لوگوها خاص هستند. آنها فقط ترکیبی از اشکال، متن و گرافیک نیستند.
همچنین مؤلفه دیگری وجود دارد که به یک لوگوی شگفت انگیز وارد می شود: معنی. با علامت مناسب، همه چیزهایی که کسب و کارتان نشان می دهد، ارزش های خود به عنوان یک برند و همچنین میراث خود را منتقل می کنید. لوگوها بینش های مقطری در مورد ماهیت برند شما هستند.
با انواع مختلفی از لوگوهای موجود و اصول طراحی لوگو، از علائم کلمه گرفته تا تصاویر انتزاعی، دانستن اینکه طراحی خود را از کجا شروع کنید، می تواند دشوار باشد. بهترین توصیهای که هر متخصص طراحی میتواند به شما بدهد این است: لوگوهای مؤثر همانهایی هستند که معتبرترین نشان دهنده هویت برند شما هستند.
آرمکده در زمینه طراحی لوگو فعالیت می کند و شما می توانید برای دیدن نمونه لوگو های این شرکت به وبسایت آرمکده مراجعه کنید.
برای برخی از سازمان ها، نمایش قلب شرکتشان به معنای بازگشت به سنت هاست. آرم نشان یکی از اصلی ترین اشکال علامت تجاری است. در جهانی که به طور مداوم در حال تکامل است، چیزی برای گفتن این حس میراث وجود دارد. به هر حال، حتی با ظهور ایدههای جدید هر روز، بسیاری از مصرفکنندگان همچنان به آنچه قابل اعتماد و تثبیت شده است بیشتر علاقه دارند تا آنچه که «جدید» است.
به عنوان نمادی از سنت، قدرت و امنیت، آرم سبک نشان می تواند جرقه روابط منحصر به فردی را با مخاطبان هدف شما ایجاد کند. در مقاله امروز، ما قصد داریم به تاریخچه و تعریف لوگوی نماد بپردازیم و مشخص کنیم که آیا برای برند شما مناسب است یا خیر.
لوگو امبلم چیست و چه معنایی در طراحی لوگو دارد؟
شما قبلاً می دانید که لوگوی شما یک نمایش بصری از همه چیزهایی است که برای آن ایستاده اید.
به نایک و swoosh نمادین آن یا مک دونالد و طاق های طلایی آن فکر کنید.
چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند، این است که همانطور که انواع مختلفی از برندها وجود دارد، سبک های لوگوی زیادی نیز برای تعریف آنها استفاده می شود. به هر حال، لوگو نحوه ایجاد اولین برداشت های مهمی است که مردم از کسب و کار شما دارند. همین رویکرد در هر صنعت یا جایگاهی کارساز نخواهد بود.
برخی از شرکتها دریافتند که بهترین راه برای افزایش آگاهی از برند، استفاده از لوگوی مبتنی بر فونت یا «واژهمارک» است. این لوگوها انتشار نام یک شرکت را در همه جا آسان تر می کند و شخصیت را از طریق تایپوگرافی به نمایش می گذارد. شرکتهای دیگری نیز وجود دارند که از لوگوهایی استفاده میکنند که دقیقاً کارشان را توصیف میکنند. به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت نقاشی را دیده باشید که از نماد یک قلم مو یا سالنی استفاده می کند که با یک جفت قیچی مشخص شده است.
ساده ترین پاسخ به سؤال "آرم چیست؟" "نوع دیگری از لوگو" است. یکی از چیزهایی که لوگوی نماد را بسیار منحصر به فرد می کند این است که لزوماً برای دنیای شرکت ها اختصاص ندارد. این احتمال وجود دارد که در طول زندگی خود ده ها بار نمادهایی را دیده باشید که برای نشان دادن تیم های ورزشی یا مدارس استفاده می شود. نماد نمادین سه شیر برای تیم فوتبال انگلیس یک نمونه عالی از یک نشان است. گزینه دیگری که ممکن است با آن آشنا باشید لوگوی سوپرمن است که نشان خانوادگی خانه ال است.
