x تبلیغات
نماد

14 نکته طلایی برای یک طراح لوگو مبتدی

یکی از بهترین چیزها در مورد عصر مدرن این است که شما واقعاً می توانید مسیر خود را به عنوان یک خلاق ایجاد کنید. اگر نویسنده هستید، می توانید به سادگی بنویسید. و اگر هنرمند هستید، می‌توانید طرح بزنید یا خلق کنید. بسیاری از «حرفه‌ای‌ها» از مسیر سنتی موفقیت پیروی نکردند، و این اشکالی ندارد. شاید آنها به مدرسه نرفته‌اند - یا رفته‌اند اما مدرک تحصیلی در چیزی کاملاً نامرتبط دارند. شاید آنها قبل از گرفتن کار از دیگران شروع به طراحی لوگو حرفه ای و وب سایت برای دوستان و خانواده کردند.
 
هر چه که باشد، همه یک مسیر را دنبال نمی کنند. این بدان معنا نیست که ما چیزهای مشترکی نداریم. در واقع، من می‌توانم صدها نکته و نظر در مورد تجربه‌ام در این صنعت را به اشتراک بگذارم که شما روزی خودتان آن‌ها را پیدا خواهید کرد. زیبایی این کار همین است حرفه ای به معنای سنتی یا نه، آنهایی از ما با تجربه چیزهای زیادی برای ارائه به تازه کارها داریم.
 
با توجه به آن، من فکر کردم که ممکن است نکاتی را با کسانی از شما که به تازگی در این زمینه شروع کرده اند به اشتراک بگذارم. پس برای آشنایی با قواعد طراحی لوگو و دادن قیمت مناسب و هزینه طراحی لوگو حرفه ای با ما همراه باشید.
 
1. خودتان را محدود نکنید
 

 

 

 

تمرین باعث عالی می‌شود، بنابراین تنها راهی که می‌توانید بهتر شوید، تمرین کاردستی‌تان است. این بدان معناست که دائماً از منطقه راحتی خود خارج شوید و چیزهای جدید را امتحان کنید، از ابزارهای جدید استفاده کنید یا حتی اشکال جدیدی از کار را انجام دهید. در زمینه کاری خود راضی نباشید - یاد بگیرید که آن را تغییر دهید تا استعدادها و رشد خود را محدود نکنید.
در اوایل، در مواقعی احساس خواهید کرد که صلاحیت انجام پروژه خاصی یا تکمیل کار خاصی را ندارید. طبیعی است، اما اجازه ندهید شما را متوقف کند. برای موفقیت به عنوان یک خلاق، لازم نیست متخصص باشید، زیرا استعداد و مهارت می تواند شما را به همان اندازه پیش ببرد. بیاموزید که تجربه کنید و چیزهای جدید را امتحان کنید و خود را با این تصور که نمی توانید کاری انجام دهید یا دانش ندارید محدود نکنید. بسیاری از چیزهایی که در یک زمینه خلاقانه یاد خواهید گرفت، نیاز به زمان زیادی دارد.
 
Gert Jan Lodder، یک گرافیست نسبتا ناشناخته، این نماد سطل زباله را ایجاد کرد که در DeviantArt موجود است. او برای ساخت این نسخه از هنرمند دیگری الهام گرفت. با این حال، جالب‌تر این است که چگونه او پس از مدت‌ها به دنبال چیزی مشابه این نماد را برای خود ایجاد کرد. خودتان را محدود نکنید - هرگز نمی دانید که از آن چه خواهد شد!
 
2. نرم افزار خود را بشناسید
 
هنرهای طراحی و گرافیک در عصر مدرن نیاز به استفاده از رایانه های مختلف و برنامه های طراحی دارد. به عنوان مثال، Adobe Illustrator و Photoshop دو برنامه فوق العاده محبوب هستند که احتمالاً در کارنامه خود قرار خواهید داد. صادقانه بگویم، مهم نیست که از چه ابزار یا برنامه ای استفاده می کنید. اگر برای شما کار می کند، پس عالی است!
 
آنچه مهمتر است این است که نکات و نکات نرم افزاری که استفاده می کنید را درک کنید. وقتی کار نمی کنید، آزمایش کنید و با برخی از عملکردهای کمتر رایج آشنا شوید. در یک دوره آنلاین شرکت کنید (SkillShare عالی است) یا یک آموزش عمومی را بخوانید. برای یافتن اطلاعات جدید، انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ مانند Quora را مرور کنید.
 
شما برای ایجاد طرح ها و محتوای خود با نرم افزار کار می کنید، بنابراین مطمئن شوید که در زمان مناسب با آن آشنا هستید.
 
 
3. کار شما بهتر خواهد شد
رشد اجتناب ناپذیر است - به خصوص اگر به طور مرتب هنر خود را تمرین می کنید. این فقط چیزی است که به طور طبیعی در طول زمان اتفاق می افتد. تکنیک‌ها و سبک‌های جدید، برنامه‌های جدید را یاد می‌گیرید و شاید حتی استعدادهای جدیدی را که نمی‌دانستید دارید، کشف خواهید کرد. عملکرد و کارایی شما نیز رشد خواهد کرد. پروژه ها خیلی سریعتر تکمیل می شوند و شما ایده های بهتری خواهید داشت.
مگر اینکه کار را متوقف کنید. این کار را نکن
 
 
4. همیشه حق با مشتری است
بلعیدن این قرص سخت است، مخصوصاً در زمینی که کار از آن خودتان است و خون، عرق و اشک خود را در آن می‌ریزید. متاسفانه همیشه حق با مشتری است. یا، در مورد شما، این چیزی نیست که شما ممکن است برای یک طراحی بخواهید، بلکه چیزی است که مشتری می خواهد.
 
وقتی در میان چیزی هستید که دوست دارید، فراموش کردن اینکه در حال انجام کار واقعی هستید، آسان است. با این حال، دقیقاً همین طور است. شما توسط یک مشتری مامور شده اید که چیزی به انتخاب او ایجاد کنید. شما می توانید یک طرح، تصویر یا محصول نهایی را کاملاً دوست داشته باشید، فقط به این دلیل که مشتری از آن متنفر است.
 
تنها کسی که نظرش در پایان روز اهمیت دارد مشتری شماست. این را به خاطر داشته باشید - در غیر این صورت، زمان زیادی را صرف پدال زدن به عقب خواهید کرد.
 
5. بلاک خلاق یک چیز واقعی است
در برخی مواقع، شاید سال‌ها بعد یا احتمالاً فردا، بنشینید تا کارهایی را انجام دهید و مانند دویدن با سر به دیوار خواهد بود. بلوک خلاق حتی برای بهترین ما اتفاق می افتد و می تواند خرد کننده باشد. وقتی این اتفاق افتاد، آن را تصدیق کنید و تمام تلاش خود را برای حرکت به جلو انجام دهید. معطل نکنید و تسلیم نشوید حداقل، فوراً.
 
با جست و جوی الهام، راه هایی را بیابید تا جنبه خلاقانه خود را دوباره احیا کنید. شاید "چیز" شما پخش یک موسیقی عالی و وارد شدن به آهنگ باشد؟ شاید ترجیح می دهید به کارهای دیگر طراحان و هنرمندان نگاه کنید؟ شاید بخواهید به بیرون بروید و مدتی در چمن مدیتیشن کنید؟ هر کاری که لازم است انجام دهید تا جلو بروید.
هر چه زودتر بفهمید که بلوک خلاق واقعی است، سریعتر می توانید بر آن غلبه کنید. و در مورد آن اشتباه نکنید - به شما ضربه خواهد زد.
 
6. نمونه کار طراحی خود را اولویت بندی کنید
در یک زمینه خلاقانه، نمونه کارها در اصل تنها رزومه ای است که همیشه به آن نیاز دارید. شما می توانید آن را به مشتریان بالقوه نشان دهید تا آنها نقطه پرش داشته باشند. آنها می توانند مهارت های طراحی شما را ببینند و بسنجید که آیا سبک شما با نیازهای آنها مطابقت دارد یا خیر. به همین دلیل بسیار مهم است که سبد خود را در اوایل اولویت بندی کنید.
 
یک وب سایت راه اندازی کنید تا به عنوان یک مجموعه عمومی و حرفه ای عمل کند. از تکنیک های طراحی و محتوایی استفاده کنید که مشتری ممکن است بخواهد در سایت خود ببیند. مهمتر از آن، هنگام پذیرش کار، به این فکر کنید که قرار است در آن نمونه کار چگونه به نظر برسد. گاهی اوقات مجبور می شوید یک پروژه را فقط برای به پایان رساندن بپذیرید، اما این بدان معنا نیست که باید آن را در مجموعه خود بگنجانید. فقط بهترین های خود را به نمایش بگذارید.
 
برای مثال عالی از این در عمل، به مجموعه حرفه ای Grant Burke مراجعه کنید. او یک طراح گرافیک آزاد مقیم تورنتو است که نام خود را در مدار دست و پا کرده است. یکی از چیزهایی که ممکن است بلافاصله متوجه شوید این است که طراحی اولیه صفحه اصلی او بسیار متناوب است. اما با اسکرول کردن صفحه به پایین، با محتوای بصری بیشتری مواجه می شوید که توانایی او را در ایفای چندین نقش خارج از طراحی گرافیکی برجسته می کند.
 
منبع: https://logogeek.uk/graphic-design/14-tips-when-starting-out/

برندینگ در عصر دیجیتال (قسمت دوم)

در قسمت قبل درباره برندینگ در عصر دیجیتال و نحوه برندسازی سخن گفتیم. امروز در این مقاله نیز قصد داریم به ادامه مبحث برندینگ در عصر دیجیتال بپردازیم. اگر در زمینه لوگو و برندینگ به دنبال اطلاعات جدید هستید با ما همراه باشید.
2. از Stories استفاده کنید
انسان ها از عصر حجر از داستان سرایی استفاده کرده اند و در عصر دیجیتال نیز به همان اندازه مهم است. یک راه عالی برای ایجاد تجارب به یاد ماندنی برند، گفتن داستان های مرتبط است. با این حال، فراموش نکنید که مردم داستان شما را بر اساس نحوه پایان آن به خاطر خواهند آورد.
آرمکده به دنبال استخدام طراح لوگو است، اگر به طراحی و ریدیزاین لوگو علاقه دارید با همکاران ما تماس بگیرید.
از داستان ها استفاده کنید تا نشان دهید چگونه محصول/خدمت شما مشکل مصرف کننده را حل می کند. سپس همه کارها را انجام دهید تا مطمئن شوید که پس از خرید یک پایان دلخواه وجود دارد. این ممکن است به معنای داشتن خدمات مشتری یا پشتیبانی فنی 24 ساعته، 100 درصد ضمانت بازگشت وجه، ضمانت‌های بلندمدت و غیره باشد. شما نمی‌توانید همه را خوشحال کنید، اما سعی کنید رضایت خود را تضمین کنید.
 
ترجیحاً عادت کنید همیشه داستان هایی را به محتوای خود اضافه کنید. به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس حرفه ای که به طور منظم داستان های شخصی خود را به اشتراک می گذارد، در حال ایجاد تجربیات به یاد ماندنی است.
 
3. ثبات و تکرار
شما باید با پیام های کلی شرکت خود سازگار باشید و آن را تا حد امکان تکرار کنید. این به کسب و کار شما کمک می کند تا توجه مصرف کننده را جلب کند و تجربه های به یاد ماندنی برند را تسهیل کند. تکرار و یکنواختی پدیده Baader-Meinhof (همچنین به عنوان تازگی یا فرکانس توهم شناخته می شود) را تحریک می کند.
 
این به زمانی اشاره دارد که افراد با چیزی تعامل می کنند و شروع به توجه بیشتری به آن می کنند. به عنوان مثال، نمایندگی‌های خودرو تقریباً همیشه یک تست درایو و معمولاً روی خودرویی که فروشنده پیشنهاد می‌کند، ارائه می‌دهند.
 
معمولاً اتفاقی که پس از تست درایو رخ می دهد این است که همه جا متوجه خودرو می شوید. این به این دلیل است که مغز شما اکنون به دنبال آن است. این اثر Baader-Meinhof در حال بازی است. بخشی از هدف نمایندگی های خودرو این است که این موضوع را در شما فعال کنند.
 
به عبارت دیگر، ذهن ما تمایل دارد به مواردی که بیشتر به آنها توجه کرده‌ایم توجه کند. بنابراین ثبات و تکرار در مورد رویکرد شما به بازاریابی برند کلیدی است. مواردی مانند لحن صدای شما، انواع محتوایی که منتشر می کنید، لوگو و غیره باید ثابت باشند.
 
به همین دلیل است که بسیاری از سازمان ها هرگز به طور کامل لوگوی خود را دوباره طراحی نمی کنند. در عوض، آنها آن را برای نسل قبلی خود اما مدرن نگه می دارند.
 
نکته: از بازاریابی مجدد آنلاین یا هدف گذاری مجدد برای ایجاد پدیده Baader-Meinhof استفاده کنید.
4. تمرکز توجه
چگونه می توانید توجه مصرف کننده را به موثرترین شکل ممکن متمرکز کنید؟
 
این سوال باید در هر کاری که انجام می دهید در ذهن شما باشد. از طراحی محصول گرفته تا بازاریابی و تعامل با کاربر، همیشه سعی کنید توجه مصرف کننده را متمرکز کنید. این بخش مهمی از ایجاد تجارب به یاد ماندنی برند است.
 
5. احساسات درست را تحریک کنید
ایجاد احساسات مناسب، تجربه برند را افزایش می دهد. در واقع، استفاده از احساسات عملا یک راه مطمئن برای ایجاد تجارب به یاد ماندنی برند است. تا حدودی به همین دلیل است که شرکت ها سعی می کنند محصولات خود را در تبلیغات تلویزیونی با استفاده از چیزهای آشنا که به طور بالقوه می توانند خاطرات عاطفی مناسب را ایجاد کنند، معرفی کنند.
 
در اینجا یک مثال است. یک آگهی تجاری آبجو Coors Light که شامل اقیانوس می شود ممکن است باعث یادآوری زمانی شود که از ساحل بازدید کرده اید. بنابراین ممکن است در خواربار فروشی بعدی خود یک Coors Light انتخاب کنید، حتی اگر آن آبجوی معمولی نباشد.
 
حالا اگر طعم آبجو عالی باشد، همیشه آن را به خاطر خواهید داشت. با این حال، اگر طعم آن شبیه به شعله باشد، آن را نیز به خاطر خواهید آورد و دیگر آن را نخواهید خرید. شما همیشه پایان را به یاد دارید.
 
در اینجا چند نمونه از احساساتی است که ممکن است بخواهید آنها را تحریک کنید.
ترس
اعتماد کنید
گرما
ارضاء فوری
خنده
غمگینی
رقابت
اعتماد به نفس
متعلق بودن
خشم
و بیشتر
هر احساسی را می توان با محتوای مناسب ایجاد کرد. چیزهایی مانند ویدیوهای خنده دار، یک ملودی غمگین، یک مقاله غنی از داستان و غیره. احساسات ابزار قدرتمندی است زیرا مردم معمولاً منطقی خرید نمی کنند، مگر در شرایطی که مجبور به انجام این کار هستند.
 
اکثر ما احساسی خرید می کنیم. وقتی نوجوانان بدون توجه به قیمت‌های ظالمانه، اقلامی را می‌خرند که یک رپر یا افراد مشهور دیگر می‌پوشند، می‌توانید این را در عمل ببینید.
 
6. شخصیت برند
هر برندی باید در هنگام تعامل با مردم، شخصیتی به خود بگیرد. در حالت ایده آل، شما باید شخصیتی را انتخاب کنید که شبیه به کل مخاطبان هدف شما باشد. تفاوت های ظریف وجود خواهد داشت اما هدف نزدیک شدن است.
 
پنج شخصیت اصلی برند وجود دارد که به شرح زیر است.
 
هیجان انگیز
خلوص
ناهمواری
صلاحیت
پیچیدگی
همه این شخصیت های اصلی دارای چندین ویژگی هستند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است در هنگام برقراری ارتباط با مصرف کنندگان، شخصیتی بامزه اتخاذ کند. بامزه بودن یک ویژگی هیجانی است.
 
برندسازی در عصر دیجیتال درباره تجربیات به یاد ماندنی است
امروزه شرکت‌های بیشتری وجود دارند که برای همان «کاه چشم» یا توجه مشتری رقابت می‌کنند. اینترنت این امکان را برای سازمان‌های کوچک‌تر فراهم کرده است تا بتوانند تقریباً برابر با یکدیگر رقابت کنند. این بدان معناست که کسب بهترین نتایج از بازاریابی برند مربوط به ارائه تجربیات به یاد ماندنی به مشتریان است.
 
فایده شما چیست؟ چرا باید وقت من اینجا سپری شود؟ آیا شما به مشکلات من اهمیت می دهید؟ اینها برخی از سوالاتی است که مصرف کنندگان به طور آگاهانه یا ناخودآگاه می پرسند (نه به آن کلمات).
 
خاطرات از طریق تجربه ساخته می شوند اما پایان تجربیات ما تعیین می کند که چگونه آنها را به خاطر بسپاریم. تجربه خود و خود به یاد آوردن با هم کار می کنند، اما دومی تصمیم نهایی را در مورد نحوه درک نام تجاری شما می گیرد. می توانید از اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شروع فرآیند بهبود تجربه برند استفاده کنید.
 
منبع: https://logogeek.uk/branding/digital-age/

8 ویژگی یک لوگوی موفق (قسمت دوم)

در قسمت قبل درباره چهار ویژگی از یک لوگوی موفق سخن گفتیم و امروز به بررسی و ارزیابی 4 ویژگی دیگر می‌پردازیم.
 
 

ارتباط: ایجاد لوگوی مناسب با صنعت

ما به تازگی درباره تمایز بحث کرده‌ایم، و اگرچه مهم است که متفاوت باشید، اما نمی‌خواهید چیزها را به حدی ببرید که خیلی متفاوت هستید. شما باید مطمئن شوید که لوگویی که ایجاد می کنید به راحتی در زمینه یا جایگاهی که در آن کار می کند قرار می گیرد.
آرمکده در زمینه ساخت لوگو و طراحی لوگو شرکتی سابقه درخشانی دارد.
همه ما در یک دنیای بصری متولد شده ایم. در طول میلیون ها سال، انسان ها فرهنگ های پیچیده ای را توسعه داده اند. با گذشت زمان ما طیف وسیعی از اشیاء را برای کمک به ارتباطات ایجاد کرده ایم. همانطور که در کودکی رشد می کنیم، یاد می گیریم که این چیزها چیست. ما شروع به پیوند فونت های خاص با موقعیت های خاص، رنگ ها با چیزهای خاص می کنیم. در مورد اشکال هم همینطور.
 
ما به طور جمعی این تداعی‌های بصری را ایجاد کرده‌ایم، و طراحان اطلاعات می‌توانند از آن به نفع ما استفاده کنند.
برای سفارش طراحی مجدد لوگو با مشاورین آرمکده تماس بگیرید.
برای درک بهتر منظور من، یک مثال واقعا اساسی از این رنگ است. بیشتر ما رنگ صورتی را برای دختران و آبی را برای پسران می بینیم. در واقعیت رنگ ها هیچ معنایی ندارند. هر معنایی آموخته می شود. به سادگی به همه ما از کودکی آموخته ایم که رنگ های پسر و دختر یک چیز هستند.
 
تاریخ بر هر کاری که ما انجام می دهیم تأثیر گذاشته است. برای مثال فونت ها اشکالی هستند که ما به عنوان یک گونه برای کمک به برقراری ارتباط ایجاد می کنیم. پس چرا تایپ‌های سریف را با سازمان‌های جدی‌تر مرتبط می‌کنیم، یا فونت‌های نرم و نرم را با مارک‌های کودکانه مرتبط می‌کنیم؟
 
پاسخ همان مثال صورتی و آبی است... به آن تداعی ها از سنین پایین آموزش داده می شود، هم آگاهانه و هم ناخودآگاه. همه ما مجموعاً موافقیم که اشکال، رنگ ها و اشیاء خاصی در ارتباط با صنایع و مشاغل خاص استفاده می شود.
اگر شما یک بانک هستید، زیبایی‌شناسی خاصی وجود دارد که مردم انتظار دیدن آن را دارند چیزی که احساس می‌کند تثبیت شده و قابل اعتماد است. دوری بیش از حد از آن انتظار احتمالاً باعث از دست دادن اعتماد می شود... و از دست دادن اعتماد فرصت های از دست رفته است.
 
یک زیبایی شناسی مورد انتظار وجود دارد که همه ما انتظار داریم در هر صنعت شاهد آن باشیم... طراحی چیزی بسیار متفاوت از آن گیج کننده خواهد بود. بنابراین در حالی که می خواهید لوگو متفاوت به نظر برسد. شما نمی خواهید خیلی متفاوت به نظر برسد.
 
به‌عنوان یک طراح، باید بدانید که این زیبایی‌شناسی برای صنعتی که در آن کار می‌کنید چیست. این همان چیزی است که می‌توانید از تجربیات شخصی خود استخراج کنید، اما همچنین می‌توانید در مورد لوگوهای خروجی و هویت برند نیز تحقیق کنید تا ایجاد و ایجاد کنید. بهتر بفهمید اینها چیست
 
تحقیقات به ویژه هنگامی که کشور یا فرهنگی را هدف قرار می دهید که با آن آشنایی ندارید بسیار مهم است. همانطور که اشاره کردم، ما در جهانی متولد شده ایم که در آن تداعی های بصری به ما آموزش داده می شود. این اطلاعات اغلب در سطح ناخودآگاه آموخته می شود و برای هر یک از ما در سراسر جهان متفاوت خواهد بود. بنابراین مطمئن شوید که تصور نمی کنید آنچه می دانید برای همه مناسب است، زیرا فرضیات شما بر اساس فرهنگی است که در آن بزرگ شده اید.
 
به عنوان یک مثال سطح بالا برای توضیح بیشتر این موضوع، کتابی به نام Color Works دارم. بخشی در این کتاب وجود دارد که اهمیت فرهنگی رنگ در سراسر جهان را توضیح می دهد.
 
به عنوان مثال، نشان می دهد که بنفش در ایران نماد "آینده" است، اما در آمریکای لاتین همین رنگ با "مرگ" همراه است.
 
همین سطح درک در مورد فونت ها و اشکال نیز صدق می کند، بنابراین حتماً تحقیق کنید. یا به شرکت‌های فعالی پایبند باشید که همان فرهنگی را هدف قرار می‌دهند که شما در آن متولد شده‌اید و درک می‌کنید، کاری که من ترجیح می‌دهم انجام دهم.
خاطره انگیز بودن: لوگویی طراحی کنید که مردم به خاطر بسپارند
ویژگی بعدی که می‌خواهم در مورد آن صحبت کنم، خاطره‌انگیز بودن است، به این معنی که باید هدف خود را طراحی کنید که مردم آن را به خاطر بسپارند. برخی از نکاتی که قبلاً صحبت کردیم به شما کمک می کند تا یک لوگوی به یاد ماندنی طراحی کنید، اما فکر می کنم ارزش دارد که یک بار دیگر آنها را مطرح کنید.
 
اولاً، مردم اشکال ساده را سریعتر به خاطر می آورند. بنابراین باز هم این یک دلیل کلیدی است که چرا یک لوگو باید ساده باشد و همان طور که در مورد آن بحث کردیم فقط شامل یک ایده باشد.
 
ثانیاً، اگر لوگو متمایز باشد، به خاطره‌انگیز بودن نیز کمک می‌کند. درک فضای رقابتی به شما این امکان را می دهد که لوگویی ایجاد کنید که نه تنها از رقبا متمایز باشد، بلکه در خاطره نیز بماند.
 
وقتی صحبت از خاطره‌انگیز بودن به میان می‌آید، رنگ نقش مهمی در شناسایی هویت یک برند دارد. چند سال پیش، یک طراح گرافیک برزیلی، پائولا روپولو، طرح‌های رنگی برندهای رقیب را عوض کرد.
چند طراح دیگر از آن زمان کارهای مشابهی انجام داده‌اند، اما چیزی که من در مورد آن نمونه‌ها دوست دارم این است که شما چگونه طرح رنگ برندها را تشخیص می‌دهید، حتی زمانی که روی لوگوی یک برند رقیب اعمال می‌شود.
 
رنگ همچنین احساس کلی هر لوگو را نیز تغییر می دهد و قدرت واقعی رنگ را نشان می دهد.
 
او می‌گوید: «رنگ‌ها اولین چیزی است که در یک لوگو متوجه می‌شوید، چیزی که سریع‌تر به مغز ما می‌رسد». "سپس شکل، نمادها یا تایپوگرافی یک لوگو را می خوانید." - این نشان دهنده اهمیت انتخاب رنگ است.
 
راه های زیادی برای به یاد ماندنی کردن یک لوگو وجود دارد. به عنوان مثال، شامل چیزی کمی غیر معمول، مانند برخورد با تایپوگرافی، یا نحوه استفاده از فضای منفی.
 
راه حل های بالقوه بی پایانی وجود دارد، و این بخش سرگرم کننده طراحی لوگو است.
 
مقیاس پذیری: ایجاد آیکونی که کوچک و بزرگ موثر باشد
یکی دیگر از ویژگی های مهم یک لوگوی موفق مقیاس پذیری است، و من احساس می کنم این یکی از مهمترین ویژگی های موجود در لیست است.
 
ما در دنیایی زندگی می کنیم که لوگویی که ایجاد می کنید در مکان هایی مانند رسانه های اجتماعی و فاویکون هایی که لوگو بسیار کوچک است دیده می شود.
 
همین لوگو در کنار خودرو، ویترین فروشگاه یا ساختمان ها نیز دیده می شود. بنابراین طراحی لوگویی که ایجاد می‌کنید باید به همان اندازه در ۸ میلی‌متر مؤثر باشد، همانطور که در ۸ متر کار می‌کند.
 
لوگوهایی که به خوبی مقیاس می شوند، آنهایی هستند که ساده هستند، که مشخصه ای است که قبلاً در مورد آن بحث کرده ایم.
 
بنابراین زمانی که در حال طراحی لوگوی خود هستید، حتما بزرگنمایی و کوچکنمایی کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما در اندازه های کوچکتر خوانا است. همچنین تمرین خوبی است که لوگوی خود را روی ماکت‌ها آزمایش کنید تا مطمئن شوید که در برنامه‌های کوچک واقعی نیز به طور موثر کار می‌کند و همچنان از راه دور خوانا و قابل تشخیص است.
 
شایان ذکر است که لوگوها دیگر اشیاء ثابت نیستند. در حال حاضر چیزهایی مانند سیستم های هویت برند وجود دارد که به موجب آن شرکت ها یک سری نمادهای قابل شناسایی دارند، نه فقط یک لوگو.
 
متداول ترین نمونه از سیستم هویتی که به ذهن می رسد از طرف گوگل است.
 
در حالی که نسخه ورد مارک لوگوی گوگل هنوز در اندازه های کوچک خوانا است، راه حل مناسبی برای نماد فاویکون یا اجتماعی نیست. به همین دلیل، به جای استفاده ساده از G از علامت کلمه، آنها در واقع یک طرح نماد کاملاً مجزا دارند - یک حرف G که شامل رنگ‌های مختلف از علامت کلمه اصلی است، که هنوز بلافاصله به عنوان Google قابل تشخیص است، اما دقیقاً همان چیزی نیست که لوگوی اصلی
 
یکی دیگر از ویژگی های مقیاس پذیری که باید به آن اشاره کرد این است که برخی از شرکت ها انواع مختلفی از لوگو را برای اندازه های مختلف دارند. به عنوان مثال، گونه ای که در اندازه های کوچک موثرتر عمل می کند. بنابراین اگر پروژه‌ای دارید که می‌دانید لوگو معمولاً در اندازه‌های کوچک استفاده می‌شود، ارزش ایجاد یک نوع اضافی برای آن موقعیت‌ها را دارد.
تطبیق پذیری: امکان انعطاف پذیری کامل را فراهم می کند
یک طراحی لوگوی موفق به طور موثر در طیف وسیعی از موقعیت ها کار خواهد کرد. انجام این کار تضمین می کند که لوگو فوراً قابل تشخیص است و بدون توجه به اندازه منطقه ای که در آن قرار گرفته است یا رنگ یا ماده ای که روی آن قرار گرفته است بهترین ظاهر را دارد.
 
یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، داشتن پیکربندی‌های مختلف است که به «قفل‌ها» معروف هستند. بنابراین، برای مثال، اگر لوگو نمادی با علامت کلمه باشد، ممکن است یک نوع با نماد در سمت چپ، و دیگری با نماد بالای علامت کلمه داشته باشید. اگر نام شرکت از چند کلمه تشکیل شده باشد، ممکن است انواع مختلفی داشته باشید که یکی نام کامل در یک خط متن باشد و دیگری که در آن انباشته شده است.
 
شما همچنین می خواهید رنگ پس زمینه را نیز در نظر بگیرید. بنابراین، برای مثال، ممکن است لوگوی اصلی را داشته باشید که روی پس‌زمینه سفید استفاده می‌شود، و لوگوی دیگری که برای کار روی رنگ‌های پس‌زمینه تیره‌تر معکوس شده است.
 
شما همچنین ممکن است یک نسخه تک رنگ داشته باشید که من معمولاً آن را به رنگ مشکی یکدست ارائه می کنم و یک نسخه سفید نیز.
نکته مهمی که در مورد نسخه های سفید باید به خاطر داشت این است که خود طرح ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد تا طرح همچنان به طور مؤثر کار کند و درست به نظر برسد. لوگوی فعلی لیگ برتر مثال خوبی برای توضیح این موضوع است.
 
اگر سر شیرها را بگیرید و رنگ را وارونه تصور کنید، مانند یک نگاتیو به نظر می رسد، جایی که چشم ها سفید می شوند. بنابراین درست به نظر نمی رسد.
 
کاری که آنها در این مورد باید انجام دهند این است که یک نوع کاملاً متفاوت از لوگو ایجاد کنند تا چشم ها به بخشی از فضای منفی تبدیل شوند و به آنها این امکان را می دهد که هنگام استفاده در پس زمینه سیاه همچنان سیاه باشند
 
 

راهنمای جامع برندینگ (قسمت دوم)

 

در قسمت قبل درباره اصول برندینگ و نکات لازم در خصوص برندسازی صحبت کردیم. امروز قصد داریم به توضیح درباره باقی نکات برندینگ در سال 2022 بپردازیم.
مخاطب هدف خود را مشخص کنید
بیانیه ماموریت خود را تنظیم کنید
ارزش ها، ویژگی ها و مزایای خود را تعریف کنید
دارایی های بصری خود را ایجاد کنید
صدای برند خود را پیدا کنید
نام تجاری خود را به کار بگیرید
در اینجا نحوه ایجاد یک نام تجاری - یا شروع فرآیند تغییر نام تجاری فعلی شما آمده است.
اگر به دنبال طراح لوگو و آرم هستید روی آرمکده حساب کنید. برای استعلام از هزینه طراحی لوگو با مشاورین آرمکده تماس بگیرید.
چیزهای زیادی در مورد یک برند وجود دارد، و هنگام ساخت یک برند قوی باید موارد زیادی را در نظر گرفت. بنابراین، یک دفترچه بردارید و ایده ها را در حین حرکت در این بخش یادداشت کنید. توجه داشته باشید که برندسازی یک فرآیند تکراری است، بنابراین ممکن است برخی از این مراحل را در هنگام طوفان فکری و ساختن برند خود تکرار کنید.
 
1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید
برندسازی منجر به آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد می شود. ما در مورد آن صحبت کرده ایم. اما بیایید یک قدم به عقب برداریم و بفهمیم که اینها از کجا سرچشمه می گیرند: مصرف کنندگان. و نه فقط هر مصرف کننده ای - مخاطبان و مشتریان هدف شما.
 
اگر برند شما با مخاطبان شما طنین انداز نشود، به آن آگاهی، شناخت، اعتماد و درآمد منجر نخواهد شد. اینجاست که تحقیقات بازار هدف مطرح می شود.
قبل از فشار دادن قلم به کاغذ (یا مکان نما روی سند دیجیتال)، باید بدانید که نام تجاری شما با چه کسی صحبت می کند. محصول شما به چه کسی خدمت می کند؟ مشتری ایده آل شما کیست؟ چرا از ابتدا کسب و کار خود را ایجاد کردید؟
 
آنچه در مورد بازار هدف و شخصیت های خریدار می آموزید، بر تصمیمات برندسازی شما تأثیر می گذارد، بنابراین این مرحله را اولویت اول خود قرار دهید.
 
راهنمای سئو رایگان
الگوهای Persona رایگان ما را دانلود کنید تا به راحتی تحقیقات مخاطب هدف خود را سازماندهی کنید و بازاریابی خود را تقویت کنید.
 
2. بیانیه ماموریت خود را تنظیم کنید
بیایید به سوالی که در مرحله قبل پرسیدم برگردیم: چرا کسب و کار خود را ایجاد کردید؟ پاسخ دادن به این به شما کمک می کند تا بیانیه ماموریت خود را بسازید، که هدف و اشتیاق شما را به عنوان یک سازمان مشخص می کند.
 
قبل از اینکه بتوانید برندی بسازید که مخاطبان شما آن را بشناسند، ارزش قائل باشند و به آن اعتماد کنند، باید بتوانید هدفی را که کسب و کارتان فراهم می کند، به اشتراک بگذارید. سپس، هر بخش از برند شما (لوگو، شعار، تصاویر، صدا و شخصیت) می تواند آن ماموریت و چشم انداز را منعکس کند.
 
بیانیه ماموریت شما یک بلوک ساختمانی از مانیفست برند شما است، که دربرگیرنده چرایی وجود سازمان شما و اینکه چرا مردم باید به برند شما اهمیت دهند.
 
راهنمای رایگان ما برای تعریف بیانیه های ماموریت و چشم انداز الهام بخش را دانلود کنید و نکات مهم دو مورد از با ارزش ترین عناصر برنامه ریزی استراتژیک برای کسب و کارها را بیاموزید.
3. ارزش ها، کیفیت ها و مزایای منحصر به فرد خود را تعریف کنید
احتمالاً مشاغل زیادی در صنعت و جایگاه شما وجود دارد. تمرکز روی رقابت آسان است (و زمان و مکانی برای تجزیه و تحلیل رقابتی وجود دارد)، اما در حال حاضر، بیایید روی شما تمرکز کنیم.
 
چه چیزی کسب و کار شما دارد که هیچ کس نمی تواند آن را تقلید کند (به طور قانونی)؟ برند شما
 
به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما از عناصری تشکیل شده و از عناصری الهام گرفته شده است که فقط متعلق به شما هستند: ارزش ها، مزایا و ویژگی هایی که شرکت شما را منحصر به فرد می کند.
 
چند لحظه وقت بگذارید و فهرستی از آنچه کسب و کار شما را از دیگران متمایز می کند یادداشت کنید. من در مورد ویژگی های محصول (مانند ظاهر، اجزا یا قابلیت ها) صحبت نمی کنم. منظور من این است که چگونه محصولات یا خدمات شما زندگی را بهبود می بخشد و به موفقیت کمک می کند.
 
مثال برند واقعی: آلانی نوتریشن
 
احتمالاً هرگز نام آلانی نو را نشنیده اید. آنها یک شرکت تغذیه هستند که در زادگاه من لوئیزویل، کنتاکی مستقر هستند. من ویتامین‌هایشان را سفارش می‌دهم زیرا 1) ثابت شده که کار می‌کنند، و 2) به برند اعتماد دارم و به آن احترام می‌گذارم (و عالی است!). در وب سایت خود، آنها به وضوح و به سادگی ارزش ها و مزایای منحصر به فرد خود را به عنوان بخشی از برند کلی خود بیان کرده اند. برجسته کردن این موارد باعث می شود مشتریانی مانند من به راحتی به محصولات خود اعتماد کنند و آنها را نسبت به رقبا انتخاب کنند.
4. دارایی های بصری خود را ایجاد کنید
در این مرحله، شما باید مخاطبان هدف، بیانیه ماموریت خود و ویژگی های منحصر به فردی که کسب و کار شما را تشکیل می دهند را درک کنید.
 
اگر می‌توانید با اطمینان بگویید که بر این مراحل مسلط شده‌اید، زمان آن رسیده است که به یکی از بخش‌های هیجان‌انگیزتر برندسازی یعنی طراحی بصری بروید. ما در مورد لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی (فونت)، نماد نگاری و سایر اجزای بصری شما صحبت می کنیم.
 
همانطور که این عناصر را ایجاد می کنید، مجموعه ای از دستورالعمل های برند (یا یک راهنمای سبک برند) بسازید تا ترکیب و استفاده از دارایی های بصری شما را کنترل کند. این اطمینان حاصل می کند که هر کسی که از نام تجاری جدید شما استفاده می کند این کار را به طور دقیق و مداوم انجام می دهد. دستورالعمل های برند HubSpot را برای مرجع بررسی کنید.
 
برندینگ-1-1
 
توجه: طراحی می تواند به همان اندازه ترسناک باشد که هیجان انگیز باشد. استخدام یک حرفه ای با تجربه طراحی لوگو و هویت یا شروع با چند الگوی طراحی مفید را در نظر بگیرید.
 
با این کتاب الکترونیکی رایگان در مورد ایجاد راهنمای سبک برند، نام تجاری خود را به سطح بعدی ببرید. قالب ها را نیز دانلود کنید!
 
5. صدای برند خود را پیدا کنید
بعد، جزء شنیداری برند خود را در نظر بگیرید. اگر نام تجاری شما با آن مکالمه داشته باشید یا برای شما پیامک ارسال کند، چه صدایی خواهد داشت؟
 
نحوه ارتباط شما با بازار هدف نیز بخشی از برندسازی شما محسوب می شود. شما می خواهید صدای برندی را تعریف کنید که با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند و طنین انداز شود - در غیر این صورت، آنها احتمالاً توجهی نمی کنند. به همین دلیل، در بازگشت به مرحله اول تردید نکنید تا با چه کسی صحبت می کنید آشنا شوید.
از کمپین‌های تبلیغاتی و زیرنویس‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا پست‌های وبلاگ و داستان برندتان، مطمئن شوید که لحن شما در تمام محتوای نوشتاری‌تان ثابت است. به مخاطبان خود فرصتی بدهید تا با برند شما آشنا شوند و یاد بگیرند که صدای شما را تشخیص دهند. بهتر از این، صدایی سرگرم کننده و سرگرم کننده را فرا بگیرید و مشتریان شما مشتاقانه منتظر به روز رسانی های ایمیل و رسانه های اجتماعی شما خواهند بود.
 
مثال برند واقعی: MailChimp
 
MailChimp یک نمونه عالی از یک نام تجاری است که با لحنی واضح و ثابت صحبت می کند. وقتی از طرح رایگان آن‌ها برای کسب‌وکار کوچکم استفاده می‌کردم، همیشه هنگام دریافت ایمیل‌های آن‌ها و کار در رابط آن‌ها می‌خندیدم. MailChimp از کپی وب گرفته تا انتشار ایمیل‌ها و زیرنویس‌های رسانه‌های اجتماعی، صدای برند و شخصیتی با شخصیت، سرگرم‌کننده و قابل دسترس ایجاد کرده است - توضیح بخش‌های فنی یک محصول نرم‌افزاری (مانند تست A/B) دشوار است. ، اما MailChimp نیز بر آن مسلط است.
 
 

 

روانشناسی رنگ در برندینگ (قسمت دوم)


در قسمت قبل درباره اهمیت رنگ در برندینگ توضیح دادیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی معنی و مفهوم هر رنگ در برندینگ پرداخته و فرمول ساخت یک طرح رنگ را با هم مرور کنیم.
آژانس هویت بصری آرمکده در کنار لوگو و طراحی لوگو حرفه ای به برندینگ نیز می پردازد. برای آگاهی از انواع ریدیزاین و بازسازی لوگو به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
 
چگونه هویت برند خود را تعیین کنیم
قرمز برای Target که می‌خواهد شخصیت برندشان پرانرژی، جوان و پر سر و صدا باشد، شگفت‌انگیز بوده است. اما رنگ قرمز برای شرکتی مانند تشک‌های کاسپر که شخصیتی آرام و آرام را پرورش می‌دهند و به معنای خواب خوب شبانه است، کار نمی‌کند.
انتخاب رنگ های برند شما آسان است اگر بدانید می خواهید با چه چیزی ارتباط برقرار کنید. یکی از اولین مراحل در ساختن یک برند، تعیین شخصیت برند شماست. اساساً، شما می خواهید به شرکت خود مانند یک شخص فکر کنید: آنها چه کسانی هستند؟ چه چیزی برای آنها مهم است؟
 
هنگامی که اهداف شخصیت برند خود را مشخص کردید، چگونه تعیین می کنید که کدام رنگ بهترین کارایی را دارد؟ ابتدا با یادگیری تداعی های احساسی هر رنگ شروع می شود.
 
رنگ های مختلف برندینگ به چه معناست؟
ما به اندازه کافی در مورد چکیده های رنگ های برند صحبت کرده ایم - بیایید به حقایق سخت معانی رنگ (یا حداقل برخی از دستورالعمل ها) بپردازیم. در اینجا خلاصه‌ای از معانی رنگ برند و تأثیری که رنگ‌های مختلف برند می‌توانند بر روی افراد داشته باشند آورده شده است:
 
قرمز - قرمز نشان دهنده اشتیاق، هیجان و خشم است. می تواند نشان دهنده اهمیت و توجه باشد.
نارنجی - نارنجی مخفف بازیگوشی، سرزندگی و دوستی است. نشاط آور است و انرژی بر می انگیزد.
زرد: رنگ زرد شادی، جوانی و خوش بینی را برمی انگیزد، اما می تواند جلب توجه یا مقرون به صرفه به نظر برسد.
سبز - سبز ثبات، رفاه، رشد و ارتباط با طبیعت را تداعی می کند.
آبی روشن - سایه روشن آبی آرامش، اعتماد، گشودگی را تراوش می کند. همچنین می تواند دلالت بر بی گناهی داشته باشد.
آبی تیره آبی تیره به معنای حرفه ای بودن، امنیت و رسمی بودن است. بالغ و قابل اعتماد است.
بنفش بنفش می‌تواند نشان‌دهنده سلطنت، خلاقیت و تجمل باشد.
صورتی - صورتی مخفف زنانگی، جوانی و معصومیت است. از مدرن تا لوکس متغیر است.
قهوه ای - قهوه ای ظاهر یا حالتی خشن، خاکی و قدیمی ایجاد می کند.
سفید - سفید تمیزی، فضیلت، سلامتی یا سادگی را تداعی می کند. می تواند از مقرون به صرفه تا سطح بالا متغیر باشد.
خاکستری - خاکستری مخفف بی طرفی است. می تواند آرام، کلاسیک، جدی، مرموز یا بالغ به نظر برسد.
مشکی مشکی حسی قدرتمند، پیچیده، تند، مجلل و مدرن را القا می کند.
به خاطر داشته باشید که تاثیر رنگ های برند شما به سبک و طرحی که در آن استفاده می شود و همچنین ترکیب رنگی که انتخاب می کنید بستگی دارد. این یک نسخه خلاصه شده است، ارتباط ما با رنگ بسیار عمیق تر از این است - به عنوان مثال، زرد بیش از حد در واقع می تواند باعث اضطراب شود. اگر می‌خواهید در مورد این پیچیدگی‌ها بیشتر بدانید، راهنمای کامل ما را در مورد تأثیر رنگ بر احساسات و رفتارها بخوانید.
اگر به دنبال یک برند تک رنگ هستید، بخش سخت از قبل به پایان رسیده است. اما برای بسیاری از شما، شما به یک طرح رنگ درگیرتر با رنگ های متنوع می خواهید. همانطور که گویی انتخاب یک رنگ به اندازه کافی سخت نبود، اکنون باید چندین رنگ را انتخاب کنید و مطمئن شوید که آنها به روشی که می خواهید ترکیب می شوند.
 
فرمول ساخت یک طرح رنگ برند
 
بدیهی است که هیچ راه درستی برای انتخاب طرح رنگ برند شما وجود ندارد. وقتی با انتزاعی‌هایی مانند هویت برند سروکار دارید، تعیین قوانین سخت و سریع دشوار و غیرعاقلانه است. گفته می شود، این روند می تواند دلهره آور و گیج کننده باشد، بنابراین راهنمایی کمی مفید است. در اینجا، ما قصد داریم روند خود را برای ساخت یک طرح رنگی توضیح دهیم که می‌توانید بیشتر به عنوان چارچوب و کمتر به عنوان دستورالعمل‌های گام به گام از آن استفاده کنید.
 
 
1. برای انتخاب 3 رنگ برنامه ریزی کنید
پایه، لهجه و خنثی شما. طرح‌های رنگی برند بسته به نوع آن می‌توانند بین 1 تا 4 رنگ داشته باشند (به زیر مراجعه کنید)، اما حتی طرح‌های تک رنگ نیز برای اهداف مختلف به تغییراتی در رنگ‌ها نیاز دارند.
 
2. پایگاه خود را انتخاب کنید
از بین همه ویژگی های شخصیتی برند شما، کدام یک از همه مهمتر است؟ رنگ پایه شما نه تنها باید منعکس کننده غالب ترین ویژگی شخصیت برند شما باشد، بلکه باید برای مخاطب هدفی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید نیز جذاب باشد. رنگ‌های باقی‌مانده را بر اساس میزان تطابق آنها با این یکی انتخاب می‌کنید.
 
3. لهجه خود را انتخاب کنید
لهجه شما همان رنگی خواهد بود که بعد از رنگ پایه بیشتر از آن استفاده می کنید. این کمی پیچیده‌تر از انتخاب رنگ پایه است زیرا محدودیت‌های بیشتری دارد: جدای از تطابق با ویژگی شخصیتی برند، رنگ لهجه شما باید از نظر بصری با رنگ پایه شما همخوانی داشته باشد، نه اینکه مخاطب شما را راضی کند.
 
4. انتخاب خنثی خود
رنگ خنثی شما به احتمال زیاد رنگ پس زمینه خواهد بود، چیزی که برای دوری از توجه انتخاب شده است. معمولاً اینها رنگ های خاکستری متفاوتی هستند، اما رنگ های بژ، سفید و مایل به سفید نیز کار می کنند. مشکی نیز یک گزینه است، اما مراقب باشید. تمایل دارد بر هر طرح رنگی که بخشی از آن است تسلط یابد
در طول فرآیند انتخاب رنگ های برند خود، باید هدف نهایی را در نظر داشته باشید: از چه نوع طرح رنگی استفاده می کنید؟ به طور معمول، برندها از یکی از این طرح‌های رنگی رایج برند استفاده می‌کنند:
 
طرح‌های اصلی برای برندسازی رنگ‌ها، که روی چرخ رنگ نشان داده شده‌اند.
هنگام انتخاب رنگ های برند، چرخه رنگ یکی از بزرگترین کمک های شما است. مکان رنگ ها به یکدیگر روی چرخ.
تک رنگ - وقتی یک ویژگی شخصیتی دارید که می خواهید روی آن تمرکز کنید، یک طرح تک رنگ بر معنای آن رنگ یک برند تأکید می کند. اگرچه برای برندهای مینیمالیستی عالی است، اما چالش در اینجا تمایز دادن رنگ ها به اندازه ای است که بینایی شما از نظر بصری ضعیف نشود.
مشابه - رنگ‌های کنار هم در چرخه رنگ دارای روابط هماهنگ هستند، زیرا رنگ‌های مجاور معمولاً مفاهیم احساسی مشابهی دارند. طرح‌های مشابه شرط‌بندی مطمئنی هستند، اما به این ترتیب برای برجسته‌کردن یا جلب توجه بهترین نیستند.
مکمل - مکمل‌های رنگی - یا متضادها - رنگ‌هایی هستند که مستقیماً در مقابل یکدیگر روی چرخ‌های رنگ قرار دارند. از آنجایی که آنها متضاد هستند، وقتی جفت می شوند بهترین ها را در یکدیگر نشان می دهند. رنگ های مکمل را در تیم های ورزشی زیاد می بینید. رنگ‌های مکمل برای جلوه‌های بصری پویا و محرک عالی هستند، اما مراقب باشید که برند دیگری را کپی کنید زیرا بسیار محبوب هستند.
Triadic - یک طرح رنگ برندینگ پایدار، رنگ های سه گانه در قسمت های مساوی برای سه بخش مختلف از چرخه رنگ ترسیم می شوند. طرح‌های سه‌گانه مانند تم‌های مشابه پایدار هستند، اما تنوع محرک‌تری مانند طرح‌های مکمل ارائه می‌دهند. سخت ترین قسمت این است که سه رنگ را با ویژگی های هویت برند شما مطابقت دهید.
نحوه ترکیب رنگ های برند شما بارها و بارها در بسیاری از جنبه های مختلف کسب و کار شما ظاهر می شود. طرح رنگ برند شما ظاهر وب سایت، لوگو، طراحی فروشگاه، تبلیغات و غیره شما را تعیین می کند و حتی به ظاهر جزئی مانند حساب رسانه های اجتماعی شما تبدیل می شود. پس همه آنها را با دقت انتخاب کنید.
بدانید چه زمانی باید خارج از خطوط رنگ کنید
-
همانطور که در بالا گفتیم، هیچ قانون مشخصی برای انتخاب رنگ های برند شما وجود ندارد. این مقاله را بیشتر به عنوان یک دستورالعمل تقریبی در نظر بگیرید - منبعی آموزشی برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه. اما مهمتر از همه، غرایز درونی خود را نادیده نگیرید. توجه اصلی رنگ ها ارتباط عاطفی آنهاست، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ های برند خود از احساسات خود غافل نشوید.
 
منبع: https://99designs.com/blog/tips/branding-colors/

تاریخچه لوگو لویی ویتون

این نگاهی است به لوگوی Louis Vuitton و تاریخچه پشت این برند عظیم در صنعت مد.
امروزه شرکت‌های زیادی در جهان وجود ندارند که بتوانند از اواسط دهه 1800 به تجارت ببالند. برند مد مشهور جهانی لویی ویتون - که اولین بار در سال 1854 تأسیس شد - یکی از آنهاست. در طول بیش از دو قرن و نیم که لویی ویتون در حال فعالیت بوده است، این برند به یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین برندهای مد در سراسر جهان تبدیل شده است. در حالی که موفقیتی که لویی ویتون در تمام این سال ها از آن برخوردار بوده است، مطمئناً تا حد زیادی به لطف کیفیت و سبک خط تولید همیشه در حال گسترش آنها است، لوگوی منحصر به فرد و چشم نوازی که می توان هم در پوشاک و هم در تلاش های بازاریابی لویی ویتون یافت. قطعا نقش مهمی در شهرت این برند نیز داشته اند. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه طولانی و باستانی لویی ویتون، طراح لوگو و نکات طراحی لوگو آن ها، و اینکه چگونه لوگوی لویی ویتون به ارتقای این برند به صدر صنعت مد کمک کرده است.
 
 

تاریخچه لویی ویتون

در سال 1854 یک فرانسوی به نام لویی ویتون یک شرکت چمدانی راه اندازی کرد که به نام خود نامگذاری کرد. با این حال، تا سال 1858 بود که ویتون سبکی از چمدان را طراحی کرد که واقعاً برند را روی نقشه قرار داد. در آن زمان، بیشتر چمدان‌های موجود در بازار صندوق‌هایی با سقف گرد بودند که عمدتاً برای ترویج روان آب طراحی شده بودند. با این حال، لویی ویتون تصمیم گرفت یک صندوق عقب صاف را معرفی کند که در طول سفر راحت‌تر روی هم چیده و ذخیره شود.
 
برای چندین سال، لویی ویتون برند جدید چمدان خود را عمدتاً در نمایشگاه های تجاری در سراسر اروپا فروخت. اما در سال 1885، برند لویی ویتون اولین فروشگاه خود را در لندن، انگلستان افتتاح کرد. هفت سال بعد، در سال 1892، لویی ویتون درگذشت و مالکیت شرکت به پسرش، ژرژ ویتون واگذار شد.
 

پس از مرگ پدرش، ژرژ ماموریتی برای تبدیل برند لویی ویتون به یک شرکت جهانی کرد. او محصولات شرکت را در نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال 1893 به نمایش گذاشت و در سال 1896، بوم مونوگرام لویی ویتون را با امضای لویی ویتون راه اندازی کرد و حق اختراع جهانی را بر روی آن ثبت کرد.

 

 

 

قبل از اینکه این پتنت ها تضمین شوند، جعل یک مشکل بزرگ برای لویی ویتون بود. پس از اینکه این شرکت شروع به استفاده از بوم مونوگرام ثبت اختراع خود در تمام محصولات خود کرد، مشکل بسیار کمتری شد.

 

 

 

در سال 1913، لویی ویتون ساختمان لویی ویتون را در پاریس افتتاح کرد. در آن زمان این فروشگاه بزرگترین فروشگاه کالاهای مسافرتی در جهان بود. ژرژ همچنین به افتتاح فروشگاه های لویی ویتون در نیویورک، لندن، اسکندریه، واشنگتن، بوئنوس آیرس و بمبئی ادامه داد.

 

 

 

در سال 1936، ژرژ ویتون درگذشت و مالکیت شرکت را به پسرش گاستون-لوئیس ویتون واگذار کرد. چند سال بعد، زمانی که آلمان در اوج جنگ جهانی دوم به فرانسه حمله کرد، برند لویی ویتون وارد دوره ای بحث برانگیز در تاریخ خود شد. در طول اشغال فرانسه توسط آلمان، لویی ویتون با آلمانی ها شریک شد تا ثروت آنها را به طور چشمگیری افزایش دهد. در پاسخ به کتابی که جزئیات روابط تجاری لویی ویتون با آلمان نازی منتشر شد، سخنگوی این برند بعداً گفت: «این تاریخ باستانی است. این کتاب دوره‌ای را پوشش می‌دهد که توسط خانواده اداره می‌شد و مدت‌ها قبل از اینکه بخشی از LVMH شود. ما متنوع، بردبار و همه چیزهایی هستیم که یک شرکت مدرن باید داشته باشد.»

 

 

 

 

 

 

به هر حال، برند لویی ویتون از این جنجال جان سالم به در برد و از جنگ جهانی دوم محبوب تر از همیشه بیرون آمد. پس از جنگ، لویی ویتون شروع به ترکیب چرم در خط تولید خود کرد و بوم مونوگرام خود را اصلاح کرد تا انعطاف پذیرتر و بهتر برای استفاده در کیف، کیف و کیف پول باشد. این به برند اجازه داد تا خط تولید خود را فراتر از چمدانی که در آن زمان به آن شهرت داشت، به طور چشمگیری گسترش دهد.

 

 

 

تا سال 1989، لویی ویتون در مجموع 130 فروشگاه در سراسر جهان داشت و در سال 1997، این برند اولین خط تولید لباس های مردانه و زنانه خود را معرفی کرد. از آن زمان، لویی ویتون به یکی از سودآورترین برندهای مد در جهان تبدیل شد. مطالعه ای که در سال 2010 توسط Millward Brown انجام شد، Louis Vuitton را به عنوان نوزدهمین برند ارزشمند جهان معرفی کرد و ارزش آن را کمی بیش از 19 میلیارد دلار تخمین زد.

 

امروزه لویی ویتون همچنان عنوان تاسف بار یکی از جعلی ترین برندهای جهان را دارد. در سال 2004، تقلبی های لویی ویتون 18 درصد از لوازم جانبی تقلبی را تشکیل می دادند که توسط اتحادیه اروپا ضبط شده بود.

 

در این مبارزه با محصولات تقلبی که لویی ویتون همچنان گرفتار آن است، لوگوی لویی ویتون نقش اصلی را ایفا کرده است. طراحی آن و بوم مونوگرام که روی آن یافت می شود در اصل برای جلوگیری از تولید لوگوهای تقلبی بود. امروزه، اما، نماد وضعیتی که لوگوی لویی ویتون به آن تبدیل شده است، اکنون یکی از دلایل اصلی وجود بسیاری از محصولات تقلبی لویی ویتون است.

 

 

 

با این وجود، داشتن لوگوی بسیار مورد احترام که توسط جعلان کپی می شود مشکل خوبی است. لوگوی لویی ویتون به عنوان برندی که حول شناخت نام و جایگاه ساخته شده است، در موفقیت این شرکت نقش اساسی داشته است. به اندازه کافی جالب، لوگویی که لویی ویتون در ابتدا بیش از یک قرن پیش از آن استفاده کرد، هنوز دقیقاً همان طراحی است که این برند تا به امروز از آن استفاده می کند.

 

 

 

تاریخچه لوگوی لویی ویتون

 

زمانی که ژرژ ویتون برند لویی ویتون را پس از درگذشت پدرش در سال 1892 تصاحب کرد، او می خواست برای شرکت لوگویی ایجاد کند که بتواند بر روی بوم جدیدی که طراحی کرده بود استفاده کند تا چمدان های لویی ویتون را از شرکت های متعدد متمایز کند. که سعی در تقلید از سبک خود داشتند.

 

 

 

لوگویی که او ایجاد کرد یک حروف دستی از حرف V است که روی حرف L همپوشانی دارد و گفته می‌شود که از فونت‌های رومی الهام گرفته شده است. در دهه‌هایی که از اولین طراحی لوگو می‌گذرد، لوگوی Louis Vuitton اصلاً تغییر چندانی نکرده است. بسیاری از برندها نمی توانند بگویند که از لوگوی اصلی خود تغییری نکرده اند، چه برسد به مارک هایی که بیش از یک قرن است که وجود دارند. تنها تغییری که لوگوی لویی ویتون از سال 1892 متحمل شده است، حذف نام برند از زیر مونوگرام بود. در سال 1997، طراح مارک جیکوبز تصمیم گرفت که از مونوگرام LV به تنهایی در تلاش های بازاریابی لویی ویتون استفاده کند. جدا از این تغییر ظریف، لوگوی لویی ویتون که امروز می بینید همان لوگوی است که برای اولین بار بیش از صد سال پیش برای این شرکت طراحی شد.

 

 

 

عناصر طراحی لوگوی لویی ویتون

 

 

 

لوگوی لویی ویتون یک طراحی مینیمالیستی است که برای رساندن پیام خود به عناصر طراحی فانتزی یا پیچیده تکیه نمی کند. در هر صورت، ماهیت تغییرناپذیر طراحی لوگوی لویی ویتون چیزی است که آن را از سایر لوگوها در صنعت مد متمایز می کند.

 

لوگوی لویی ویتون یک نماد وضعیت است که ارزش باورنکردنی را برای محصولاتی که روی آن قرار می‌گیرد به ارمغان می‌آورد، و این نماد وضعیتی است که یک بار در دوره‌ای که تقریباً همه چیز در مورد بقیه جهان به‌طور چشمگیری تغییر کرده است، بازنگری نشده است. امروزه، مشتریانی که از تاریخچه لویی ویتون قدردانی می کنند، لوگوی نمادین این برند را گواهی بر ارتباط و قدرت ماندگار آن می دانند. این یک طراحی کلاسیک و بدون تغییر است که با داستان طولانی و پر حادثه لویی ویتون صحبت می کند، و این طرحی است که ثابت می کند برای ایجاد طرحی که در سراسر جهان قابل تشخیص باشد، نیازی به لوگوی فوق العاده یا دراماتیک ندارید.

 

 

 

محبوبیت لوگوی لویی ویتون

 

 

 

مانند بسیاری از برندهای مد رده بالا، لویی ویتون لوگوی خود را در خط تولید خود گنجانده است و این لوگو و وضعیت مرتبط با آن است که تقاضا برای محصولات لویی ویتون را ایجاد می کند. همچنین این لوگویی است که لویی ویتون از آن به عنوان عنصر اصلی طراحی در تلاش های مختلف بازاریابی خود استفاده کرده است.

 

 

 

در اصل، لوگوی لویی ویتون به منظور کمک به محافظت از اصالت محصولات این برند طراحی شده بود و این نقشی است که لوگو هنوز هم امروزه ایفا می کند. هنگام بررسی اینکه آیا یک محصول لویی ویتون ممکن است تقلبی باشد یا خیر، بررسی طرح لوگوی لویی ویتون روی محصول یکی از اولین راه‌ها برای تشخیص اصل بودن آن است.

 

اگر به دنبال ایجاد یک طراحی لوگوی ساده و در عین حال قابل تشخیص برای برند خود هستید، لوگوی Louis Vuitton مکانی عالی برای الهام گرفتن است. طراحی ساده و در عین حال منحصربفرد آن از سال 1892 به این برند خدمت کرده است و آن را به یکی از بادوام ترین طرح های لوگو تبدیل کرده است که هنوز هم تا به امروز از محبوبیت برخوردار است. در حالی که مطمئناً کار زیادی برای ایجاد تصویر برند Louis Vuitton انجام شد تا لوگوی آن به نماد وضعیت فعلی تبدیل شود، طراحی جذاب برای لوگو نقطه شروع ضروری برای اهداف شرکت بود. هرکسی که امیدوار است برندی ایجاد کند که به جایگاه والایی برسد که لویی ویتون کسب کرده است، بهتر است در نظر داشته باشد که یک طراحی لوگوی جذاب و ظریف چقدر می تواند ارائه دهد.

 
منبع: https://blog.logomyway.com/louis-vuitton-logo-history/

آناتومی لوگو (قسمت دوم)

در قسمت قبل درباره اینکه چگونه اجزای یک لوگو در کنار هم قرار می گیرند، صحبت کردیم. امروز قصد داریم در ادامه این مقاله به بحث درباره کنار هم قرار دادن قطعات طراحی لوگو بپردازیم.
آرمکده در زمینه طراحی لوگو شرکتی و ریدیزاین لوگو فعالیت می کند. شما می‌توانید جهت سفارش طراحی لوگو به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
 
کنار هم قرار دادن قطعات طراحی لوگو
دانستن آناتومی طراحی لوگو برای هر طراح ضروری است، اما کافی نیست. برای به دست آوردن یک لوگوی موفق، باید این قطعات را به گونه ای در کنار هم قرار دهید که متفکرانه و موثر باشد.
 
طراحی لوگو برای مزرعه ماجراجویی آلپاکا
خطوط در علامت تصویری این لوگو با سبک اسکریپت علامت کلمه آن مطابقت دارد. طراحی لوگو توسط EWMDesigns
در حالی که هر قطعه از آناتومی طراحی لوگو می تواند توجه خاص خود را داشته باشد، وظیفه طراح این است که مطمئن شود که به نظر می رسند که به هم تعلق دارند. در طول مرحله طراحی فرآیند طراحی لوگو، بسیاری از طراحان با ویژگی اصلی لوگوی خود (معمولاً لوگومارک یا علامت کلمه) شروع می کنند. این به آنها یک نقطه مرجع بصری می دهد تا عناصر دیگر را پیرامون آن طراحی کنند.
 
یک رویکرد می تواند ایجاد انسجام از طریق سازگاری در عناصر طراحی باشد - برای مثال، ضخامت خطوط گویا می تواند با وزن تایپوگرافی مطابقت داشته باشد. از سوی دیگر، کنتراست می تواند باعث شود عناصر طراحی احساس کنند که در حال گفتگو هستند و در مقابل یکدیگر واکنش نشان می دهند.
در نهایت، طراحان باید با اصول ترکیب بندی آشنا باشند تا همه عناصر یک لوگو را به موثرترین شکل چیدمان کنند. چند ترکیب استاندارد لوگو وجود دارد، یعنی یک ترکیب هرمی (یک چیدمان مرکزی، از بالا به پایین که نشان‌واره، علامت کلمه، برچسب را نشان می‌دهد) و یک ترکیب مستطیلی (که در آن نشان‌واره در سمت چپ هر دو علامت کلمه و برچسب قرار می‌گیرد. ).
 
این‌ها به یک دلیل محبوب هستند: لوگو باید ساده باشد و به راحتی خوانده شود، و گاهی اوقات تفکر بیش از حد در ترکیب می‌تواند بی‌هیچ چیزها را پیچیده کند. اما همچنان مهم است که گزینه های خود را برای ترکیب بندی بررسی کنید، به خصوص اگر لوگوی شما حاوی عناصر زیادی باشد. از طرف دیگر، بسیاری از طراحان انتخاب می‌کنند که ترکیبات همه‌کاره ایجاد کنند، مانند لوگوی پاپایا پاپایا Merci dsgn.
 
در پایان، عناصر لوگوی عالی، یک ترکیب عالی و یک طراح عالی به این معناست که چگونه لوگویی را به دست آورید که بیشتر از مجموع اجزای آن باشد.
زمانی که می خواهید روی بازدیدکنندگان جدید وب سایت خود تأثیر بگذارید، به معنای واقعی کلمه چند ثانیه فرصت دارید. داشتن یک لوگو با طراحی خوب پایه و اساس ظاهر حرفه ای است. لوگوی شما معمولاً در سمت چپ بالای وب سایت شما قرار دارد و اولین چیزی است که بازدیدکنندگان وب سایت شما احتمالاً می بینند.
 
بازدیدکنندگان شما کسب و کار و برند شما را بر اساس قدرت لوگوی شما در چند ثانیه و عمدتاً ناخودآگاه قضاوت خواهند کرد. اما ارائه خلاصه به یک طراح نیز می تواند یک چالش باشد. در این پست می‌خواهیم قسمت‌های یک لوگو را باز کنیم و نشان دهیم که چگونه با موفقیت کنار هم قرار می‌گیرند، تا در پایان این پست بدانید که چه چیزی یک لوگوی خوب را می‌سازد.
 
اگر قبلاً یک لوگو دارید، می‌توانید با چشمانی تازه به آن نگاه کنید، و اگر به خوبی کار نمی‌کند، می‌توانید آن را تعمیر کنید. اگر قبلاً یکی را ندارید، می‌توانید به یک طراح خلاصه‌ای معقول بدهید تا بتواند کار بزرگی برای شما انجام دهد!
 
قبل از اینکه گیر کنیم
نکته ای برای کسب و کارهای جدید: اگر شما یک استارت آپ بوت استرپ هستید یا یک فریلنسر هستید که یک کسب و کار مشاوره را آغاز می کنید، لوگو تنها چیزی نیست که باید روی آن تمرکز کنید. شما باید مطمئن شوید که مشتریان فعلی خود را راضی نگه می دارید و مشتریان جدیدی پیدا می کنید و همچنین برند خود را توسعه می دهید. به خاطر داشته باشید که با رشد کسب و کار و توسعه بودجه بیشتر برای بازاریابی، می توانید لوگوی خود را تغییر دهید. بنابراین، لازم نیست اولین لوگوی شما کامل باشد، و اگر همه چیز خوب پیش برود، مطمئنا آخرین لوگوی شما نخواهد بود.
 
3 قسمت یک لوگو
بیایید به این بپردازیم که چه چیزی یک لوگوی خوب را می سازد. ما در Wildheart یک لوگو را دارای 3 قسمت می‌دانیم:
 
قسمت 1: علامت تجاری
این عنصر گرافیکی لوگوی شماست. معمولاً یک شکل انتزاعی یا سبک است. باید قابل توجه و به راحتی قابل تشخیص باشد. برندهای بزرگ (فکر می‌کنیم نایک و آدیداس) اغلب از این گرافیک به تنهایی استفاده می‌کنند، اما اگر کسب‌وکار کوچکی هستید، این چیزی است که باید از آن اجتناب کنید، زیرا به این زودی‌ها نام آشنای شما نخواهد بود!
 
هر لوگویی دارای علامت تجاری نیست و علامت تجاری را می توان تنها با استفاده از نام تجاری ایجاد کرد. در اینجا چند نمونه عملی آورده شده است:
 
رسانه وحشی
لوگوی ما صورت یک خرس است که به شکل قلب ساخته شده است:
قسمت 2: نام تجاری
این عنصر متن اصلی یک لوگو است و معمولاً یک نسخه کوتاه شده از نام شرکت شما است. نباید بیشتر از 2 کلمه باشد. یک کلمه حتی بهتر است باید یک موضوع مشترک وجود داشته باشد که از طریق نام تجاری، نام شرکت و آدرس وب سایت شما عبور کند.
 
نام تجاری که ما برای لوگوی خود انتخاب کردیم Wildheart است. نام شرکت ما Wildheart Media Ltd و آدرس وب ما wildheartmedia.com است. توجه کنید که چگونه "Media" را از لوگوی خود حذف کردیم. چرا؟ زیرا Wildheart Media به اندازه یک نام تجاری در یک لوگو بسیار طولانی است. موضوع رایج در اینجا البته کلمه Wilheart است.
 
در اینجا یک مثال دیگر است. Authentic Yoga Marketing مجموعه ای از دوره های بازاریابی برای معلمان یوگا و صاحبان استودیو است. این همکاری بین Wildheart Media و David Keil از yoganatomy.com است. نام تجاری معتبر و آدرس وب authenticyogamarketing.com است. اما این کاملاً لقمه‌ای است، به همین دلیل است که ما «بازاریابی یوگا» را از نام برند حذف کرده‌ایم. با این حال، ما با استفاده از خط بند «بازاریابی برای یوگی ها» توانسته ایم این مورد را لحاظ کنیم.
 
قسمت 3: تسمه
تسمه یک عبارت کوتاه است که در زیر نام تجاری ظاهر می شود. افزودن جزئیات بیشتر به نام تجاری مفید است و معمولاً شامل «چگونه» یا «چه چیزی» یک شرکت است.
 
در مثال Wildheart ما "چه" و "چگونه" را با "بازاریابی محتوای معتبر" توضیح می دهیم. این هنوز مشکل ساز است زیرا اکثر مردم نمی دانند بازاریابی محتوا واقعاً به چه معناست. اما ما نمی توانیم همه مشکلات خود را با لوگوی خود حل کنیم، می توانیم؟
 
در مثال دوم خود، بازاریابی یوگای معتبر، «چی» را با خط بند «بازاریابی برای یوگی ها» توضیح می دهیم.
 
تسمه‌ای که ما برای The Yoga Spot ایجاد کردیم، «چگونه» و «کجا» را در «Serene in Aberdeen» ترکیب می‌کند. این تسمه از زبانی بیرون آمد که میشل، بنیانگذار The Yoga Spot، برای توصیف استودیوی یوگا خود استفاده می کند.
 
نوشتن یک خط بند خوب ممکن است سخت باشد و نیاز به همکاری خوب دارد. به یاد داشته باشید که نیازی نیست فوراً کامل باشد. همانطور که بازاریابی و پیام‌رسانی خود را اصلاح می‌کنید، به احتمال زیاد استراپلین شما قبل از اینکه ثابت شود و احساس درستی داشته باشد، چند بار تکرار خواهد شد.
 
همه را با هم کشیدن
تا اینجا ما 3 قسمت یک لوگو را به موارد زیر تقسیم کرده ایم:
 
نشانه تجاری
نام برند
استرپلاین
اکنون که می دانیم این 3 عنصر چیست، وقت آن است که ببینیم چگونه آنها با هم تطابق دارند.
 
لوگوی شما باید در هر زمینه ای عالی به نظر برسد، به عنوان مثال:
 
وب سایت در تلفن هوشمند، تبلت و دسکتاپ مشاهده می شود
بروشور و پوستر چاپ شده
حساب های رسانه های اجتماعی، به عنوان مثال فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و غیره
ایمیل ها
اگر مکان فیزیکی دارید علامت بزنید
کالاهای تجاری مانند تی شرت، هودی، کلاه و کیف
آیا لوگوی شما قوی است؟
یک اشتباه رایج این است که یک علامت تجاری بسیار پیچیده و یا استفاده از فونتی بسیار نازک ایجاد کنید. این مشکل زمانی است که یک لوگو بر روی صفحه نمایش در اندازه های کوچک مشاهده می شود یا در کالاهای تجاری چاپ می شود. هنگامی که لوگو در این زمینه ها مشاهده می شود، تمام جزئیات دوست داشتنی از بین می روند. راه حل این است که مطمئن شوید در طول فرآیند طراحی لوگوی خود را در اندازه های بزرگ و کوچک ببینید و تایید کنید.
 
آیا لوگوی شما به اندازه کافی انعطاف پذیر است؟
هر لوگو باید حداقل 2 قالب داشته باشد تا در بسیاری از زمینه ها عالی به نظر برسد. 2 فرمت مهم که باید در مورد آنها فکر کنید، منظره و انباشته هستند.
 
فرمت افقی
این نسخه ای است که شما بیشتر از آن استفاده خواهید کرد. این بهترین انتخاب برای وب سایت شما است زیرا قالب یک مستطیل افقی است. معمولاً این امر با قرار دادن علامت تجاری در سمت چپ نام تجاری و خط بند به دست می آید. این فرمت باعث استفاده موثر از فضا، به خصوص در گوشی های هوشمند و ایمیل ها می شود. مثلا:
در نتیجه
در این پست ما 3 قسمت یک لوگو را شناسایی کرده ایم و چند نمونه مختلف را نشان می دهیم. ما همچنین بررسی کردیم که چگونه این 3 قسمت برای ایجاد یک لوگوی قوی و انعطاف پذیر با هم قرار می گیرند.
 
اما 2 عنصر بصری دیگر وجود دارد که در مورد برندسازی شما نیز بسیار مهم هستند. اینها پالت رنگ و فونت های شما هستند و ما در پست های وبلاگ آینده خود این عناصر را بررسی خواهیم کرد.
 
برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، این ویدیوی گای بنیانگذار Wilheart را که در مورد 3 قسمت یک لوگو صحبت می کند، تماشا کنید.
 
و اگر برای یک لوگوی جدید برای کسب و کار خود آماده هستید، چرا در بسته راهنمای لوگو و سبک ما ثبت نام نکنید.
 
ببینید ما چگونه به مشتریان خود کمک کرده ایم.
 
منبع: https://99designs.com/blog/logo-branding/anatomy-of-a-logo/
 
 

لوگو امبلم چیست و آیا برند شما به آن نیاز دارد؟

لوگوها خاص هستند. آنها فقط ترکیبی از اشکال، متن و گرافیک نیستند.
همچنین مؤلفه دیگری وجود دارد که به یک لوگوی شگفت انگیز وارد می شود: معنی. با علامت مناسب، همه چیزهایی که کسب و کارتان نشان می دهد، ارزش های خود به عنوان یک برند و همچنین میراث خود را منتقل می کنید. لوگوها بینش های مقطری در مورد ماهیت برند شما هستند.
 
با انواع مختلفی از لوگوهای موجود و اصول طراحی لوگو، از علائم کلمه گرفته تا تصاویر انتزاعی، دانستن اینکه طراحی خود را از کجا شروع کنید، می تواند دشوار باشد. بهترین توصیه‌ای که هر متخصص طراحی می‌تواند به شما بدهد این است: لوگوهای مؤثر همانهایی هستند که معتبرترین نشان دهنده هویت برند شما هستند.
آرمکده در زمینه طراحی لوگو فعالیت می کند و شما می توانید برای دیدن نمونه لوگو های این شرکت به وبسایت آرمکده مراجعه کنید.
 
برای برخی از سازمان ها، نمایش قلب شرکتشان به معنای بازگشت به سنت هاست. آرم نشان یکی از اصلی ترین اشکال علامت تجاری است. در جهانی که به طور مداوم در حال تکامل است، چیزی برای گفتن این حس میراث وجود دارد. به هر حال، حتی با ظهور ایده‌های جدید هر روز، بسیاری از مصرف‌کنندگان همچنان به آنچه قابل اعتماد و تثبیت شده است بیشتر علاقه دارند تا آنچه که «جدید» است.
به عنوان نمادی از سنت، قدرت و امنیت، آرم سبک نشان می تواند جرقه روابط منحصر به فردی را با مخاطبان هدف شما ایجاد کند. در مقاله امروز، ما قصد داریم به تاریخچه و تعریف لوگوی نماد بپردازیم و مشخص کنیم که آیا برای برند شما مناسب است یا خیر.
 
لوگو امبلم چیست و چه معنایی در طراحی لوگو دارد؟
شما قبلاً می دانید که لوگوی شما یک نمایش بصری از همه چیزهایی است که برای آن ایستاده اید.
به نایک و swoosh نمادین آن یا مک دونالد و طاق های طلایی آن فکر کنید.
 
چیزی که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند، این است که همانطور که انواع مختلفی از برندها وجود دارد، سبک های لوگوی زیادی نیز برای تعریف آنها استفاده می شود. به هر حال، لوگو نحوه ایجاد اولین برداشت های مهمی است که مردم از کسب و کار شما دارند. همین رویکرد در هر صنعت یا جایگاهی کارساز نخواهد بود.
 
برخی از شرکت‌ها دریافتند که بهترین راه برای افزایش آگاهی از برند، استفاده از لوگوی مبتنی بر فونت یا «واژه‌مارک» است. این لوگوها انتشار نام یک شرکت را در همه جا آسان تر می کند و شخصیت را از طریق تایپوگرافی به نمایش می گذارد. شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که از لوگوهایی استفاده می‌کنند که دقیقاً کارشان را توصیف می‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت نقاشی را دیده باشید که از نماد یک قلم مو یا سالنی استفاده می کند که با یک جفت قیچی مشخص شده است.
 
ساده ترین پاسخ به سؤال "آرم چیست؟" "نوع دیگری از لوگو" است. یکی از چیزهایی که لوگوی نماد را بسیار منحصر به فرد می کند این است که لزوماً برای دنیای شرکت ها اختصاص ندارد. این احتمال وجود دارد که در طول زندگی خود ده ها بار نمادهایی را دیده باشید که برای نشان دادن تیم های ورزشی یا مدارس استفاده می شود. نماد نمادین سه شیر برای تیم فوتبال انگلیس یک نمونه عالی از یک نشان است. گزینه دیگری که ممکن است با آن آشنا باشید لوگوی سوپرمن است که نشان خانوادگی خانه ال است.
آرم های سبک نشان می توانند در هر جایی ظاهر شوند زیرا برای نمایش مفاهیم قدرتمند جهانی طراحی شده اند. به عنوان مثال، شیرها در نشان انگلستان نشان دهنده قدرت، سلطنت و میراث هستند. مانند "علامت های ترکیبی"، آرم نشان از هر دو متن و نمادها برای انتقال یک ایده استفاده می کند. با این حال، در حالی که علائم ترکیبی به طور کلی متن و گرافیک را از هم جدا می کنند، متن در یک نشان معمولاً در داخل نماد قرار می گیرد و یک شکل شامل ایجاد می کند.
 
این واقعیت که همه عناصر در یک نشان لوگو در یک شکل قرار دارند به این معنی است که این علائم اغلب کاملاً فشرده هستند. با این حال، از آنجایی که نشان‌ها جزئیات زیادی را در خود جای داده‌اند، بزرگ شدن نمادها در فضاهای کوچک‌تر می‌تواند چالش برانگیز باشد.
نشان در مقابل لوگو: چگونه علامت تجاری خود را انتخاب کنید
وقتی نوبت به انتخاب علامت مناسب برای شرکت شما می‌رسد، آن‌طور که برخی فکر می‌کنند، جنگ در واقع در مورد «نماد در مقابل لوگو» نیست. تفاوت بین لوگو و نشان در این است که یکی کلاس خاصی از دیگری است. برخی از بهترین لوگوها در طول تاریخ نماد بوده اند.
 
برای کمک به درک بهتر مفهوم آرم سبک آرم، اجازه دهید با بررسی اجزای یک لوگوی استاندارد شروع کنیم. لوگو ترکیبی از تصاویر بصری است که نماد یک تجارت است. برخی از لوگوها شامل متن، برخی از ویژگی های گرافیکی و برخی دارای نقطه اوج هر دو هستند.
 
لوگوهای عالی فقط عناصر طراحی را به طور یکپارچه با هم جفت نمی کنند - آنها همچنین هویت برند را به اشتراک می گذارند و به وضعیت سازمان عمق می دهند. این بدان معناست که نوع لوگویی که انتخاب می‌کنید باید شکل، اندازه و طراحی مناسبی داشته باشد تا با ماهیت برند شما مطابقت داشته باشد.
 
لوگوی نشان یکی از سبک‌های مختلف است که تحت عنوان چتر گسترده‌تر «لوگو» شناسایی شده است. گزینه های دیگر عبارتند از علائم کلمه، نمادها و نمادها. در حالی که همه این نسخه‌های علامت تجاری شامل اجزای مشابهی هستند، اما هر کدام ظاهر و احساس متفاوتی را برای شرکت شما ارائه می‌کنند. از آنجایی که لوگوی شما یکی از اولین چیزهایی است که مشتریان و حامیان مالی شما خواهند دید، باید مطمئن شوید که اولین برداشت را به درستی دریافت کرده اید.
لوگوی نشان یک طراحی بسیار سنتی است. اغلب، ترکیبی از فونت و تصاویر را در تاج ها، سپرها یا دایره ها می بینید. میراث ذاتی یک نشان به این معنی است که آنها معمولاً برای بسیاری از سازمان‌ها، مدارس و سازمان‌های دولتی انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال، هاروارد نشان خاص خود را دارد که حاوی حروف کلمه لاتین Veritas به معنای حقیقت است:
نمادها یک حس کلاسیک فوری را از طراحی لوگوی شما ایجاد می کنند. آنها می توانند:
ظاهری برجسته، معتبر و علمی ارائه دهید.
ارزش های مدرن و سنتی را در کنار هم قرار دهید.
یک ارتباط فوری با میراث یا تاریخ شرکت خود ایجاد کنید.
کاری کنید مشتریان احساس کنند عضوی از یک قبیله هستند.
در حالی که یک آرم به سبک نماد معمولاً از نظر ظاهری سنتی است، برخی از شرکت‌ها ظاهر را بسیار مؤثر مدرن کرده‌اند. به عنوان مثال استارباکس یا تاج هارلی دیویدسون را در نظر بگیرید.
 
مسئله اصلی که شرکت ها با این نوع طراحی لوگو با آن مواجه هستند این است که تصاویر اغلب بسیار دقیق هستند. از آنجایی که نام و نماد بسیار عمیق در هم تنیده شده اند، به اندازه یک گرافیک استاندارد یا علامت کلمه همه کاره نیستند. هرچه نشان شما کوچکتر شود، خواندن آن برای کسی دشوارتر خواهد بود. به عنوان یک قاعده کلی، این کار مفیدی است که انتخاب های نشان خود را تا حد امکان بدون عارضه نگه دارید.
 
کدام شرکت ها با یک نشان لوگو بهتر عمل می کنند؟
بنابراین، لوگوی نماد برای چه چیزی خوب است؟ آیا بهترین راه برای معرفی برند شماست؟
پاسخ ساده این است که بستگی به نوع کسب و کاری دارد که می خواهید ایجاد کنید. لوگو تنها یکی از اجزای هویت برند شماست. معمولاً آرم‌های نماد انتخاب‌های محبوبی برای سازمان‌هایی هستند که می‌خواهند حس میراث و نوستالژی را برانگیزند. شکل و ظاهر سنتی این لوگوها آنها را برای انتقال ارزش های عمیق و ناملموس عالی می کند.
 
اگر شرکت شما مدت زیادی است که وجود دارد و می خواهید آن میراث را برجسته کنید، پس یک نشان انتخاب خوبی است. سایر مشاغلی که می توانند از آرم سبک نشان بهره مند شوند عبارتند از:
 
سازمان‌های جدیدی که می‌خواهند از رقبا فاصله بگیرند: اگر در صنعت خود تازه کار هستید، اما می‌خواهید به مشتریان اطمینان دهید که چیزهای خود را می‌دانید، یک نشان لوگو این موضوع را برای شما بیان می‌کند. حتی تقلید از سبک یک برند میراثی می تواند برای اینکه شما را قابل اعتمادتر نشان دهد کافی است.
شرکت‌ها در صنایع خاص: آرم‌های نماد طبیعتاً با سازمان‌های دولتی، مدارس، تیم‌های ورزشی و تولیدکنندگان خودرو به خوبی کار می‌کنند. با این حال، تقریباً هر کسی می تواند خود را با این نوع لوگو متمایز کند. فقط به این نگاه کنید که چگونه استارباکس تصویر خود را با نماد قدیمی و مدرن خود تغییر داد.
کسب‌وکارهایی که می‌خواهند نشان دهنده ایمنی و امنیت باشند: یکی از دلایل محبوبیت آرم سبک نماد در بین شرکت‌های خودروسازی این است که حس ایمنی را منتقل می‌کند. سپرها و دایره ها اشکال قوی هستند که باعث می شوند مشتریان شما احساس محافظت کنند. این نمادها که نام تجاری شما و سایر تصاویر مهم را احاطه کرده اند، می توانند نشان دهند که می توان به کسب و کار شما اعتماد کرد. بانک‌ها، تیم‌های حقوقی و سایر سازمان‌هایی که از این احساس امنیت شکوفا می‌شوند، ممکن است از آرم‌های نشان سود ببرند.
از آنجایی که جهان به طور فزاینده ای رقابتی می شود، گاهی اوقات این تجارت با میراث است که از بین مردم متمایز می شود. فقط به رادیو رابرتز با استایل قدیمی خود یا هارلی دیویدسون با ارزش های دیرینه خود نگاه کنید. لوگوی نشان بسیار شبیه به گذاشتن یک "مهر" سنتی بر روی شرکت شما است.
 
اگر این مسیر را انتخاب کنید، در شرکت خوبی خواهید بود. علاوه بر تمام مهر و موم های سازمان دولتی و تیم های ورزشی که می توانید به آنها فکر کنید، شرکت های بسیار موفق مختلف نیز به نشان ها متکی هستند. برگر کینگ، ولوو، مسترکارت و بی‌ام‌و همگی از طراحی نمادین استفاده می‌کنند.
ویژگی های کلیدی یک آرم سبک نماد چیست؟
هنگامی که آنها را در رقبای خود می بینید برای شناسایی آرم های سبک نماد به کمک نیاز دارید؟
 
اولین چیزی که باید در مورد لوگوهای نماد بدانید این است که آنها بسیار خودکفا هستند. همانطور که در بالا ذکر کردیم، همه چیز از متن شما گرفته تا برخی از تصاویر خاص در "نشان" اطراف علامت برند قرار می گیرد. بیشتر نمادها شباهت زیادی به نشان یا مهر رسمی دارند. به عنوان مثال لوگوی هارلی دیویدسون را در نظر بگیرید:
از منظر طراحی، یک نشان لوگو می تواند کمی غیر قابل انعطاف باشد. حذف فونت یا هر عنصر دیگری لوگو را از بین می برد، به این معنی که اصلاح یا کوچک کردن این تصاویر دشوار است. این بدان معنی است که مهم است که در نحوه ایجاد لوگوهای نشان خود مراقب باشید. یک طراح گرافیک خوب به شما کمک می کند تا چیزی که تا حد امکان منعطف باشد به دست آورید. با این حال، اگر می‌خواهید در نهایت یک برنامه تلفن همراه ایجاد کنید، ممکن است همچنان نیاز به استفاده از یک لوگوی جایگزین داشته باشید. نمادها به خوبی آیکون های کوچک کار نمی کنند.
 
همانطور که در بالا ذکر شد، انواع مختلفی از آرم های قدیمی و سنتی در حال حاضر در بازار وجود دارد. با این حال، می‌توانید از مفهوم طراحی نشان در قالبی پررنگ‌تر و مدرن‌تر نیز استفاده کنید. ویژگی های اصلی یک نشان
 
1. فونت پررنگ و آسان برای خواندن
اکثر نمادها شامل نام کسب و کار در یک نماد یا شکل هستند. از آنجایی که طراحی پیچیده تر از یک علامت کلمه استاندارد است، باید مطمئن شوید که تایپوگرافی شما واضح است. به‌طور چرخشی، فونت‌های دست‌نویس در نمادها نادر هستند، مانند هر چیزی که خواندن آن در صورت کوچک کردن آن دشوار باشد. یک متن مدرن یا sans-serif ممکن است بهترین گزینه باشد. برخی از شرکت ها تایپوگرافی سریف را برای انتقال سنت گرایی انتخاب می کنند، اما مراقب باشید. یک فونت ساده مانند آنچه در لوگوی GAP وجود دارد انتخاب خوبی خواهد بود:
2. یک تصویر بدون عارضه
اگر تصمیم دارید یک گرافیک را در لوگوی نشان خود بگنجانید، مانند بال های موتور سیکلت هوندا، باید تا حد امکان ساده باشند. هیچ عنصر پیچیده یا جزئیات کوچکی را اضافه نکنید. این درسی است که استارباکس در طول سال ها به سختی آموخت. همانطور که به تاریخچه شرکت قهوه نگاه می کنید، متوجه خواهید شد که نشان آنها به تدریج پیچیده تر می شود.
 
همانطور که روی لوگوی خود کار می کنید به این فکر کنید که اگر آن را به اندازه یک قطعه ده پنی کوچک کنید (یا یک چهارم برای خوانندگان آمریکایی ما) چگونه به نظر می رسد. اگر نمی‌توانید تمام اجزای ضروری را ببینید، به چیز ساده‌تری نیاز دارید.
3. رنگ های مناسب را پیدا کنید
رنگ های روشن و مشمئز کننده در آرم های نماد بسیار غیر معمول هستند. حتی اگر رویکردی مدرن به طراحی خود داشته باشید، همچنان می خواهید پیچیدگی طراحی نشان را به شما منتقل کنید. این بدان معنی است که سایه های خنثی و ظریف تر اغلب انتخاب بهتری هستند. علاوه بر این، رنگ های کمتر دراماتیک توجه مشتریان شما را پرت نمی کند.
 
به یاد داشته باشید که طرح‌های نشان‌ها اطلاعات بصری زیادی را به افراد می‌دهد تا یک‌باره آن‌ها را دریافت کنند. اطمینان حاصل کنید که رنگ هایی که انتخاب می کنید نشان دهنده نوع شرکتی است که می خواهید باشید. به عنوان مثال، رنگ آبی امنیت، اعتماد و وفاداری را نشان می دهد.
4. تمبر یا سپر
در نهایت، آرم های نشان باید همیشه شکلی فراگیر داشته باشند. این نشان یا سپر است که تمام عناصر علامت تجاری شما را در کنار هم نگه می دارد. برخی افراد سپر سنتی را انتخاب می کنند. دیگران به سراغ یک دایره ساده می روند.
 
تنها قانون واقعی این است که همه چیز باید در همان فضا باشد. هنگام انتخاب شکل خود، مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید و به یاد داشته باشید که هر گزینه معنای خاصی دارد. سپر قدرت و امنیت را منتقل می کند در حالی که یک دایره نشان دهنده جامعه و محافظت است.
نمونه های آرم نشان: 5 نماد هیجان انگیز
هنگامی که می دانید آرم نماد چیست، سخت است که آنها را در خیابان از دست بدهید.
 
نمادها ظاهر منحصر به فردی دارند. بسیاری از آنها گرد هستند، و دلیل خوبی برای این وجود دارد. در گذشته مهر و موم و مهرهای لاستیکی به عنوان انواع آرم شخصی برای خانواده ها استفاده می شد. این شکل در طول سال ها گیر کرده است. بعید است که لوگوهای نماد از تصاویر مانند سایر لوگوها استفاده کنند. بیشتر نمادهای لوگو عاری از طلسم یا اشکال پیچیده هستند.
در اینجا تعدادی از شناخته شده ترین نمونه های لوگوی نشان برای کمک به آموزش شما آورده شده است.
 
1. نشان لوگوی فورد
فورد سومین شرکت خودروسازی بود که توسط هنری فورد تأسیس شد. شرکت اول شکست خورد و شرکت دوم بعداً در زندگی خود به کادیلاک تبدیل شد. زمانی که اولین لوگو برای فورد طراحی شد، یک نماد گرد بسیار تزئین شده بود. با این حال، تا سال 1927، این شرکت تصمیم گرفت تصویر خود را با یک نشان بیضی شکل تازه‌سازی و ساده‌سازی کند. امروزه، لوگوی فورد همچنان در انتقال پیچیدگی و سبک عالی است.
2. نشان آرم BMW
متوجه خواهید شد که بسیاری از بهترین نمونه های آرم نشان از شرکت های خودروسازی می آیند. BMW، سازنده ای مترادف با کلاس و لوکس، لوگوی خود را از نمونه اولیه ای که در ابتدا توسط برند Rapp-Motorenwerke استفاده می شد ایجاد کرد. اولین نشان بی ام و دارای دو بخش سفید و بلوکی در داخل یک دایره سیاه بود. اگرچه تصویر در طول سال ها کمی اصلاح شده است، اما بسیار شبیه به تصویر اصلی است. قابل توجه ترین تغییر در سال 2000 رخ داد، زمانی که علامت یک افکت سه بعدی جدید دریافت کرد.
3. نشان موتور سیکلت هوندا
هوندا لوگوی متفاوتی برای موتورسیکلت ها و خودروهای خود دارد. علامتی که امروز به آن نگاه می کنیم، نشان موتورسیکلت هوندا است. این نشان بسیار جالب تر و چشم نوازتر از نشان استاندارد خودروی هوندا (به نظر ما) است. بالهای درون لوگو به سوئیچیرو هوندا - بنیانگذار شرکت - منتسب است.
 
ظاهراً سوئیچیرو در طراحی لوگو از بال‌های الهه یونانی نایک، الهه پیروزی الهام گرفته است. او بال های او را گرفت تا اساس نشان موتورسیکلت را تشکیل دهد. از زمانی که برای اولین بار طراحی شد، این نشان بین استفاده از فرمت نشان و تبدیل شدن به یک علامت تجاری ترکیبی استاندارد به عقب و جلو پرید.
4. نشان برادران وارنر
نماد سپر برادران وارنر که برای دوستداران سینما در سراسر جهان شناخته شده است، در طول سال ها به این شرکت چسبیده است. احتمالاً یکی از شناخته شده ترین نشان های موجود، لوگوی برادران وارنر مربوط به سال 1923 است. در ابتدا، قسمت بالایی لوگو شامل تصویری از استودیو فیلم بود. با این حال، با گذشت زمان، سازمان به تدریج تصویر خود را ساده کرد. اکنون حتی نوشته «برادران وارنر» نیز در برخی از تکرارها حذف شده است.
5. استارباکس
در نهایت، Starbucks یک ورودی استثنایی دیگر به لیست نمونه‌های آرم نشان ما است. در سال 1971، بنیانگذاران استارباکس برای نشان تجاری خود از حکاکی قرن چهاردهمی الهام گرفتند. حکاکی یک پری دریایی زیبا با دو دم بود. در ابتدا، تصویر نشان استارباکس بسیار پیچیده بود - چیزی که به دنیای مدرن ترجمه نمی شود. با این حال، در طول چندین دهه، لوگو بارها و بارها دوباره طراحی شده است.
 
در نهایت، ما لوگوی منحصربفردی داریم که امروزه بسیار محبوب و به طور گسترده در رسانه های اجتماعی پخش شده است. نشان استارباکس بینش مفیدی در مورد اینکه این سبک سنتی لوگو چقدر می تواند جسورانه و مدرن باشد است.
 
برای طراحی لوگوی نهایی به کمک نیاز دارید؟
وقتی برای اولین بار یک شرکت را راه اندازی می کنید، درک اهمیت یک لوگو دشوار است.
با این حال، علامت تجاری شما بسیار بیشتر از ترکیبی از فونت ها و تصاویر فانتزی است. لوگوی شما مهم ترین شناسه بصری است که دارید. به این صورت است که شما یک قبیله پشت برندتان از طریق یک تصویر واحد ایجاد می کنید. لوگوی شما راهی است که مشتریان جدید و فعلی کسب و کار شما را شناسایی می کنند. این حتی بینشی است از اینکه شما کی هستید و چه می کنید.
 
اگر به برخی از لوگوهای مورد علاقه خود فکر کنید، خواهید دید که چقدر می توانند معنی دار باشند. هر لوگویی داستان خاص خود را دارد، از اپل با اتصالاتش به اسحاق نیوتن، تا نایک با صدای الهام گرفته از الهه اش.
 
نماد اساساً سنتی ترین شکل لوگویی است که می توانید داشته باشید. آرم‌های سبک نشان سال‌هاست که از زمان تمبر حروف و نشان‌های خانوادگی وجود داشته‌اند. احتمالاً به همین دلیل است که این علائم هنوز در نماد سنت و میراث بسیار مؤثر هستند.
 
اگر فکر می‌کنید که لوگوی نماد می‌تواند به شما در انتقال تاریخچه برندتان کمک کند، پس برای زنده کردن چشم‌اندازتان به کمک نیاز دارید. به یاد داشته باشید، طراحی یک نشان می تواند مشکل باشد زیرا آنها اغلب بسیار پیچیده هستند. خوشبختانه، تیم فابریک راه خود را در مورد هر شکل و سبک لوگو می شناسد.
 
منبع: https://fabrikbrands.com/what-is-an-emblem-logo/

تاریخچه و تکامل لوگو eBay

از لوگوی قدیمی eBay تا امروز.
امروز ما قصد داریم تاریخچه لوگوی eBay را بررسی کنیم، از لوگوی قدیمی eBay گرفته تا تغییرات جدیدتر لوگوی eBay، و همه چیز در این بین. اگر آماده هستید، بیایید شروع کنیم!
احتمالاً یکی از شناخته شده ترین وب سایت های موجود امروزی، eBay به عنوان محیط نهایی برای حراج های دیجیتال است. مردم در سرتاسر جهان می‌توانند هر محصول متنوعی را از طریق پلتفرم بفروشند و در هر کجا و در هر زمان با خریداران ارتباط برقرار کنند.
آرمکده بعنوان شرکت طراحی لوگو در زمینه طراحی مجدد لوگو فعالیت می کند.
لوگوی eBay به عنوان نمادی فراموش نشدنی در عصر خرید آنلاین ظاهر شده است. اگرچه طراحی در طول سال ها کمی تغییر کرده است، بسیاری از جنبه ها مانند انتخاب رنگ های روشن، شبیه به لوگوی گوگل، ثابت هستند.
 
در اینجا چیزی است که باید در مورد نکات طراحی لوگو eBay در طول سال ها بدانید.
 
تاریخچه eBay
برای شروع سفر خود به تاریخچه لوگوی eBay، بیایید با نگاهی به برند eBay شروع کنیم. مفهوم eBay در سال 1995 آغاز شد، زمانی که مردی می خواست وب سایتی ایجاد کند که در آن مردم بتوانند دیسپنسرهای کلکسیونی Pez را مبادله کنند.
نکته قابل توجه، نام اصلی eBay در واقع "AuctionWeb" بود که در سال‌های آینده به لوگوی بسیار متفاوتی منجر می‌شد.
 
همانطور که این ایده تکامل یافت، مرد، پیر امیدیار، شروع به شناخت پتانسیلی کرد که برای تبدیل شدن به یک بازار بین المللی برای نیازهای فروش و خرید داشت. امیدیار با جف اسکال و همچنین مگ ویتمن (دوست از هاروارد) به نیروها پیوست تا پایه های برند eBay را ایجاد کند.
 
در 3 سال اول فعالیت خود، eBay حدود 30 کارمند و بیش از نیم میلیون بازدید کننده وب سایت داشت. وقتی eBay عمومی شد، جف و پیر را در عرض 7 ماه میلیاردر کرد.
 
امروزه eBay شناخته شده ترین و سودآورترین پلت فرم حراج در وب است. با حضور در سراسر جهان، ارزش این شرکت تا سال 2018 به بیش از 27.2 میلیارد دلار رسید.
 
آرم های eBay در طول سال ها
لوگوی قدیمی eBay ایجاد شده برای "AuctionWeb" پس از تغییر نام رسمی شرکت در سال 1997، تنها دو سال پس از اولین ظاهر شدن شرکت، به سرعت به روز شد.
 
نامی که ظاهراً استانداردهای «گروه فناوری اکو بی» است که نام شرکت امیدیار بود. از آنجا که نام وب‌سایت «echobay.com» قبلاً گرفته شده بود، تیم با eBay ماندگار شد.
 
1995
از ابتدا، لوگوی اصلی eBay از یک علامت کلمه برای تعریف و متمایز کردن برند استفاده می کرد. این حتی در مورد لوگوی AuctionWeb نیز صادق بود.
 
لوگوی AuctionWeb یک نشان تک رنگ ساده بود که عبارت «حراج» را به رنگ مشکی بر روی پس‌زمینه سفید و به دنبال آن کلمه «وب» به رنگ سفید روی پس‌زمینه سیاه نشان می‌داد. حروف چاپی بدون سری پررنگ بود، اگرچه در اکثر صفحه نمایش های کامپیوتر کاملاً پیکسلی به نظر می رسید.
 
1997
هنگامی که شرکت eBay برای اولین بار تأسیس شد، تیم چندان به این لوگو فکر نکرد. اولین طرح برای علامت کلمه رسمی eBay فقط نام آن در فونت سریف سیاه بود. این فونت در واقع Times New Roman است - رایج ترین فونت در جهان امروز.
 
هیچ قاب یا جزئیات اضافی برای جلب توجه به لوگو در اینجا وجود ندارد. مشخصه اصلی این است که "B" بزرگ شده است.
 
1999
در آغاز هزاره، eBay تصمیم گرفت که زمان به روز رسانی لوگوی خود است. لوگوی جدید eBay هیچ شباهتی به لوگوی اصلی eBay نداشت. در واقع، طراحی برای سال 1999 بزرگترین تغییر لوگوی eBay در تاریخ شرکت است، زیرا شامل اضافه کردن رنگ های جدید به ترکیب بود.
 
طراحی مجدد، یک نشان رنگارنگ را به بازار آورد و حرف کوچک "y" را با یک بزرگ جایگزین کرد و بزرگ "B" را حذف کرد.
 
هر حرف از کتیبه با فونت بلوک sans-serif، با رنگ‌های کمی شفاف بود تا بتوانند همپوشانی داشته باشند. رنگ‌های قرمز، آبی، زرد و سبز تنوع کسب‌وکار را نشان می‌داد، در حالی که فاصله و قرارگیری ناهموار حروف باعث می‌شد که نشان سرگرم‌کننده و شناور به نظر برسد.
 
2012
لوگوی نمادین و پرهیاهو eBay برای چندین سال ثابت ماند، تا اینکه در دهه 2010، تعدادی از شرکت‌های فناوری شروع به ساده‌سازی نمادهای خود برای آینده‌ای مینیمالیستی کردند.
 
اگرچه هنوز هم افرادی هستند که می پرسند "چرا eBay لوگوی خود را تغییر داد؟" بسیاری موافق هستند که طراحی جدید بسیار واضح تر و تمیزتر است.
 
نسخه 2012 طراحی لوگوی eBay هنوز در حال استفاده است و همان پالت رنگ قرمز، آبی، زرد و سبز نماد قبلی را دارد. علامت کلمه این بار تایپوگرافی متفاوتی را انتخاب کرد، هنوز به صورت sans-serif، اما بسیار شیک تر و ساده تر.
 
حروف سنتی sans-serif حروف را بدون همپوشانی به یکدیگر نزدیک می کند.
لوگوی جدیدتر eBay نیز بزرگ "Y" را حذف کرد، که بسیاری از طراحان احساس می کردند که واقعا منطقی نیست. هیچ یک از حروف در نماد جدید روی صفحه شناور نیستند و همه آنها یکنواخت و یکنواخت به نظر می رسند و اجازه می دهند تصویر حرفه ای تری داشته باشید.
 
چه کسی لوگوی جدید eBay را طراحی کرد؟
آخرین نسخه لوگوی eBay توسط Lippincott طراحی شد تا جایگزین تایپوگرافی قدیمی تر و عجیب و غریب طراحی شده توسط CKS Partners (و Elissa Davis) شود.
 
جدیدترین فونت لوگوی eBay ممکن است به اندازه فونت قبلی هیجان انگیز نباشد، اما این فونت بسیار بیشتر با روندهای لوگوی فناوری مطابقت دارد.
 
جالب اینجاست که eBay یکی از معدود شرکت هایی است که برای شروع بدون هیچ لوگوی واقعی کار می کند. حروف سیاه ساده "آیکون" اصلی توسط بسیاری به عنوان یک لوگو در دنیای امروز طبقه بندی نمی شود.
 
زمانی که از الیسا دیویس از شرکای CKS خواسته شد تا لوگوی جدید را طراحی کند، او اشاره کرد که در آن زمان از لوگوی اپل و حرکت سرگرم کننده بازی Twister الهام گرفته است. به گفته دیویس، شخصیت‌های همپوشانی حس اجتماعی را نشان می‌دهند.
 
می توانید منابع آرم eBay را در اینجا بیابید.
 
نماد آرم eBay
نماد رسمی آرم eBay به سادگی نام "eBay" است، که می تواند با بزرگ Ebay یا Ebay کوچک و بزرگ B، "eBay" نوشته شود.
 
فونت آرم eBay
اولین فونتی که برای لوگوی eBay انتخاب شد Times New Roman بود. از آن زمان، شرکت به جایگزینی دوستانه تر و بدون سریف روی آورده است. جدیدترین لوگوی eBay یک نسخه نازک از فونت Univers است.
 
رنگ آرم eBay
رنگ‌های لوگوی eBay همیشه به اندازه امروز هیجان‌انگیز نبودند. در ابتدا، لوگو فقط سیاه و سفید بود. امروزه لوگوی eBay دارای رنگ های قرمز، آبی، زرد و سبز است که شاید نشان دهنده تنوع محصولات موجود در بازار باشد.
 
معنی نماد eBay
در طول سال‌ها، طراحان لوگو eBay گفته‌اند که الهام‌بخش آن‌ها از لوگو انتقال حس سرگرمی، آزادی و ارتباط بوده است. حروف نزدیک به هم مرتبط لوگو در نماد اخیر، و همپوشانی در نماد قبلی به ایجاد حس اجتماعی کمک کرد.
 
بزرگداشت لوگوی eBay
شاید لوگوی eBay امروزه به اندازه دهه 2000 عجیب و غریب نباشد، اما همچنان به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین نمادها در جهان باقی است. این شرکت هویت خود را با آزمایش فونت ها و رنگ ها در دهه 90 و 2000 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون این حس سرگرم کننده را حفظ کرده است.
 
امروزه، پالت رنگی طیف وسیعی از محصولاتی را که کاربران eBay می‌توانند در این پلتفرم پیدا کنند، به ما یادآوری می‌کند، در حالی که مفاهیم برندهای فناوری مانند گوگل و مایکروسافت را به ذهن متبادر می‌کند.
 
لوگوی بسیار شیک‌تر و ساده‌تر ایجاد شده در سال 2012 نیز در دنیای دیجیتال مینیمالیستی، جایی که اپلیکیشن‌ها و گوشی‌های هوشمند برتری دارند، بسیار بهتر عمل می‌کند.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی از نمادین ترین لوگوها در جهان و اینکه از کجا آمده اند، برخی از راهنماهای دیگر ما را در logofile بررسی کنید.
 
منبع: https://fabrikbrands.com/ebay-logo-history-and-symbol-evolution/

تاریخچه طراحی لوگو آئودی

آیا با تاریخچه لوگوی آئودی آشنایی دارید؟ لوگوی آئودی یکی از قابل تشخیص ترین نمادها در صنعت خودرو است که سادگی را با معنای عمیق تر ترکیب می کند.
اگرچه نشان لوگوی آئودی از زمان راه اندازی این برند در سال 1909 تا حدودی تکامل یافته است، اما این چهار دایره در ابتدا در دهه 1930 ظاهر شدند. این حلقه ها اکنون برای تصویر برند آئودی اساسی هستند.
برای آگاهی از هزینه طراحی لوگو و یا استخدام طراح لوگو با آرمکده تماس بگیرید.
 
مانند بسیاری از شرکت‌های محبوب در طول سال‌ها، آئودی لوگوی خود را برای تسخیر قلب و ذهن مشتریان آینده و فعلی اصلاح، به‌روزرسانی و ارتقا داده است.
امروز، ما برخی از جزئیاتی که باید در مورد اصول طراحی لوگو آئودی بدانید را پوشش خواهیم داد.
 
لوگوی آئودی به چه معناست؟
معنی نماد آئودی
نشان آئودی امروزه یکی از شناخته شده ترین تصاویر در صنعت است. چهار دایره این خودروساز مشهور آلمانی معنای عمیق‌تری از آن چیزی دارد که بیشتر مردم تصور می‌کنند. بیش از یک طراحی شیک، لوگوی ماشین 4 حلقه ای چهار شرکت را نشان می دهد که در دهه 1930 ادغام شدند.
 
شرکت‌های Horsch، Audi، Wanderer و DKW با هم ترکیب شدند تا «اتحادیه خودرو» را تشکیل دهند. بعداً شرکت های تازه تأسیس نام «آئودی» را به خود گرفتند. این تجارت پیشرفته به سرعت به یکی از برترین شرکت های خودروسازی در جهان تبدیل شد.
 
لوگوی امروزی آئودی یک طرح ساده است که دارای چهار حلقه در هم تنیده است. این طرح گاهی اوقات با علامت کلمه "Audi" با فونت شیک همراه است.
آئودی AG یا آئودی یک شرکت خودروسازی آلمانی است که به دلیل طراحی خودروهای لوکس شناخته شده است. امروزه آئودی یکی از زیرمجموعه های گروه فولکس واگن است و در 9 کارخانه در سراسر جهان خودرو تولید می کند. منشا این برند بسیار پیچیده است و به اوایل قرن بیستم باز می گردد.
 
همانطور که در بالا ذکر شد، آئودی که امروز می شناسیم نتیجه ادغام چهار شرکت از جمله برند اصلی آئودی است. ترکیب این شرکت ها اتحادیه خودرو را ایجاد کرد که در دهه 1960 توسط فولکس واگن خریداری شد.
 
پس از راه اندازی مجدد برند آئودی، شرکت فولکس واگن به ایجاد لوگوی آئودی کمک کرد که اکثر مردم اکنون می شناسند.
 
نام آئودی از نام خانوادگی بنیانگذار، "Horch" گرفته شده است که در آلمانی به معنای "گوش دادن" است و در لاتین به "Audi" ترجمه می شود. آئودی در برخی از تلاش‌های بازاریابی خود از شعار «پیش‌تر بودن از طریق فناوری» استفاده می‌کند.
تکامل آرم آئودی: آرم های آئودی در طول سال ها
تغییرات لوگوی صوتی در طول سال ها عمدتاً تحت تأثیر تغییر مالکیت و موقعیت شرکت در بازار بوده است.
 
اگرچه لوگوی خودروی 4 حلقه معمولاً طرحی است که با این برند مرتبط است، اما این تصویر تا بیش از 20 سال پس از راه اندازی کسب و کار ظاهر نشد.
 
بیایید نگاهی دقیق‌تر به لوگوی صوتی در طول سال‌ها بیندازیم.
 
1909
لوگوی آئودی که برای پیش از راه اندازی این شرکت طراحی شده است، هیچ شباهتی به لوگوی امروزی ندارد. در عوض، ما یک علامت کلمه شکسته را می بینیم که در یک طرح بیضی شکل به سمت بالا متمایل می شود. این لوگو دارای یک پالت رنگ خاکستری تیره بود که برای بروز پیچیدگی و حرفه ای بودن عالی است.
 
با این حال، قبل از راه اندازی رسمی شرکت در سال 1909، نشان لوگوی صوتی تغییر کرد. نشان جدید شبیه شماره یک بود که بالای یک مثلث نیم دایره و وارونه نشسته است. کلمه "Audi" همچنان با فونت ایتالیک ظاهر می شود.
بعداً در همان سال، تیم طراحی لوگوی آئودی تغییر دیگری ایجاد کرد و علامت کلمه "آئودی" را به چیزی شبیه به طراحی وثیقه بازاریابی آئودی امروزی به روز کرد. این لوگو تا زمان تشکیل Auto Union در سال 1932 بخشی از تصویر آئودی باقی ماند.
1932
سال 1932 یکی از مهمترین نمونه های تغییر لوگوی آئودی است که در طول سال ها شاهد آن بوده ایم. ادغام چهار برند مختلف باعث ایجاد "اتحادیه خودکار" و یک لوگوی جدید شد.
این طراحی جدید، اگرچه پیچیده است، اما معنای زیادی داشت. چهار دایره متصل به هم متصل شده اند و طرح های لوگوی قبلی برندهای مستقل را به نمایش می گذارند.
 
پیچیدگی این نشان با گذشت سالها شروع به کاهش کرد. در سال 1949، نسخه ای از نماد آئودی بدون آرم جداگانه ظاهر شد.
نشان‌های این لوگو از داخل دایره‌ها برداشته شده و با یک مستطیل افقی که عبارت «اتحادیه خودکار» در متن ساده sans-serif را نشان می‌دهد جایگزین شده است.
 
1969
در سال 1969، پس از تغییر نام اتحادیه خودکار به "آئودی"، نماد دوباره تکامل یافت. طراحی ساده بر روی یکی از علائم اصلی آئودی و مستطیل در وسط چهار دایره متصل آرم قبلی ساخته شده است.
 
این نشان آئودی کلمه "Audi" را با حروف "NSU" در بالای یک مستطیل سیاه ترکیب کرده است. بعداً در همان سال، آئودی نسخه جایگزینی از لوگوی خود را نیز ایجاد کرد. این نشان، بنر مستطیلی را از لوگوی قبلی حذف کرد و فقط چهار حلقه را نگه داشت.
 
حلقه ها برای نشان دادن برندهای متصل به هم زنجیر شده بودند و یک پالت رنگ آبی تیره را نشان می دادند.
یک علامت کلمه به همراه چهار حلقه نیز در سال 1969 ظاهر شد. این علامت کلمه آئودی با فونت معروف آئودی را نشان می داد. این کلمه با حروف پررنگ سفید، در بالای یک شکل بیضی سیاه ظاهر شد.
 
1978
در سال 1978، نسخه لوگو با علامت کلمه به شکل بیضی دوباره تغییر کرد. این طرح اکنون به رنگ قرمز و سفید بود و شامل یک حاشیه سفید نازک تر در اطراف بیضی قرمز اولیه و به دنبال آن یک طرح کلی قرمز براق بود.
 
علامت کلمه آئودی و چهار نشان دایره در سال 1995 با هم ادغام شدند و لوگویی را ایجاد کردند که بسیاری از طرفداران آئودی امروزه با آن آشنا هستند. حلقه های این نشان با سایه فلزی شکلی سه بعدی به خود گرفتند.
علامت کلمه آئودی از همان قرمز روشن لوگوی بیضی قبلی استفاده می کرد.
 
آئودی همچنین نسخه‌ای از لوگوی چهار حلقه‌ای را آزمایش کرد که حلقه‌های فلزی براق‌تر و بزرگ‌تر را با یک علامت کوچک‌تر و بدون سریف ترکیب می‌کرد که در گوشه پایین سمت چپ قرار می‌گرفت.
2016
به دنبال بسیاری از برندهای محبوب در سال 2016، آئودی بار دیگر لوگوی خود را ساده کرد و علامت کلمه و سایه حلقه های فلزی را حذف کرد. دایره های متصل اکنون پررنگ و سیاه هستند.
نماد آئودی به معنای امروز است
همانطور که در بالا ذکر شد، بزرگترین تغییرات لوگوی آئودی به دلیل تغییرات در مالکیت و ساختار شرکت رخ داده است. نماد آئودی امروزه به همان معناست که برای معرفی اولیه برند آئودی وجود داشت.
 
زمانی که آئودی با سه شرکت دیگر برای ایجاد Auto Union متحد شد، طراحی چهار حلقه راهی برای نشان دادن همه شرکت‌های مشارکت کننده بود.
 
اگرچه برند Auto Union تصمیم گرفت تا به طور رسمی از نام "آئودی" در آینده استفاده کند، طراحی چهار دایره ای گواهی بر ریشه های این تجارت باقی ماند.
 
لوگوی چهار حلقه امروزی بینشی عالی از تاریخچه آئودی است. سادگی نماد آئودی همچنین به این معنی است که به خاطر سپردن آن بسیار ساده تر از برخی طرح های جایگزین است.
 
رنگ های لوگوی آئودی
طرح رنگی لوگوی آئودی امروزه ترکیبی ساده از دایره های سیاه پررنگ در پس زمینه سفید است. رنگ سیاه نشان دهنده پیچیدگی، قدرت و قدرت است.
رنگ‌های لوگوی قبلی آئودی دارای طرح‌های کروم و نقره‌ای زیادی برای 4 حلقه بودند. این یک انتخاب رایج در میان خودروسازانی بود که می‌خواستند آرم‌ها شبیه نشان واقعی یک خودرو باشند.
 
جدیدترین نسخه علامت کلمه آئودی با رنگ قرمز پررنگ نوشته شده بود، اگرچه این طرح همیشه در کنار نماد چهار حلقه استفاده نمی شود.
 
هنگامی که علامت کلمه روی وثیقه بازاریابی لوگو ظاهر می شود، نمونه ای عالی از روانشناسی رنگ است. قرمز روشن احساسات قدرت را با شور و هیجان ترکیب می کند.
 
لوگوی آئودی چه فونتی است؟ فونت لوگوی آئودی
آئودی از فونت منحصر به فرد Audi Type برای افزودن علامت کلمه به وثیقه بازاریابی خود استفاده می کند. فونت به طور خاص برای کسب و کار ایجاد شده است. فونت قبلی آئودی نیز ساخته‌ای سفارشی بود و برای سال‌ها جزء ثابت تصویر برند باقی ماند.
 
این لوگوی قبلی آئودی با استفاده از خطوط موازی حس هم افزایی را بین "A" و "D" در علامت کلمه آئودی ایجاد کرد.
وقتی آئودی لوگوی خود را ساده کرد، خطوط موازی در علامت کلمه ناپدید شدند. امروزه، تایپوگرافی sans-serif بسیار ظریف تر است.
 
لوگوی آئودی امروز
امروزه لوگوی آئودی نشان دهنده یکی از به یاد ماندنی ترین و شناخته شده ترین آرم های خودرو در این صنعت است. طراحی ساده اما قدرتمند آن به راحتی قابل تشخیص است، چه آن را از طریق یک آگهی آنلاین ببینید، چه در پشت خودرو هنگام صف در بزرگراه.
منبع: https://fabrikbrands.com/audi-logo-history-and-meaning-of-the-audi-emblem/
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد