته شماره 3: متن لوگوی خود را منحنی کنید
از متن منحنی در نمادها، نشان‌ها، مهرها و آرم‌های سبک تاج استفاده کنید تا ظاهری قدیمی‌تر ایجاد کنید. لوگوهایی با متن منحنی اغلب می توانند اطلاعات بیشتری را در عین متعادل بودن در خود جای دهند.
 
انحنا دادن متن لوگو روشی عالی برای تاکید بر نماد است. در مثال بالا، نام تیم روی نماد بابکت دیده می شود. توجه داشته باشید که نام و نماد هر دو هنگام چاپ روی پیراهن چقدر خودنمایی می کنند؟
 
لوگوهایی با متن قوس دار ایجاد پیراهن های تاثیرگذار و منحصر به فرد بصری، برچسب های دایره ای، نشان ها و سایر مواد مارک دار را آسان می کند.
 
اکنون می توانید آرم هایی با متن منحنی در سازنده آرم ما ایجاد کنید!
نکته 4: سلسله مراتب بصری ایجاد کنید
هنگام طراحی لوگوی دایره ای، به این فکر کنید که چه عناصری قرار است بخشی از لوگو باشند. مردم اغلب عناصر تصادفی را برای پر کردن فضا اضافه می کنند، اما این طراحی ضعیف و تنبل است. شما می خواهید از فضا برای ایجاد سلسله مراتب بصری عاقلانه استفاده کنید.
 
مثال لوگوی بالا شامل شش عنصر مختلف است: نام شرکت، شعار، مونوگرام، سال، نماد و ظرف.
 
از آنجایی که عناصر زیادی برای کار وجود دارد، منحنی کردن متن در نام و شعار شرکت، فضای زیادی را برای عناصر دیگر فراهم می کند. مونوگرام درست در وسط قرار دارد تا توجه را به نام شرکت جلب کند.
 
مجدداً، حروفی را انتخاب کنید که خوانا باشد و هنگام کوچک شدن تا اندازه کوچک کنتراست داشته باشد. حروف برجسته و بدون سریف بهترین کار را دارند.
وقت آن است که لوگوی دایره خود را طراحی کنید!
آیا می خواهید یک لوگوی دایره ای ایجاد کنید که کاملاً کسب و کار شما را کامل کند و برند شما را متحد کند؟ به یاد داشته باشید که اگر متن شما به صورت افقی اجرا می شود از یک نام کوتاه یا مونوگرام استفاده کنید. برای اطمینان از مقیاس پذیری و بهترین استفاده از فضای منفی، یک تایپ قوی انتخاب کنید.
 
اگر می خواهید ظاهری شبیه به نشان داشته باشید، به دقت در مورد عناصری که می خواهید بگنجانید و اینکه چگونه می خواهید نام شرکت شما به صورت متن منحنی به نظر برسد فکر کنید.
 
برای تست درایو طرح‌های لوگوی دایره‌ای، با سازنده لوگوی ما شروع کنید و هنگامی که آماده ویرایش مدلی که دوست دارید، به بخش Container در سمت چپ بروید.
 

هزینه طراحی لوگو در سال 2022 چقدر است؟

اگر امسال به فکر ارتقای سطح بعدی خود هستید، طراحی لوگوی قاتل می تواند به تبدیل ایده کسب و کار شما به یک سرمایه گذاری پولساز کمک کند.

که این سوال را ایجاد می کند: هزینه سفارش طراحی لوگو چقدر است؟ از طراحی DIY گرفته تا کار با یک طراح گرافیک یا آژانس، هزینه یک لوگو می تواند از 2 دلار تا 2500 دلار + متفاوت باشد، با چندین گزینه در بین. گزینه های میان رده شامل خرید یک لوگو از یک سازنده لوگو آنلاین (با شروع از 20 دلار) یا یک وب سایت جمع سپاری طراحی (شروع از 99 دلار) است.

 
اما حقیقت این است که متغیرهای زیادی وجود دارد که میزان پرداختی را برای طراحی لوگو تعیین می کند. در اینجا چیزی است که قبل از انتخاب نحوه ساخت  نمونه لوگو باید بدانید.
 
 

فرآیند  لوگوسازی

طراحی لوگو با یا بدون پشتیبانی خارجی یک فرآیند تکراری و چند مرحله ای است که شامل تحقیق، طوفان فکری، طرح ها و چندین مفهوم طراحی می شود.
 
به همین دلیل است که بسته‌های آرم سفارشی نه تنها از نظر قیمت - از نسبتاً رایگان تا چند هزار دلار - بلکه از نظر زمان و تلاش لازم برای انجام کار نیز می‌توانند متغیر باشند.
 
قبل از اینکه وارد شوید، یک قدم به عقب بردارید تا بفهمید که چگونه از آن لوگو در کانال ها و برنامه های مارک دار استفاده می کنید.
برای استخدام به عنوان طراح لوگو اینجا کلیک کنید.
آیا لوگوی شما فقط به صورت دیجیتالی زندگی می کند یا قصد دارید آن را روی کارت ویزیت و سایر مواد بازاریابی چاپ کنید؟ پاسخ به این سوال می تواند نوع فرمت های فایل لوگو و تنوع رنگی را که نیاز دارید تغییر دهد.
بیایید با توضیح شروع کنیم که دو دسته اصلی فایل های تصویری وجود دارد: شطرنجی و برداری.
 
 
فایل های شطرنجی بر حسب DPI (نقطه در اینچ) اندازه گیری می شوند و دارای پسوند فایل های jpg، .png یا .gif هستند. از آنجایی که فایل‌های شطرنجی مبتنی بر شبکه پیکسلی هستند، با تغییر اندازه تصویر، در معرض خطر تحریف لوگوی خود قرار می‌گیرید.
 
از سوی دیگر، فایل‌های وکتور را می‌توان به هر اندازه‌ای بدون افت کیفیت تغییر داد - از عکس پروفایل اینستاگرام گرفته تا تبلیغات ایستگاه مترو. آنها را می توان در برنامه های مختلف باز، ویرایش و ذخیره کرد و پسوند فایل .ai، .eps، .svg، یا pdf.
 
در حالی که می توانید یک فایل شطرنجی با وضوح بالا برای شما کار کند، آنها برای همه برنامه ها ایده آل نیستند. فایل‌های برداری همان چیزی است که می‌خواهید مطمئن شوید که لوگوی شما در میان دارایی‌های مارک دار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.
 
و وقتی نوبت به تنوع رنگ می‌رسد، مطمئن شوید که نسخه‌های روشن، تیره و تمام رنگی لوگوی خود را برای نیازهای برندتان و همچنین نسخه‌هایی با پس‌زمینه شفاف دریافت می‌کنید.
 
گزینه‌های صادرکننده رنگ نیز می‌توانند متفاوت باشند: RGB برای لوگوهای نمایش داده شده دیجیتالی استفاده می‌شود و CMYK برای محصولات چاپی بهترین است (پنتون می‌تواند برای هر دو کار کند).
 
ما اینجا هستیم تا شما را در مورد هزینه ساخت لوگو و اینکه هر نوع بسته شامل چه مواردی است راهنمایی کنیم.
 
گزینه 1: خودتان این کار را انجام دهید
اگر به دنبال این هستید که طرح های خود را منعطف کنید، ممکن است بخواهید در ساخت لوگوی خود تلاش کنید. اما ایجاد طرحی که متناسب با برند شما باشد و بتوان از آن در کانال ها استفاده کرد یک چالش است.
 
بزرگترین هزینه این است که زمان خود را برای ساخت یک لوگو بر روی کاغذ و انتخاب نرم افزار طراحی مناسب برای زنده کردن طرح مورد نیاز خود قرار دهید.
ما می خواهیم به شما هشدار دهیم که دلیلی وجود دارد که چرا مردم برای طراحی لوگو هزینه می کنند. آسان نیست، به خصوص بدون پیش زمینه در طراحی.
 
خبر خوب؟ شما کنترل خلاقانه کاملی خواهید داشت، و آموزش های آنلاینی وجود دارد که هنگام یادگیری نرم افزار جدید، دست شما را نگه می دارد.
 
طرح
فقط برای Mac OS X موجود است، Sketch برای مجوز یک ساله 99 دلار آمریکا هزینه دارد. نرم افزار طراحی مبتنی بر برداری به شما امکان می دهد آرم خود را در قالب های مختلف صادر کنید: PDF، SVG، PNG، JPG و EPS. در حالی که Sketch به طور پیوسته در حال تبدیل شدن به محبوبیت در جامعه طراحی است، اما ابزاری برای طراحی چاپ نیست زیرا نمی‌توانید آرم‌ها را با رنگ‌های CMYK سازگار با چاپگر صادر کنید.
 
Adobe Illustrator
Illustrator برنامه کاربردی صنعت طراحی برای گرافیک برداری است و برای کار با سایر برنامه های Adobe ساخته شده است. می توانید کار خود را در بیش از ده فرمت برای استفاده دیجیتالی و چاپی صادر کنید. از طریق عضویت در Adobe Creative Cloud با مبلغ 20.99 دلار در ماه در برنامه سالانه یا 31.49 دلار برای استفاده ماهانه به نرم افزار دسترسی پیدا کنید.
 
وکتور
یک ویرایشگر گرافیکی برداری رایگان (اما اساسی)، Vectr را می توان بر روی دسکتاپ بارگیری کرد یا به صورت آنلاین از آن استفاده کرد. این برنامه درس های درون برنامه ای مفیدی را ارائه می دهد. فایل ها را می توان در هر دو فرمت شطرنجی و برداری از جمله AI، PNG، JPG و SVG صادر کرد.
 
کانوا
هزینه اشتراک پولی Canva 149.00 دلار کانادا در سال یا 12.95 دلار کانادا ماهانه پرداخت می شود. این برنامه دارای بیش از 1000 الگوی لوگو برای سفارشی کردن است و به شما امکان می دهد کار تمام شده خود را به صورت JPG، PNG، PDF یا GIF دانلود کنید.
 
گزینه 2: خرید و سفارشی کردن یک الگوی لوگو
قالب های از پیش ساخته شده مقداری از تلاش و زمان لازم برای ایجاد یک لوگو را از ابتدا کاهش می دهند.
 
از آنجایی که برای سفارشی کردن طراحی به نرم افزار نیاز دارید، اکثر فایل های لوگوی قالب با Adobe Illustrator سازگار هستند. باز هم، به اشتراک پولی این برنامه ها نیاز دارید. سپس تغییر رنگ ها و تغییر متن عمومی به نام برند شما زمان می برد.
این قالب‌ها می‌توانند با چیزی بیش از یک لوگو همراه باشند و بسته‌های برندینگ و طرح‌های رسانه‌های اجتماعی را ارائه دهند. حتماً توضیحات الگو را بخوانید تا بدانید چه چیزی دریافت می‌کنید، از جمله انواع فایل‌های موجود.
 
