x تبلیغات
نماد

لوگوموشن

 

 

لوگوموشن

 

ابتدا، بیایید یک جمع بندی سریع انجام دهیم: لوگو چیست؟

 

لوگو یک تصویر، تایپ فیس یا ترکیبی از این دو است که ارزش های شرکت شما را بیان می کند و به عنوان راهی برای شناسایی کسب و کار شما عمل می کند.

این نماد به هر جایی که کسب و کار شما نشان داده می شود خواهد رفت - روی سربرگ ها، وب سایت ها، تبلیغات، کانال های اجتماعی، کارت های ویزیت، کالاها و غیره - به طوری که مخاطب هدف شما بتواند متوجه شود که شما در مورد چه چیزی هستید و لوگوی شما را با کلیت شما مرتبط کند. نام تجاری.
برای سفارش طراحی لوگو شرکتی به آرمکده مراجعه کنید.
 
تفاوت یک لوگوموشن چیست؟
یک لوگوموشن یک لوگوی سازگار است  که بسته به زمینه ای که در آن قرار می گیرد تغییر می کند. برخلاف لوگوهای "ایستا" (بخوانید: معمولی)، آرم های پویا برای تبدیل شدن به آنها طراحی شده است. ممکن است یک جنبه خاص از لوگو تغییر کند - مانند جهت نماد یا قرارگیری رنگ ها - یا اینکه کل طرح هر بار که لوگو ارائه می شود بازنگری شود.
 
با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از عناصر اصلی لوگوی شما باید همیشه ثابت بماند، صرف نظر از تغییرات ایجاد شده در لوگو - چه فونت، حروف یا نمادی که استفاده می‌کنید.
 
این همان چیزی است که لوگوهای پویا را از پرتاب یک دسته از لوگوهای نامرتبط در سراسر مکان و نامیدن آنها "پویا" جدا می کند. بنابراین، اولین لوگوی شرکتی که ایجاد می‌کنید، احتمالاً روزانه زیاد نمایش داده نمی‌شود  اما به عنوان طرحی برای لوگوی همیشه در حال تغییر و پویا شما عمل می‌کند.
با انواع لوگو در این مقاله آشنا شوید.
 
چرا باید از لوگوموشن استفاده کنید؟
اول از همه، اگر از نظر هنری تمایل دارید، لوگوهای پویا بهشت ​​خلاق شما هستند. اما حتی اگر طراحی مورد نظر شما نباشد، همچنان مزایایی برای رفتن به مسیر لوگوموشن وجود دارد:
 
زمینه همه چیز است
 
بیایید بگوییم استراتژی برندسازی اینترنتی شما شامل نشان دادن تخصص خود در حوزه کاری خود است، اما به صورت آفلاین، شما می خواهید تمرکز بر روی سلامت شرکت شما باشد. لوگوموشن - که دائماً داستان شرکت شما را بیان می کند - بسته به موقعیت می تواند هر دوی این ویژگی ها را منتقل کند.
 
این نشان دهنده تطبیق پذیری است
 
نسخه‌های مختلف یک لوگو این تصور را ایجاد می‌کنند که کسب‌وکار شما بیش از یک نقطه قوت دارد  و چه راهی بهتر از لوگویی که این کار را انجام می‌دهد، برای نشان دادن یک شرکت متمایل به تغییر؟
 
همه می توانند درگیر شوند
 
برخلاف لوگوهای ایستا، کارمندان شما می توانند استراتژی داشته باشند و ایده هایی در مورد اینکه نسخه بعدی لوگوموشن شما چگونه باید باشد را ارائه دهند.
 
به هویت برند شما می افزاید
لوگوی شما نقش مهمی در درک برند شما ایفا می‌کند و یک لوگوموشن می‌تواند به شما قلابی را بدهد که برای جذب مشتریان به آن نیاز دارید. هنگامی که نام تجاری شما به اندازه کافی در معرض دید قرار گرفت، مخاطبان شما مشتاقانه منتظر خواهند بود تا آنچه را که در آینده ارائه می‌دهید ببینند. .
 
بهترین مثال از شرکتی که از یک لوگوموشن به نفع خود استفاده می کند، گوگل است که برای هر موقعیتی - و منظور ما به معنای واقعی کلمه - هر مناسبت، لوگوی متفاوتی دارد.
 
طرفداران گوگل یاد گرفته‌اند که هر زمان که اتفاق جالبی در جهان رخ می‌دهد، لوگوی جدیدی را از شرکت فناوری پیش‌بینی کنند  و به ندرت ناامید می‌شوند.
 
متوجه خواهید شد که در هر سه مثال، متن «گوگل» خود یکسان است، اما همه چیزهای دیگر (مانند گرافیک، فونت و رنگ‌ها) از لوگوی تا لوگوی کاملاً متفاوت است.
 
حتی نسخه‌ای از لوگوی روز ملی رومانی وجود داشت که دارای یک عنصر متحرک بود - که ما را به موضوع بعدی می‌برد:
 
عناصر دینامیک
سوال داغ: چه چیزی را تغییر دهیم؟
 
پاسخ : هر چیزی قابل قبول است. تغییر برخی از عناصر زیر را در نظر بگیرید:
 
تصاویر
 
Nickelodeon به این دلیل مشهور است. کانال تلویزیونی کودکان از نماد متفاوتی برای هر برنامه در شبکه خود استفاده می کند، اما فونت پرانرژی و پرانرژی نارنجی و بازیگوش را در سرتاسر ثابت نگه می دارد - با جنبه سرگرم کننده کانال صحبت می کند و در عین حال با هر نسخه از لوگو فورا قابل تشخیص است.
پالت رنگ
 
فدرال اکسپرس از تغییر رنگ به طور موثر استفاده می کند و رنگ "Ex" را در هر نسخه از لوگوی خود جایگزین می کند تا نشان دهنده خدمات متفاوتی باشد که ارائه می دهد.
 
 
جهت آیکون
 
برای ترویج گردشگری به شبه جزیره نوردکین (که در بالای اروپا قرار دارد)، یک لوگوموشن برای مدل سازی تغییرات منطقه در جهت باد و دما ایجاد شد. در وب‌سایت گردشگری، نماد لوگو هر پنج دقیقه یک بار تغییر مکان می‌دهد.
 
 
جنبش
 
افزودن حرکت به لوگوی شما آن را در زمان واقعی پویا می کند، زیرا درست در مقابل چشمان مشتریان شما تغییر می کند! ممکن است انجام این کار بر روی مواد چاپی دشوار (اگر نه غیرممکن) باشد، اما این یک راه عالی برای ایجاد لوگوی شما در چند رسانه ای است و این تصور را ایجاد می کند که شما یک برند آینده نگر و مد روز هستید.
 
Shazam، برنامه‌ای که به افراد کمک می‌کند آهنگ‌ها را بر اساس یک کلیپ کوچک شناسایی کنند، از حرکت در لوگوی خود برای نشان دادن بلندگوی استفاده می‌کند که دائماً در حال پخش است - که نشان می‌دهد با محصول آنها، موسیقی هرگز متوقف نمی‌شود.
خط پایین
 
یک لوگوموشن به کسب و کار شما اجازه می دهد تا خلاق باشد و مجموعه ای از تأثیرات پرورش یافته را بر روی مخاطبان هدف شما ایجاد کند.
 
نکاتی که باید قبل از ایجاد یک لوگوموشن در نظر بگیرید
این سرگرم کننده است، جالب است، جذاب است - اما یک لوگوموشن برای همه مناسب نیست. همانطور که در حال تصمیم گیری در مورد نوع لوگویی هستید که می خواهید برای کسب و کار خود ایجاد کنید، موارد زیر را به خاطر بسپارید:
 
«دینامیک» را با «بهتر» اشتباه نگیرید
 
لوگوهای استاندارد هنوز هم نوع لوگوی مورد استفاده هستند، به خصوص زمانی که هدف شما ایجاد تصوری از بی زمانی و تداوم برندتان باشد. همانطور که گفته شد - لوگوهای پویا به شما امکان می دهند دائماً نوآوری کنید، که ممکن است مطابق با تصوری باشد که می خواهید دیگران از تجارت شما داشته باشند.
 
به لوگوی اصلی خود وفادار بمانید
 
عناصری که لوگوی شما را به عنوان متعلق به شرکت شما مشخص می کنند باید در هر نسخه از علامت حفظ شوند. به یاد داشته باشید، هدف یک لوگو  پویا یا غیره  این است که شما و کسب و کارتان را نشان دهد. در حالی که داشتن یک لوگوموشن و جلب توجه مهم است، آنچه مسلماً مهم‌تر است حفظ طراحی آن در خانواده برند است.
 
لوگوهای پویا باید به تنهایی بایستند
 
به خاطر داشته باشید که مشتریان در مقاطع زمانی مختلف یا از طریق رسانه های مختلف با برند شما تعامل خواهند داشت و هر لوگویی که می بینند احتمالا تنها لوگویی است که با برند شما مرتبط می کنند. به همین دلیل، هر گونه تنوع از لوگوی شما باید یک ستون فقرات داشته باشد - از کل برند شما در یک عکس پشتیبانی کند.
 
بدانید چه کسی هستید
 
قبل از طراحی انواع لوگو که آن را به شما منتقل می کند، کاملاً مطمئن شوید که پیام برند شما چیست. اگر در مورد آنچه می خواهید با هر نسخه از لوگوی خود بگویید مطمئن نیستید - اصلاً آن را نگویید!
 
جمع بندی
اکنون که تمام اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک لوگوموشن را دارید، وقت آن رسیده است که شروع کنید! از ابزار طراحی لوگوی ما برای ایجاد لوگوی اصلی خود استفاده کنید، و می توانید تغییرات لوگو را با مجموعه طراحی ما آزمایش کنید.

 

منبع: https://www.tailorbrands.com/blog/dynamic-logos

 

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو (قسمت دوم)

در قسمت قبل بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو را با هم بررسی کردیم. امروز نیز در ادامه این مقاله به معرفی باقی سایت ها و برنامه طراحی لوگو  مشهور می پردازیم.
  
 

بهترین ویژگی ها

 

Tailor Brands
Tailor Brands در سال 2015 تاسیس شد تا به هر کسی کمک کند تا با در دسترس قرار دادن نام تجاری و طراحی، تجارت خود را راه اندازی کند. این شرکت دارای 30 میلیون کاربر در سراسر جهان و بیش از 50 میلیون طرح ایجاد شده است. ما آن را برای بهترین ویژگی‌ها انتخاب کردیم زیرا ابزار طراحی آرم آن با ابزارهای چاپی، رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت ادغام می‌شود تا یک نام تجاری واحد ایجاد کند.
برنامه ساخت لوگو Tailor Brands بسیار شبیه به Designhill کار می کند. کاربران به سادگی نام کسب و کار و ترجیحات طراحی خود را وارد می کنند و نرم افزار تعدادی طرح را برای انتخاب ارائه می دهد. سپس کاربران می توانند فونت، رنگ و اندازه هر عنصر را تغییر دهند تا طرح مورد نظر خود را ایجاد کنند. لوگوی نهایی را می توان به صورت یک فایل وکتور با کیفیت بالا و قابل استفاده در وب سایت یا برای کارت ویزیت و کالا دانلود کرد.
شما می توانید برای ساخت لوگو به آرمکده مراجعه کنید.
 
Tailor Brands همچنین تعدادی خدمات برندینگ دیگر از جمله کارت ویزیت، عرشه ارائه، ارائه، پست های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر را ارائه می دهد. هنگامی که یک لوگو ایجاد می شود، هوش مصنوعی (AI) Tailor Brands تضمین می کند که هر دارایی برندسازی به گونه ای ساخته شده است که شامل لوگو و مطابقت با سبک و برند کلی باشد.
 
Tailor Brands به کاربران این امکان را می دهد که یک گرافیک با وضوح پایین را به صورت رایگان دانلود کنند و سه طرح اشتراک را با ویژگی های زیر ارائه می دهد:
 
طرح اساسی
 
9.99 دلار در ماه
لوگوی با وضوح بالا
مالکیت کامل
اندازه های لوگو رسانه های اجتماعی
ابزار تغییر اندازه لوگو
طرح استاندارد
 
19.99 دلار در ماه
تمام ویژگی های طرح اولیه
فایل های وکتور لوگو
کارت کسب و کار
مولد آرم فصلی
طرح حق بیمه
 
49.99 دلار در ماه
همه ویژگی های طرح استاندارد
یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید
پرداخت آنلاین را بپذیرید
 
بهترین برای همکاری در بین تیم ها
کانوا
ابزار طراحی رایگان Canva در حال حاضر فهرست ما را به عنوان بهترین قیمت قرار داده است، اما همچنین ابزارهای همکاری تیمی چشمگیر را ارائه می دهد و رای ما را به عنوان بهترین برای همکاری در بین تیم ها می گیرد.
 
کیت برند Canva در برنامه Pro گنجانده شده است و به تیم‌ها کمک می‌کند محصولاتی را ایجاد کنند که در برند باقی بمانند. تیم‌ها می‌توانند نمونه‌های رنگی را با مقادیر دقیق در دستان خود نگه دارند، آرم‌ها را برای استفاده‌های مختلف ذخیره کرده و به آن دسترسی داشته باشند، سبک‌های فونت و یادداشت‌ها را اضافه کنند، و حتی خود فونت‌ها را برای هر عضو تیم آپلود کنند.
 
Canva Pro همچنین به تیم‌ها اجازه می‌دهد پروژه‌ها، گرافیک‌ها و فایل‌ها را در پوشه‌های مشترک با 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری سازماندهی کنند. اعضای تیم همچنین می‌توانند روی هر فایلی نظر بدهند و تنها با یک کلیک، اندازه، متحرک سازی و انتشار لوگوها را تغییر دهند.
 
Canva Enterprise همه چیز را در طرح Canva Pro ارائه می‌کند و همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا آنچه را که اعضای مختلف می‌توانند ببینند و به آن دسترسی داشته باشند، دسترسی به پشتیبانی 24 ساعته در سطح سازمانی و قالب‌های قفل را کنترل کنند. همچنین فضای ذخیره‌سازی ابری مشترک نامحدود و همچنین گردش‌های کاری داخلی را برای کمک به اعضای تیم در بررسی و تأیید طرح‌ها ارائه می‌دهد.
 
هر دو طرح Canva با یک آزمایش رایگان 30 روزه ارائه می شوند و ویژگی های زیر را ارائه می دهند:
 
طرح حرفه ای
 
12.99 دلار در ماه برای حداکثر 5 کاربر
بیش از 610000 قالب رایگان
100 کیت برندسازی
100 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری
تغییر اندازه طراحی با یک کلیک
بیش از 100 میلیون عکس، عکس، ویدیو و گرافیک برتر
فونت ها و آرم های خود را آپلود کنید
قالب های سفارشی
طرح سازمانی
 
150 دلار در ماه برای حداکثر 5 کاربر
ویژگی های طرح All-Pro
کیت های برندینگ متعدد
فضای ذخیره سازی ابری نامحدود
گردش کار داخلی
قفل قالب
پشتیبانی 24/7 در سطح سازمانی
 
 

بهترین نرم افزار رایگان

 

 

Hatchful

 

Hatchful یک ابزار طراحی لوگو رایگان است که توسط Shopify، یکی از پلتفرم های پیشرو تجارت الکترونیک ساخته شده است. این به کاربران اجازه می دهد تا با چند کلیک یک لوگوی حرفه ای با صدها قالب برای انتخاب ایجاد کنند. ما آن را به‌عنوان بهترین نرم‌افزار رایگان انتخاب کردیم، زیرا می‌تواند آرم‌ها و عناصر رسانه‌های اجتماعی تمیز و حرفه‌ای را بدون نیاز به مهارت‌های طراحی، بدون هیچ هزینه‌ای ارائه دهد.
 
ایجاد لوگو با Hatchful نمی تواند ساده تر باشد. فقط نوع کسب و کار، سبک خلاقانه، نام کسب و کار، و محل استفاده از لوگو (وب سایت، رسانه های اجتماعی، کارت ویزیت یا کالا) را وارد کنید. سپس پلتفرم از هوش مصنوعی برای ایجاد صدها تنوع لوگو در سبک انتخابی استفاده می کند. از آنجا کاربران می توانند رنگ ها، نمادها یا فونت های هر طرحی را سفارشی کنند.
 
برخلاف دیگر سازندگان لوگو «رایگان» که برای بارگیری یک لوگوی با کیفیت بالا هزینه می‌کنند، Hatchful به کاربران اجازه می‌دهد بسته‌های آرم را که حاوی تصاویری با وضوح‌های مختلف برای وب‌سایت‌ها، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر کاملاً رایگان دانلود کنند.
 
نرم افزار طراحی لوگو چیست؟
نرم افزار طراحی لوگو به کاربران ماهر و کاربران بدون توانایی طراحی اجازه می دهد تا لوگوهای حرفه ای ایجاد کنند که می تواند در وب سایت ها، کارت های ویزیت، کالاها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده شود.
 
در حالی که تقریباً از هر نرم افزار طراحی گرافیکی می توان برای ساخت یک لوگو استفاده کرد، استفاده از نرم افزارهایی که می توانند یک لوگوی مبتنی بر برداری ایجاد کنند بسیار مهم است. بر خلاف بسیاری از فایل‌های گرافیکی که با تغییر اندازه بلوک و پیکسلی می‌شوند، گرافیک‌های برداری را می‌توان برای هر منظوری بدون افت وضوح یا وضوح تغییر مقیاس داد.
 
نرم‌افزار طراحی لوگوی مناسب می‌تواند حتی به کاربرانی که از لحاظ هنری چالش برانگیز هستند، کمک کند تا یک لوگوی تمیز و حرفه‌ای ایجاد کنند که به وضوح نام تجاری یک کسب‌وکار را با کسری از قیمتی که یک آژانس طراحی می‌گیرد، نشان دهد.
 
نرم افزار طراحی لوگو چگونه کار می کند؟
دو نوع نرم افزار طراحی لوگو وجود دارد که ما بررسی کردیم. اولین نرم افزار طراحی مبتنی بر برداری است که برای طراحان ماهر مناسب است. اینها به افرادی با توانایی های هنری اجازه می دهد تا با استفاده از اشکال، فونت ها، رنگ ها و جلوه های قابل تنظیم، یک لوگو از ابتدا ایجاد کنند.
 
نوع دوم نرم افزار طراحی لوگو برای کاربرانی است که توانایی هنری کمی دارند. اینها الگوهای حرفه‌ای طراحی شده را ارائه می‌کنند که عناصر طراحی متعادل، جفت‌های فونت و کام رنگ‌ها را برای شروع به کار کاربران ترکیب می‌کنند. از آنجا، هر عنصر را می توان بهینه سازی و اصلاح کرد تا زمانی که کاربر لوگوی مناسب برای نیازهای خود را دریافت کند.
 
در حالت ایده آل، هر دو نوع نرم افزار باید اجازه دهند گرافیک های خارجی برای استفاده وارد شوند. در نهایت، هر نرم افزار طراحی لوگو باید بتواند در قالب وکتور استاندارد و با پس زمینه شفاف صادر شود تا اطمینان حاصل شود که می توان لوگو را تغییر اندازه داد یا روی هر پس زمینه رنگی قرار داد.
چه کسی به نرم افزار طراحی لوگو نیاز دارد؟
کسب و کارهای نوپا می توانند بیشترین سود را از نرم افزار طراحی لوگو ببرند، زیرا می تواند به آنها کمک کند تا با یک هویت برند مستحکم و با هزینه نسبتا کم، روی پای راست قرار گیرند. این لوگو و تصویر را می توان در تمام عناصر کسب و کار، از جمله وب سایت، کارت های ویزیت و رسانه های اجتماعی حمل کرد تا یک هویت برند قوی و واضح ایجاد کند.
 
کسب و کارهایی که به دنبال تغییر نام تجاری یا توسعه ظاهر حرفه ای تر هستند نیز می توانند از این نرم افزار بهره مند شوند. اکثر گزینه‌های کاربرپسندی که بررسی کردیم، اساساً به کاربران اجازه می‌دهند از ظاهر برندهای دیگری که تحسین می‌کنند تقلید کنند تا تصویر کسب‌وکار خود را ارتقا دهند.
 
در نهایت، گزینه‌های نرم‌افزار طراحی لوگو مبتنی بر برداری که بررسی کردیم برای آژانس‌هایی که خدمات برندسازی و طراحی لوگو را برای مشتریان خود ارائه می‌کنند، ضروری هستند. در دستان یک طراح ماهر، می توان از این پلت فرم ها برای ایجاد آرم های منحصر به فرد استفاده کرد که به کسب و کارها کمک می کند فضای خود را در بازار ایجاد کنند.
 
هزینه نرم افزار طراحی لوگو چقدر است؟
اکثر نرم افزارهای طراحی لوگو از قابلیت دانلود تک هزینه ای به بسته های نرم افزاری و در نهایت به ابزارهای آنلاین با قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک منتقل شده اند. از نرم افزارهایی که بررسی کردیم، تنها یکی گزینه دانلود با قیمتی بین 70 تا 150 دلار را ارائه داد.
 
طراحان لوگو مبتنی بر اشتراک بین 10 تا 150 دلار در ماه متغیر هستند. بسته‌های ارزان‌تر کیفیت دانلود لوگوی نهایی و دسترسی به قالب‌ها و عناصر طراحی را محدود می‌کنند. بسته‌های با قیمت بالا به کاربران این امکان را می‌دهند که لوگوی خود را به عنوان یک گرافیک برداری با وضوح بالا دانلود کنند، الگوها و عناصر طراحی بیشتری ارائه دهند و اطمینان حاصل کنند که لوگو می‌تواند برای مقاصد تجاری استفاده شود.
 
نرم افزار طراحی لوگو شامل چه مواردی است؟
نرم افزار طراحی لوگو معمولاً شامل قالب های از پیش ساخته شده برای کمک به کاربران برای شروع به کار همراه با کتابخانه ای از آیکون ها، گرافیک ها و فونت های مناسب برای سبک های مختلف است.
 
بهترین نرم افزار از الگوهایی با عناصر طراحی متعادل استفاده می کند که نشان دهنده جایگاه ها یا صنایع مختلف است و از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت گزینه های لوگو بر اساس ورودی متن ساده کاربر استفاده می کند. به عبارت دیگر، اگر کاربر یک عکاس باشد، آن صنعت را انتخاب می کند و نمونه ای از سبک یا چیدمان را انتخاب می کند که نرم افزار سعی در مطابقت با آن دارد.
 
از آنجا، کاربران می توانند هر عنصری از لوگو را که می خواهند تغییر داده یا تغییر دهند. افزونه‌های نرم‌افزار طراحی لوگو معمولاً دسترسی به عناصر و فونت‌های طراحی بیشتری را فراهم می‌کنند و همچنین به کاربران اجازه می‌دهند نسخه‌های لوگوی خود را برای وب‌سایت‌ها، مطالب چاپی، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر دانلود کنند.
 
چگونه بهترین برنامه های نرم افزار طراحی لوگو را انتخاب کردیم
برای ساخت این فهرست، بیش از دوجین نرم افزار طراحی لوگو را بررسی کردیم. ما عمدتاً بر روی پلتفرم‌هایی برای کاربرانی که مهارت‌های هنری کم یا بدون مهارت داشتند، تمرکز کردیم، اما همچنین مطمئن شدیم که برخی از پلت‌فرم‌های اولیه طراحی وکتور مناسب برای طراحان با استعداد را نیز شامل می‌شود.
هم سهولت استفاده و هم کیفیت، ملاحظات مهمی در بررسی ما بودند. بسیاری از سازندگان لوگو وجود دارند که گزینه های ورودی و طراحی محدودی را ارائه می دهند و آرم هایی را ایجاد می کنند که قدیمی و آماتور به نظر می رسند. ما همچنین روی نرم‌افزاری تمرکز کردیم که کاربران را در فرآیند ایجاد لوگو با سؤالاتی راهنمایی می‌کرد تا گزینه‌های مختلفی را بر اساس الگوهای از پیش ساخته شده و قابل ویرایش تولید کند.
 
در نهایت، ما بر روی نرم افزار طراحی لوگو متمرکز شدیم که مقرون به صرفه بود تا مانعی را که ممکن است صاحبان مشاغل را از ارتقای برند خود به سطح بعدی باز دارد، از بین ببریم. ما گزینه‌های پرهزینه‌تری را گنجانده‌ایم که فراتر از طراحی ساده لوگو بوده و به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی نام تجاری خود را به سایر وثیقه‌ها، از جمله وب‌سایت‌ها، کالاها، رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر وارد کنند.
 

مفهوم اشکال هندسی در طراحی لوگو

 

 
اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، لوگو می تواند قدرتمندترین ابزار برای یک طراح در هنگام تبلیغ یک نام تجاری باشد. با این حال، وقتی تنها کاری که آنها باید با آن کار کنند شکل و رنگ است، چگونه می توانند تفاوت بین لوگویی که موفق خواهد بود و لوگوی شکست خورده قضاوت کنند؟ جواب؛ ضمیر ناخودآگاه.

برای مشاهده قیمت انواع لوگو اینجا کلیک کنید.

وقتی افراد به اشکال و رنگ ها نگاه می کنند، فرآیندهای روانی زیادی رخ می دهد. هر کدام احساسات، افکار و ادراکات متفاوتی را نسبت می دهند که با مغز ما - مغز مصرف کنندگان - طنین انداز می شود. طراحان گرافیک و لوگو با انتخاب رنگ‌ها و اشکالی که واکنش مورد نظر را برمی‌انگیزد، می‌توانند بر نحوه احساس مردم نسبت به طراحی و در نهایت، نحوه درک آنها از برندی که لوگو به آن اشاره می‌کند، تأثیر بگذارند. این اتفاقی نیست، امیدوارم متوجه شده باشید. طراحان باهوش و موفق کاملاً از واکنش طرح هایشان و اینکه چگونه می توانند با توجه به متغیرهایی مانند سن، جنسیت، فرهنگ و ترجیحات اجتماعی تغییر کنند، آگاه هستند.
 
برای کشف بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید از روانشناسی طراحی آرم برای ایجاد لوگوهای معنادارتر استفاده کنید، باید دقیقاً بفهمیم که پیام های پنهان در شکل و رنگ چیست. چیزهای زیادی در این مورد وجود دارد، بنابراین ما قصد داریم این وبلاگ را به دو بخش تقسیم کنیم که در طول هفته منتشر خواهد شد. امروز به شکل و در اواخر هفته نگاهی به رنگ خواهیم انداخت.
 
شکل
شکل برای طراحی لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است. مغز انسان به سختی می تواند اشکال را بفهمد و به خاطر بسپارد، زیرا ما چیزها را چگونه یاد می گیریم. یک شکل متمایز یا نمادین مدت‌ها پس از دیدن آن به یاد می‌ماند. علامت یا یک طراح عالی لوگو توانایی ایجاد یک شکل جدید است که مردم به خاطر بسپارند. اگر بگویم برندهایی مانند نایک، مک‌دونالدز و مایکروسافت، این احتمال وجود دارد که بتوانید شکل‌های این لوگوهای خاطره‌انگیز را به دقت توصیف کنید.
 
با این حال چیزهای بیشتری از به خاطر سپردن یک شکل وجود دارد. اشکال استفاده شده باید با دقت و دقت پیام درست را منتقل کنند. اشکال مختلف مانند دایره، مربع، مثلث، منحنی، خطوط افقی، خطوط عمودی و غیره همگی معنای متفاوتی را منتقل می کنند. ماهرترین طراح باید این اشکال و معانی بعدی را با هم ترکیب کند تا مطمئن شود که طراحی آنها نشان دهنده و ترویج یک پیام خاص است.
حلقه ها
دایره‌ها، به‌ویژه حلقه‌های مرتبط، مشارکت، قدرت و انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهند. این شاید بهتر از حلقه های المپیک نشان داده نشود. معنای آن از متحد شدن پنج قاره در یکپارچگی با مثبت بودن دایره بی پایان قوی تر می شود. برای مثال اگر طراح از مثلث های متصل به هم استفاده می کرد، لوگو پیام بسیار متفاوتی را منتقل می کرد.
 
مثلثها
مثلث ها تمام انرژی و خطر مربوط به خطوط مورب را دارند اما در یک ساختار جامد ساده. آنها را اغلب می‌توان در آرم‌های دین، قانون یا علم برای ترویج حس قدرت یافت. آنها همچنین به طور مرتب یافت می شوند مثلث ها اغلب در لوگوهای شرکت هایی با بازار مردانه استفاده می شوند.
 
مربع ها
اگر به دنبال یک شکل قابل اعتماد محکم برای استفاده در یک لوگو هستید، شاید مربع بهترین راه باشد. استفاده از خطوط عمودی و افقی تعادل کاملی را برای نشان دادن قابلیت اطمینان ایجاد می کند. چیزی که هنگام استفاده از مربع باید به دقت در نظر گرفته شود این است که خیلی خسته کننده تلقی نشود. بدون استفاده صحیح از رنگ، سایه و جلوه های دیگر، مربع می تواند کسل کننده و کمبود تخیل را به تصویر بکشد.
 
منحنی ها
یک منحنی تمایل به ایجاد یک پاسخ مثبت و آرامش بخش دارد. آنها می توانند احساساتی مانند حساسیت، مراقبت، دوستی، محافظت و عشق را تحمل کنند. منحنی ها همچنین به معنای حرکت هستند و اغلب برای شبیه سازی لبخند برای تقویت شادی در یک محصول استفاده می شوند.
 
خطوط مورب
یک خط مورب در ضمیر ناخودآگاه منفجر می شود زیرا آرم هایی با قطرهای زیاد به شرکت های پرانرژی و هیجان انگیزی تعلق دارند که مایلند خود را دیده و شنیده کنند. خطوط مورب می توانند حس واقعی پویایی و سرعت را ایجاد کنند. با این حال، استفاده بیش از حد از یک خط مورب یک خطر است، زیرا تمایل دارد دقیقاً احساس خطر را ایجاد کند!
 
خطوط افقی
خطوط افقی اغلب یک انتخاب مطمئن برای استفاده با لوگو هستند. آنها نشان دهنده آرامش و خونسردی هستند و یک اثر آرام بخش دارند که می تواند به آرامش کمک کند. خط افقی اعتماد را تقویت می کند و اغلب برای مبارزه با تهدید و تجاوز که در خطوط عمودی و مورب دیده می شود استفاده می شود.
خطوط عمودی
خطوط عمودی نشان دهنده ثبات، قدرت و تعادل هستند. دقت عمودی ها نیز قدرت و حرفه ای بودن را به شما می دهد. آنها اغلب در آرم های شرکتی در صنایع رقابتی برای ارتقاء حس قابلیت اطمینان و کارایی حرفه ای استفاده می شوند. با این حال، خطوط عمودی اغلب به سختی کشیده می شوند، زیرا ممکن است سرد، تهاجمی، سلطه جو و تهاجمی باشند. مگر اینکه این چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید، لوگوهای مبتنی بر خط عمودی نیاز به تفکر دقیق دارند.
 
برخی از کسب‌وکارها پیام‌ها، ارزش‌ها یا مضامین خاصی دارند که می‌خواهند آن‌ها را تبلیغ کنند و ممکن است در مورد برندسازی شرکت‌شان به‌طور طبیعی جذب برخی از مؤلفه‌های بالا آسان‌تر شود. با این حال، برخی دیگر ممکن است ترکیبی باشند و ارزش را در استفاده از اشکال و الگوهای متعدد با لوگوی خود ببینند. این بدان معنا نیست که هیچ یک از این روش‌های تفکر اشتباه است یا نسبت به دیگری موفقیت کمتر یا بیشتر خواهد داشت - همه چیز به دقت و خلاقیت طراحی لوگو بستگی دارد.
 
منبع: https://www.digitaldoughnut.com/articles/2016/december/the-psychology-of-logo-design-shape

 

چطور یک لوگو برای فروشگاه اینترنتی خود طراحی کنیم؟

امروزه، بسیاری از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک کوچک تا بزرگ در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند و رقابت بی‌رحمانه‌ای را ایجاد می‌کنند. اینها را می توان عمدتاً به عنوان تجارت به تجارت (B2B) مانند Shopify، تجارت به مصرف کننده (B2C) مانند آمازون و مشتری به مصرف کننده (C2C) مانند eBay طبقه بندی کرد.
مشتریان این سایت‌های تجارت الکترونیک را برای خرید محصولات با هزینه‌های کمتر و خرید سریع‌تر محصولات ازدحام می‌کنند. آنها می توانند قیمت ها را در پلتفرم های مختلف مقایسه کنند و با کمترین هزینه به خرید رضایت دهند.
 
اما در دنیای تجارت مدرن، تنها در صورتی می توانید رقابت کنید که بتوانید بر بینندگان تأثیر بگذارید. این در مورد وب سایت های تجارت الکترونیک نیز صادق است. بنابراین، آنها باید برندهای خود را بر اساس هویت بصری خود، مانند وب سایت ها، بروشورها و مواد بازاریابی مختلف بسازند. با این حال، در میان تمام جلوه‌های بصری برندسازی، لوگوها از همه مهم‌تر هستند. در ادامه اصول طراحی آرم و لوگو فروشگاه اینترنتی را با هم بررسی می کنیم.
 
 

چرا لوگوی تجارت الکترونیک شما ضروری است؟

01. اولین تأثیر ماندگار را ایجاد کنید
اولین تأثیر بسیار مهم است زیرا ذهن ما را نسبت به آنچه می بینیم و می شنویم مثبت می کند. سپس، بعداً، بر اساس برداشتی که برای اولین بار داشتیم، برداشت خود را در مورد آن چیز خاص تعیین می کنیم.
 
به همین ترتیب، اگر لوگوی تجارت الکترونیکی شما از نظر زیبایی طراحی دلپذیر باشد، مردم بلافاصله آن را دوست خواهند داشت. علاوه بر این، هر زمان که لوگوی آن را در تبلیغات، وب‌سایت‌ها و کمپین‌های بازاریابی ببینند، اولین برداشت خوبی از وب‌سایت یا پلتفرم تجارت الکترونیک شما خواهند داشت.
 
02. برند خود را قابل شناسایی کنید
با یک لوگوی چشمگیر با طراحی خوب، برند تجارت الکترونیک شما در طول سال ها به طور پیوسته شناخته می شود. اما خود لوگو برای ایجاد شناخت کافی نیست زیرا عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که در آن نقش دارند.
 
لوگو تصویری فراگیر از هر کاری است که وب سایت تجارت الکترونیک شما انجام می دهد. مردم همیشه آن را می بینند. علاوه بر این، یک لوگو همیشه کمک بزرگی برای ایجاد آگاهی و شناخت برند است.
لوگوی تجارت الکترونیک شما در همه جا ظاهر می شود. در صفحات وب سایت شما، از جمله سرصفحه و پاورقی، به شدت وجود خواهد داشت. آرم روی بسته‌بندی‌های شما مانند جعبه‌ها و پاکت‌های داخل و خارج، مواد بسته‌بندی، برگه‌های بسته‌بندی، نوار چسب و برچسب‌های حمل و نقل قرار می‌گیرد.
 
لوگوی شما همچنین در صفحات رسانه های اجتماعی شما به عنوان عکس نمایه، عکس جلد، فیلم و نماد ظاهر می شود. در حالی که پلت فرم تجارت الکترونیک خود را بازاریابی می کنید، لوگو در همه جا در همه رسانه های تبلیغاتی وجود دارد. همچنین لوگوی تجارت الکترونیک خود را بر روی امضای ایمیل، یادداشت های داخلی شرکت و تمامی وسایل ارتباطی داخلی شرکت خود نشان خواهید داد.
03. در بستر تجارت الکترونیکی خود اعتماد ایجاد کنید
آرم های وب سایت تجارت الکترونیک باید چشمگیر، به یاد ماندنی و منحصر به فرد برای مشاغلی باشد که مایل به ایجاد اعتماد هستند. با طراحی عالی، طراحی لوگوی تجارت الکترونیک شما پیامی را منتقل می کند که مخاطبان شما می توانند به آن اعتماد کنند.
 
04. بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید
یکی دیگر از مزایای مهم داشتن یک آرم تجارت الکترونیک منحصر به فرد این است که بسیاری از بازدیدکنندگان احتمالاً از سایت شما خرید می کنند. لوگوی شما نشانه اعتماد، کیفیت، اطمینان و غیره خواهد بود. پس از خرید، بارها و بارها برای خرید بیشتر به سایت شما باز می گردند. طراحی لوگو به طور غیر مستقیم به مردم کمک می کند تا آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.
 
انواع لوگو
قبل از اینکه شروع به ایجاد لوگوی خود با استفاده از یک سازنده آرم تجارت الکترونیک یا استخدام یک طراح حرفه ای کنید، تصمیم بگیرید که کدام نوع لوگو برای کسب و کار شما مناسب تر است. همه انواع لوگوها برای همه مشاغل یکسان ایجاد نمی شوند.
 
لوگوها انواع مختلفی دارند، اما می‌توانیم آن‌ها را به طور کلی به عنوان لوگوهای متنی، گرافیکی و ترکیبی دسته‌بندی کنیم.
 
01. آرم های متنی
لوگوهای متنی لوگوهایی مبتنی بر تایپوگرافی هستند. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند نام کامل یا حروف اول کسب‌وکار خود را وارد کنند، آرم‌های متنی را انتخاب می‌کنند. اگر نمی خواهید از نام کامل شرکت خود استفاده کنید، می توانید فقط حروف اول نام را برای تشکیل لوگو طراحی کنید.
 
02. آرم های گرافیکی
لوگوهای گرافیکی طرح های مبتنی بر تصویر هستند که می توانند نمادها یا نشانه ها، کاراکترها یا عناصر انتزاعی را در خود جای دهند. اگر بتوانید نماد تجارت الکترونیکی موثری را پیدا کنید که بتواند معنا و ایده آل را منتقل کند، یک نماد می تواند گزینه خوبی باشد. لوگوی گاز گرفته شده اپل را به عنوان نمونه ای از لوگوی نماد در نظر بگیرید.
 
یک لوگوی مبتنی بر کاراکتر از یک شخص معروف، حیوان یا نماد محلی استفاده می کند که مردم می توانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند. به سرهنگ سندرز KFC فکر کنید.
 
03. آرم های انتزاعی
لوگوهای انتزاعی جزو پرکاربردترین و محبوب ترین لوگوها هستند زیرا به جای تصاویر شامل اشکال هندسی، خطوط و نمادها می شوند. نام تجاری تجارت الکترونیک شما زمانی که به بازارهای بین المللی گسترش یافته است باید لوگوی انتزاعی را انتخاب کند. یا اگر نمی‌خواهید مرتبط با هیچ فرهنگی دیده شوید و به نمادی خنثی نیاز دارید، می‌توانید این لوگو را انتخاب کنید.
 
04. لوگوی ترکیبی
لوگوی ترکیبی دارای ترکیبی از متن و تصویر است. اکثر برندها به چنین لوگوهایی افتخار می کنند. به عنوان مثال، مک دونالد یک لوگوی ترکیبی با یک تصویر قوس به رنگ زرد و ترکیب نام کامل زنجیره ای فست فود است.
منبع: https://www.designhill.com/design-blog/how-to-create-an-e-commerce-logo-the-ultimate-guide/

راهنمای کامل برندینگ باشگاه ورزشی (قسمت سوم)


در دو مقاله قبل درباره اصول طراحی لوگو و برندینگ باشگاه ورزشی با شما سخن گفتیم. امروز نیز در ادامه این مبحث به باقی نکات اشاره خواهیم کرد.

آرمکده به عنوان یکی از برترین آژانس های برندینگ و شرکت طراحی لوگو سابقه درخشانی دارد.
وب سایت، اپلیکیشن و کانال های اجتماعی
در حال حاضر، وجود آنلاین یک باشگاه ورزشی به همان اندازه وجود حضوری آن مهم است. در واقع، گاهی اوقات یک برند باشگاه فقط به صورت آنلاین وجود دارد و کلاس های مجازی را از طریق وب سایت، برنامه یا کانال های رسانه های اجتماعی خود ارائه می دهد.
برای آگاهی از تعرفه طراحی لوگو به این لینک مراجعه کنید.
در طول COVID-19، بسیاری از وب سایت ها و برنامه های ورزشگاه مورد آزمایش قرار گرفتند. بسیاری از آنها باید گزینه های پخش را شامل می شدند، بسیار واضح و به سرعت قوانین ماسک و آزمایش را در امکانات به اشتراک می گذاشتند. علاوه بر موارد عملی، آنها همچنین باید مطمئن می شدند که نمایندگان دیجیتالی آنها با خودشان صادق هستند. این بازه زمانی تنها روش‌های در حال تغییر نحوه و زمان تمرین را تقویت کرد.
به عنوان مثال، #FitTok یا Fitness TikTok یکی از محبوب ترین دسته ها در این پلتفرم است. این فقط یک ابزار عالی برای تأثیرگذاران تناسب اندام نیست، بلکه برای مارک‌های باشگاهی که می‌خواهند با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار کنند و آنها را توسعه دهند، نیز مفید است. در مثال‌های بالا، صفحه TikTok پلوتن از این رسانه برای شرکت در مکالمات فرهنگ پاپ، ارتباط زیبایی‌شناسی و صدای برند، صدا، زمان‌بندی آن‌ها و همچنین راهنمایی افراد برای کلیک بر روی اپلیکیشن برند استفاده می‌کند.
 
در تمرکز: سه مطالعه موردی برندسازی باشگاه
-
ما به عناصر خاصی از برندسازی ورزشگاه که به خوبی اجرا شده است نگاه کرده‌ایم. برای به دست آوردن یک ایده کامل تر از اینکه چگونه هویت برند و عناصر طراحی شما می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا برندسازی فراموش نشدنی باشگاه بدنسازی را ایجاد کنند، اجازه دهید به چند نمونه عمیق تر بپردازیم. نمونه‌های برند باشگاه ورزشی زیر واقعاً نشان می‌دهد که چگونه یک مفهوم اصلی قوی می‌تواند به یک هویت برند جامع، سازگار و منحصر به فرد شکوفا شود.
 
1. La Belle Equipe
La Belle Equipe (به معنی تیم زیبا) یک باشگاه ورزشی در پاریس است که بر روی موی تای تمرکز دارد. آنها ارزش های خود را دقیقاً در صفحه اصلی خود بیان می کنند: "تعهد، رفاقت و خیرخواهی".
 
مفهوم سالن بدنسازی ایجاد یک فضای نشیمن است که محدود به فضای تمرین نیست. خدمات آنها برای سلامت روان انگیزه دارد که اغلب در وب سایت خود بیان می کنند. رنگ‌های روشن، تصاویر و فضای ملایم و روشن، همگی به جای رنگ‌های تیره و تصاویر متمرکز بر عضله که معمولاً سایر سالن‌های ورزشی بوکس را نشان می‌دهند، راحتی و خودسازی را نشان می‌دهند.
 
صفحه فرود la belle equipe
اگرچه این تمرین منحصراً موی تای است، اما در سالن بدنسازی کلاس‌های گروهی و تک به تک ارائه می‌شود، درس‌هایی که منحصراً برای زنان یا کودکان است. آنها یک مغازه دارند که محصولات مارک دار را می فروشند که مصرف کنندگان آنها می توانند از باشگاه بیرون بیاورند و تا آخر عمرشان وارد شوند. حتی یک سالن خالکوبی و یک سالن آرایش مو در داخل ساختمان وجود دارد، بنابراین مصرف کنندگان می توانند ظاهر خود را با این برند طراحی کنند. این برند به عنوان یک باشگاه شروع شد و برای نشان دادن هویت یا سبک زندگی مذهبی برای مخاطبان خود گسترش یافته است. این نمونه بارز چگونگی بیرون آمدن از قالب سنتی "ورزشگاه" و ایجاد یک پیروان وفادار است.
 
2. هاگیوس
Hagius، یک باشگاه ورزشی مستقر در برلین، نمونه عالی دیگری از برندسازی بی عیب و نقص است. باشگاه ورزشی، کلاس‌های متنوعی را ارائه می‌دهد و همه چیز در مورد آن می‌گوید "با تفکر مدیریت شده".
 
تایپوگرافی هرگز از یک Sans Serif باریک و ظریف دور نمی‌شود، حتی روی لوگو. پالت رنگ به طور مشابه ساده، سیاه، سفید یا پاستل ملایم است. لایه بندی شده در برابر فضا، همه این تصور را ایجاد می کند که سبک می شود یا فضا دارد.
در صفحه درباره، هاگیوس هرگز خود را به عنوان یک "سالن ورزشی" توصیف نمی کند، بلکه به عنوان یک "برنامه" است که بدن و همچنین ذهن را مورد توجه قرار می دهد. فضا با مواد در معرض زیاد بسیار شیک است. نام تجاری دعوت کننده، مینیمال، آرامش بخش و پر از نور است. هاگیوس به جای تکیه بر ایده آل های بصری کمال بدنی، یک تجربه را ترویج می کند. و با نگاه کردن به تصاویر آنها، حضور در این سالن ورزشی بیشتر شبیه بازدید از یک گالری هنری است تا یک کلاس چرخشی شدید.
 
3. تشریفات
در نهایت، واقع در هنگ کنگ، Ritual خود را به عنوان "سالن 30 دقیقه ای" تعریف می کند. مفهوم انجام تمرینات مقرون به صرفه، سریع و با شدت بالا در یک محیط متمرکز بر جامعه است. در سراسر وب سایت و کانال های اجتماعی، بر قیمت های مقرون به صرفه (معاملات، پس انداز و غیره)، زمان و جامعه تاکید شده است.
زبان انگیزشی انتخابی آنها "نمایش" است. ایده این است که مشتریان را به بازدید منظم در فواصل زمانی کوتاه ترغیب کنیم. هدف درخواست زمان و قیمت تضمین بازدیدهای مکرر است: کم هزینه و کارآمد است. همه چیز در مورد طراحی وب، چهره های خندان، تایپوگرافی و زبان مانند یک کتاب باز خوانده می شود. برندسازی به شما می گوید که آنچه می بینید همان چیزی است که به دست خواهید آورد. تمرین‌های 30 دقیقه‌ای که به راحتی لغو و رزرو می‌شوند، حتی در مورد آنچه تمرین شما شامل می‌شود نیز شفاف هستند.
به عنوان بخشی از برندسازی، Ritual باعث می‌شود که سالن ورزشی آن‌ها برای کسانی که معمولاً از ایده یک باشگاه می‌ترسانند، قابل دسترس باشد. آنها تعهد استرس زا را که اغلب در سایر ورزشگاه ها به نفع رویکردی بدون فشار مورد ستایش قرار می گیرد، کاهش می دهند. از تصاویری از مربیان پرتو تا نقل قول های انگیزشی، Ritual می خواهد از مشتریان خود حمایت کند تا تناسب اندام را در سبک زندگی پرمشغله خود بپذیرند.
آنها بر رویکرد مستقیم خود با پالت اصلی قرمز، سفید و سیاه تأکید می کنند. عناصر نام تجاری عمداً بیش از حد سبک نشده اند. این لوگو از اشکال کلاسیک به عنوان قصیده ای برای نام استفاده می کند، چیزی بی انتها که انتظارات را برآورده می کند، یک آیین.
 
برند باشگاه بدنسازی خود را شکل داده و تقویت کنید
-
بدون درد بدون تصویر سود
برندسازی باشگاه باید به بدن و ذهن بپردازد. طراحی توسط rohmankind®
ارکان برندسازی باشگاه عبارتند از: باشگاه را بشناسید و جامعه آن را بشناسید. پاسخ دادن به بسیاری از سؤالات ممکن برای اینکه واقعاً به ریشه های اینکه چرا این تجارت تناسب اندام وجود دارد و برجسته می شود، برندسازی آن را بسیار واضح تر و قدرتمندتر می کند.
 
در تمام مثال‌های بالا، واضح است که برندسازی موفق باشگاه واقعاً ویژگی‌های خاص برند فردی را به تصویر می‌کشد و به طور مداوم آن را در پیام‌های خود به اشتراک می‌گذارد.
 
ایده یک سالن بدنسازی از مخاطبان برای به چالش کشیدن و مراقبت از خود پشتیبانی می کند، شما باید نحوه برقراری ارتباط با این موضوع را در نوری منحصر به فردتر و معتبرتر از رقبای خود بیابید.
 

چه عواملی باعث می شود که یک لوگو خوب طراحی شود؟


چه عواملی یک طراحی لوگو خوب را می سازد؟ یک لوگوی خوب متمایز، مناسب، کاربردی، گرافیکی، ساده است و پیام مورد نظر را منتقل می کند.

 
پنج اصل وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا مطمئن شوید که این چنین است.
 
یک لوگوی موثر (بدون ترتیب خاصی):
 
ساده
خاطره انگیز
بی زمان
همه کاره
مناسب
 
1. ساده
طراحی ساده لوگو امکان تشخیص آسان را فراهم می کند و به لوگو اجازه می دهد همه کاره و به یاد ماندنی باشد. لوگوهای خوب دارای چیزی منحصر به فرد هستند بدون اینکه بیش از حد برداشت شوند.
برای دیدن نمونه لوگو های آرمکده کلیک کنید.
زمانی که در اواسط دهه 70 در کالج بودم، یک مربی مرا با K.I.S.S آشنا کرد. اصل طراحی؛ که به این معنی است: ساده نگه دارید، احمقانه. این یک ملاحظات طراحی بسیار مهم را بیان می کند. لوگوهای ساده اغلب به راحتی تشخیص داده می شوند، به طرز باورنکردنی به یاد ماندنی هستند و در انتقال نیازهای مشتری موثرترین هستند. یک هویت تصفیه شده و تقطیر شده همچنین توجه بیننده ای را به خود جلب می کند که با علائم زیپ با سرعت 70 مایل در ساعت، روی بسته بندی در قفسه های شلوغ یک فروشگاه یا هر وسیله نقلیه دیگری که برای تبلیغات، بازاریابی و تبلیغات استفاده می شود. به یاد داشته باشید، اساس برندسازی بین المللی بسیار موثر برای بزرگترین تولید کننده کفش در جهان، یک swoosh گرافیکی بسیار ساده است.
 
 
2. خاطره انگیز
طراحی لوگوی مک دونالد
پیروی دقیق از اصل سادگی، به یاد ماندنی است. یک طراحی لوگوی موثر باید خاطره انگیز باشد و این با داشتن یک لوگوی ساده و در عین حال مناسب به دست می آید.
 
شاید برایتان جالب باشد که چند نمونه از طراحی های بد لوگو را ببینید.
 
برای بسیاری تعجب آور است که موضوع یک لوگو از اهمیت نسبتا کمی برخوردار است و حتی مناسب بودن محتوا همیشه نقش مهمی ایفا نمی کند.
 
این به معنای نامطلوب بودن مناسب بودن نیست. این فقط نشان می دهد که یک رابطه یک به یک بین یک نماد و آنچه نماد آن است اغلب غیر ممکن است و تحت شرایط خاص قابل اعتراض است. در نهایت، به نظر می رسد تنها وظیفه در طراحی لوگوها متمایز، به یاد ماندنی و واضح بودن آنهاست.
 
3. بی زمان
لوگوی کوکاکولا
یک لوگوی موثر باید بی انتها باشد - به این معنی که اعصار را تحمل می کند. آیا این لوگو تا 10، 20، 50 سال دیگر همچنان موثر خواهد بود؟
 
روندها را به صنعت مد بسپارید - گرایش‌ها می‌آیند و می‌روند، و وقتی در مورد تغییر یک شلوار جین یا خرید یک لباس جدید صحبت می‌کنید، خوب است، اما وقتی به هویت برند شما مربوط می‌شود، طول عمر کلیدی است. از بسته پیروی نکنید برجسته شوید.
 
احتمالاً بهترین نمونه از یک لوگوی جاودانه، لوگوی کوکاکولا است... اگر آن را با لوگوی پپسی در زیر مقایسه کنید، می توانید ببینید که ایجاد یک لوگوی جاودانه چقدر می تواند مؤثر باشد. توجه کنید که چگونه لوگوی کوکاکولا از سال 1885 به سختی تغییر کرده است؟ این طراحی جاودانه است.
 
4. همه کاره
لوگوی WWF
یک لوگوی موثر باید بتواند در رسانه ها و برنامه های مختلف کار کند. لوگو باید کاربردی باشد. به همین دلیل یک لوگو باید در قالب وکتور طراحی شود تا اطمینان حاصل شود که می توان آن را به هر اندازه ای کوچک کرد. لوگو باید بتواند هم در قالب افقی و هم در قالب عمودی کار کند.
 
از خودت بپرس؛ یک لوگو همچنان موثر است اگر:
 
تک رنگ چاپ شده؟
روی چیزی به اندازه یک تمبر پستی چاپ شده است؟
روی چیزی به بزرگی بیلبورد چاپ شده است؟
چاپ به صورت معکوس (یعنی آرم روشن در پس زمینه تیره)
یک راه برای ایجاد یک لوگوی همه کاره این است که طراحی را فقط سیاه و سفید شروع کنید. این به فرد اجازه می دهد تا به جای ماهیت ذهنی رنگ، روی مفهوم و شکل تمرکز کند. همچنین باید هزینه های چاپ را به خاطر بسپارید - هر چه رنگ های بیشتری استفاده شود، در دراز مدت برای کسب و کار گران تر خواهد بود.
 
من دوست دارم ابتدا سیاه و سفید کار کنم تا مطمئن شوم که لوگو در ساده ترین شکل خود خوب به نظر می رسد. رنگ بسیار ذهنی و احساسی است. این می تواند از طراحی کلی منحرف شود - مثلاً اگر لوگوی خود را کاملاً قرمز دیدید، ممکن است آن رنگ اولین چیزی باشد که به آن پاسخ می دهید و نه ترکیب عناصر طراحی. من حتی تا زمانی که مشتری لوگوی سیاه و سفید نهایی را امضا نکرده باشد، پیشنهادات رنگی را برای بازبینی به مشتری ارسال نمی کنم.
 
 
همچنین باید خود را با فرآیند چاپ تجاری آشنا کرد تا در مراحل بعدی با مشکلات چاپ مواجه نشود. یاد بگیرید که تفاوت بین سیستم های رنگی CMYK، Pantone و RGB را بدانید. هنگام طراحی لوگو، سیستم رنگ پنتون توصیه می شود.
 
5. مناسب
نحوه قرارگیری لوگو باید برای هدف مورد نظر آن مناسب باشد. به عنوان مثال، اگر برای فروشگاه اسباب‌بازی‌های کودکان لوگو طراحی می‌کنید، بهتر است از فونت و طرح رنگ کودکانه استفاده کنید. این برای یک شرکت حقوقی چندان مناسب نیست.
 
همچنین مهم است که بگوییم که یک لوگو نیازی ندارد نشان دهد که یک تجارت چه چیزی را می فروشد یا به عنوان خدمات ارائه می دهد. یعنی آرم خودروها نیازی به نشان دادن خودروها ندارند، آرم های کامپیوتری نیازی به نمایش رایانه ندارند. لوگوی هارلی دیویدسون یک موتور سیکلت نیست و لوگوی نوکیا یک تلفن همراه نیست. لوگو صرفاً برای شناسایی است.
 
برای شواهد بیشتر در این مورد، 50 برند برتر جهان را در نظر بگیرید - 94٪ از لوگوها توصیفی از آنچه شرکت انجام می دهد، نیست.
 
پل رند نیز در این مورد نظر دارد:
 
آیا یک لوگو باید خود توضیحی باشد؟ تنها از طریق ارتباط با یک محصول، یک خدمات، یک تجارت یا یک شرکت است که یک لوگو معنای واقعی پیدا می کند. یک لوگو معنا و سودمندی خود را از کیفیت چیزی که نماد آن است می گیرد. اگر یک شرکت درجه دوم باشد، لوگو در نهایت به عنوان رتبه دوم در نظر گرفته می شود. این احمقانه است که باور کنیم یک لوگو بلافاصله کار خود را انجام می دهد، قبل از اینکه مخاطب به درستی شرطی شود.
 

 
 

منبع: https://justcreative.com/what-makes-a-good-logo/

مزایا و معایب طراحی لوگو با استفاده از لوگوسازها

پل رند، کارگردان هنری و طراح گرافیک آمریکایی، «طراحی سفیر ساکت برند شماست». پس چرا خودتان لوگوی خود را ایجاد نکنید
 
شما باید درک کنید که لوگوی شما بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کار شما است و نه فقط کل تمرکز. اما اگر می خواهید نام تجاری شما متمایز شود، به یک لوگوی محکم نیاز دارید که در این جنبه کمک کند.
 
با توجه به اهمیت لوگو، دو راه وجود دارد که می توانید لوگوی خود را بسازید: یکی، یک طراح را استخدام می کنید تا به شما کمک کند، یا راه دوم، این کار را خودتان انجام دهید.
 
استخدام یک طراح گرافیک تخصص را تضمین می کند، اما زمانی که لوگوی خود را ایجاد می کنید، ایده های شما به تازگی روی نرم افزار گذاشته می شود و زمانی که لوگوی خود را طراحی می کنید و اصطلاحا طراح لوگو خود هستید.
 
 

 
نرم افزار ساخت لوگو

آیا وقتی می دانید که کاری را خودتان انجام داده اید، رضایت بخش نیست؟ خوب، ایجاد لوگوی خود به شما چنین رضایتی را می دهد.
 
و نرم افزار ساخت لوگو نیز می تواند به شما کمک کند تا این اتفاق بیفتد. چه آنلاین و چه آفلاین، می توانید لوگوی مورد نظر خود را در زمانی که بخواهید ایجاد کنید.
 
نمونه هایی از نرم افزارهای لوگوسازی آنلاین و آفلاین عبارتند از:
 
آفلاین: Adobe Illustrator
آنلاین: BrandCrowd، Tailor Brands، Canva و غیره.
یکی از آنها را انتخاب کنید و می توانید خودتان شروع به ساخت لوگو کنید. بیایید با مزایا و معایب ایجاد یک لوگو آشنا شویم.
 
جوانب مثبت
ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که از نظر احساسی - ایجاد یک لوگو رضایت بخش است. با این حال، مزایای بیشتری وجود دارد. به ما اجازه دهید هنگام انتخاب برند خود شما را روشن کنیم.
 
جیبی دوستانه
در مقایسه با هزینه های مورد نیاز برای یک فایل با وضوح بالا از یک طراح گرافیک، سازندگان لوگو به شما کمک می کنند تا پول را برای سایر جنبه های تجارت نگه دارید.
 
شما چیزی بالاتر از 100 دلار خرج نمی کنید، اما این بستگی به این دارد که سازنده لوگو خدمات خود را در بسته ها بفروشد. اما در هر صورت، می‌توانید 5 یا 25 دلار برای گرافیک‌های با وضوح بالا برای تلاش‌های خود برای برندسازی بپردازید.
 
سفارشی سازی نیاز محور
زمانی که یک لوگو صرفاً برای کسب و کار خود ایجاد می کنید، گاهی اوقات فکر کردن در مورد چگونگی انجام تلاش های ویرایشی خود دشوار است. متشکرم، سازندگان لوگو پنج جنبه دارند که به شما می گویند ویرایش کنید:
 
پس زمینه: تاکید بر رنگ پشت لوگوی شما.
چیدمان: تاکید بر موقعیت عناصر کلی.
لوگو: تاکید بر رنگ مورد استفاده برای لوگوی شما.
تایپوگرافی: تاکید بر فونت، انحنا، طرح کلی و سایه متن شما.
شکل/ها: تاکید بر عناصری که می خواهید در لوگوی پایه خود قرار دهید.
همه اینها نیازهای اولیه چیزی را که یک لوگو را می سازد ایجاد می کند. این ساده است و به واقعی سازی لوگوی پیش بینی شده شما کمک می کند.
سهولت استفاده
اکثر نرم افزارهای لوگوسازی کاربر پسند هستند. با این حال، برخی به مهارت هایی مانند Adobe Illustrator بستگی دارند. جدای از آن، پنج جنبه ای که یک لوگو را تشکیل می دهند در نرم افزار گنجانده شده است. این ویژگی باعث می شود تا پیمایش آسان تر شود. به این معنی که نیازی نیست پیش زمینه ای در ویرایش لوگو داشته باشید.
 
شما فقط کلیک کنید و بکشید و کمی تایپ کنید زیرا اگر شعار دارید به متنی برای لوگوی خود نیاز دارید و علامت ترکیبی را به عنوان انتخاب نهایی خود انتخاب کنید.
 
همه آنچه را که می خواهید ویرایش کنید
هنگام استخدام یک طراح گرافیک، باید برای هر ویرایشی که می خواهید روی لوگوی خود هزینه کنید. اما با یک سازنده لوگو، می‌توانید هر آنچه که می‌خواهید آن را اصلاح کنید و همچنان قیمت ثابتی را بپردازید.
 
تخصص زیادی لازم نیست
آخرین اشاره‌گر برای لیست حرفه‌ای‌ها به این موضوع اشاره می‌کند که شما فقط به ایده خود و الگوی لوگوی مورد علاقه خود نیاز دارید. برخی از ما برای امرار معاش، گرافیک نمی‌سازیم. بنابراین یک سازنده لوگو در این جنبه کمک می کند.
 
فقط به این دلیل که نمی دانید چگونه ویرایش کنید به این معنی نیست که نمی توانید زیرا نرم افزاری برای کمک به شما در این تلاش وجود دارد.
 
منفی ها
در این بخش، ما در مورد معایبی که ممکن است هنگام استفاده از سازنده لوگو با آن مواجه شوید، صحبت خواهیم کرد. آنها اغلب از طریق اتفاق نمی افتد. این بخش برای احتیاط است. بیایید به احتمالات بپردازیم.
 
مورد احتمالی حق چاپ
این مورد اول بسیار سخت است زیرا ممکن است وارد یک دعوی قضایی شوید، به خصوص اگر آرم ها بسیار شبیه به هم باشند و از همان جایگاه باشند. اما این در صورتی است که لوگویی که دریافت کرده اید با آرم کسب و کار دیگری قابل تعویض باشد.
 
اصالت از پنجره بیرون می رود
از آنجایی که شما با یک سازنده لوگو آنلاین سروکار دارید، می توانید با یک هوش مصنوعی یا پایگاه داده ای از قالب ها کار کنید. یک هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ‌های کلی به شما بدهد، یا پیشنهادات طراحی پایگاه داده می‌تواند شبیه به هم باشد. بنابراین، اصالت شما از پنجره بیرون می رود، اما به ندرت چنین است.
 
برای شروع تجربه ساخت لوگو آماده هستید؟
و در اینجا شما آن را دارید - مزایا و معایب ایجاد یک لوگو برای خودتان. شما آماده هستید که در زمینه طراحی لوگو وارد آب های ناشناخته شوید.
 
اما نگران نباشید، ما در کل از شما حمایت خواهیم کرد. اینجا در BrandCrowd، بیش از 75000 الگوی لوگو داریم که می‌توانید انتخاب کنید. علاوه بر این، ما از طریق وبلاگ ها و کانال یوتیوب خود به شما مشاوره ویرایش می دهیم.
 
منبع: https://www.brandcrowd.com/blog/pros-and-cons-of-creating-your-logo-yourself/
 

چطور یک لوگو عالی برای کافی شاپ طراحی کنیم؟

تعداد کمی از نوشیدنی ها بیشتر از قهوه بحث برانگیزتر هستند. مردم علاقه زیادی به دم کردن حبوبات خود دارند. و نظرات قوی در مورد قهوه به وفاداری به برندها و مشاغل تبدیل می شود.
در اکثر شهرها و شهرک‌ها، مشتریان مکان‌های بسیار خوبی برای خرید قهوه دارند. برای اینکه مردم از روال عادی خارج شوند و به کافه شما بیایند، نیاز به برندسازی چشمگیر است. چرا با طراحی لوگو عالی کافی شاپ که با مشتریان شما صحبت می کند شروع نکنید؟
 
فقط یک مشکل وجود دارد بازار کافه‌ها این روزها به قدری شلوغ است که لوگوی بسیاری از کافی‌شاپ‌ها بیش از حد «روی دماغ» است. صاحبان کافه‌ها از بسیاری از تصاویر عمومی استفاده مجدد می‌کنند، و شما نمی‌خواهید با همه رقبای خود درگیر شوید. در عوض، با طراحی لوگویی که به مشتریان یادآوری می‌کند که چقدر قهوه شما را دوست دارند، متمایز شوید.
 
 

روی چیزی که شما را متفاوت می کند تمرکز کنید

اگر ندانید نام تجاری شما چیست، ارائه ایده های لوگوی کافی شاپ چالش برانگیز خواهد بود. به رقبای خود به اطراف نگاه کنید. شما چه کاری متفاوت از آنها انجام می دهید؟ چرا مردم باید مغازه شما را انتخاب کنند و چه تجربه منحصر به فردی برای مشتری ارائه می دهید؟
 
سعی کنید به کلمات و عباراتی فکر کنید که هویت و موقعیت برند شما را توصیف می کند. آیا کافی شاپ شما کوچک و دنج است؟ ساحلی و مطبوع؟ روشن و غریب؟ مدرن و تکنولوژی محور؟ فولکسی و بوهمی؟ تمایز می تواند ساده باشد، به شرطی که دقیق باشد. به مردم نگویید که در مورد غذاخوری های سرگرم کننده و خانوادگی هستید و سپس یک لوگوی شیک و بی طرف ایجاد کنید.
برای استخدام طراح لوگو اینجا کلیک کنید.
یک داستان جذاب بگویید
داستان پشت نام تجاری خود را تصور کنید تا نمادهای قوی را طوفان فکری کنید. وقتی به ارزش ها و ریشه های برند خود فکر می کنید، چه تصاویر یا اشکالی به ذهن شما خطور می کند؟ اگر فقط یک فنجان قهوه بخار گرفته را تصویر می کنید، به صفحه طراحی برگردید.
 
مطمئناً تعداد زیادی کافه دیگر با همین ایده اولیه پیدا خواهید کرد. فنجان های قهوه بد نیستند، اما خیلی واضح هستند و فضای کمی برای تشخیص برند شما باقی می گذارند. سوالات درست را برای راهنمایی ایده های خود بپرسید.
 
چگونه و چرا یک کافی شاپ راه اندازی کردید؟
مهمترین چیز در مورد تجربه منو یا محصول شما چیست؟
مهم ترین پیامی که می خواهید منتقل کنید چیست؟
شما می خواهید مشتریان هویت برند شما را چگونه درک کنند؟
اکنون، از پاسخ های خود برای در نظر گرفتن اشکال و تصاویر مرتبط با برند خود استفاده کنید. یک کافی نت و سالن بازی را تصور کنید. کافی‌شاپ مدرن، هیجان‌انگیز و سازگار با فناوری است تا مشتریان با لپ‌تاپ و تبلت را جذب کند. یک طراحی لوگوی خوب از اشکال هندسی جسورانه، فونت های ساده و رنگ های مرتبط با تکنولوژی استفاده می کند.
 
نام کسب و کار خود را برای ایده ها استخراج کنید
تلاشی که برای ایجاد یک نام تجاری عالی انجام می دهید باید هنگام طراحی یک لوگوی کافه نتیجه دهد. اگر نام کسب و کار شما منحصر به فرد است، منبع خوبی برای تمایزها است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.
 
چه کلمات و اشیایی به نام کسب و کار شما مربوط می شود؟ خورشید برای کافی شاپی به نام کافه بیدار شدن کاملا منطقی است. از طرف دیگر، گربه سبیلی بهتر است اگر به شما کافی شاپ هیپ گربه گفته می شود.
آیا نام کسب و کار شما حاوی کلمات بازی هوشمندانه است؟ نامی مانند Morning Grounds یک بازی در دورهای صبحگاهی و زمین های قهوه است. بلافاصله باعث می شود دانه های قهوه را به تصویر بکشید.
آیا نام شخصی در نام کسب و کار شما گنجانده شده است؟ اگر نام کسب و کار شما به نام شما یا یکی از بستگانتان است، یک کاریکاتور ساده یک لوگوی متمایز از طلسم ایجاد می کند.
با طرح های رنگی آزمایش کنید
انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی رستوران بسیار مهم است. شما می خواهید ارتباط مثبتی با غذا ایجاد کنید و از رنگ هایی که پیام اشتباه می فرستند اجتناب کنید. برای مثال رنگ قهوه ای و خرمایی به دلیل حس گرم و خاکی رنگ های رایج کافی شاپ ها هستند.
 
در نهایت، تصاویر و ارزش های برند شما باید طرح رنگ شما را دیکته کند. چه ویژگی هایی برند شما را توصیف می کنند و چگونه به رنگ و احساس ترجمه می شوند؟ آبی می تواند برای یک کافه با تم ساحلی مناسب باشد، در حالی که زرد یا نارنجی برای یک برند شاد و پر انرژی ایده آل است. سایه های خاموش قرمز می توانند حال و هوای دوستانه و جذابی داشته باشند.
 
اگر از بیش از یک رنگ استفاده می کنید، مطمئن شوید که رنگ های مختلف به خوبی با هم جفت می شوند. در بیشتر موارد، شما می خواهید یک رنگ بیشتر از رنگ های ثانویه برجسته شود. همچنین می‌توانید از سیاه و سفید برای افزودن عمق به طرح خود بدون بسته‌بندی چندین رنگ استفاده کنید.
 
سبک لوگو را انتخاب کنید
سبک لوگویی را انتخاب کنید که با لحن برند شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، بافت قدیمی و رنگ های خنثی به خوبی با آرم های میراثی جفت می شوند. نگاه کردن به سبک‌های لوگو در حین طوفان فکری می‌تواند به شما کمک کند تا زیبایی‌شناسی را برای شکل دادن به طراحی خود انتخاب کنید. برای الهام گرفتن، این سبک های رایج را بررسی کنید.
 
علامت‌های کلمه/علامت حروف: آرم‌هایی که از یک کلمه یا مونوگرام تشکیل شده‌اند
علائم تصویری: لوگوهایی که از نمادها و تصاویر گرافیکی تشکیل شده است
نشان‌ها/آل‌ها: آرم‌های نشان مانند با عناصر سنتی، مانند سپرها و تاج‌ها
علائم انتزاعی: لوگوهایی حاوی نمادهای مفهومی که اشیاء واقعی نیستند
لوگوهای مینیمالیستی: لوگوهای بسیار ساده شده از اشکال اساسی و طرح های رنگی
طرح‌های خطی: آرم‌های ساده به سبک طرحی که از نقاشی‌های خطی تشکیل شده‌اند
همانطور که در مورد سبک های لوگو تحقیق می کنید، باید متوجه ویژگی هایی شوید که با هویت برند شما همپوشانی دارند.
یک تایپ را سفارشی کنید
درست مانند هر عنصر دیگر برند شما، تایپ فیس باید با هویت شما سازگار باشد. آیا فونت شما باید نازک باشد یا پررنگ؟ همه حروف کوچک یا تمام سرپوش ها؟ حروف ساده یا اسکریپت دستی؟ هر تصمیمی که می گیرید، خوانایی را هدف بگیرید. بازتولید یک فونت پیچیده برای اندازه ها و رسانه های مختلف دشوار خواهد بود.
 
تغییر یک تایپ فیس یکی از ساده ترین راه ها برای برجسته شدن است. اکثر برندهای بزرگ تغییراتی را در عرض حروف، ارتفاع، فاصله و سایر عناصر ایجاد می‌کنند تا علائم کلمه خود را سفارشی کنند.
 
همچنین می توانید یک قدم فراتر رفته و افکت ها را اضافه کنید. فرض کنید کسب و کاری به نام لیوان ترک خورده دارید. استفاده از فضای منفی برای ایجاد شکاف در حروف، علامت کلمه شما را برجسته می کند. در صورت امکان، به جای اعمال یک افکت بافت پیچیده، از فضای سفید برای ایجاد طرح ها استفاده کنید. هرچه طرح شما ساده تر باشد، چاپ آن آسان تر است.
 
ایده های بد را دور بریزید
در مراحل اولیه از دلبستگی بیش از حد به طراحی لوگو کافی شاپ خود خودداری کنید. احتمالاً قبل از پیش نویس نهایی چندین تغییر ایجاد می کنید، و باید مایل به ویرایش عینی باشید. از خودت بپرس:
 
آیا طراحی لوگو ساده است؟ بی زحمت به نظر می رسد؟
آیا لوگو دقیقاً هویت برند را منعکس می کند؟
آیا لوگو داستان یا پیامی را در مورد کسب و کار شما منتقل می کند؟
اگر نمی توانید به همه این سؤالات «بله» پاسخ دهید، هنوز تمام نشده اید. سعی کنید یک نقطه کانونی واضح ایجاد کنید که توجه را به علائم و کالاهایی که لوگوی شما را نشان می دهند جلب کند. اگر سخت کار می کنید تا طرح خود را به درستی انجام دهید، نیازی به به روز رسانی آن در سال های آینده نخواهید داشت.
 
منبع: https://www.freelogoservices.com/blog/2018/03/15/coffee-shop-logo-design-tips-and-ideas/

تاریخچه لوگوی پژو

داستان های زیادی در مورد آرم های خودرو (BMW، Audi،Ford ) قبلاً در این وبلاگ تحلیل شده است. امروزه یکی از قدیمی ترین برندهای خودرو مورد توجه ما قرار خواهد گرفت: پژو. شیری که قرن ها زنده مانده از کجا می آید؟ اولین لوگوی این برند خودروسازی فرانسوی چگونه بود؟ این چیزی است که ما می خواهیم کشف کنیم!
برای سفارش طراحی آرم و لوگو به آرمکده مراجعه کنید.
 

چند کلمه در مورد تاریخچه پژو

در سال 1810، برادران ژان پیر دوم پژو و ژان فردریک پژو، تجارت خانوادگی فرانسوی، پژو را تأسیس کردند. این خانواده با تبدیل یک آسیاب به یک کارخانه فولاد نه چندان دور از Montbéliard در شرق فرانسه و با نزدیک شدن به مرز سوئیس، شروع به تولید محصولاتی مانند فولاد، اعم از فنر، آسیاب قهوه، ابزار و غیره کردند. در سال 1889، در جریان نمایشگاه جهانی پاریس، اولین موتور سه چرخه معرفی شد. پس از آن ماجراجویی خودرو برای پژو آغاز شد.
 
 

اولین لوگوی پژو

اولین لوگوی پژو در دهه 1850 ساخته شد. این خودرو توسط امیلی پژو طراحی و توسط جوستین بلیزر طلاساز ساخته شده است. البته این ادای احترام به نشان فرانسه است، منطقه ای فرانسوی که پژو در آن متولد شده است. اما این یک ادای احترام به یکی از ابزارهای ستاره این شرکت بود: یک اره. سریع، تیز و انعطاف پذیر توصیف شد. این صفت ها نیز شبیه به صفات شیر ​​هستند، "تندی دندان ها مانند دندان های شیر، انعطاف پذیری تیغه به عنوان تقلیدی از انعطاف پذیری ستون فقرات شیر، سرعت برش در تصویر آن این اولین لوگو در خودروها مورد استفاده قرار نگرفت، بلکه در سایر محصولات شرکت استفاده شد.
سیر تکاملی لوگوهای پژو
در دهه 1920، داشتن درپوش های سفارشی رادیاتور با نشان برند خودرو مد بود. بنابراین پژو این روند را با مجسمه سازی نسخه سه بعدی شیر خود دنبال کرد. دو نسخه وجود داشت. در سال 1923، اولین مورد توسط رنه بودیشون و در سال 1927، دومین مورد توسط موریس-راجر مارکس ساخته شد.
 
در دهه 30، درپوش های رادیاتور از بین رفت و یک شیر روی کاپوت با نسخه 3 بعدی با 301 به رنگ پرچم فرانسه جایگزین شد. در سال 1936، یک تاج جدید وجود داشت. آیا متوجه تفاوت در شیر می شوید؟ انگار شیر شد. این بحث همچنان باز است.
با این حال، این نسخه تایید می شود زیرا در اواخر دهه 1940 پژو تصمیم گرفت با قرار دادن یک شیر، جنسیت زینت خود را تغییر دهد. تاج جدیدی با حضور شیر فرانش-کونته ظاهر شد.
 
بسته به مدل ماشین، نشان متفاوت بود، اما شیر ثابت ماند.
اگر قصد بازسازی لوگو خود را دارید اینجا کلیک کنید.
در دهه 1960، یک شیر کاملاً جدید نشان داده شد. پژو تصمیم گرفت فقط سر شیر را نگه دارد، مانند یک نسخه زوم شده، جایی که ما این تصور را داشتیم که شیر وحشی‌تر شده و آماده حمله است. بالای آن نام پژو و به شکل تاج بود.
سرانجام در سال 1968 دو لوگوی جدید منتشر شد. چه وجه اشتراکی داشتند؟ دیگر خبری از قاب و نام در بالا نیست، فقط شکل سر شیر و طرح کلی شیر. این سبک باعث می شود که شیر ظریف تر و کمتر با ابهت باشد.
 
چند سال بعد، در سال 1975، طلا به تدریج ناپدید شد و جای خود را به نقره داد. پژو تصمیم گرفت شکل شیر فرانش-کونته را حفظ کند اما آن را خالی کرد و نام آن را "نخ شیر" گذاشت. این لوگو پس از خرید سیتروئن و کرایسلر ظاهر شد. این نشان دهنده بازگشت معینی به ریشه ها برای پژو است.
 
حدود 28 سال بعد، پژو تصمیم گرفت لوگوی سال 1968 خود را مدرن کند و برخی از جزئیات شیر ​​فرانش-کونته را نادیده گرفت و آن را پویاتر و بزرگتر کرد. این لوگو اغلب روی پس زمینه آبی کنار هم قرار می گیرد.
 
لوگوی پژو
این الگوی لوگو تا سال 2021 باقی خواهد ماند. در واقع، در سال 2010، برخی از تغییرات انجام شد. شیر هم مات بود و هم براق با عمق بیشتری.
 
اخیراً، پژو با تمایل به مدرن سازی برند خود و ایجاد سبکی مدرن تر، چالش جدیدی برای خود ایجاد کرده است. طراحان از لوگوی دهه 1960 برای این هویت جدید الهام گرفتند. لوگوی سر شیر سیاه و سفید "مسطح" است که غرش می کند و تمام قدرت خود را نشان می دهد. برای پژو، این لوگوی جدید "پیوندی بین DNA برند و چشم انداز آنها برای آینده است".
یکی از ویژگی های پژو این است که آنها در دنیای خودروهای اسپرت جایگاه بسیار خوبی دارند. خودروهای اسپورت مختلف آنها چندین جام در سراسر جهان برده اند! برچسبی که روی خودروهای آنها گذاشته شده یادآور لوگوی دهه 1930 آنهاست!
 
چگونه هنگام ایجاد لوگو از پژو الهام بگیریم؟
تاریخچه پشت لوگوی پژو هم غنی و هم معنادار است. چندین جنبه وجود دارد که می تواند هنگام ایجاد لوگو به شما الهام بخشد. ابتدا اجازه دهید در مورد نشان اصلی پژو یعنی یک شیر صحبت کنیم. این نماد منطقه اصلی شرکت است. هنگام ایجاد لوگوی خود، نمادهای مرتبط با منطقه خود را به عنوان الهام در نظر بگیرید. این مورد در مورد لوگوی BMW بود: آبی و سفید رنگ نشان ملی بایرن است، جایی که شرکت در آن تأسیس شد. علاوه بر این، رنگ آبی نیز از دیرباز در لوگوی پژو استفاده شده است. لازم به ذکر است که این رنگ اغلب با اعتماد، اما همچنین با قابلیت دسترسی و قابلیت اطمینان همراه است. بنابراین یک رنگ بسیار مناسب برای دنیای خودرو است.
 
جالب اینجاست که در آخرین طراحی مجدد لوگوی پژو، این شرکت از لوگوی ترکیبی به لوگوی نشان ملی تبدیل شد. این نوع لوگو اغلب توسط برندهای خودروهای لوکس مانند پورشه یا لامبورگینی استفاده می شود. اگر می خواهید به لوگوی خود یک رنگ رده بالا اضافه کنید، مانند پژو عمل کنید و این نوع لوگو را انتخاب کنید. باز هم، آخرین نسخه نسبتاً نامرتب است، که به خوبی با روندهای فعلی طراحی لوگو مطابقت دارد.
 
علیرغم دو قرن عمر، پژو توانسته است به تصویر و ارزش های خود وفادار بماند. بنابراین، سعی نکنید هویت خود را از صفر شروع کنید، فقط راهی بیابید که با حفظ ویژگی های اساسی خود، آن را پرانرژی و مدرن کنید. این یکی از کلیدهای موفقیت آمیز طراحی مجدد لوگو است.
 
منبع: https://www.freelogodesign.org/blog/2022/01/29/the-history-of-the-peugeot-logo
 

روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو

 

 
 

دورانی که اشکال صرفاً برای جذابیت زیبایی شناختی به لوگوها اضافه می شد، گذشته است. تحقیقات روی ارتباطات بصری نشان می‌دهد که شکل‌های خاصی در مغز انسان با توانایی تقویت پیام مورد نظر به مخاطب هدف ارتباط دارند.

 
این بدان معناست که افزودن یک مثلث به طراحی لوگوی شما نه تنها ظاهر آن را تغییر می‌دهد، بلکه نحوه درک و درک آن توسط مخاطبان را نیز تغییر می‌دهد.
 
اما مانند بسیاری از چیزهای زندگی، اشکال لوگو سیاه و سفید نیستند. وقتی با رنگ ها، فونت ها و تصاویر جفت شوند، می توانند معانی و معانی دیگری به خود بگیرند.
 
راهنمای ما در زیر اشکال هندسی و تأثیر لوگوها بر مصرف کنندگان را بررسی می کند.
برای سفارش طراحی لوگو شرکتی اینجا کلیک کنید.
 
 
 

لوگوهای دایره ای

عدم وجود لبه ها یا نقاط، طراحی لوگوی دایره ای را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند. دایره‌ها گرد و نرم هستند، که حس خاصی را ایجاد می‌کند که به شدت متفاوت از سایر اشکال است. آنها اغلب با زنانگی مرتبط هستند و همچنین می توانند امنیت، تداوم و محافظت را به تصویر بکشند.
 
لوگوهای بیضی شکل نیز به همراه دایره های متعدد در ترکیب با یکدیگر در این دسته قرار می گیرند. دایره های متعدد اغلب نمایانگر اجتماع، عشق و حمایت و همچنین بی نهایت و تداوم هستند. یک مثال نمادین از این آرم المپیک با حلقه های روی هم قرار گرفته است.
لوگوی Glo در زیر که با ژنراتور لوگوی ما ایجاد شده است، از فضای منفی در دایره صورتی استفاده می‌کند تا نام شرکت را بنویسد و حسی مرموز و زنانه را القا کند.
 
نمونه خوبی از لوگوی دایره ای، Nivea است. این شرکت در سال 2013 لوگوی جدیدی منتشر کرد: یک علامت کلمه سفید در دایره آبی تیره که یادآور لوسیون بدن کلاسیک این برند است. لوگو فوراً روی بسته بندی و تبلیغات قابل تشخیص است.
 
لوگو دایره nivea
 
لوگوهای مستطیلی و مربعی
مربع و مستطیل به معنای احساس ثبات و تعادل در ذهن انسان است. به این ترتیب، تداعی روانشناختی ثانویه قابلیت اطمینان و ثبات اغلب رخ می دهد.
 
استفاده گسترده در لوگوهای شرکتی، پاسخ عصبی جدیدتری را با آرم های مستطیلی و مربعی به معنای قدرت، کارایی و حرفه ای بودن امکان پذیر کرده است.
 
این اشکال ذاتاً "نور" هستند (به معنای دوگانه در نظر گرفته شده). آنها تأثیر می گذارند و اغلب قوی تر و جسورتر از آرم های گرد در نظر گرفته می شوند. گفته می شود، آنها اغلب بیشتر از سایر اشکال توسط چشم انسان نادیده گرفته می شوند زیرا رایج تر هستند.
Ritter Sport یک نمونه کلاسیک از یک آرم مربع است. برای تکرار شکل شکلات‌های این شرکت، آنها از یک ظرف مربعی در لوگو استفاده می‌کنند و آن را در یک بسته زیبا و مرتب قرار می‌دهند.
 
 
لوگوهای مثلثی
مثلث ها یک شکل لوگو پویا و کمتر رایج هستند. مثلث با ثبات و نبوغ و همچنین عرفان و هنر همراه است.
 
خطوط خشن و هندسه دراماتیک مثلث ها می تواند لوگوهای بسیار بازیگوشی ایجاد کند. قدرت شکل مثلث این است که بسته به اثری که می‌خواهید داشته باشید، می‌توان آن را متفاوت در موقعیت قرار داد. مثلثی را با نوک آن به سمت بالا قرار دهید تا آرم ثابت‌تر و ثابت‌تری داشته باشد. نقطه را به سمت پایین بچرخانید تا لوگوی فعال تری داشته باشید که حرکت و حرکت را با هم ارتباط برقرار می کند.
 
همچنین می توانید از مثلث ها در لوگوها برای جایگزینی حروف "A" و "V" استفاده کنید.
با نگاهی به لوگوی آدیداس در زیر، خطوط اریب یک مثلث انتزاعی را تشکیل می دهند که حرکت و سرعت را تداعی می کند که به خوبی با برند و محصولات ارائه شده آن پیوند می خورد.
 
اشکال لوگوی عمودی و افقی
در اینجا برخی از روانشناسی لوگو 101 وجود دارد: جهت گیری اشکال می تواند نحوه درک ما از یک لوگو را تغییر دهد. خطوط و اشکال عمودی با قدرت، شجاعت و تسلط و پیشرفت همراه است. آنها اغلب برای نمایش یک شکل یا هدایت چشم در جهت خاصی ساخته می شوند.
 
برای مثال کاملی از آن، لوگوی SoundCloud و لوگوی سیسکو را در بالا مشاهده کنید!
 
بسیاری از خطوط عمودی نیز ممکن است چشم را فریب دهند که یک شکل را باریک‌تر از آنچه هست تصور کند، در حالی که جهت‌های افقی باعث می‌شوند تصاویر گسترده‌تر به نظر برسند.
 
اشکال ارگانیک و مارپیچ آرم
آخرین، اما قطعا نه کم اهمیت، اشکال آرم ارگانیک است. این طرح ها با شکل های منحصر به فرد خود توجه را به خود جلب می کنند!
 
اغلب عجیب‌تر و روان‌تر هستند، می‌توانند شکلی دایره‌ای یا گرد داشته باشند، در حالی که به صورت دستی یا آزاد احساس می‌شوند. آرم Somersby شامل بسیاری از اشکال مارپیچی نرم است که شاخ و برگ درخت را تشکیل می دهند. نتیجه یک لوگوی بسیار جذاب است.
به دلیل احساس «ارگانیک» خود، شرکت‌های صنعت سلامت، تندرستی و مواد غذایی اغلب از این اشکال منحنی در لوگو و برند کلی خود استفاده می‌کنند.
 
لوگوی Jumpstart با شکل نماد انتزاعی
 
آیا اشکال لوگو واقعا مهم هستند؟
به بیان ساده، معنای اشکال در طراحی لوگو مهم است. آنها تداعی هایی را در مغز ما ایجاد می کنند که باعث می شود احساس خاصی نسبت به آنچه که به آن نگاه می کنیم داشته باشیم.
 
این امر به طرح های لوگو می انجامد. هر طرح (چه به معنای واقعی کلمه یا از طریق ارتباطات بصری) شامل اشکال است. هنگام ایجاد طرح خود، شکل کلی لوگو و همچنین رنگ ها و فونت های لوگو را در نظر بگیرید.
 
مانند تمام جنبه های طراحی لوگو، تعیین اینکه بازار هدف شما چه کسی است و چه پیامی را می خواهید به آنها منتقل کنید ضروری است.
 
هنگامی که در مورد جمعیت شناسی کلیدی خود تصمیم گرفتید، در راه تصمیم گیری آگاهانه برای طراحی لوگو هستید که به ارتقای برند شما به سطح بعدی کمک می کند!
 
منبع: https://looka.com/blog/logo-shapes-meanings/
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 صفحه بعد