آرم های سبک نشان می توانند در هر جایی ظاهر شوند زیرا برای نمایش مفاهیم قدرتمند جهانی طراحی شده اند. به عنوان مثال، شیرها در نشان انگلستان نشان دهنده قدرت، سلطنت و میراث هستند. مانند "علامت های ترکیبی"، آرم نشان از هر دو متن و نمادها برای انتقال یک ایده استفاده می کند. با این حال، در حالی که علائم ترکیبی به طور کلی متن و گرافیک را از هم جدا می کنند، متن در یک نشان معمولاً در داخل نماد قرار می گیرد و یک شکل شامل ایجاد می کند.
این واقعیت که همه عناصر در یک نشان لوگو در یک شکل قرار دارند به این معنی است که این علائم اغلب کاملاً فشرده هستند. با این حال، از آنجایی که نشانها جزئیات زیادی را در خود جای دادهاند، بزرگ شدن نمادها در فضاهای کوچکتر میتواند چالش برانگیز باشد.
نشان در مقابل لوگو: چگونه علامت تجاری خود را انتخاب کنید
وقتی نوبت به انتخاب علامت مناسب برای شرکت شما میرسد، آنطور که برخی فکر میکنند، جنگ در واقع در مورد «نماد در مقابل لوگو» نیست. تفاوت بین لوگو و نشان در این است که یکی کلاس خاصی از دیگری است. برخی از بهترین لوگوها در طول تاریخ نماد بوده اند.
برای کمک به درک بهتر مفهوم آرم سبک آرم، اجازه دهید با بررسی اجزای یک لوگوی استاندارد شروع کنیم. لوگو ترکیبی از تصاویر بصری است که نماد یک تجارت است. برخی از لوگوها شامل متن، برخی از ویژگی های گرافیکی و برخی دارای نقطه اوج هر دو هستند.
لوگوهای عالی فقط عناصر طراحی را به طور یکپارچه با هم جفت نمی کنند - آنها همچنین هویت برند را به اشتراک می گذارند و به وضعیت سازمان عمق می دهند. این بدان معناست که نوع لوگویی که انتخاب میکنید باید شکل، اندازه و طراحی مناسبی داشته باشد تا با ماهیت برند شما مطابقت داشته باشد.
لوگوی نشان یکی از سبکهای مختلف است که تحت عنوان چتر گستردهتر «لوگو» شناسایی شده است. گزینه های دیگر عبارتند از علائم کلمه، نمادها و نمادها. در حالی که همه این نسخههای علامت تجاری شامل اجزای مشابهی هستند، اما هر کدام ظاهر و احساس متفاوتی را برای شرکت شما ارائه میکنند. از آنجایی که لوگوی شما یکی از اولین چیزهایی است که مشتریان و حامیان مالی شما خواهند دید، باید مطمئن شوید که اولین برداشت را به درستی دریافت کرده اید.
لوگوی نشان یک طراحی بسیار سنتی است. اغلب، ترکیبی از فونت و تصاویر را در تاج ها، سپرها یا دایره ها می بینید. میراث ذاتی یک نشان به این معنی است که آنها معمولاً برای بسیاری از سازمانها، مدارس و سازمانهای دولتی انتخاب میشوند. به عنوان مثال، هاروارد نشان خاص خود را دارد که حاوی حروف کلمه لاتین Veritas به معنای حقیقت است:
نمادها یک حس کلاسیک فوری را از طراحی لوگوی شما ایجاد می کنند. آنها می توانند:
ظاهری برجسته، معتبر و علمی ارائه دهید.
ارزش های مدرن و سنتی را در کنار هم قرار دهید.
یک ارتباط فوری با میراث یا تاریخ شرکت خود ایجاد کنید.
کاری کنید مشتریان احساس کنند عضوی از یک قبیله هستند.
در حالی که یک آرم به سبک نماد معمولاً از نظر ظاهری سنتی است، برخی از شرکتها ظاهر را بسیار مؤثر مدرن کردهاند. به عنوان مثال استارباکس یا تاج هارلی دیویدسون را در نظر بگیرید.
مسئله اصلی که شرکت ها با این نوع طراحی لوگو با آن مواجه هستند این است که تصاویر اغلب بسیار دقیق هستند. از آنجایی که نام و نماد بسیار عمیق در هم تنیده شده اند، به اندازه یک گرافیک استاندارد یا علامت کلمه همه کاره نیستند. هرچه نشان شما کوچکتر شود، خواندن آن برای کسی دشوارتر خواهد بود. به عنوان یک قاعده کلی، این کار مفیدی است که انتخاب های نشان خود را تا حد امکان بدون عارضه نگه دارید.
کدام شرکت ها با یک نشان لوگو بهتر عمل می کنند؟
بنابراین، لوگوی نماد برای چه چیزی خوب است؟ آیا بهترین راه برای معرفی برند شماست؟
پاسخ ساده این است که بستگی به نوع کسب و کاری دارد که می خواهید ایجاد کنید. لوگو تنها یکی از اجزای هویت برند شماست. معمولاً آرمهای نماد انتخابهای محبوبی برای سازمانهایی هستند که میخواهند حس میراث و نوستالژی را برانگیزند. شکل و ظاهر سنتی این لوگوها آنها را برای انتقال ارزش های عمیق و ناملموس عالی می کند.
اگر شرکت شما مدت زیادی است که وجود دارد و می خواهید آن میراث را برجسته کنید، پس یک نشان انتخاب خوبی است. سایر مشاغلی که می توانند از آرم سبک نشان بهره مند شوند عبارتند از:
سازمانهای جدیدی که میخواهند از رقبا فاصله بگیرند: اگر در صنعت خود تازه کار هستید، اما میخواهید به مشتریان اطمینان دهید که چیزهای خود را میدانید، یک نشان لوگو این موضوع را برای شما بیان میکند. حتی تقلید از سبک یک برند میراثی می تواند برای اینکه شما را قابل اعتمادتر نشان دهد کافی است.
شرکتها در صنایع خاص: آرمهای نماد طبیعتاً با سازمانهای دولتی، مدارس، تیمهای ورزشی و تولیدکنندگان خودرو به خوبی کار میکنند. با این حال، تقریباً هر کسی می تواند خود را با این نوع لوگو متمایز کند. فقط به این نگاه کنید که چگونه استارباکس تصویر خود را با نماد قدیمی و مدرن خود تغییر داد.
کسبوکارهایی که میخواهند نشان دهنده ایمنی و امنیت باشند: یکی از دلایل محبوبیت آرم سبک نماد در بین شرکتهای خودروسازی این است که حس ایمنی را منتقل میکند. سپرها و دایره ها اشکال قوی هستند که باعث می شوند مشتریان شما احساس محافظت کنند. این نمادها که نام تجاری شما و سایر تصاویر مهم را احاطه کرده اند، می توانند نشان دهند که می توان به کسب و کار شما اعتماد کرد. بانکها، تیمهای حقوقی و سایر سازمانهایی که از این احساس امنیت شکوفا میشوند، ممکن است از آرمهای نشان سود ببرند.
از آنجایی که جهان به طور فزاینده ای رقابتی می شود، گاهی اوقات این تجارت با میراث است که از بین مردم متمایز می شود. فقط به رادیو رابرتز با استایل قدیمی خود یا هارلی دیویدسون با ارزش های دیرینه خود نگاه کنید. لوگوی نشان بسیار شبیه به گذاشتن یک "مهر" سنتی بر روی شرکت شما است.
اگر این مسیر را انتخاب کنید، در شرکت خوبی خواهید بود. علاوه بر تمام مهر و موم های سازمان دولتی و تیم های ورزشی که می توانید به آنها فکر کنید، شرکت های بسیار موفق مختلف نیز به نشان ها متکی هستند. برگر کینگ، ولوو، مسترکارت و بیامو همگی از طراحی نمادین استفاده میکنند.
ویژگی های کلیدی یک آرم سبک نماد چیست؟
هنگامی که آنها را در رقبای خود می بینید برای شناسایی آرم های سبک نماد به کمک نیاز دارید؟
اولین چیزی که باید در مورد لوگوهای نماد بدانید این است که آنها بسیار خودکفا هستند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، همه چیز از متن شما گرفته تا برخی از تصاویر خاص در "نشان" اطراف علامت برند قرار می گیرد. بیشتر نمادها شباهت زیادی به نشان یا مهر رسمی دارند. به عنوان مثال لوگوی هارلی دیویدسون را در نظر بگیرید:
از منظر طراحی، یک نشان لوگو می تواند کمی غیر قابل انعطاف باشد. حذف فونت یا هر عنصر دیگری لوگو را از بین می برد، به این معنی که اصلاح یا کوچک کردن این تصاویر دشوار است. این بدان معنی است که مهم است که در نحوه ایجاد لوگوهای نشان خود مراقب باشید. یک طراح گرافیک خوب به شما کمک می کند تا چیزی که تا حد امکان منعطف باشد به دست آورید. با این حال، اگر میخواهید در نهایت یک برنامه تلفن همراه ایجاد کنید، ممکن است همچنان نیاز به استفاده از یک لوگوی جایگزین داشته باشید. نمادها به خوبی آیکون های کوچک کار نمی کنند.
همانطور که در بالا ذکر شد، انواع مختلفی از آرم های قدیمی و سنتی در حال حاضر در بازار وجود دارد. با این حال، میتوانید از مفهوم طراحی نشان در قالبی پررنگتر و مدرنتر نیز استفاده کنید. ویژگی های اصلی یک نشان …
1. فونت پررنگ و آسان برای خواندن
اکثر نمادها شامل نام کسب و کار در یک نماد یا شکل هستند. از آنجایی که طراحی پیچیده تر از یک علامت کلمه استاندارد است، باید مطمئن شوید که تایپوگرافی شما واضح است. بهطور چرخشی، فونتهای دستنویس در نمادها نادر هستند، مانند هر چیزی که خواندن آن در صورت کوچک کردن آن دشوار باشد. یک متن مدرن یا sans-serif ممکن است بهترین گزینه باشد. برخی از شرکت ها تایپوگرافی سریف را برای انتقال سنت گرایی انتخاب می کنند، اما مراقب باشید. یک فونت ساده مانند آنچه در لوگوی GAP وجود دارد انتخاب خوبی خواهد بود:
2. یک تصویر بدون عارضه
اگر تصمیم دارید یک گرافیک را در لوگوی نشان خود بگنجانید، مانند بال های موتور سیکلت هوندا، باید تا حد امکان ساده باشند. هیچ عنصر پیچیده یا جزئیات کوچکی را اضافه نکنید. این درسی است که استارباکس در طول سال ها به سختی آموخت. همانطور که به تاریخچه شرکت قهوه نگاه می کنید، متوجه خواهید شد که نشان آنها به تدریج پیچیده تر می شود.
همانطور که روی لوگوی خود کار می کنید به این فکر کنید که اگر آن را به اندازه یک قطعه ده پنی کوچک کنید (یا یک چهارم برای خوانندگان آمریکایی ما) چگونه به نظر می رسد. اگر نمیتوانید تمام اجزای ضروری را ببینید، به چیز سادهتری نیاز دارید.
3. رنگ های مناسب را پیدا کنید
رنگ های روشن و مشمئز کننده در آرم های نماد بسیار غیر معمول هستند. حتی اگر رویکردی مدرن به طراحی خود داشته باشید، همچنان می خواهید پیچیدگی طراحی نشان را به شما منتقل کنید. این بدان معنی است که سایه های خنثی و ظریف تر اغلب انتخاب بهتری هستند. علاوه بر این، رنگ های کمتر دراماتیک توجه مشتریان شما را پرت نمی کند.
به یاد داشته باشید که طرحهای نشانها اطلاعات بصری زیادی را به افراد میدهد تا یکباره آنها را دریافت کنند. اطمینان حاصل کنید که رنگ هایی که انتخاب می کنید نشان دهنده نوع شرکتی است که می خواهید باشید. به عنوان مثال، رنگ آبی امنیت، اعتماد و وفاداری را نشان می دهد.
4. تمبر یا سپر
در نهایت، آرم های نشان باید همیشه شکلی فراگیر داشته باشند. این نشان یا سپر است که تمام عناصر علامت تجاری شما را در کنار هم نگه می دارد. برخی افراد سپر سنتی را انتخاب می کنند. دیگران به سراغ یک دایره ساده می روند.
تنها قانون واقعی این است که همه چیز باید در همان فضا باشد. هنگام انتخاب شکل خود، مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید و به یاد داشته باشید که هر گزینه معنای خاصی دارد. سپر قدرت و امنیت را منتقل می کند در حالی که یک دایره نشان دهنده جامعه و محافظت است.
نمونه های آرم نشان: 5 نماد هیجان انگیز
هنگامی که می دانید آرم نماد چیست، سخت است که آنها را در خیابان از دست بدهید.
نمادها ظاهر منحصر به فردی دارند. بسیاری از آنها گرد هستند، و دلیل خوبی برای این وجود دارد. در گذشته مهر و موم و مهرهای لاستیکی به عنوان انواع آرم شخصی برای خانواده ها استفاده می شد. این شکل در طول سال ها گیر کرده است. بعید است که لوگوهای نماد از تصاویر مانند سایر لوگوها استفاده کنند. بیشتر نمادهای لوگو عاری از طلسم یا اشکال پیچیده هستند.
در اینجا تعدادی از شناخته شده ترین نمونه های لوگوی نشان برای کمک به آموزش شما آورده شده است.
1. نشان لوگوی فورد
فورد سومین شرکت خودروسازی بود که توسط هنری فورد تأسیس شد. شرکت اول شکست خورد و شرکت دوم بعداً در زندگی خود به کادیلاک تبدیل شد. زمانی که اولین لوگو برای فورد طراحی شد، یک نماد گرد بسیار تزئین شده بود. با این حال، تا سال 1927، این شرکت تصمیم گرفت تصویر خود را با یک نشان بیضی شکل تازهسازی و سادهسازی کند. امروزه، لوگوی فورد همچنان در انتقال پیچیدگی و سبک عالی است.
2. نشان آرم BMW
متوجه خواهید شد که بسیاری از بهترین نمونه های آرم نشان از شرکت های خودروسازی می آیند. BMW، سازنده ای مترادف با کلاس و لوکس، لوگوی خود را از نمونه اولیه ای که در ابتدا توسط برند Rapp-Motorenwerke استفاده می شد ایجاد کرد. اولین نشان بی ام و دارای دو بخش سفید و بلوکی در داخل یک دایره سیاه بود. اگرچه تصویر در طول سال ها کمی اصلاح شده است، اما بسیار شبیه به تصویر اصلی است. قابل توجه ترین تغییر در سال 2000 رخ داد، زمانی که علامت یک افکت سه بعدی جدید دریافت کرد.
3. نشان موتور سیکلت هوندا
هوندا لوگوی متفاوتی برای موتورسیکلت ها و خودروهای خود دارد. علامتی که امروز به آن نگاه می کنیم، نشان موتورسیکلت هوندا است. این نشان بسیار جالب تر و چشم نوازتر از نشان استاندارد خودروی هوندا (به نظر ما) است. بالهای درون لوگو به سوئیچیرو هوندا - بنیانگذار شرکت - منتسب است.
ظاهراً سوئیچیرو در طراحی لوگو از بالهای الهه یونانی نایک، الهه پیروزی الهام گرفته است. او بال های او را گرفت تا اساس نشان موتورسیکلت را تشکیل دهد. از زمانی که برای اولین بار طراحی شد، این نشان بین استفاده از فرمت نشان و تبدیل شدن به یک علامت تجاری ترکیبی استاندارد به عقب و جلو پرید.
4. نشان برادران وارنر
نماد سپر برادران وارنر که برای دوستداران سینما در سراسر جهان شناخته شده است، در طول سال ها به این شرکت چسبیده است. احتمالاً یکی از شناخته شده ترین نشان های موجود، لوگوی برادران وارنر مربوط به سال 1923 است. در ابتدا، قسمت بالایی لوگو شامل تصویری از استودیو فیلم بود. با این حال، با گذشت زمان، سازمان به تدریج تصویر خود را ساده کرد. اکنون حتی نوشته «برادران وارنر» نیز در برخی از تکرارها حذف شده است.
5. استارباکس
در نهایت، Starbucks یک ورودی استثنایی دیگر به لیست نمونههای آرم نشان ما است. در سال 1971، بنیانگذاران استارباکس برای نشان تجاری خود از حکاکی قرن چهاردهمی الهام گرفتند. حکاکی یک پری دریایی زیبا با دو دم بود. در ابتدا، تصویر نشان استارباکس بسیار پیچیده بود - چیزی که به دنیای مدرن ترجمه نمی شود. با این حال، در طول چندین دهه، لوگو بارها و بارها دوباره طراحی شده است.
در نهایت، ما لوگوی منحصربفردی داریم که امروزه بسیار محبوب و به طور گسترده در رسانه های اجتماعی پخش شده است. نشان استارباکس بینش مفیدی در مورد اینکه این سبک سنتی لوگو چقدر می تواند جسورانه و مدرن باشد است.
برای طراحی لوگوی نهایی به کمک نیاز دارید؟
وقتی برای اولین بار یک شرکت را راه اندازی می کنید، درک اهمیت یک لوگو دشوار است.
با این حال، علامت تجاری شما بسیار بیشتر از ترکیبی از فونت ها و تصاویر فانتزی است. لوگوی شما مهم ترین شناسه بصری است که دارید. به این صورت است که شما یک قبیله پشت برندتان از طریق یک تصویر واحد ایجاد می کنید. لوگوی شما راهی است که مشتریان جدید و فعلی کسب و کار شما را شناسایی می کنند. این حتی بینشی است از اینکه شما کی هستید و چه می کنید.
اگر به برخی از لوگوهای مورد علاقه خود فکر کنید، خواهید دید که چقدر می توانند معنی دار باشند. هر لوگویی داستان خاص خود را دارد، از اپل با اتصالاتش به اسحاق نیوتن، تا نایک با صدای الهام گرفته از الهه اش.
نماد اساساً سنتی ترین شکل لوگویی است که می توانید داشته باشید. آرمهای سبک نشان سالهاست که از زمان تمبر حروف و نشانهای خانوادگی وجود داشتهاند. احتمالاً به همین دلیل است که این علائم هنوز در نماد سنت و میراث بسیار مؤثر هستند.
اگر فکر میکنید که لوگوی نماد میتواند به شما در انتقال تاریخچه برندتان کمک کند، پس برای زنده کردن چشماندازتان به کمک نیاز دارید. به یاد داشته باشید، طراحی یک نشان می تواند مشکل باشد زیرا آنها اغلب بسیار پیچیده هستند. خوشبختانه، تیم فابریک راه خود را در مورد هر شکل و سبک لوگو می شناسد.
منبع: https://fabrikbrands.com/what-is-an-emblem-logo/
+ نوشته شده در چهارشنبه 19 آبان 1400 ساعت 17:07 توسط نگار
|
ارسال نظر