و به یاد داشته باشید: استفاده از یک الگو به این معنی است که افراد دیگر می توانند لوگوی بسیار شبیه به آنچه شما انتخاب می کنید داشته باشند. ما نمی خواهیم پول نقدی که به سختی به دست آورده اید را برای طراحی بیش از حد استفاده شده و غیراصولی خرج کنید!
 
بازار خلاق
بیش از 49000 الگوی لوگو در Creative Market برای کاوش وجود دارد که از 2 تا 500 دلار متغیر است. بخش عمده ای از قالب ها بین 19 دلار کانادا و 39 دلار کانادا است. این هزینه شامل یک بسته با دو گزینه صدور مجوز است: استاندارد، برای مشاغلی که قرار نیست از 500 فروش بیشتر شود، و توسعه یافته، برای فروش نامحدود. انتظار داشته باشید که سه برابر هزینه ذکر شده برای مجوز تمدید شده هزینه کنید.
 
Adobe Spark
صدها الگوی لوگو را در Adobe Spark خواهید دید که به عنوان رایگان تبلیغ می شوند. نکته مهم این است که برای ویرایش نرم افزار Adobe Spark باید مبلغ 9.99 دلار در ماه پرداخت کنید. Adobe Spark به طور خاص برای کاربرانی با حس طراحی قوی طراحی شده است که می خواهند کنترل بیشتری در طراحی آگهی های تبلیغاتی، گرافیک رسانه های اجتماعی و حتی ویدیوهای خود داشته باشند!
 
GraphicRiver
با نزدیک به 58000 قالب، GraphicRiver قالب های درجه پایین را از حدود 10 دلار آمریکا حمل می کند. بسته‌های گران‌قیمتی که می‌توانند به مرز 200 دلار برسند. بسیاری از بسته های لوگوی غیر انحصاری در این سایت 30 تا 50 دلار آمریکا هزینه دارند و با فایل های مبتنی بر وکتور ارائه می شوند.
 
Etsy
 
در Etsy، انواع الگوهای طراحی لوگو را پیدا خواهید کرد که از 15 دلار تا 250 دلار آمریکا را انتخاب کنید. برخی از فروشندگان برای سفارشی کردن طرح شما با قیمت اضافی با شما همکاری خواهند کرد. مراقب نوع فایلی که دریافت می کنید باشید، در حالت ایده آل، فایل منبع یا فایل برداری را دریافت می کنید تا بتوانید در آینده تغییراتی ایجاد کنید یا آن را در صورت نیاز مقیاس دهید. در برخی موارد، فروشندگان فایل‌هایی را در Adobe Illustrator و حتی Canva ارائه می‌کنند.
گزینه 3: از یک آرم ساز آنلاین استفاده کنید
بدون نیاز به خرید یا یادگیری نرم افزار طراحی، سازندگان لوگو ممکن است ارزان ترین گزینه در بازار باشند. برخی از سایت‌ها برای استفاده از این سرویس هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند شما فقط زمانی پرداخت می‌کنید که آماده دانلود فایل‌های لوگو باشید.
 
یک سازنده لوگو آنلاین می تواند صدها تنوع لوگو را با استفاده از اطلاعات اولیه در مورد شرکت شما و ترجیحات طراحی ایجاد کند. سپس می‌توانید مدل‌هایی را که دوست دارید ویرایش و تغییر دهید.
 
منبع: https://looka.com/blog/how-much-does-a-logo-cost/

تاریخچه لوگو پلی استیشن

عبارت پلی استیشن مدت هاست که در بین تمام گیمرهای جهان به نماد تبدیل شده است. میلیون‌ها طرفدار و احتمالاً معتادان به حرکت هر شرکتی اعتقاد دارند و بی‌پایان می‌بخشند. بدیهی است که مخاطب دیگر به لوگو پلی استیشن اهمیت نمی دهد. با این حال، برخی تبلیغات اخیر نشان داده است که برخی از افراد در واقع آماده انتقاد از راه حل های شرکت هستند. به خواندن مقاله ما ادامه دهید تا نکاتی در مورد تکامل لوگوی پلی استیشن و آنچه که منجر به آن شده است را بیابید.
تاریخچه لوگوی پلی استیشن
لوگوهای پلی استیشن
در روزهای ایجاد هویت شرکت، رقابت شدید و غیر قابل بخشش بود. از بازیگران اصلی صنعت بازی می‌توان به نینتندو و سگا اشاره کرد. در مقطعی شرکت سرگرمی تعاملی سونی تصمیم گرفت با یکی از آنها همکاری کند. در نتیجه، در سال 1994، یک کنسول جدید با نماد پلی استیشن عرضه شد.
 
معنی لوگوی پلی استیشن
هویت ریشه در این همکاری دارد. طراحان تصمیم گرفتند تصاویر قبلی نینتندو را با برخی از عناصر بیضی ترکیب کنند و همچنین چیز جدیدی اضافه کنند. یکی از اولین لوگوهای اصلی پلی استیشن از سه بیضی رنگی تشکیل شده بود که در یک خط عمودی قرار گرفته بودند. این می توانست یک راه حل قابل قبول باشد، اما طراحان تصمیم گرفتند مسیر توسعه را دنبال کنند.
در آن زمان بسیاری از نسخه های لوگوی دیگر نیز وجود داشت. به عنوان مثال، شما می توانید برخی از عناصر کاملاً انتزاعی یا عناصر هندسی را ببینید. همچنین یک لوگوی پلی استیشن از دو حرف ساخته شده بود که اولی واضح و دیگری طراحی بیضی داشت. در برخی مفاهیم دیگر، حرکت جالبی وجود داشت که یکی از حروف را به شکل سایه ای بر دیگری تبدیل می کرد.
برای آگاهی از قیمت انواع لوگو و سفارش طراحی لوگو حرفه ای به آرمکده مراجعه کنید.
نماد فعلی لوگوی پلی استیشن یک PS را در پس زمینه روشن نشان می دهد - این ترکیب چهار رنگ نماد انرژی، شادی و اشتیاق است. لوگوتایپ توسط Manabu Sakamot، طراح معروف ژاپنی ساخته شده است.
 
از زمان عرضه اولین پلی استیشن در 3 دسامبر 1994، این کنسول یکی از لوازم اصلی در خانه هر گیمر بوده است. این کنسول با بیش از 400 میلیون فروش به یکی از پرفروش ترین کنسول ها تبدیل شده است.
 
در زمان عرضه، این کنسول پیشگام در نظر گرفته شد. ناگفته نماند، ساخت سونی با دیگر کنسول‌های پرطرفدار SEGA و Nintendo پیش رفت. این یکی از اولین کنسول هایی بود که بازی ها را به جای کارتریج های قدیمی در سی دی رام داشت. گیمرها از آن زمان به این برند نمادین و نشان تجاری آن علاقه مند شده اند.
 
امروز، ما نگاهی به داستان پشت این نشان برجسته می اندازیم.
 
برای دریافت الهام از طراحی از یادگیری این لوگو آماده باشید. این مقاله به چگونگی ادامه ساخت یک تصویر برند معتبر با طراحی لوگو توسط این شرکت می پردازد. نمای کلی زیر را بررسی کنید:
 
با طراح آشنا شوید
تکامل لوگو
معنی
با طراح آشنا شوید
افسانه پشت این لوگو، طراح داخلی سونی، مانابو ساکاموتو است. او همچنین همان شخصی است که مسئول طراحی نشان VAIO است.
 
در مصاحبه ای با Game Informer، طراح تلاش خود را برای ایجاد یک طرح سرگرم کننده با کمک رنگ ها توضیح داد: «من آن رنگ های اصلی را انتخاب کردم زیرا بسیار ساده هستند به طوری که می توانید آنها را با کلماتی که همه می دانند توصیف کنید: قرمز، زرد. ، سبز و آبی."
 
ساکاموتو افزود: "به عقیده من، سادگی در ارتباطات، کلید یک برند موفق است."
 
ساکاموتو یک تایپ فیس سفارشی ایجاد کرد که منجر به لوگویی شد که هم مدرن است و هم تکرار آن سخت است. کارهای او در سال 1996 همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.
 
تکامل لوگو
جدول زمانی لوگوی پلی استیشن هیچ تغییر شدیدی را نشان نمی دهد. طراحی ساده و تقریباً بدون تغییر آن ثابت کرد که در برابر روندها و جنبش های هنری مختلف مقاومت می کند. در واقع، تکامل لوگوی پلی استیشن را می‌توان به شکل کوکاکولا تشبیه کرد. این تغییرات چقدر کم بود.
 
با این حال، هنوز هم جالب است که ببینیم چه تغییراتی در آن انجام شده است. به جدول زمانی زیر نگاهی بیندازید.
 
قبل از راه اندازی
مسیر ایجاد یک نشان تجاری بادوام واقعی آسان نبود. طراح ساکاموتو 20 نوع مختلف از لوگوی PS را به صورت دستی ساخته است. گزینه‌های لوگو همگی از نظر رنگ، وزن خط و سبک‌های هنری متفاوت بودند. مفاهیمی را که می‌توانستند بررسی کنید.
 
1994
 
لوگوی اولین پلی استیشن
دستگاه بازی ویدیویی خانگی اولین بار در سال 1994 در ژاپن عرضه شد. زمانی که در سال 1995 برای آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا منتشر شد، راه خود را در قلمرو بین المللی پیدا کرد. برخی از نمادین ترین عناوین آن عبارتند از Final Fantasy VII، Castlevania: Symphony of the Night و Metal Gear Solid.
 
هر بار که یک گیمر عنوانی را بارگذاری می کند، این علامت روی صفحه ظاهر می شود. این طرح با یک توهم نوری مشخص می شود که چشمان شما را از حرف P به حرف S هدایت می کند. فونت استفاده شده در لوگوی PS یک نوع تایپ سفارشی است، همانطور که در قسمت قبل ذکر شد. رنگ های این لوگو رنگ های اصلی برای دستیابی به تصویری هیجان انگیزتر هستند.
 
2000
 
لوگوی ps2
نسخه دوم پلی استیشن ظاهری زاویه دارتر و تندتر داشت. همچنین با حروف اولش یک رنگ گرادیان داشت. می توانید انتقال رنگ آبی تیره را به سایه روشن تر آبی مشاهده کنید.
 
2006
 
لوگوی ps3
برای پلی استیشن 3، نماد به جای قرار گرفتن در بالا، اکنون در سمت چپ علامت کلمه قرار گرفته است. این لوگو نیز تک رنگ است که می تواند به راحتی روی کنسول و سایر دارایی های هویت برند اعمال شود. نسخه‌های بعدی این کنسول طراحی مشابهی خواهند داشت اما با شماره‌های متفاوتی که نشان‌دهنده نسل آن است.
 
2013
معنی
گفته می شود که رنگ های پلی استیشن نشان دهنده درخشندگی، اشتیاق، شادی، جذابیت و ظرافت هستند. همچنین روی چشم بزرگسالان و کودکان تأثیر می گذارد. رنگ های روشن به افراد کمک می کنند تا اشیا را سریعتر تشخیص دهند. این نیز در مقایسه با رنگ های دیگر به جذب چشم کودکان کمک می کند. این لوگو برای برقراری ارتباط ساعت ها سرگرمی باقی مانده است، اگرچه نسخه فعلی لوگو اکنون سیاه و سفید است.
 
برای حروف، متوجه خواهید شد که قرار گرفتن حرف P در بالای حرف S یک انتقال صاف به یکدیگر را تشکیل می دهد. حرف S به عنوان یک سایه سه رنگ است که باعث می شود حرف قرمز پررنگ P بیشتر به چشم بیاید.
 
در طول فرآیند طراحی، گفته شد که ساکاموتو چیزی می خواهد که قابلیت های سه بعدی پلی استیشن را به تصویر بکشد. طراح از عناصر مختلفی برای برجسته کردن بهترین ویژگی های کنسول استفاده کرده است. در نهایت، نشان الهام گرفته از توهم نوری که او می‌خواست به دست آمد و این برند نشان عالی را دریافت کرد که برای سال‌های آینده به عنوان یک هویت جاودانه عمل خواهد کرد.
 
نتیجه
تا به امروز، این لوگو به یک سنگ محک فرهنگی تبدیل شده است. نفوذ آن در سایر صنایع مانند مد نفوذ کرده است. لوگوی پلی استیشن در جایگاهی مشابه با برندهای دیگر مانند ناسا قرار می گیرد که واقعاً قابل تشخیص باشد.
 
یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن یک طراحی به همان اندازه خوب، برگزاری مسابقه طراحی لوگو است. با جمع سپاری طراحی، با دریافت بیش از 50 طرح پیشنهادی مختلف از جامعه، می توانید شانس بیشتری برای داشتن یک تصویر برند قوی داشته باشید. DesignCrowd یک پلتفرم پیشرو است که می توانید برای این کار از آن استفاده کنید. اینجا بیشتر درمورد آن بیاموزید.
 
همچنین می توانید آرم ساز BrandCrowd را امتحان کنید. این پلتفرم به شما امکان می دهد طرح های مختلف شرکت خود را از لوگوهای کنسول گرفته تا آرم بازی های ویدیویی مرور کنید. در عرض چند دقیقه، می‌توانید یک طرح ایجاد کنید و عناصر آن را سفارشی کنید. رنگ، متن و موارد دیگر برند ایده آل خود را انتخاب کنید. همینجا امتحانش کن
 

چگونه تایپوگرافی بر برند شما تاثیر می گذارد؟ (قسمت دوم)

در مقاله قبل درباره ویژگی های یک تایپوگرافی موفق صحبت کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به بررسی سایر ویژگی ها و قواعد طراحی لوگو

یک لوگوتایپ موفق پرداخته و عنوان می کنیم که چطور یک تایپوگرافی می تواند بر برند شما تاثیر بگذارد.

پیشنهاد می کنیم برای سفارش طراحی لوگو و تایپوگرافی به آرمکده مراجعه کنید.
 
اسلب
حروف اسلب انواع مختلفی از سریف هستند که در دهه 1800 ظاهر شدند. آنها اغلب بزرگتر و حجیم تر با خطوط ضخیم یا خطوط تزئینی در انتهای خط کاراکتر هستند. فونت ماشین تحریر یک نمونه است.
 
سریف اسلب در میان پوسترها و بروشورها معروف است، زیرا متمایل به جسور و چشم نواز است.
 
برخی از برندهای قدیمی از لوگوتایپ slab serif استفاده می کنند.
 
 
اسکریپت
اسکریپت گروه خاصی از حروف نوشته است که از سبک خط شکسته مشتق شده است. آنها می توانند معمولی و بازیگوش، منحصر به فرد و هنری باشند. از این رو، باید از این سبک با نیت و خویشتن داری استفاده کنید. آنها به عنوان لوگو بهتر هستند نه به عنوان کپی بدنه، زیرا ممکن است گاهی اوقات ناخوانا باشند.
 
سبک های اسکریپت می توانند رسمی یا شکسته باشند. خط‌های رسمی برازنده‌تر، ظریف‌تر و روان‌تر هستند، در حالی که خط‌های شکسته کمی شل و با خط‌های ضخیم هستند که گویی با قلم یا قلم مو نوشته شده‌اند.
 
در اینجا برخی از لوگوهای مملو از اسکریپت این برندها آمده است:
تزئینی
حروف تزئینی می تواند از هر سبکی باشد. آنها متنوع ترین نوع گروه فونت هستند. آنها برای برندهایی هستند که خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بازیگوشی را در اولویت قرار می دهند.
 
یک حروف تزئینی ممکن است برای همه مناسب نباشد. آنها بسیار خاص و منحصر به یک برند هستند. برای استفاده از حروف تزئینی در لوگو، بهتر است آن را سفارشی کنید.
 
همچنین، فونت های تزئینی فقط برای لوگوها قابل استفاده هستند نه برای کپی سربرگ و بدنه.
 
از این برندها برای یک تایپ لوگوی تلطیف شده الهام بگیرید:
 
 
3. محدودیت های بودجه خود را بشناسید
حتی قبل از اینکه از بین صدها فونت انتخابی انتخاب کنیم، ابتدا باید بررسی کنیم که بودجه ما چه مقدار اجازه می دهد.
 
اولین گزینه ما جست و جوی وب برای تایپ فیس های رایگان است. وب ما را با چندین فونت منبع باز برکت داده است. آنها بهترین گزینه ها برای استارتاپ هایی با بودجه و منابع طراحی محدود هستند. نکته این است که همه از آنها استفاده می کنند.
 
کجا نگاه کنیم:
 
فونت سنجاب
کتابخانه فونت
صورت قلم نینجا
فونت های گوگل
متن باز
Navigator را تایپ کنید
گزینه دوم چیزی است که به آن فونت های "اصلی" می گویند. در حالی که گزینه های ارزان قیمتی وجود دارد، صدور مجوز می تواند کمی مشکل ساز باشد. وقتی از این فونت‌های پولی استفاده می‌کنید، باید برای مجوز استفاده از آن‌ها در همه پلتفرم‌ها نیز هزینه کنید. بنابراین هزینه ها ممکن است انباشته شوند. به غیر از مالکیت فونت ها، فقط تعداد محدودی از برندها از همان سبک استفاده می کنند.
 
فونت های اصلی را می توانید در اینجا پیدا کنید:
 
Fonts.com
فونت شاپ
Linotype Library of Fonts
تایپ کیت
آخرین گزینه گران ترین است: تایپ فیس های سفارشی. در اینجا، شما بیشترین کنترل را بر خروجی و حق چاپ دارید. طراحان حرفه‌ای ممکن است به استراتژی‌های اصلی برندسازی شما پایبند باشند که به شما امکان می‌دهد نه تنها یک سبک منحصر به فرد ایجاد کنید، بلکه محصولی متناسب با پیام برند شما ایجاد کنید.
 
اگر قصد دارید از یک طرح خاص برای مسافت طولانی و در چندین پلتفرم استفاده کنید، ساخت سفارشی بهترین راه است. این همان چیزی است که مایکروسافت هنگام ایجاد Segoe، NFL هنگام طراحی NFL Endzone Slab و Netflix هنگام ساخت Netflix Sans به آن فکر می کرد.
 
کجا می توان طراحان را پیدا کرد:
 
BitFontMaker
فونت ساختار
فروشگاه فونت
گلیف ها
Robofont
نوع MCKL
نوع تجاری
OH no Type Co
قلم های Delve
DesignCrowd
4. شخصیت برند را با تایپ فیت مناسب مطابقت دهید
هنگامی که شخصیت برند و بودجه را در اختیار دارید، اکنون زمان آن است که انتخاب کنید کدام کدام است.
 
شخصیت برند نقطه شروع خوبی است. آیا می خواهید به عنوان هنری شناخته شوید یا خارج از چارچوب؟ همچنین ممکن است لبه شکسته حروف تزئینی و خطی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید شما را یک برند جاودانه بنامید، کپی وب خود را با حروف اسلب یا سریف بپوشانید. برای برندهای مینیمال و حرفه ای، هرگز با sans-serif اشتباه نخواهید کرد.
 
در حالی که برخی از طراحی های فونت مد روز هستند، بهتر است از سبکی استفاده کنید که ماندگار باشد. برخی از فونت‌ها با وجود سال‌ها وجود هنوز مرتبط هستند. فونت‌هایی مانند Calibri، Gill Sans، News gothic، Akzidenz Grotesk و بسیاری دیگر طرح‌های کلاسیک و در عین حال خوانا هستند.
 
5. سلسله مراتب تایپ فیس را درک کنید
به یاد داشته باشید: تایپ فیس لوگو با تایپ بدنه وب سایت متفاوت است. بنابراین شما باید سه تا چهار نوع تایپ را انتخاب کنید. تایپوگرافی شامل یک سلسله مراتب است: از لوگو تا بدنه.
 
برخی از وب سایت ها با فونت ها بازی می کنند. نوع لوگوی آنها با حروف سربرگ و بدنه متفاوت است:
این وب سایت سریف (هدر و لوگو) و sans serif (کپی) را با فونت های پررنگ و ایتالیک ترکیب می کند.
 
با این حال، برخی از وب‌سایت‌ها فقط از یک تایپ فیس در سرتاسر استفاده می‌کنند:
 
 
ما می توانیم یک تایپ سریف ثابت را ببینیم.
 
لوگو می تواند سبک خاص خود را جدا از بقیه وب سایت داشته باشد. شما می توانید از فونت های تزئینی و اسکریپت برای لوگوها استفاده کنید، اما مطمئناً برای بدنه وب سایت نه. این بدان معناست که برای بدن، شما با سریف یا sans serif باقی می‌مانید. نوع فونت، یعنی وزن، اندازه و غیره به شما بستگی دارد.
 
افکار نهایی
مگر اینکه از حروفی استفاده کنید که خوانا و واضح نباشد، به احتمال زیاد ایمن خواهید بود. اینکه بگوییم تایپوگرافی موفقیت برند را تعیین می کند اغراق آمیز است.
 
در نهایت، همه چیز به اجرای موفق محصولات و خدمات، و تلاش‌های برندسازی و بازاریابی ختم می‌شود. اما این بدان معنا نیست که تایپوگرافی به تنهایی دنیایی جدا از یک برند است. آنها یک قطعه حیاتی از یک برند خوب، یک دستور العمل حیاتی هستند. فقط این است که به اندازه سایر جنبه ها مانند محصولات، خدمات مشتری، تصاویر و محتوا بر یک شرکت تأثیر نمی گذارد.
 
اگر شما یک استارت آپ هستید که با حروف نوشتاری مناسب دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از نوع حروفی که هر برندی استفاده می کند نیز استفاده کنید. در مورد فونت های هنری زیاده روی نکنید مگر اینکه منابع و طراحان لازم برای ارائه یک طراحی کامل کاراکتر را داشته باشید.
 
اگرچه جستجوی طراحان مستقل ارزان قیمت از DesignCrowd آسان است، اما ممکن است بخواهید از تایپ‌هایی استفاده کنید که رایگان از فونت‌های گوگل هستند یا لوگوتایپ‌های خود را از ابزارهای رایگان ایجاد لوگو بسازید. اما در هر صورت، شکار تایپ فیس مبارک!
 
منبع: https://www.brandcrowd.com/blog/how-typography-impacts-your-brand-and-how-to-pick-the-right-one/

تئوری رنگ

تئوری رنگ فقط برای طراحان نیست. برای کارشناسان برندسازی و کارآفرینانی که می‌خواهند گرافیک خود را ارتقا دهند، موضوع بسیار خوبی است.
درک تئوری رنگ راه دیگری است که می توانید احساسات و ویژگی های برند خود را به طور موثر بیان کنید. به این به عنوان ابزاری برای ایجاد روحیه و برانگیختن یک احساس فکر کنید. توانایی انجام این کار باعث می شود ارتباط بصری بهتری داشته باشید.
 
دانستن این موضوع راحت است زیرا می توانید آن را در پروژه های مختلف اعمال کرده و برای طراحی آرم و لوگو به کار بگیرید. هنرمندان به طور گسترده ای از این نظریه برای نقاشی استفاده می کنند. در عین حال، برندها از آن برای ایجاد طرح های گرافیکی جذاب برای پست های رسانه های اجتماعی، بیلبوردها و موارد دیگر استفاده می کنند. شما حتی می‌توانید آن را در فیلم، طراحی وب، عکاسی، آرایش استفاده کنید، این فهرست همچنان ادامه دارد.
 
ما در حال بررسی این تئوری هستیم تا به شما کمک کنیم تا از اینکه چگونه می توانید این را در کار خود به کار ببرید آگاه تر و آگاه تر شوید.
 
نگاهی به مرور کلی موضوعاتی که در زیر در مورد آنها بحث می کنیم بیندازید.
 
تئوری رنگ چیست؟
معنی پشت رنگ ها
شش هارمونی رنگ
نکته پاداش
تئوری رنگ چیست؟
برای سفارش طراحی لوگو شرکتی در آرمکده کلیک کنید.
تئوری رنگ یک رویکرد سیستمی برای تنظیم رنگ ها برای یک پالت و مخلوط کردن است. به عبارت ساده تر، راهنمای انتخاب رنگ هایی است که با هم خوب به نظر می رسند. این به طراحان کمک می کند تا از علم استفاده کنند تا به آنها کمک کند ترکیب هایی ایجاد کنند که هر بار به خوبی به نظر می رسند.
 
برای اعمال این امر، طراحان از چرخه رنگ با کمک هندسه استفاده می کنند تا تشخیص دهند که کدام رنگ ها در هماهنگی یا کنتراست به خوبی با هم هماهنگ می شوند. برای اینکه کار کند به ترکیبی از هنر و علم نیاز دارد.
 
 
اما چرخه رنگ چیست؟
 
چرخه رنگ که به آن دایره رنگ نیز می گویند، توسط آیزاک نیوتن زمانی که طیف نور را کشف کرد ایجاد شد.
 
با این حال، چرخه رنگی که امروزه استفاده می شود توسط یوهان ولفگانگ فون گوته در نتیجه تحقیقات خود او ایجاد شد. این دایره نشان دهنده طیف رنگی است که رابطه رنگ های اولیه، ثانویه و سوم را با هم نشان می دهد.
 
معنی پشت رنگ ها
چرخ را می توان به دو دسته گرم و خنک تقسیم کرد. تغییرات دمای رنگ، حال و هوای یک طرح را شکل می دهد. به عنوان مثال، رنگ‌های گرم مانند قرمز و نارنجی قابل دسترس‌تر به نظر می‌رسند، در حالی که رنگ‌های سرد مانند سبز و آبی ممکن است دورتر یا آرام‌تر به نظر برسند.
 
به علاوه، ما این را در زندگی روزمره از طریق شکل عبارات می بینیم. تا به حال متوجه شده اید که چگونه از رنگ ها برای به تصویر کشیدن احساسات استفاده می کنیم، مانند "سبز با حسادت" زمانی که شخصی حسادت می کند یا "احساس آبی" زمانی که شخصی غمگین است.
 
برخی از رنگ ها حتی بر مصرف کنندگان اثر فیزیکی می گذارند. به عنوان مثال، زرد و قرمز به عنوان اشتها در بین مخاطبان شناخته شده است. بنابراین اکنون می دانید که چرا برندهایی مانند کوکاکولا یا مک دونالد از این برای ارائه خود به بازار استفاده می کنند.
 
روانشناسی رنگ ها فرصتی را برای شما فراهم می کند تا تصویر برند خود را با استفاده از علم بهبود بخشید.
 
این یک واقعیت رایج است که مصرف کنندگان ویژگی های منحصر به فرد انسانی را به رنگ اختصاص می دهند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که ممکن است با توجه به فرهنگ افراد متفاوت باشد. اما در اینجا خلاصه ای سریع از معنای عمومی رنگ ها برای مصرف کنندگان است.
 
قرمز - اشتیاق و جشن
نارنجی - خلاقیت و جوانی
زرد - شادی و انرژی
سبز - طبیعت و سلامتی
آبی- حرفه ای گرایی و نوآوری
بنفش - سلطنت و ایمان
سفید - خلوص و هماهنگی
صورتی - معصومیت و بازیگوشی
در حالی که مطمئناً می توانید رنگ ها را با توجه به خلق و خوی خود انتخاب کنید، یک رویکرد ساختاریافته برای ایجاد یک پالت رنگ وجود دارد. بخش زیر به نحوه استفاده از این رنگ ها از طریق تکنیک ضد گلوله می پردازد.
 
شش هارمونی رنگ
چرخ رنگ تکنیک منحصر به فردی را ارائه می دهد که می توانید از آن برای ایجاد آکوردهای رنگی استفاده کنید. شما می توانید از این برای تعیین اینکه کدام رنگ ها به خوبی با یکدیگر هماهنگ می شوند استفاده کنید.
 
یادگیری در مورد ترکیب های ممکنی که می توانید با چرخ درست کنید این فرصت را به شما می دهد که روند ترکیب و تطبیق رنگ خود را بهبود بخشید. این برای مواقعی مفید است که مطمئن نیستید چه رنگ هایی با رنگ هایی که قبلاً در طراحی خود دارید سازگار هستند.
 
شش نوع طرح رنگی وجود دارد که می توانید از چرخه رنگ ایجاد کنید. بهترین بخش این است که بدون توجه به سایه یا رنگی که می خواهید استفاده کنید کار می کند.
 
آنها را در زیر بررسی کنید.
 
رنگ های تک رنگ
این آکورد رنگی از یک رنگ استفاده می کند. پالت تک رنگ از سایه ها، ته رنگ ها و رنگ های مختلف از یک خانواده تشکیل شده است. این تنها با یک رنگ عمق بصری ایجاد می کند و در نتیجه ظاهری یکپارچه با حداقل درهم ریختگی بصری ایجاد می کند. چالش این طرح این است که طراحان را به یک رنگ محدود می کند، که آنها را در معرض خطر ایجاد یک طرح غیر جذاب قرار می دهد.
 
کجا می توانید از این استفاده کنید؟
 
می توانید از این ترکیب برای مواد طراحی گرافیکی که نیاز به انسجام زیادی دارند، مانند طراحی وب یا ارائه پاورپوینت استفاده کنید.
 
رنگ های مکمل
همچنین به عنوان ترکیب مکمل یا متضاد شناخته می شود. رنگ در طرف مقابل چرخ یک طرح متضاد ایجاد می کند. این روشی است که پالت های پر جنب و جوش تولید می کند که می تواند توجه مخاطبان شما را جلب کند. به عنوان مثال، گرمای رنگ نارنجی به خوبی با سایه سرد آبی هماهنگ می شود.
 
کجا می توانید از این استفاده کنید؟
 
ماهیت این طرح رنگی آن را برای دکمه‌های فراخوان و سایر بخش‌های حیاتی طراحی شما قابل اجرا می‌کند.
 
رنگ های سه گانه
این طرح رنگی از ریشه کلمه "تری"، دارای گروهی از سه رنگ در چرخ است که توسط یک مثلث با فاصله مساوی انتخاب شده است. این منجر به طراحی متعادلی می شود که دارای رنگ های گرم و سرد است. نمونه ای از این رنگ نارنجی، سبز و بنفش است.
 
کجا می توانید از این استفاده کنید؟
 
یک طرح رنگ سه گانه همه کاره است، اما به ویژه برای نمودارها، اینفوگرافیک ها و سایر پروژه هایی که به دو یا چند موضوع می پردازند بسیار مفید است. این به این دلیل است که یک شکاف بصری قابل توجه ایجاد می کند.
 
رنگ های مشابه
مشابه ترکیب سه گانه، یک طرح رنگ مشابه شامل سه رنگ مختلف است که در کنار یکدیگر قرار دارند. این به شما کمک می کند تا طرحی را بسازید که ظاهری مشابه و شیب طبیعی دارد و در عین حال تنوع رنگی را نیز ارائه می دهد. یک مثال از این قرمز نارنجی، نارنجی و زرد است.
 
کجا می توانید از این استفاده کنید؟
 
مشابه رنگ‌های تک رنگ، می‌توانید از آن برای نمودارها یا حتی پست‌های چرخ و فلک در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.
 
تقسیم رنگ های مکمل
این هارمونی ترکیبی از رنگ های مکمل و مشابه است. با انتخاب یک رنگ، مکمل آن و رنگ های مجاور ایجاد می شود. به عنوان مثال، تقسیم رنگ های مکمل در چرخ شامل آبی، زرد و نارنجی-قرمز است. این نوع ترکیب ظاهری پر جنب و جوش و در عین حال ظریف به یک طراحی می دهد.
 
کجا می توانید از این استفاده کنید؟
 
از آنجایی که این طرح دارای کنتراست قوی با حداقل تنش است، برای تصاویر، لوگوها و مواردی از این دست یک انتخاب عالی است.
 
رنگ های چهارتایی
هارمونی رنگ چهارتایی از چهار رنگ مختلف تشکیل شده است. همچنین به عنوان مکمل دوگانه نیز شناخته می شود زیرا از دو مجموعه رنگ مکمل استفاده می کند. نمونه ای از طرح رنگ های چهارتایی زرد-سبز، نارنجی، آبی روشن و بنفش است. تنوع رنگ ها ظاهری چشم نواز به طرح شما می بخشد، اما در صورت انجام نادرست ممکن است آن را بیش از حد اشباع کند.
 
کجا می توانید از این استفاده کنید؟
 
هارمونی برای هر پروژه بزرگ طراحی گرافیکی مانند تصویرسازی یا طرح بندی مجله مناسب است. اما طراحان توصیه می کنند که از تک تک رنگ ها به طور یکسان استفاده نکنید و در عوض از برخی از رنگ ها به عنوان رنگ های برجسته استفاده کنید تا طراحی ظریف بماند.
 
نکته پاداش
اگر مدتی طول می‌کشد تا به چرخه رنگ دست پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از یک تولیدکننده پالت رنگ آنلاین، این فرآیند را آسان‌تر کنید. این ابزارها دارای گزینه هایی هستند که می توانید با انتخاب قانون هارمونی رنگی که می خواهید ترکیب هایی را ایجاد کنید.
 
علاوه بر این، برخی از ابزارهای آنلاین نیز کدهای رنگی را ارائه می دهند. این ویژگی باعث می شود که ترکیب رنگ ها به راحتی قابل ارجاع و استفاده در پروژه های مختلف باشد.
 
نتیجه
با درک بهتر از رنگ، مفاهیم طراحی بهبود یافته است. این مفید است، به خصوص اگر هنرمندی هستید که تازه شروع به کار کرده اید یا یک متخصص برندینگ هستید که با مفاهیم طراحی گرافیک آشنا نیستید.
 
پس برای به کار بردن آنچه امروز آموخته اید آماده شوید. دایره رنگی همراه با دانش شما از تئوری رنگ، ابزاری است که بازی را برای لوگوهای برند، تبلیغات بنر، و آگهی‌ها و سایر پروژه‌های طراحی تغییر می‌دهد.
 
با اجرای یک مسابقه طراحی در مفهوم خود را زنده کنید. این یک پلتفرم جمع سپاری است که به شما امکان می دهد با طراحان گرافیک آزاد کار کنید تا لوگو، طراحی تی شرت و سایر پروژه های طراحی گرافیک خود را طراحی کنید. می توانید خلاصه و مفهوم طراحی خود را برای شروع آنها ارسال کنید. امروز حداکثر 50 مورد ارسالی دریافت کنید.
 
BrandCrowd یک گزینه عالی برای کسانی است که می خواهند DIY انجام دهند. این دارای یک ابزار آسان برای استفاده است که به عنوان سازنده لوگو، سازنده کارت ویزیت، سازنده پست رسانه های اجتماعی و موارد دیگر عمل می کند. می توانید طرح مورد نیاز خود را شخصی سازی کنید و خود را از طریق رنگ، تصویر و سایر عناصر طراحی بیان کنید. امروز آن را امتحان کنید.
 
منبع: https://www.brandcrowd.com/blog/understanding-color-theory-for-beginners/

ویژگی های یک لوگوتایپ حرفه ای


46 درصد از برندهای برتر امروزی دارای لوگوتایپ هستند تا نماد شرکتشان باشد. برخی ممکن است بگویند که این یک مد یا یک روند گذرا است، اما لوگوتایپ فراتر از این حرفها است.

 
برندهای قدیمی مانند کوکاکولا از سال 1887 نشان تجاری مبتنی بر نوع خود را حفظ کرده اند.
 
بنابراین اگر می‌خواهید یک علامت گرافیکی قابل اعتماد برای کسب‌وکارتان به‌دست آورید، این مقاله به شما یاد می‌دهد که چه چیزی یک لوگوی مؤثر را ایجاد می‌کند و چگونه می‌توانید برای برند خود لوگو بسازید. این مقاله به اصول اولیه می پردازد و به شما کمک می کند تا روند طراحی لوگو حرفه ای را با موفقیت انجام دهید. ما در حال بحث در مورد موارد زیر هستیم تا به شما کمک کنیم در ساخت یک لوگوی نامه اعتماد بیشتری داشته باشید.
 
لوگوتایپ چیست؟
انواع لوگوتایپ
بخش هایی از لوگوتایپ
ویژگی های طراحی لوگوی خوب
نحوه ساخت لوگوتایپ
برای دیدن قیمت انواع لوگو و نمونه لوگو های مختلف به سایت آرمکده مراجعه کنید.
 

 

لوگوتایپ چیست؟
مردم ممکن است لوگو را به عنوان روشی سطحی برای تزئین دارایی های بازاریابی مانند طراحی وب یا تابلوی فروشگاه درک کنند. اما این قطعه ساده از طراحی گرافیکی بیش از این است. این یکی از مؤثرترین ابزارها برای ارتباط بصری است که به شما امکان می دهد خود را به عنوان یک برند بیان کنید و مخاطبان هدف خود را جذب کنید.
 
لوگوتایپ از تایپوگرافی به عنوان تمرکز اصلی طراحی استفاده می کند. از فضا، خطوط، شکل و حروف برای ایجاد یک ترکیب متقاعد کننده استفاده می کند. این بدان معنی است که نسبت به سایر سبک های لوگو مانند آرم های تصویرسازی و آرم های طلسم مستقیم تر است.
 
به طور معمول، تصویر کمی در این طراحی وجود دارد که به کاهش حواس‌پرتی بصری کمک می‌کند و باعث می‌شود مخاطب بیشتر روی نام شرکت تمرکز کند.
 
در زیر به برخی از مزایای داشتن لوگوی حروفی اشاره شده است.
 
این به مردم اجازه می دهد بیشتر روی برند شما تمرکز کنند.
تصاویری که ممکن است مخاطبان شما را گیج کند ندارد.
این به حفظ سادگی طراحی شما کمک می کند و استفاده از آن را آسان می کند.
به شما امکان می دهد شخصیت خود را با حداقل عناصر طراحی نشان دهید.
برای شرکت ها در صنایع مختلف سازگار است
 
انواع لوگوتایپ
تنوع زیادی وجود دارد که می توانید با طراحی متن ایجاد کنید. شما سه گزینه اصلی دارید که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و این بخش شما را با هر کدام آشنا می کند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بهترین تصمیم را برای برند خود بگیرید و طرح مناسب را انتخاب کنید.
 
لوگوهای حروف
این طرح لوگوی الفبای که به عنوان لوگوهای اولیه نیز شناخته می شود، یک طرح بصری جمع و جور با مشخص کردن نام اختصاری یا اولیه یک نام تجاری ایجاد می کند. علامت نامه انتخابی محبوب برای شرکت هایی است که نام های طولانی دارند و می خواهند آنها را کوتاه کنند. Hulu، NBC و LG برخی از برندهایی هستند که این طراحی را به عنوان نشان تجاری خود دارند.
 
لوگوهای وردمارک
لوگوهای Wordmark تمام نام یک شرکت را به تصویر می کشند. کارشناسان این مفهوم طراحی را برای مشاغل کوچک توصیه می کنند زیرا به مخاطبان آنها کمک می کند تا با نام کوتاه آنها بیشتر آشنا شوند.
 
علامت ترکیبی
این طرح تلفیقی از دو مفهوم تایپوگرافی ذکر شده است. نام تجاری کامل با مونوگرام موجود به عنوان یک عنصر تزئینی مشخص شده است. شرکت هایی مانند Chanel، Fendi و Aldi از همین مفهوم طراحی برای هویت برند خود استفاده می کنند. این طراحی راهی برای برندهاست تا از هر دو گزینه بهترین استفاده را ببرند.
 
قبل از تصمیم گیری، ضروری است که به اهداف و اولویت های خود به عنوان یک برند فکر کنید. هر مفهوم طراحی تایپوگرافی دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی است که می توانید از آنها برای کمک به رشد آگاهی برند استفاده کنید.
 
بخش هایی از لوگوتایپ
برای ساختن هویت برندی که تصور درستی ایجاد می کند، چیزهای زیادی ادامه می یابد. ویژگی های مختلف یک لوگو به ایجاد یک طراحی ارتباطی تر کمک می کند. شما را قادر می سازد از طراحی گرافیکی برای به تصویر کشیدن شخصیت و خلق و خوی کسب و کار خود استفاده کنید.
 
مردم ممکن است نسبت به لوگوهای متنی احتیاط کنند، زیرا آنها بدون تصویرسازی زیاد پیش نمی روند. اما این بخش نشان می دهد که از چه چیزی می توانید برای ایجاد یک لوگوی چشمگیر استفاده کنید. آشنایی با هر یک و نحوه استفاده از هر جزء به شما کمک می کند تا به چشم انداز خود برسید.
 
این بخش به عناصر ضروری طراحی لوگوی تایپوگرافیک می پردازد. عناصر طراحی مورد نیاز برای ایجاد یک علامت متعادل را خواهید آموخت.
 
نام برند
 
یکی از اهداف اصلی لوگو این است که خود را به طور مختصر و قابل توجه به مردم معرفی کنید. به همین دلیل است که علامت های تجاری نام شرکت را نشان می دهند. این به اطلاع مخاطبان از نام شما کمک می کند و به آنها کمک می کند تا آن را به خاطر بسپارند. آنها می توانند از نام شما برای جستجوی شما استفاده کنند و به مسیر خرید منتهی شوند.
 
چیز دیگری که می توانید به علامت برند خود اضافه کنید شعار و تاریخ تاسیس است. این اطلاعات ممکن است به مشتریان شما کمک کند تا شما را بیشتر بشناسند و شما را از رقبا بیشتر تشخیص دهند.
 
فضا
 
فضای سفید برای هر طراحی گرافیکی، چه برای فاکتورها یا طراحی وب، بسیار مهم است. این قسمت خالی است که می توانید برای سازماندهی عناصر دیگر به لوگوی خود اضافه کنید. این یک عنصر نادیده گرفته شده است که کنتراست، تأکید و تعادل را به دست می آورد.
 
فضای کافی در طراحی خود بگذارید و اجزای آن را خیلی نزدیک به هم نگذارید. در نظر گرفتن این موضوع درک و خواندن طرح شما را آسان تر می کند.
 
رنگ
 
با رنگ به طرح خود انرژی بدهید. این به شما امکان می دهد به طراحی خود شخصیت بدهید و آن را به روشی چشم نواز انجام دهید. انتخاب رنگ های برند شما با استفاده از رنگ هایی که با ویژگی های برند شما مرتبط هستند با استفاده از روانشناسی رنگ قابل دستیابی است. این روش دیگری برای شکل دادن به نحوه درک مشتریان از شما است.
 
یکی از راه‌هایی که می‌توانید رنگ مناسبی را پیدا کنید که به شما این امکان را می‌دهد این است که شخصیت برند خود را مشخص کنید. قبل از شروع این کار، ایده واضحی از ویژگی هایی که می خواهید برند شما برانگیزد داشته باشد، داشته باشید. در مرحله بعد، می خواهید به این فکر کنید که چه چیزی در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود و به منحصر به فرد شدن برند شما کمک می کند.
 
منبع: https://www.brandcrowd.com/blog/what-makes-a-great-text-logo/

چگونه برای برند خود یک لوگوی عالی طراحی کنیم؟

"لوگو برای شما محصول نمی فروشد اما هویت برند شما را نمایش می دهد." - پل رند 
وقتی کسی به لوگوی شما نگاه می کند، تنها هفت ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیرد که آیا برند شما ارزش بررسی را دارد یا خیر.
به یاد داشته باشید، پشت هر لوگوی معروف، تیمی از طراحان حرفه‌ای قرار دارند که تحقیقات و فرآیند و اصول طراحی لوگو را با دقت انجام داده‌اند. اما اگر آن تجملات را نداشته باشید چه؟
 
به همین دلیل است که ما اینجا هستیم.
 
به ما بپیوندید تا در مورد این تکنیک های آزموده شده صحبت کنیم تا به شما در ایجاد نمایندگی برند بی نقص کمک کنیم.
 
در دنیای تجارت، نمایش بصری اهمیت دارد. چه ساده باشد یا خیره کننده، تا زمانی که توجه مردم را به خود جلب کنید، لوگوی شما کار خود را انجام داد.
 
طراحی لوگو شرکتی موثر بخشی از استراتژی بازاریابی شماست. البته، این دارایی‌های بصری همان چیزی است که شما در کالاها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و حتی فاویکون خود - عکس موجود در برگه کنار URL خود، نشان خواهید داد.
برای سفارش بازسازی لوگو اینجا کلیک کنید.
به گفته مایکل بیروت، طراح گرافیک معروف، اگر لوگوی خود را به دوستی نشان دهید و او بتواند در عرض چند دقیقه آن را برای شما ترسیم کند، لوگوی شما کار می کند.
این را در نظر داشته باشید که در مورد مراحل زیر صحبت می کنیم، آن را حفظ کنید تا طرحی را که برای شما مناسب است پیدا کنید.
 
1. نقشه ذهنی
نام شرکت خود را بنویسید. در زیر یا در کنار آن، کلمات مرتبطی را که می‌توانید به آن فکر کنید یادداشت کنید و انتخاب کنید که کدام‌ها می‌توانید به عنوان الهام‌بخش لوگوی خود استفاده کنید.
 
لازم نیست یک فرآیند سریع لغو مواردی که برای شما مفید نیست، بلکه یک روش دقیق برای انتخاب نحوه نمایش آنلاین برند شما باشد.
 
به عنوان مثال، شرکت شما در تجارت قهوه است. کلماتی که به ذهن می رسد عبارتند از: لوبیا، تیره، اسپرسو، فیلتر، کباب، فرنچ پرس، دم کرده سرد و مانند آن.
 
اکنون می‌توانید با استفاده از آن کلمات مشخص کنید که می‌خواهید لوگوی شما چه سبکی از تصاویر باشد.
 
2. نوع لوگو شما چیست: سبک های لوگو که می توانید انتخاب کنید
حدود 5 تنوع برای انتخاب وجود دارد، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید. بسته به اینکه چگونه می خواهید به صورت آنلاین دیده شوید، این سبک ها به میزان زیادی بر نحوه بازاریابی برند خود تأثیر می گذارد. پس از همه، لوگوی شما ارزش های شما را به عنوان یک شرکت نشان می دهد.
 
لوگوی مسکات: برای برندهایی که به کودکان پاسخ می دهند.
امبلم: آرم هایی که شبیه مهر یا نشان هستند.
تایپوگرافی: نمایش نامه یا حرف اول برای یک برند.
لوگو تصویری: نماد نشان دهنده برند است.
Wordmark: نمایش یک برند از طریق نام خود.
انتزاعی:  ترکیبی از نمادهای انتزاعی، علائم برند و متن برای ایجاد یک طرح غنی.
به عنوان مثال، ما یک علامت تصویری برای شرکت قهوه انتخاب می کنیم. به نقشه ذهنی خود نگاه کنید - اکنون می توانید تصمیم بگیرید که کدام کلمات مرتبط را می خواهید استفاده کنید.
 
3. چشمان خود را ببندید، چه لوگویی می بینید؟
لوگوها به شدت به تصاویر متکی هستند. بنابراین، باید به تصویری که به تصویر می‌کشید فکر کنید. تصویرسازی نمایانگر ملموس برند شماست. این چیزی است که مردم از شما می بینند که چگونه آن را با استفاده از یک تصویر به آنها منتقل می کنید.
 
در اینجا چند سؤال راهنما وجود دارد که می توانید هنگام تصمیم گیری در مورد تصاویر خود به آنها پاسخ دهید:
 
تصویر مورد نظر برای لوگوی خود را در کجا قرار می دهید؟
چه بافتی خواهد داشت؟
کدام رنگ را انتخاب می کنید؟
چه فرمتی خواهد داشت؟
چه شکلی خواهد داشت؟
برای تجسم بهتر، به لوگوی قهوه ای که می خواهیم بسازیم برگردیم. از آنجایی که نوع مورد نظر خود را نهایی کردید، بیایید به آرامی به سوالات بالا پاسخ دهیم. فرض کنید می خواهیم تصویرمان در وسط باشد.
 
ما می خواهیم ظاهری صاف داشته باشد و رنگ آن مانند لوبیا برشته قهوه ای تیره باشد. ما آن را به صورت png خواهیم داشت تا به آن یک لمس همه کاره ببخشیم زیرا می توانیم اندازه آن را بدون از دست دادن کیفیت آن تغییر دهیم.
 
در نهایت، ما می خواهیم که لوگو دارای یک دستگاه قهوه ساز در داخل یک دانه قهوه یا چیزی مشابه باشد. به خاطر داشته باشید که برای نتایج بهتر، وقت خود را برای پاسخ دادن به سوالات بالا صرف کنید.
 
4. طرح آن
برای ایجاد لوگوی خود لازم نیست هنرمند بزرگی باشید. اما باید در مورد عناصری که برای برند خود می خواهید آگاه باشید. در ادامه مثال خود از کسب و کار قهوه، شرح بالا را هر چند بار که بخواهید ترسیم می کنیم. وقتی راضی شدید، از آن عکس بگیرید و به ویرایشگر منتقل کنید.
 
منتظر چی هستی؟
 
مداد و کاغذت را بیرون بیاور. هر تعداد پیش نویس را که می خواهید ترسیم کنید تا زمانی که راضی شوید.
 
5. پالت خود را انتخاب کنید
اکنون به بخش سرگرم کننده می رسیم. پس از قرار دادن طرح خود در نرم افزار اسکیس و ویرایشگر، اکنون می توانید رنگ خود را انتخاب کنید. در اینجا چند سؤال راهنما برای شما وجود دارد که در تصمیم گیری شما کمک می کند:
 
آیا می خواهید رایگان یا تک رنگ؟
آیا می خواهید سایه ها را اضافه کنید؟
چه رنگی می خواهید؟
در مورد رنگ چطور؟
دوست دارید مخاطب شما با دیدن لوگوی شما چه احساسی داشته باشد؟
مورد دوم به دلیل آنچه ما نظریه رنگ می نامیم بسیار مهم است. این یک توضیح روانشناختی است که چگونه رنگ ها بر خلق و خوی فردی که آنها را می بیند تأثیر می گذارد.
 
آیا لوگوی مک دونالد، وندی، و شاید حتی لوگوی جولیب را دیده اید درست است؟ پس زمینه آنها قرمز است. این احساس گرسنگی را برمی انگیزد که شما را به خرید غذای آنها ترغیب می کند.
 
6. دنبال فونتی باشید که می خواهید
یکی دیگر از عناصر ضروری برای ایجاد لوگو، فونت شماست. انواع مختلفی وجود دارد، اما بسته به اینکه کدام یک را انتخاب کنید، شخصیت برند شما نشان می دهد. در اینجا لیستی از فونت‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید و چه حس‌هایی را ایجاد می‌کنند آمده است:
 
سریف: حروف با لبه‌های قلاب تزئین شده‌اند و حال و هوای خنکی را از خود می‌دهند.
سان-سریف: متضاد سریف است و حال و هوای حرفه ای بودن را می دهد.
اسکریپت: اینها فونت هایی هستند که دست نوشته به نظر می رسند و بر سبک شکسته تأکید دارند. آنها شور و نشاط و سرگرمی را تراوش می کنند.
تزئینی: فونت هایی هستند که بیشتر گرافیکی به نظر می رسند تا متن. معمولاً برای ترکیب با سایر ویژگی‌ها استفاده می‌شود و آن حس عجیب و غریب را به لوگوی خود می‌دهد.
از امتحان کردن آنها نترسید و ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است. به هر حال، شما در حال ایجاد لوگویی هستید که نسل‌های بعدی آن را می‌شناسند، حمایت می‌کنند و می‌پرستند.
 
نکته حرفه ای: شما می توانید فونت خود را ایجاد کنید
7. لوگوی خود را هماهنگ کنید
در نهایت، شما باید تمام عناصر را در یک گرافیک ترکیب کنید. اگر می‌خواهید متنی به لوگوی خود اضافه کنید، رنگ‌ها، تصاویر و متن خود را دوباره بررسی کنید. برای بررسی اینکه آیا لوگوی شما کار می کند، از یکی از دوستانتان بخواهید چند دقیقه به لوگوی شما نگاه کند و به او اجازه دهید آن را از حافظه ترسیم کند.
 
مانند بیانیه آقای بیروت، اگر آنها بیشتر اجزای شما را به خاطر بسپارند، در راه ایجاد سروصدای آنلاین خود هستید. اگر نه، پس به این راهنما برگردید و لوگوی خود را دوباره انجام دهید.
 
در اینجا محصول نهایی مثالی است که قبلا انجام دادیم. ما آن را با خود سازنده لوگو ایجاد کردیم.
ببینید چگونه لوگو خیلی به هم ریخته یا خیلی زرق و برق دار نیست؟ این فقط مقدار مناسبی از زیبایی و حرفه ای است.
 
به یاد داشته باشید که شما مسئول این هستید که می خواهید طراحی برند شما چگونه باشد.
 
شما برای اولین بازی خود آماده هستید!
شما به مرحله نهایی ایجاد لوگوی خود رسیده اید: اولین کار خود را انجام دهید!
 
امروز برای لوگوی خود زحمت کشیدید. به یاد داشته باشید که هر عنصر گرافیکی شما باید مکمل، واضح و ماندگار باشد.
 
با این حال، گاهی اوقات، دستیابی به لوگوی عالی به تنهایی دشوار است، بنابراین در اینجا چیزی از ما به شما ارائه می شود.
شما می توانید از بین هزاران قالب برای ویرایش و صرفه جویی با قیمت مناسب انتخاب کنید!
 
بیایید امروز با هم همکاری کنیم و آن لوگوی عالی را برای استراتژی برندسازی و بازاریابی شما ایجاد کنیم!
 
منبع: https://www.brandcrowd.com/blog/marketing-101-how-to-create-the-perfect-logo-for-your-company/
 
 

ترندهای طراحی لوگو و برندینگ در سال 2022 (قسمت دوم)

در قسمت قبل درباره ترندهای جدید طراحی لوگو

در سال 2022 سخن گفتیم. امروز نیز قصد داریم در ادامه این مطلب به بحث درباره این ترندهای جدید بپردازیم.

 
هرج و مرج هنری، اما در مقیاس متوسط
کمی بی دقتی، عدم تقارن، و هرج و مرج خلاقانه، اما در حد اعتدال، - همه چیزهایی که به طراح این فرصت را می دهد تا خلاقیت داشته باشد و برای مشتری یک لوگو بسازد که مطابق با روندهای سال 2022 باشد. ترکیب باید اطلاعات را به مخاطب باشد و صرفاً نمایش تخیل نویسنده آن نباشد.
هماهنگی و تعادل
یک جایگزین کامل برای روند قبلی هارمونی است. در اینجا باید تقارن و اعتدال را ترجیح دهید. ممکن است یک نشان یا مونوگرام باشد. زیبا و جذاب به نظر خواهد رسید.
برای دیدن نمونه لوگو های موفق آرمکده و سفارش طراحی لوگو به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
محبوب ترین فونت ها برای لوگوها عبارتند از:
نئو سانس;
گیل سانس؛
اپتیما؛
گاتهام
Avenir;
Univers;
Futura;
ITC Avant Garde Gothic;
بی شمار؛
هلوتیکا.
توجه به انتخاب فونت برای کتیبه مهم است. باید به خوبی با نماد مطابقت داشته باشد و آن را تکمیل کند. این الزامات دقیق برای طرح رنگ تصویر نیز اعمال می شود. هارمونی شماره یک است.
لوگوهای ترکیبی و علامت کلمه
روند طراحی لوگو برای سال 2022
لازم نیست یک لوگو دارای نماد جداگانه ای باشد تا یک طراح ایده های خود را به مخاطب منتقل کند. حتی یک کتیبه می تواند این وظیفه را انجام دهد و مهم نیست که فونت چقدر اصلی باشد. اگر همه چیز به درستی انجام شود - به خاطر سپرده می شود.
 
یک علامت تجاری و فونت می تواند و باید در سال 2022 با هم ترکیب شوند. این به منحصر به فرد، تطبیق پذیر و جالب بودن لوگو کمک می کند. معنای پنهان خود را به مخاطب خواهد گفت.
لوگوهای طراحی شده با دست
به گفته کارشناسان، نشان هایی با کتیبه های دست نویس می توانند ایده شرکت را با دقت بیشتری نسبت به آنالوگ های خود منتقل کنند. باید اعتراف کنید که این قالب واقعی و واقعی به نظر می رسد. علاوه بر این، چشم مشتری بالقوه را تحت تأثیر قرار می دهد. برای برآوردن هر سه الزام، یک طراح باید مناسب ترین فونت را انتخاب کند. الزامات اصلی جذابیت و خوانایی است.
فونت دست‌نویس شامل استفاده از نسخه‌های کلاسیک خوشنویسی است. به نظر می رسد که کتیبه از خطوط جداگانه تشکیل شده است - زیبا، رمانتیک و با کلاس است. چنین گزینه ای برای برندهایی که در جهت خلاقانه در زمینه طراحی و زیبایی فعالیت می کنند و شرکت های متخصص در فروش محصولات غذایی شیرین یا کالاهای کودکان مناسب خواهد بود.
 
چگونه یک فونت انتخاب کنیم؟ می توانید از منابع آنلاین الهام بگیرید. به عنوان مثال، یک پلتفرم عالی مانند Pinterest.
 
می توانید سعی کنید پروژه های واقعی را بیابید و از ایده های آنها الهام بگیرید. این به شما امکان می دهد نوع کتیبه را به راحتی تعیین کنید. شما نباید در استخراج عقاید کسی تردید کنید. این فقط الهام است و دزدی نیست. هر کسی در طراحی چیزی از یکدیگر می گیرد و چیزی از خود می آفریند - جدید و منحصر به فرد.
تایپوگرافی جسورانه
در سال 2022، لوگوهایی را خواهید دید که متن را از کلماتی که تصویر را پشتیبانی می کنند به خود فوکوس ارتقا می دهند. فونت های عجیب و پررنگی وجود خواهد داشت که با شخصیت های برجسته تا حد زیادی تکمیل می شود. عجیب و غریب تایپوگرافی در لوگوها یک روند عالی است. این اجازه می دهد تا ماهیت یک شرکت را نشان دهید و لوگوی آن را اصلی کنید.
 
راه های زیادی برای پررنگ کردن فونت وجود دارد - می توان با اندازه حروف، ترتیب و موقعیت آنها بازی کرد. گاهی اوقات ممکن است چنین ایده‌هایی احمقانه به نظر برسند، اما این تمام هدف است. این روند برای کسانی که از فونت های استاندارد قدیمی خسته شده اند خوب خواهد بود.
 
می توانید حروف را پراکنده کنید یا آنها را منعکس کنید. هیچ راه درستی برای ساخت لوگو وجود ندارد. تنها شرط لازم - باید خوانا و خوانا باشد.
دیگر مربوط به سال 2022 نیست
این روندهای طراحی لوگو فراموش خواهند شد:
به احتمال زیاد، به طور عملی اعمال خواهد شد، اما فقط در موضوعات محدود.
نوشتار رسا به تاریخ تبدیل شد و تقاضا برای سادگی جایگزین آن شد.
مینیمالیسم در راس قرار دارد - هر چه لوگو ساده تر باشد، محبوب تر و مدرن تر است.
گرایش های طراحی گرافیک در سال 2022
در شرایط همه‌گیری جهانی، توسعه طراحی باید همه جنبه‌های استفاده از آن را در تبلیغات در نظر بگیرد. از سال 2020 انواع تبلیغات بصری برند در شبکه های اجتماعی به طور قابل توجهی تغییر کرده است.
از آنجایی که گجت‌ها حتی بیشتر به رسمیت شناخته می‌شوند و جهان به سمت مجازی شدن گرایش پیدا می‌کند، دست کم گرفتن این جنبه دشوار است.
 
هنگام توسعه یک لوگو، ارزش آن را دارد که مسیرهای توسعه احتمالی در سال 2022 را در نظر بگیرید:
 
پست کردن اسکرین شات از نشریات یا نظرات چندین شبکه اجتماعی در پلتفرم های مختلف رایج است (یک کاربر یک اسکرین شات را از یک پلتفرم به عنوان تصویر یا بخشی از آن را در پلتفرم دیگر پست می کند؛ برای مثال، یک کاربر ممکن است یک اسکرین شات از TikTok در فیس بوک ارسال کند. یا استوری اینستاگرام یا توییتی در لینکدین یا اینستاگرام؛ این یک روند جذاب است زیرا امکان استفاده از محتوای مشابه را برای پلتفرم های مختلف فراهم می کند که از نظر اقتصادی منطقی است).
نقل قول از کتاب، پادکست، وبلاگ، به عنوان تیزر. این به کاربران اشاره ای از آنچه که باید انتظار داشته باشند را می دهد (معمولاً در ترکیب با جلوه های بصری مختلف برای تأثیر قابل توجه تر استفاده می شود).
استفاده از میم های مارک دار در حال محبوب شدن است (برندها پیام های بصری را با لحن منحصر به فرد شرکت خود با توجه به نیازهای مخاطبان خود تنظیم می کنند؛ هدف ایجاد احساسات مثبت و دور کردن کاربران از همه گیری است).
سریف‌ها و شکلک‌هایی که باعث اعتماد می‌شوند در سال آینده مرتبط خواهند بود (لوگوها با آن فونت‌ها اصلی به نظر می‌رسند. فونت سریف ساده است یا سبک سخت‌گیرانه در سال ۲۰۲۲ پیشرو خواهد بود).
تصاویر و نمادهای واضح (ابزار ارتباطی منظمی برای تجسم پیام، به ویژه در ترکیب با یک طرح رنگی مناسب).
رنگ های پر جنب و جوش و پر جنب و جوش دوباره محبوب هستند (این رنگ ها توجه را به آرم ها و محتوا جلب می کنند).
روش های هیجان انگیز تجسم داده ها (به این ترتیب، مصرف کنندگان به راحتی بلوک اطلاعات را در یک واقعیت پیچیده درک می کنند، تجسم سرگرم کننده کاربران را جذب می کند).
visuals inclusive.BLM (زندگی سیاه پوستان مهم است) احیا می شود و جهانی می شود. این یک ابتکار غیرمتمرکز برای مبارزه با نژادپرستی و خشونت پلیس علیه رنگین پوستان است. یک شرکت فعال در شبکه های اجتماعی در سراسر جهان به نام #StopAPPIHATE وجود دارد که توجهات را به این موضوع اجتماعی جلب کرده است.
به بحث های متعددی در جامعه بین المللی منجر شد. آنها به فرصت های جامعه جهانی و برندها برای حل این مشکل پرداختند. پیشرفته ترین برندهای سال 2021 تصمیم گرفتند استراتژی های بازاریابی خود را با توجه به علایق جوامع مختلف تطبیق دهند.
اگر همه چیز به سرعت فعلی پیش برود، این روند جهانی در طراحی گرافیک تجاری در سال 2022 پیشرو خواهد بود. شبکه های اجتماعی و وب سایت های رسمی برندهای مختلف از جلوه های بصری با درجه فراگیری بیشتری استفاده می کنند.
 
منبع: https://merehead.com/blog/10-logo-design-trends-2022/
 

ریبرندینگ چرا و به چه علت؟ (قسمت دوم)

در قسمت قبل درباره اهمیت و چرایی ریبرندینگ صحبت کردیم. امروز نیز در این مقاله به نکات مهم برای یک برندسازی موفق اشاره خواهیم داشت.
 
نکاتی برای یک برندسازی مجدد موفق
هیچ برندی بدون لوگوی رسمی و هویت بصری وجود ندارد. این نقطه شروع شماست چه در حال تغییر نام تجاری خود باشید و چه به تازگی اولین فرآیند برندسازی خود را شروع کرده اید.
برای ایجاد هویت کامل نیازی به مهارت های طراح خاصی ندارید، در واقع ابزارهای آنلاین سازنده لوگو وجود دارد که به شما کمک می کند این کار را بدون تلاش قابل توجه انجام دهید.
پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از قیمت طراحی لوگو و دیدن نمونه کار لوگو آرمکده به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
هنگامی که نمایش تصویری اصلی خود را دریافت کردید، می توانید به مراحل بعدی بروید
 
1. یک داستان برای برند خود بسازید (برند جدید).
دریابید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه چیزی آنها را با یک محصول طنین انداز می کند.
2. تحقیقات خود را انجام دهید.
با کارمندان، مشتریان، طرفداران خو
د صحبت کنید. از آنها بازخورد بگیرید و برند فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید. ایده های جدید را ارائه دهید و ببینید که چگونه همه به هر یک از آنها واکنش نشان می دهند. شما باید بدانید که مصرف کنندگان برند فعلی شما را چگونه می بینند، چه انتظاراتی از شما دارند و بازار چگونه در حال تغییر است تا با آن تغییر کنید نه برعکس. دانش قدرت است.
3. ثابت قدم باشید.
برای استخدام طراح لوگو کلیک کنید.
هنگامی که یک جاده خاص را انتخاب کردید، به آن پایبند باشید. اگر دقیقاً ندانید چه می خواهید، در نهایت بودجه های هنگفتی را برای شکست ها یکی پس از دیگری خرج خواهید کرد. از پیش برنامه ریزی. به همین دلیل مهم است که یک کتاب نام تجاری ایجاد کنید که به شما کمک کند حتی پس از گذشت 5 سال از تغییر نام تجاری خود، به هویت خود نزدیک بمانید.
 
 
4. همه جنبه های نام تجاری خود را بلافاصله تغییر ندهید.
 
یک تغییر نام تجاری کامل ممکن است به منابعی نیاز داشته باشد که شما ندارید یا ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا سودآور باشد. بهترین قسمت های برند قدیمی خود را حفظ کنید و فقط موارد بد را تغییر دهید. سازگار شدن.
 
 
5. یک برند برای مردم بسازید.
 
آنها تمرکز اصلی شما هستند. مردم: مشتریان، طرفداران یا دنبال کنندگان شما. زمانی که تصمیم می گیرید تصویر یا هویت شرکت خود را تغییر دهید، به آنها فکر کنید و سعی کنید همان چیزی باشید که آنها می خواهند.
 
این دقیقاً همان کاری است که وایر با تغییر نام تجاری خود انجام داده است - آنها به مصرف کننده نزدیک تر می شوند.
 
همانطور که Jozef Matas، طراح محصول از Teamweek گفت:
 
"این بسیار خوب و در عین حال بسیار ساده است. من علامت لوگو را بسیار دوست دارم زیرا دارای "W" برای Wyre در داخل است و همچنین به نوعی نماد انتقال را به شما یادآوری می کند. همچنین آبی پررنگ در کنار رنگ‌های براق و الگوهای ساده، تعادل زیبایی واقعاً دلپذیری ایجاد می‌کند.»
 
 
6. یک تصویر بصری ایجاد کنید و در تمام پلتفرم ها به آن بچسبید.
 
فرقی نمی کند مشتریان شما وارد یک فروشگاه محلی شوند، اگر در وب سایت رسمی شما یا یک صفحه رسانه اجتماعی قرار بگیرند. آنها باید برند شما را بدون توجه به موقعیت مکانی تشخیص دهند.
 
 
7. یک استراتژی محتوای بصری ایجاد کنید.
 
این مرحله مهمی از فرآیند تغییر نام تجاری است، به ویژه امروزه، زمانی که محتوای بصری ارزش بیشتری نسبت به متن نوشتاری دارد. مردم نسبت به تصاویر بهتر واکنش نشان می دهند و آنها را راحت تر با برند شما مرتبط می کنند.
 
شرط می بندم که درباره التون جان شنیده اید و داستان او را می دانید، اما آیا می دانید که التون به تازگی لوگوی جدید خود را در سال 2017 بر اساس برند شخصی خود راه اندازی کرده است؟
Gery Meleg، طراح UI/UX در Bannersnack گفت:
 
«تا حد زیادی برند مورد علاقه من یا فقط بگوییم نام تجاری سال، لوگوی جدید سر التون جان بود. او قبلاً یک برند و یک ستاره بزرگ جهانی بود، او قبلاً یک ستاره در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود داشت، اما اکنون حتی در لوگوتایپ/لوگوتایپ نمادین جدید خود نیز یکی دارد.
 
برخی ممکن است بگویند بسیار ساده است، اما من فکر می‌کنم که ثبت وضعیت ستاره جهانی التون جان واقعاً زیبا، مینیمال و باشکوه است. استفاده از ستاره در لوگو به دلیل معنای نمادین و میهن پرستانه آن همیشه حرکت عاقلانه ای نیست.
 
فقط برای ارائه یک مثال متقابل، لوگوی جدید Converse نیز بر ستاره خود تمرکز می کند، اما من آن را نماینده آن ندیدم، اگرچه، Converse همیشه در مورد ستاره بود. من اجرای روی لوگوی Converse را دوست دارم، اما وزن لوگوی جدید التون جان را ندارد.
 
با انتخاب رنگ های مناسب برای مرتبط شدن با برند خود شروع کنید، فونت ها، بنرهای خود و هر چیز دیگری که ممکن است بخشی از هویت بصری شما در نظر گرفته شود را انتخاب کنید.
 
صفحات رسانه های اجتماعی را برای برند خود ایجاد کنید و برندسازی بصری خود را در آنجا نیز ادامه دهید.
 
 
نمونه های معروف تغییر نام تجاری
 
مک دونالد
 
پس از مجموعه‌ای از مستندها و داستان‌های زندگی واقعی که زنجیره‌ی فست فود را در مرکز اپیدمی چاقی در جامعه مدرن ما قرار داد، فروش شروع به کاهش کرد. آنها وحشت نکردند، بلکه تصمیم گرفتند تکامل یابند و با واقعیت فعلی ما روبرو شوند.
 
اکنون، آنها در یک فرآیند تغییر نام تجاری مداوم هستند. آنها شروع به گنجاندن غذاهای سالم تری در پیشنهاد خود کردند، سالادها و غذاهای تازه و تبلیغات روی آن متمرکز شده است.
 
علاوه بر این، آنها شروع به بازسازی مکان های خود کردند و ظاهری جدید و تازه تر به آنها دادند.
اپل
این احتمالاً یکی از موفق ترین داستان های تغییر نام تجاری تاکنون است. در اوایل دهه 1990، اپل شرکتی بود که با پیش‌فرض مواجه بود. فروش پایین بود و آنها نیز از علاقه کم مصرف کننده رنج می بردند.
 
همه چیز زمانی تغییر کرد که استیو جابز در سال 1997 مدیریت شرکت را بر عهده گرفت و فرآیند تغییر نام تجاری را آغاز کرد.
 
او مینیمالیسم و ​​مدرنیته را در طراحی اپل معرفی کرد و با جذب یک پایگاه مشتری جدید و متنوع، توانست برندی را که تقریبا مرده بود احیا کند.
 
تکامل طراحی لوگو اپل
 
بهترین خرید
 
من مطمئن هستم که بسیاری از خوانندگان ما می دانند Best Buy چیست و تجارت آنها در مورد چیست. با این حال تعداد کمی می دانند که آنها در سال 1966 با یک فروشگاه تخصصی صوتی به نام "Sound of Music" شروع کردند.
 
تغییر نام تجاری در سال 1983 انجام شد، زمانی که شرکت عرضه محصولات خود را به لوازم خانگی و VCR گسترش داد.
 
 
نایک
 
این شرکت در سال 1964 به عنوان یک توزیع کننده رسمی برای کفاش ژاپنی Onitsuka Tiger، که اکنون با نام Asics شناخته می شود، تأسیس شد.
 
نام اصلی آن، Blue Ribbon Sports ممکن است در حال حاضر چیزی به شما نگوید، اما در آن زمان، یک برند واقعی بود که در منطقه شهری پورتلند محبوبیت پیدا کرد. با این حال، در سال 1971، آنها خط تولید کفش های خود را راه اندازی کردند و نام خود را به نایک، یکی از محبوب ترین برندهای پوشاک ورزشی امروزی تغییر دادند.
 
این یکی از بهترین انتخاب ها در تغییر برند برای یک شرکت پوشاک ورزشی به دو دلیل اصلی بود: نایک نام الهه یونانی پیروزی، هدف هر ورزشکاری است و از سوی دیگر، نامی است که واقعاً به راحتی می توان آن را به خاطر آورد. همه
 
نتیجه گیری
هیچ کس وقتی یک کسب و کار کوچک را راه اندازی می کند به تغییر نام تجاری فکر نمی کند، اما گاهی اوقات، به دلیل تغییرات بازار یا واقعیت های دیگر، اگر می خواهید کسب و کارتان به رشد خود ادامه دهد یا شاید موقعیت از دست رفته خود را در بازار بازگردانید، ممکن است تغییر برند بهترین گزینه شما باشد.
 
داستان های موفقیتی وجود دارد و اگر این مقاله را بخوانید، قبلاً برخی از آنها را می شناسید.
حتی برندهای بزرگ نیز گهگاهی به تغییر نیاز دارند، انجام آن برای یک کسب و کار کوچک نیز شرم آور نیست.
 
نظر شما در مورد برندسازی مجدد چیست؟ آیا شرکت یا وب سایت شما در این شرایط بود؟ چگونه با تمام چالش هایی که در این فرآیند به وجود آمد کنار آمدید؟ چگونه توانستید بر همه مشکلات غلبه کنید؟ بیایید در انجمن Logo Geek چت کنیم.
 
منبع: https://logogeek.uk/branding/time-to-rebrand/
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد